Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, michal_k napisał:

Było już wyjaśniane, a jeśli ktoś nie rozumie prostych rzeczy to trudno - jego strata. Byle tylko klient był kumaty i nie dał się naciągnąć na PC, a stację omijał szerokim łukiem :P

nareszcie ktoś zauważył klienta , który na kimś wyładuje swoje emocje i nie będzie to wk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

15 minut temu, michal_k napisał:

Było już wyjaśniane, a jeśli ktoś nie rozumie prostych rzeczy to trudno - jego strata. Byle tylko klient był kumaty i nie dał się naciągnąć na PC, a stację omijał szerokim łukiem :P

 

14 minut temu, DARIO64 napisał:

Amen.

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/17659-nowe-rozporzadzenie-dzu-pozycja-2066-zmieniające-rozporządzenie-w-sprawie-zakresu-i-sposobu-badań-technicznych/&do=findComment&comment=329117

:evil: :evil: :evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirek.g napisał:

AMX 530, czyta z sam. ciężarowych, co z napięciem, zakres urządzenia 10 - 16 v.

Amx 530 to przeżytek od wyprodukowania - brak wsparcia w postaci aktualizacji, wielu mare nie posiada w liście (chewrolet), program pyta się czy się świeci lampka, wybierasz że NIE, mimo zapalonej przeprowadza test i wynik pozytywny. W dieslach i ciężarówkach wynik Negatywny testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janx napisał:

brak wsparcia w postaci aktualizacji, wielu mare nie posiada w liście

Jak za takie coś, warte 40 zł firma opychała po 2000, to wydający certyfikat powinien warunkować jego ważność od wydawania aktualizacji - a tak to jak zwykle - owinięte w sreberko takie nic- a producent nachapał się i zmył z pola widzenia

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DARIO64 napisał:

to z kim ja rozmawiałem

Nie wiem- możliwe że z właściwą osobą ale projekt tych zmian był odpowiednio dawno temu dostępny i oczekiwałbym aktualizacji przed wejściem w życie przepisów a nie gadanie jak mleko rozlane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2022 o 13:17, radekd2 napisał:

Sprawdzasz tylko błędy dotyczące emisji spalin.

Życzę powodzenia.

Wiesz ile trwa skanowanie sterownika silnika w mercedesie, porządnym testerem? Te na stacji jak napisali przedmówcy to zabawki warte kilkanaście złotych, nawet nie mają możliwości kasowania błędów, wyjątek UNI OBD. Ponadto co innego zarejestrowany błąd w Epromie i nieświecąca kontrolka a co innego błąd istniejący. 

Edytowane przez janx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie sprawdziłem Mercedes w205 2017 rok -(diesel oczywiście), odczyt błędów po OBD (nie mylić z diagnostyką wg. producenta ) zajął całościowo 34 sekundy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2022 o 08:42, Solaris napisał:

Jak wiadomo od 31 październik trzeba będzie się podłączać do wszystkich benzynowych Euro 5, Euro V, Euro 6,

Dlaczego uważasz  że tylko Euro 5 i Euro 6 . 

Pozwolę sobie wrócić do tematu emisji spalin z zapłonem iskrowym 

  W  8.2.1.2. Emisja zanieczyszczeń gazowych pisze że

1. W odniesieniu do pojazdów do klas emisji Euro 5 i Euro V: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD. W odniesieniu do pojazdów od klas emisji Euro 6 i Euro VI: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD zgodnie z zaleceniami producenta.

Pojazdy do Euro 5 (to są pojazdy Euro5, Euro4, Euro3 itd...) 

Obowiązek podłączenia pod OBD wynika    z działu IV - sposób pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych dla pojazdów   zarejestrowanych od dnia 01.07.1995

4. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest
sprawdzenie, czy
w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek.

