Paprock Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 OK. Nie podobają mi się przekładki, ani dopuszczenie angoli. Trudno - takie zdanie mogę mieć. Ale co konkretnie tak zwanym przekładkom stoi na przeszkodzie? Na podstawie przepisów poproszę. Szkody całkowite się klepie i dobrze jest, a przełożenie układu kierowniczego zaraz be. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Na podstawie przepisów poproszę. Silniejszy (może bogatszy) może w tym kraju więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 na drodze wolę przekładkę niż auto z kierownicą po prawej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiek82 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 I na czym stanęła sprawa rejestracji Anglika? Mam klienta ze Smartem z Anglii. I mam go już odesłać czy robić badanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 A co nie było Cię w kraju ? Jeśli klient bardzo chce negatywa, to rób,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiek82 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 No właśnie w 305 warunków technicznych nadal jest podtrzymany "Kierownica w pojeździe ....,nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Od 15 lipca. Podobno. A lusterka i lampy i tak do wymiany. Projekty są po komisjach, ale ogłoszone jeszcze nie są. No i jest trochę obwarowań. Musi mieć unijne homo - i musi to wprost z dokumentów wynikać czarno na białym. Licznik w km/h i takie tam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 A lusterka i lampy i tak do wymiany Na pewno ? 2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nieprzeznaczony do ruchu prawostronnego, powinien mieć przeznaczone lub dostosowane światła mijania do ruchu prawostronnego, zgodnie z informacjami, o których mowa w dokumentach wymienionych w art. 70s ust. 1 pkt 3 ustawy; dopuszcza się niespełnienie warunku, o którym mowa w lp. 2 kol. 16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia.”; OSDS w zakresie dostosowania świateł mijania do ruchu prawostronnego uważa, że nie tylko instrukcja obsługi i podręcznik użytkownika pojazdu może wskazywać możliwość odpowiedniego dostosowania świateł mijania. Tańszą metodą jest zaklejanie wycinka reflektora odpowiedzialnego za asymetrię świateł w ruchu lewostronnym.MIiR potwierdza, że naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione. Uzasadnienie do przedmiotowej zmiany jednoznacznie wskazuje, że stosowanie naklejek może być jednym ze sposobów dostosowania świateł mijania. Odwołanie się do dokumentów takich jak instrukcja obsługi i podręcznik użytkownik pojazdu ma na celu potwierdzenie przez użytkownika pojazdu z dokumentów producenta pojazdu lub przez przedstawiciela producenta, właściwego działania zastosowanej naklejki oraz właściwego jej zamocowania na reflektorze. Projektodawca nie zakładał konieczności wymiany reflektorów oraz nie narzuca jednej konkretnej metody technicznej, a jedynie wskazuje właściwe dokumenty, gdzie zwykły użytkownik pojazdu może szukać informacji nt. właściwego użytkowania dostępnych dla danego pojazdu (dostępnych na rynku) sposobów dostosowania świateł mijania do ruch prawostronnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Polak już na to sposób znajdzie -spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 A lusterka i lampy i tak do wymiany blakop pewnie miał na myśli jeśli przepisy wejdą już w "życie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Ale ten przepis dotyczy 2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej [ Dodano: 27-04-2015, 22:42 ] Lukasz0417, uprzedził mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Mam na myśli to co jest w projektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Ale ten przepis dotyczy Wiem,z rozpędu zacytowałem to co było pierwsze. Z lusterkami może być jeszcze prościej , bo nie dotyczy lusterek kl.II Reg. 46 minimum 02 poprawki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 02 poprawki Dokładnie, jak lusterka będą zawierać serie poprawek 02, to nie będziemy ich badać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Czy oznaczenia homologacyjne są na lusterkach zawsze widoczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Bywa że na obudowie nie ma, ale to sporadyczne przypadki . Przynajmniej w tych autach ,w których z ciekawości sprawdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 No bo z kolei rozebrać żeby sprawdzić te oznaczenia Wam teoretycznie nie wolno, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Kwiecień 2015 Share Napisano 28 Kwiecień 2015 Dokładnie, dotarło między innymi po naszych uwagach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Kwiecień 2015 Share Napisano 28 Kwiecień 2015 Polak już na to sposób znajdzie Ustawodawca ułatwi mu to niejasnym zapisem, jak znam życie,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 Za mało nam milion gratów rocznie? Polska "moto-skansenem" Europy Posłowie PO myślą o zakazie wjazdu do centrów miast starych aut, a jednocześnie rząd coraz bardziej ułatwia niekontrolowany napływ starych używanych samochodów z Zachodu. Za dwa tygodnie powinna się zakończyć procedura notyfikacji w UE projektów dwóch rozporządzeń ministra infrastruktury i rozwoju znoszących zakaz rejestracji w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie, czyli dostosowanych do ruchu lewostronnego - takiego jak w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zgodnie z nowymi przepisami takie auta będzie już można importować po niewielkich przeróbkach (wymiana reflektorów i ewentualnie lusterka oraz prędkościomierza). Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie odpowiedziało nam, kiedy dokładnie te przepisy wejdą w życie. Ale wcześniej resort minister Marii Wasiak zapowiadał, że zaraz po zakończeniu notyfikacji podpisze ona rozporządzenia, które zaczną obowiązywać dwa tygodnie po publikacji. Prawdopodobnie stanie się to latem. Przez wiele lat polskie władze zakazywały rejestracji aut dostosowanych do ruchu lewostronnego. Bo zdaniem rządu może to pogorszyć bezpieczeństwo na naszych drogach. A od lat zajmujemy niechlubne czołowe miejsce w Europie pod względem śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Przez wypadki i kolizje drogowe tracimy też co najmniej 49 mld zł rocznie, czyli ok. 3 proc. naszego PKB - dwa razy więcej niż na Zachodzie - jak wynika z raportu rządowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Rząd znosi zakaz rejestracji tzw. aut anglików, bo Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że ten zakaz jest sprzeczny z unijnym prawem. W państwach Zachodu o ruchu prawostronnym czasem faktycznie pojazdy z kierownicą po prawej stronie kupują pocztowcy czy służby oczyszczania miast, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich pracowników. Ale na drogach Zachodu takie auta są wyjątkiem, a nas może czekać zalew staroci z Wysp. - Importerzy mogą sprowadzać do Polski co roku 100-200 tys. aut z kierownicą po prawej stronie. Przy obecnym stanie naszych dróg, przeważnie o jednej jezdni do ruchu w przeciwnych kierunkach, i szwankujących kontrolach stanu technicznego aut może to pogorszyć stan bezpieczeństwa drogowego - mówił nam Marek Konieczny, szef Związku Dealerów Samochodów. Pod koniec kwietnia Sejm znowelizował też ustawę o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, aby znieść 500 zł opłaty recyklingowej. Tę opłatę uiszczają osoby prywatnie importujące używane auta, aby sfinansować ekologiczne złomowanie takiego pojazdu w przyszłości. Opłatę wprowadził rząd SLD w 2005 r., wdrażając unijną dyrektywę o recyklingu aut. Wymaga ona od koncernów samochodowych złomowania na własny koszt samochodów wycofanych z eksploatacji. Ale jeśli Polak na własną rękę sprowadzi auto sprzedane przez koncern w Niemczech czy Belgii, to producent pojazdu nie musi już płacić za jego złomowanie. Ten koszt - szacowany na kilkaset euro - spada na Polskę. W 2009 r. Komisja Europejska zakwestionowała polską opłatę recyklingową, uznając, że dyskryminuje prywatnych importerów używanych aut. Bruksela mogła się irytować, bo pieniądze wpłacane na ekologiczne złomowanie aut rząd PO-PSL zaczął od 2008 r. wydawać na inne cele. Z pieniędzy na recykling aut Ministerstwo Środowiska kierowane przez Macieja Nowickiego zapłaciło ok. 60 mln zł za organizację konferencji klimatycznej w Poznaniu. Ponad 1,5 mld zł zebranych do końca zeszłej dekady na recykling zarządzany przez resort środowiska fundusz NFOŚiGW pożyczył zaś na inwestycje w ścieki. A z powodu wadliwych przepisów w Polsce i tak 70-80 proc. aut złomuje się w szarej strefie, ze szkodą nie tylko dla środowiska, lecz także dla budżetu państwa. W sejmowej komisji pracami nad przepisami o zniesieniu opłaty recyklingowej kierował poseł Tadeusz Arkit (PO), promujący również ograniczenia wjazdu aut do miast. ........................................................................................................................................ ........................................................................................................................................ http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,17894406,Za_malo_nam_milion_gratow_rocznie__Polska__moto_skansenem_.html#MT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 [quote MIiR potwierdza, że naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione. Uzasadnienie do przedmiotowej zmiany jednoznacznie wskazuje, że stosowanie naklejek może być jednym ze sposobów dostosowania świateł mijania. Jak więc traktować takie zapisy : ZAŁĄCZNIK Nr. 6 Rozp. M I w spr. warunków techn. poj. ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 305 z pźn. zm.) paragr. 1 ust. 3. Powierzchnia świetlna oznacza dla świateł widoczną powierzchnię wysyłającą światło, a dla świateł odblaskowych - widoczną powierzchnię odbijającą światło. USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1) (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z pźn. zm.) Art. 60. 1. Zabrania się: 2) zakrywania świateł oraz urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych wymaganych tablic albo znaków które powinny być widoczne; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 Jak więc traktować takie zapisy Jako bezczelnie łamiące te cytowane wyżej stwierdzenia MIiR; W ogóle nie rozumiem jak rozporządzenie czy jakaś tam ustawa mogą przeczyć stwierdzeniu MIiR,,,,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 Jak więc traktować takie zapisy : ZAŁĄCZNIK Nr. 6 Rozp. M I w spr. warunków techn. poj. ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 305 z pźn. zm.) Ano tak Cytat: 2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nieprzeznaczony do ruchu prawostronnego, powinien mieć przeznaczone lub dostosowane światła mijania do ruchu prawostronnego, zgodnie z informacjami, o których mowa w dokumentach wymienionych w art. 70s ust. 1 pkt 3 ustawy; dopuszcza się niespełnienie warunku, o którym mowa w lp. 2 kol. 16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia.”; Czyli przepis ten (naklejki) dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych za granicą a jeżdżących w Polsce. Jeśli ma być zarejestrowany w kraju nie może mieć żadnych naklejek Nie wyrywać zdań z kontekstu Tu mowa http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=233530#233530 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 Czyli przepis ten (naklejki) dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych za granicą Zrozum, że to stwierdzenie; naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione. może być wprowadzeniem do łagodzącej zmiany tego przepisu ,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Maj 2015 Share Napisano 13 Maj 2015 A może to http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/255093/255095/255098/dokument148758.pdf wszystko wyjaśni zwłaszcza, że ze strony rządowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi