Psuj Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Jakie żądac zaświadczenie odnośnie ogranicznika jeśli klijent trafia na stacjię diagnostyczną ? A jakie żądasz przy ADR??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 I wracając do kwestii dat pierwszej rejestracji - co z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Witam ,problem jak zwykle polega natym ,że brak konkretów w przepisach i każdy interpretuje jak chce przepisy : Jakie żądac zaświadczenie odnośnie ogranicznika jeśli klijent trafia na stacjię diagnostyczną ? Po mojemu - spokojnie się opierasz na pkt. 4. Spokojny sen to podstawa ... 8.1.14. Ogranicznik prędkości Oględziny. 1. Brak ogranicznika prędkości (o ile jest wymagany). 2. Zauważalne uszkodzenia połączeń ogranicznika prędkości. 3. Brak tabliczki informacyjnej ogranicznika prędkości. 4. W uzasadnionych wypadkach brak zaświadczenia wydanego przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną potwierdzającego, że ogranicznik prędkości zapobiega przekroczeniu przez pojazd określonej przepisami wartości prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Mam prędkości max dla jelcza M11 predkość maksymalna 82 km/h. i autosana H9 - 35.01 prędkośc max.80 km/h. Ksera przeskanuje i wrzyce wieczorem bo nie mam skanera w chwili obecnej a to z książek technicznych w/w/ pojazdów także można się na nich opierać. Miałem akurat autosana 1989 rok i mu się upekło A mam takie pytanie czy za brak ogranicznika zatrzymywać dowód czy dawać że pojazd ma ograniczać prędkość max.do np.90 km/h. Ogólnnie czy brak ogranicznika stwarza zagrożenie życia i bezpieczenstwa w ruchu drogowym. Jak to koledzy interpretujecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Autosan H9-20 , H9-21 typ silnika Andoria 6cT107/5/1 posiadające nr świadectwa homologacji nr 146 z dnia 13.07.1988r. /dane te podane są w wyciągu ze świadectwa homologacji lub na tabliczce znamionowej/ posiada prędkość max. 88 km/h Taką samą prędkość w homologacji posiada Autosan H9-21-41 z 1995 roku / w wyciągu ze świadectwa homologacji na konktretny numer podwozia/ . Takich autobusów nie dotyczy ogranicznik , ale żeby być tego pewnym muszą być wyciągi ze świadectw homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 tak jasne i proste przepisy to tylko w Warszawie można wymyśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 To są skany danych technicznych autobusów, to już sam nie wiem cy można się na podstawie nich sugerowac i czy one wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 I jeszcze jeden JELCZ M11.tif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Chłopaki - przycinajcie troszkę te wiadomości - ok ? JPG - ok, ale TIF ? Prawie 3MB ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Sory ale ucze się jak nie to wyśle jeszcze raz w jpg a tamtego wodzu usuń no bo coś jeszce nawijam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Nie wysyłaj. Szkoda miejsca i czasu. Raczej te dokumenty przydatne nie będą. Niestety instrukcja użytkowania, czy katalog to nie odpis z homo i to raczej dla tak aktualnie ważnego parametru nie jest wiarygodne źródło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Dobrze, że bmp nie sadzą na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Szkoda miejsca i czasu. Raczej te dokumenty przydatne nie będą. No właśnie czyż to nie w klienta interesie posiadać odpowiednie "kwity" przy badaniu technicznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Ogólnnie czy brak ogranicznika stwarza zagrożenie życia i bezpieczenstwa w ruchu drogowym. Czy nigdy nie wyprzedzał Cie TIR gdy jedziesz sobie stówką ? MASAKRA Nie patrzy nawet na tych jadących z naprzeciwka. Swiatła, sygnał i rura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Jeszcze dodam materiału do tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., I mam pytanie do samego wodza Norberta Jezierskiego. Jak by nie patrzac to autobust od 01.10.2001 roku i DMC poniżej 10 ton musza być wyposażone w ograniczniki prędkości. A w pliku pdf wykonanym przez ciebie jest zaznaczone że ogranicznik nie wymagany. A nie powinno być wymagany. Coś tu jest nie tak w tym skanie bo do 01.10.2001 roku autobusy zarobkowo wymagany ogranicznik a po tej dacie już nie. (wadług pliku w pdf wykonanym przez Norberta) albo ja źle coś rozumuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Też coś dodam 2001-11-WE ogranicznik prędkości.doc 92-6-EWG urzędz.ogr.prędk..doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 DYREKTYWA RADY 92/6/EWGz dnia 10 lutego 1992 r. w sprawie montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości w niektórych kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie Artykuł 6 Wymogi te nie mają również zastosowania do pojazdów silnikowych, które: (...) - używane są jedynie do usług publicznych na obszarach miejskich. PoRD1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 5) przeznaczonego wyłacznie do robót publicznych na obszarach miejskich. czy ktos zna definicje robót publicznych czy to, to samo, co kiedyś czyn społeczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Czy nie byłoby prościej gdyby ktoś przeanalizował wszystkie wyjątki i zdobył się na odwagę napisać w których pojazdach nie musi być ogranicznika . tak chyba będzie prościej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Może sam spróbuje??!! jeśli coś spapram proszę poprawić!! : BEZ OGRANICZNIKA ; AUTOBUSY do 10T DMC ---- 1 rej, przed 01.10.2001r. AUTOBUSY powyżej 10T DMC. ----- 1 rej. przed 01.01.1988r. CIĘŻAROWE I CIĄGNIK /zespół/ powyżej 12T DMC ---- 1 rej. przed 01.01.1988r. CIĘŻAROWE I CIĄGNIK /zespół/powyżej 3,5T DMC do 12T dmc --1 rej.przed 01.10.2001r. W pozostałych przypadkach musi być 0d 01.01.2008r. zamontowany ogranicznik /mam nadzieję ,że się nie mylę i nic nie pomieszałem/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 W pozostałych przypadkach musi być 0d 01.01.2008r W niektórych szczególnych wypadkach nawet wcześniej, ale ogólnie już muszą mieć. Ja też mam takie zdanie i czekam na opinie innych. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=37289&highlight=#37289 dostępne także tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=37290&highlight=#37290 Mimo wszystko wydaje mi sie że te "algorytmy" jak to ładnie nazwał któryś z kolegów są najbardziej poprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 ,,Psuj,,masz rację , że niektóre wcześniej już musiały posiadać ograniczniki , ale dla uproszczenia chodzi mi o stan na dzień 01.01.2008r. Myślę ,że taki sposób przedstawienia tych wszystkich przepisów w formie ,,gdzie ich nie ma być,, jest prostszy do zapamiętania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 mnie też najlepiej podobają się te a.........tmy czy jakoś tam najbardziej się na tym można połapać ale najczęściej to jest tak przyjeżdża pan przewożnik z dowodem bez sam. więc pytam ogranicznik jest a on pewnie że jest no to pokaż a on na to chyba cie po.....ło i jedzie tam gdzie o takie rzeczy nawet nie pytają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 Uważam, iż SKP Poznań powinien otrzymać punkcik pomógł. Zamieścił rewelacyjny materiał. Z Dziennika urzędowego Unii Europejskiej jasno wynika, iż homologacja jest przypisana numerem homologacji do konkretnego pojazdu i nie może być używana przez inny pojazd. Taki pojazd musi być oznaczony napisem" ZAMONTOWANY OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI". Tak jak napisał PSUJ wcześniej żadne instrukcje czy katalogi nie mogą potwierdzić faktu czy pojazd nie przekracza właściwej prędkości tylko może to potwierdzić w tym przypadku homologacja pojazdu a w przypadku gdyby prędkość maksymalna przekraczała to homologacja zamontowania w konkretnym pojeździe ogranicznika prędkości. Naprawdę pomocny i rewelacyjny materiał. Dzięki SKP Poznań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 BEZ OGRANICZNIKA ; Spokojnie powyższe nie dotyczy jeśli pojazd jest używany w transporcie drogowym lub przewozie na potrzeby własne wówczas musi przed tą datą mieć zamontowany ogranicznik. Przypominam definicje, gdyż kilka razy o to pytaliście. Pragnę nadmienić, iż diagnosta nie jest uprawniony żądać licencje na transport drogowy lub zaświadczenie na przewozy drogowe. Kierowca sam poinformuje, iż wykonuje taki transport, gdyż będzie wolał, abty kontrola z ITD zakończyła się pomyślnie. Tu znajduje się ujednolicona wersja. Nie aktualizowałem jej, ale w zakresie definicji nie uległa ona zmianie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4147. (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.) USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym1) Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 1) krajowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi w kraju, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym jazda pojazdu, miejsce rozpoczęcia lub zakończenia podróży i przejazdu oraz droga znajdują się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) międzynarodowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, przy czym jazda pojazdu między miejscem początkowym i docelowym odbywa się z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej; 3) (2) transport drogowy - krajowy transport drogowy lub międzynarodowy transport drogowy; określenie to obejmuje również: a) każdy przejazd drogowy wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do działalności gospodarczej, niespełniający warunków, o których mowa w pkt 4, b) działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy; 4) niezarobkowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne - każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki: a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników, b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi, c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin, d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.