aboz Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 1 godzinę temu, radekd2 napisał: do samochodów ciężarowych, powyżej 3,5 T (Euro III, IV, V itd.), nie podłączamy OBD, a tylko sprawdzamy zadymienie dymomierzem? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 (edytowane) Podłączamy powyżej 3,5 tony OBD do pojazdów ZI. Autobusy ZI na CNG, LNG, śmieciarki ZI na CNG dlatego SKP potrzebuje czytnika OBD na 24V. Edytowane 8 Listopad 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 10 godzin temu, Solaris napisał: dlatego SKP potrzebuje czytnika OBD na 24V Tylko kiedy to nastąpi? Sami musimy się w to wyposażyć i ściągać TDT na ponowny odbiór czy też wystarczy CE i możemy go używać bezkarnie. Tak właśnie się kończy wprowadzanie przepisów bez konsultacji z tymi co mają to wykonywać a ślepo robi się szopkę kopiuj - tłumacz - wklej i odtrąb sukces ciężkiej pracy ministerstwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 (edytowane) Już teraz możesz mieć taki przyrząd. Sprawdź tylko jaka masz wtyczkę. W załączeniu plik. Tylko typ wtyczki B pasuje do pojazdów na 24 V oraz załatwia sprawę także na 12 V. Więc trzeba mieć przyrząd z wtyczką typu B. Ktoś wyżej pisał, że ma UNI-OBD producent Unimetal i akurat ten przyrząd nie pasuje bo ma złącze A i jest tylko do 3,5 tony. Ale na stacjach okręgowych musi być czytnik o złączu typu B bo inaczej nie na rady powiedzieć, że się podłączysz jak wtyczka nie pasuje:) Pisałem tez wyżej, które czytniki OBD będące na rynku są właściwe i pasują Edytowane 9 Listopad 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Czternastego listopada obradują podkomisja i komisja w sprawie PROD druk 2540. Ciekawe jak to się zakończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 zakończy się skierowaniem do komisji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 9 minut temu, Solaris napisał: Ale na stacjach okręgowych musi być czytnik o złączu typu B bo inaczej nie na rady powiedzieć, że się podłączysz jak wtyczka nie pasuje:) Wszystko fajnie, tylko mam potwierdzony odbiór SKP przez jedyną słuszną instytucję - czytaj stacja spełnia wymagania do wykonywania BT. Nie zmieniło się rozporządzenie odnośnie wyposażenia SKP i nagle fizycznie nie mogę prawidłowo wykonać BT choć w kwitach wszystko pasuje... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 a ten AMX 530 to jest też na 24v? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 (edytowane) To mówię, że już teraz możecie mieć taki przyrząd na stacji bo część producentów od dawna robi tylko z wtyczkami typu B. Trzeba zajrzeć do pudełka i zobaczyć jaka wtyczka a dopiero potem się martwić Edytowane 9 Listopad 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 5 minut temu, Solaris napisał: Trzeba zajrzeć do pudełka i zobaczyć jaka wtyczka a dopiero potem się martwić Niestety mam typ A, co dalej ? Odbiór stacji mam do 10.2025 r. Muszę się zaopatrzyć w nowy przyrząd czy też "olać" zmiany zakresu i sposobu wykonywania BT, ponieważ stoją w sprzeczności z rozporządzeniem odnośnie wymagań dla SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Nie będziesz przyjmował pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony z zapłonem iskrowym i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Dlaczego? Formalnie moja stacja spełnia wszystkie wymogi formalne dla OSKP, więc nie widzę podstawy do tego aby rezygnować z badania tych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Ok to rób jak chcesz, co mi do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Teoretycznie nic, natomiast problem jest ogólnokrajowy. Z jednej strony na dzień dzisiejszy nie mamy obowiązku wymiany/dokompletowania wyposażenia a z drugiej nie możemy przy dzisiejszym wyposażeniu spełnić wymogu wykonania BT zgodnie z nowym zakresem. Zazgrzytało w trybach a mechanika nie ma na horyzoncie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 26 minut temu, adam1501 napisał: Niestety mam typ A, co dalej ? Zawsze możesz doposażyć skp w nowszy sprzęt, zgłosić nowe urządzenie do TDT, oni wykonają odbiór cząstkowy (zmiana danego urządzenia) i po sprawie. Ale wiesz dobrze o tym, tak tylko skrobnąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Tak. Możesz zgłosić tylko jeden przyrząd. Zasada jest taka, że jak zgłaszasz przyrząd, który nazywam pudełkowy to nie robisz odbioru całej stacji a tylko ten jeden przyrząd. Tylko przyrządy posadowione w ławie pomiarowej typu rolki, szarpaki, amortyzatory sprawiają, że TDT odbiera całą stację od nowa. Więc luz, zgłaszasz jeden przyrząd i nikt Ci ławy pomiarowej od nowa nie sprawdza ani całej SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 7 minut temu, cezary napisał: Ale wiesz dobrze o tym Oczywiście. Denerwuje mnie, że niby eksperci z wielkich instytutów nie widzą takich rzeczy, nie reagują na wprowadzane zmiany, nie oświecają ministra, że wypuszcza kolejny kretynizm. Powstał kolejny bubel z którym to my musimy walczyć i zderzać się pomiędzy nadzorem i klientem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Producenci urządzeń na pewno już podpowiedzieli do Nadzoru, że cześć czytników OBD nie pasuje na 24V bo chcą sprzedać swoje urządzenia. Myślę, że nadzór o tym wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 5 minut temu, Solaris napisał: Myślę, że nadzór o tym wie. I cóż zrobi z tą wiedzą? Zmusi stację, spełniającą wymagania wyposażenia, do uzupełnienia wyposażenia? Raczej w trakcie kontroli będą się modlić, żeby akurat na taki pojazd nie trafić i wszystko odbyło się bezboleśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Koniec roku się zbliża, firmy szukają zarobku, bo sprzęt pewnie zalega a magazynach. Każdy sposób reklamy jest dobry, jeśli prowadzi do określonego celu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masselo Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 (edytowane) Hej. Czy ja dobrze mysle? odnosnie hamulców bo mnie nagle ...🤯 1.2.1 Sprawność i skuteczność hamulca roboczego Cytat Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 70% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi lub nadmierne odchylenie toru jazdy w trakcie próby drogowej. Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 50% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi w przypadku osi kierowanych. Czyli na osi kierowalnej dopuszczalna róznica 50%??? OK ZLE SPOJRZAŁEM PRZY 50% ZATRZYMUJE DOWÓD Prosze o usuniecie posta Edytowane 9 Listopad 2022 przez Masselo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 (edytowane) Źle myślisz Popatrz sobie jakie usterki są dalej zaznaczone Jeżeli różnica jest ponad 30% to mamy usterkę poważną; Jeżeli różnica na osi kierowanej przekracza 50% to mamy Usterkę niebezpieczną i musimy zatrzymać dowód rejestracyjny Edytowane 9 Listopad 2022 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Godzinę temu, adam1501 napisał: Denerwuje mnie, że niby eksperci z wielkich instytutów nie widzą takich rzeczy, nie reagują na wprowadzane zmiany, nie oświecają ministra, że wypuszcza kolejny kretynizm. Bez urazy ale mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie... tylko jakby organ ustawodawczy słuchał ale nie słyszał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 1 minutę temu, fuks napisał: mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie Jakbyś pojechał na jedno czy drugie szkolenie prowadzone przez tych ekspertów to nie miałbyś odmiennego zdania. Np. ITS jest niby organem eksperckim, ma prowadzić szkolenia, egzaminy a program po dzień dzisiejszy jest w jakimś okresie przejściowym, części usterek niemożna użyć, bo nie można wysłać do CEP, na szkoleniach żadnych merytorycznych - potwierdzonych przepisami informacji tylko przedstawianie swoich wizji. Skoro minister ma takich doradców, to nie ma się co dziwić, że wychodzą później takie kwiatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 9 Listopad 2022 Share Napisano 9 Listopad 2022 Zauważ że w wielu kwestiach ministerstwo wydało jakiś przepis, i później samo do swojego przepisu wydawało interpretacje, albo pismo że interpretacja należy do organu nadzorującego SKP. Nie dziwcie się że każdy próbuje kleić teorie skoro sam autor przepisów coś napisał a później tłumaczy żeby sobie zinterpretować po swojemu. Różnica jest ta że w razie draki, jeśli podeprzesz się czymś co np widnieje na stronie its do wglądu, to może się sytuacja potoczyć inaczej niż wtedy kiedy powiesz "no ja tak ten przepis rozumiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.