Skocz do zawartości

Samochody z Anglii ...


leszek kulferst

Rekomendowane odpowiedzi

OK. Nie podobają mi się przekładki, ani dopuszczenie angoli. Trudno - takie zdanie mogę mieć.

Ale co konkretnie tak zwanym przekładkom stoi na przeszkodzie?

Na podstawie przepisów poproszę.

Szkody całkowite się klepie i dobrze jest, a przełożenie układu kierowniczego zaraz be.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    43

  • blakop

    42

  • Grzegorz Łódź

    41

  • Psuj

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

No właśnie w 305 warunków technicznych nadal jest podtrzymany "Kierownica w pojeździe ....,nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 15 lipca. Podobno. A lusterka i lampy i tak do wymiany.

Projekty są po komisjach, ale ogłoszone jeszcze nie są. No i jest trochę obwarowań. Musi mieć unijne homo - i musi to wprost z dokumentów wynikać czarno na białym. Licznik w km/h i takie tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lusterka i lampy i tak do wymiany

Na pewno ?

2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nieprzeznaczony do ruchu prawostronnego, powinien mieć przeznaczone lub dostosowane światła mijania do ruchu prawostronnego, zgodnie z informacjami, o których mowa w dokumentach wymienionych w art. 70s ust. 1 pkt 3 ustawy; dopuszcza się niespełnienie warunku, o którym mowa w lp. 2 kol. 16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia.”;

 

OSDS w zakresie dostosowania świateł mijania do ruchu prawostronnego uważa, że nie tylko instrukcja obsługi i podręcznik użytkownika pojazdu może wskazywać możliwość odpowiedniego dostosowania świateł mijania. Tańszą metodą jest zaklejanie wycinka reflektora odpowiedzialnego za asymetrię świateł w ruchu lewostronnym.

MIiR potwierdza, że naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione. Uzasadnienie do przedmiotowej zmiany jednoznacznie wskazuje, że stosowanie naklejek może być jednym ze sposobów dostosowania świateł mijania. Odwołanie się do dokumentów takich jak instrukcja obsługi i podręcznik użytkownik pojazdu ma na celu potwierdzenie przez użytkownika pojazdu z dokumentów producenta pojazdu lub przez przedstawiciela producenta, właściwego działania zastosowanej naklejki oraz właściwego jej zamocowania na reflektorze. Projektodawca nie zakładał konieczności wymiany reflektorów oraz nie narzuca jednej konkretnej metody technicznej, a jedynie wskazuje właściwe dokumenty, gdzie zwykły użytkownik pojazdu może szukać informacji nt. właściwego użytkowania dostępnych dla danego pojazdu (dostępnych na rynku) sposobów dostosowania świateł mijania do ruch prawostronnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten przepis dotyczy

2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

 

[ Dodano: 27-04-2015, 22:42 ]

Lukasz0417, uprzedził mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten przepis dotyczy

Wiem,z rozpędu zacytowałem to co było pierwsze. Z lusterkami może być jeszcze prościej , bo nie dotyczy lusterek kl.II Reg. 46 minimum 02 poprawki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Za mało nam milion gratów rocznie? Polska "moto-skansenem" Europy

 

Posłowie PO myślą o zakazie wjazdu do centrów miast starych aut, a jednocześnie rząd coraz bardziej ułatwia niekontrolowany napływ starych używanych samochodów z Zachodu.

Za dwa tygodnie powinna się zakończyć procedura notyfikacji w UE projektów dwóch rozporządzeń ministra infrastruktury i rozwoju znoszących zakaz rejestracji w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie, czyli dostosowanych do ruchu lewostronnego - takiego jak w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zgodnie z nowymi przepisami takie auta będzie już można importować po niewielkich przeróbkach (wymiana reflektorów i ewentualnie lusterka oraz prędkościomierza).

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie odpowiedziało nam, kiedy dokładnie te przepisy wejdą w życie. Ale wcześniej resort minister Marii Wasiak zapowiadał, że zaraz po zakończeniu notyfikacji podpisze ona rozporządzenia, które zaczną obowiązywać dwa tygodnie po publikacji. Prawdopodobnie stanie się to latem.

Przez wiele lat polskie władze zakazywały rejestracji aut dostosowanych do ruchu lewostronnego. Bo zdaniem rządu może to pogorszyć bezpieczeństwo na naszych drogach. A od lat zajmujemy niechlubne czołowe miejsce w Europie pod względem śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Przez wypadki i kolizje drogowe tracimy też co najmniej 49 mld zł rocznie, czyli ok. 3 proc. naszego PKB - dwa razy więcej niż na Zachodzie - jak wynika z raportu rządowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Rząd znosi zakaz rejestracji tzw. aut anglików, bo Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że ten zakaz jest sprzeczny z unijnym prawem. W państwach Zachodu o ruchu prawostronnym czasem faktycznie pojazdy z kierownicą po prawej stronie kupują pocztowcy czy służby oczyszczania miast, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich pracowników. Ale na drogach Zachodu takie auta są wyjątkiem, a nas może czekać zalew staroci z Wysp.