Czyli czytnik OBD obowiązkowo podłączamy zresztą tak też było, 

Co do analizatora to 

2. Pomiar z użyciem analizatora spalin, a w przypadku pojazdów wyposażonych w odpowiednie pokładowe układy diagnostyczne (OBD), zamiast pomiaru emisji, prawidłowe działanie urządzenia redukującego emisję spalin można sprawdzić przez odpowiedni odczyt z urządzenia OBD, przy jednoczesnym sprawdzeniu prawidłowego działania układu OBD, przy silniku pracującym na biegu jałowym i zgodnie z zaleceniami producenta dotyczącymi kondycjonowania     

-Dla których pojazdów ten drugi punkt się odnosi jak uważacie, czy dla tych z punktu pierwszego?      bo jak tak to znaczy że dla wszystkich pojazdów  które są wyposażone w OBD , czy jest on raczej martwy bo punkt pierwszy każe zrobić pomiar analizatorem i odczyt zapisów OBD jednocześnie a punkt drugi pozwala tylko odczyt OBD

-W kolumnie drugiej naszej tabeli określono metody badania a te dwa punkty się wykluczają, możemy wybrać sobie metodę pierwsza lub druga? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co minister miał na myśli, to pewnie nie wie nawet On sam :)

 

Literalnie czytając punkt 2, to dotyczy on wszystkich pojazdów posiadających złącze OBD, co daje nam teoretyczną możliwość rezygnacji z analizy spali. Teoretyczną, gdyż wszystko będzie zależało od interpretacji nadzoru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robicie od dzisiaj z drogomierzem? 7.11 tylko usterki poważne. Jak przebieg niższy niż w cepiku dajemy tylko UP i co dalej? Klient ma dodać sobie przebiegu na liczniku żeby dostać P? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tylko jak są wyraźnie oznaki manipulacji.

Jeśli ktoś się zwyczajnie pomylił przy odczycie drogomierza np. policja to nie ma negatywnego. Takie rzeczy się zdarzają

Wpisujesz do zaświadczenia przebieg który widzisz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Solaris napisał:

oznaki manipulacji

Ustawodawca żyje jeszcze w PRL i nie dotarło do niego, że od wielu, wielu lat wystarczy pogmerać przy gniazdku OBD odpowiednim przyrządem, aby "naprawić" przebieg i nikt drogomierza nie wyjmuje. Taka to usterka trochę z d..y.

Edytowane przez Slawex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co chcesz dawać negatywny, jak nikt przy liczniku nic nie robił, działa prawidłowo a jedyną pomyłką jest to, że ktoś błędnie odczytał przebieg i wprowadził taką daną do CEPIK?  Chcesz za to dawać negatywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej można było dać za to UD i wolałbym żeby tak zostało. Dlaczego to zmienili? Nie chcę na siłę klientom dawać N ale nie chcę też problemów przy kontroli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea tego zapisu to jak ktoś cofał licznik i faktycznie manipulował.

Jeśli to błąd ludzki a nikt nie manipulował to pozytywny bez usterki. Czasami nawet widać ten błąd gruby jak policja się pomyliła o jedną cyfrę albo przestawione są miejscami. 

Każdy przypadek jest inny, ale jeśli to wynika z błędu ludzkiego i ewidentnie to widać to wynik pozytywny i odjazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2022 o 08:42, janx napisał:

Te na stacji jak napisali przedmówcy to zabawki warte kilkanaście złotych, nawet nie mają możliwości kasowania błędów

Bo te zabawki mają za zadanie odczytywać kody OBD a nie robić diagnostykę komputerową pojazdu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Arton napisał:

co robicie od dzisiaj z drogomierzem?

Tak jak koledzy przede mną napisali. Zależy czy od badania do badania ktoś spisywał licznik i się pomylił czy między badaniami, przebieg różni się nierealistycznie dużo. 

4 minuty temu, adam1501 napisał:

Bo te zabawki mają za zadanie odczytywać kody OBD a nie robić diagnostykę komputerową pojazdu.

 

Tak szczerze to te zabawki czasem nie potrafią odczytać kodów. Nie jest mi potrzebna informacja "usterka nieznana".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, thefilinek napisał:

Tak szczerze to te zabawki czasem nie potrafią odczytać kodów.

Mają certyfikaty, dopuszczenia, odbiory przeszły a Ty kwestionujesz ich skuteczność??? Za chwilę będziemy mieli nowe cudowne urządzenia za naście tysięcy spełniające te wypociny z rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adam1501 napisał:

Mają certyfikaty, dopuszczenia, odbiory przeszły a Ty kwestionujesz ich skuteczność??? Za chwilę będziemy mieli nowe cudowne urządzenia za naście tysięcy spełniające te wypociny z rozporządzenia.

😶 oj faktycznie, to wolę już chwalić to co mamy z certyfikatami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.