- Importerzy mogą sprowadzać do Polski co roku 100-200 tys. aut z kierownicą po prawej stronie. Przy obecnym stanie naszych dróg, przeważnie o jednej jezdni do ruchu w przeciwnych kierunkach, i szwankujących kontrolach stanu technicznego aut może to pogorszyć stan bezpieczeństwa drogowego - mówił nam Marek Konieczny, szef Związku Dealerów Samochodów.

 

Pod koniec kwietnia Sejm znowelizował też ustawę o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, aby znieść 500 zł opłaty recyklingowej. Tę opłatę uiszczają osoby prywatnie importujące używane auta, aby sfinansować ekologiczne złomowanie takiego pojazdu w przyszłości. Opłatę wprowadził rząd SLD w 2005 r., wdrażając unijną dyrektywę o recyklingu aut. Wymaga ona od koncernów samochodowych złomowania na własny koszt samochodów wycofanych z eksploatacji. Ale jeśli Polak na własną rękę sprowadzi auto sprzedane przez koncern w Niemczech czy Belgii, to producent pojazdu nie musi już płacić za jego złomowanie. Ten koszt - szacowany na kilkaset euro - spada na Polskę.

 

W 2009 r. Komisja Europejska zakwestionowała polską opłatę recyklingową, uznając, że dyskryminuje prywatnych importerów używanych aut.

 

Bruksela mogła się irytować, bo pieniądze wpłacane na ekologiczne złomowanie aut rząd PO-PSL zaczął od 2008 r. wydawać na inne cele. Z pieniędzy na recykling aut Ministerstwo Środowiska kierowane przez Macieja Nowickiego zapłaciło ok. 60 mln zł za organizację konferencji klimatycznej w Poznaniu. Ponad 1,5 mld zł zebranych do końca zeszłej dekady na recykling zarządzany przez resort środowiska fundusz NFOŚiGW pożyczył zaś na inwestycje w ścieki.

 

A z powodu wadliwych przepisów w Polsce i tak 70-80 proc. aut złomuje się w szarej strefie, ze szkodą nie tylko dla środowiska, lecz także dla budżetu państwa.

 

W sejmowej komisji pracami nad przepisami o zniesieniu opłaty recyklingowej kierował poseł Tadeusz Arkit (PO), promujący również ograniczenia wjazdu aut do miast.

 

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,17894406,Za_malo_nam_milion_gratow_rocznie__Polska__moto_skansenem_.html#MT

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote MIiR potwierdza, że naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione. Uzasadnienie do przedmiotowej zmiany jednoznacznie wskazuje, że stosowanie naklejek może być jednym ze sposobów dostosowania świateł mijania.

 

Jak więc traktować takie zapisy : ZAŁĄCZNIK Nr. 6 Rozp. M I w spr. warunków techn. poj. ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 305 z pźn. zm.)

 

paragr. 1 ust. 3. Powierzchnia świetlna oznacza dla świateł widoczną powierzchnię wysyłającą światło, a dla świateł odblaskowych - widoczną powierzchnię odbijającą światło.

 

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1) (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z pźn. zm.)

 

Art. 60. 1. Zabrania się:

2) zakrywania świateł oraz urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych wymaganych

tablic albo znaków które powinny być widoczne;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więc traktować takie zapisy

Jako bezczelnie łamiące te cytowane wyżej stwierdzenia MIiR;

W ogóle nie rozumiem jak rozporządzenie czy jakaś tam ustawa mogą przeczyć stwierdzeniu MIiR,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więc traktować takie zapisy : ZAŁĄCZNIK Nr. 6 Rozp. M I w spr. warunków techn. poj. ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 305 z pźn. zm.)

Ano tak

 

Cytat:

2b. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nieprzeznaczony do ruchu prawostronnego, powinien mieć przeznaczone lub dostosowane światła mijania do ruchu prawostronnego, zgodnie z informacjami, o których mowa w dokumentach wymienionych w art. 70s ust. 1 pkt 3 ustawy; dopuszcza się niespełnienie warunku, o którym mowa w lp. 2 kol. 16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia.”;

 

Czyli przepis ten (naklejki) dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych za granicą a jeżdżących w Polsce. Jeśli ma być zarejestrowany w kraju nie może mieć żadnych naklejek

Nie wyrywać zdań z kontekstu :)

 

Tu mowa

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=233530#233530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przepis ten (naklejki) dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych za granicą

Zrozum, że to stwierdzenie;

naklejki na reflektory są stosowane w Unii Europejskiej i nie są zabronione.

może być wprowadzeniem do łagodzącej zmiany tego przepisu ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.