Regan55 Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 ale to dotyczy wartości pojazdu a nie roku. Psuj, -niestety ale potrafia pobrac akcyze wg.daty pierwszej rejestracji interpretując ze to własnie jest rok produkcji a nie faktycznego roku produkcji.A jak wiesz z tym to roznie bywa i nie zawsze jest zgodne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 Daniel - a ja uważam, że ta Pani nie zrobiła źle. Skoro faktycznie wtedy był taki, a nie inny przelicznik, tak wpisywano to do homologacji i z dużym prawdopodobieństwem taka wartość widnieje dla tej pozycji w katalogu ITS, to jaki sens i podstawy do zmiany tego? (Podpowiadam, że zazwyczaj w katalogu dla takiego pojazdu nie ma możliwości zmiany tego parametru i poprawienie tego wymagałoby ponownego wpisania wszystkich danych pojazdu do bazy z pominięciem katalogu ITS). Zrobiłeś OK - przeliczyłeś i podałeś. Pani z WK tez zrobiła OK - nie powiedziała, że nie bo nie, tylko sprawdziła w homo, że dla tego egzemplarza w homo było tak, a tak. Na forum znalazłeś potwierdzenie, że daty potwierdzają taki stan rzeczy i tyle. Nie widzę powodu dla zawracania prawa w tym wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 Wykonałem OBT Peugeota Partnera, który wyprodukowany i zarejestrowany był w 2002r. Ponieważ skończył się DR, to wydałem zaświadczenie z OBT z wynikiem P i dopiskiem, że najwięlszy dopuszczalny nacisk osi wynosi 10,58 kN (1080 kg).Zadzwoniła do mnie pani z WK, że ona nacisku osi nie może poprawić, bo w homologacji jest podane, że nacisk wynosi 10,8 kN. Homologacja niejako zawiera poprawny zapis na dzień jej wystawienia natomiast w mojej ocenie pani z WK powinna uwzględnić zmianę przepisów zawartą w Dz U 103 z 2004r i poprawić nacisk osi. Jakie widzicie wyjście z tej sytuacji? Pojazd został zarejestrowany w 2002 r., DR wydany z prawidłowymi parametrami, z takimi samymi została wystawiona KP. Nawet jeżeli się zmienił zapis w rozporządzeniu, to uważam, że nie trzeba zmieniać nacisku. Jest w rozporządzeniu w spr. szczegółowych czynności organów... taki zapis: "Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność." Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 Co Wy na to? Ok, ale czy przy wymianie dokumentu po dacie zmiany przepisu nie powinno się tego z urzędu dopasować, ewentualnie bez HALO i homologacji po prostu napisać to co podaje diagnosta aby grały parametry w nowym dokumencie w świetle nowych przepisów. Czy też diagnosta ma za każdym razem zabrać DR i odesłać do WK za niezgodność danych i niech się urząd "buja" z klientem jak wspominali koledzy... dlaczego obie strony nie potrafią razem płynąć w tym wirze tylko zawsze jakieś sztuczne problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 tylko zawsze jakieś sztuczne problemy... Ale to SKP je stwarza. Kiedyś zestaw był 42000 tysiące, teraz jest 40 - też każdemu zmieniasz? Napisałem - poprawka tego jednego elementu (w imię czego - nie wiem) wymaga nierzadko ponownego wprowadzenia wszystkich danych pojazdu do katalogu jeszcze raz, z pominięciem katalogu ITS. Takie wtedy były przepisy, tak to zapisywano i niech tak zostanie. Jako diagnosta masz wiedzieć kiedy co jak liczono - jak będziesz wiedział, to jednocześnie wiesz, że to wcale nie jest niezgodność, o której tu piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 W tym przypadku to nie ma tu żadnych niezgodności danych - jest w DR data pierwszej rejestracji, więc wiadomo skąd taki nacisk. Czy też diagnosta ma za każdym razem zabrać DR i odesłać do WK za niezgodność danych... Jesteś pewien, że w takim przypadku diagnosta może zatrzymać DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 "Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność."Co Wy na to? No ja zrobiłem korektę zaświadczenia na takie parametry jakie były w DR, homo i na TZ przeliczne wg 100kg=1,0 kN.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 Ale to SKP je stwarza. Kiedyś zestaw był 42000 tysiące, teraz jest 40 - też każdemu zmieniasz? Ale to jest uwzględnione w przepisach. A naciski nie, więc wypada je poprawić - tak samo jak dmc niektórych ciężarówek po zmianach przepisów, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Daniel - a ja uważam, że ta Pani nie zrobiła źle. Skoro faktycznie wtedy był taki, a nie inny przelicznik, tak wpisywano to do homologacji i z dużym prawdopodobieństwem taka wartość widnieje dla tej pozycji w katalogu ITS, to jaki sens i podstawy do zmiany tego? Niewątpliwie jest w tym troche racji, ale jak to zwykle bywa ustawodawca nie określił, jak w takiej sytuacji nalezy postepować. W przepisach jasno jest powiedziane kiedy DMC zespołu pojazdów może wynosić 40 a kiedy 42 tony, natomiast jak należy postępować z naciskami osi przepisy milczą . Pojazd został zarejestrowany w 2002 r., DR wydany z prawidłowymi parametrami, z takimi samymi została wystawiona KP. Nawet jeżeli się zmienił zapis w rozporządzeniu, to uważam, że nie trzeba zmieniać nacisku. Jest w rozporządzeniu w spr. szczegółowych czynności organów... taki zapis: "Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność." Co Wy na to? Ja uważam, że takie postepowanie prowadzi do pewnego rodzaju sprzeczności, bo tu nie chodzi o prawa nabyte a o czysto matematyczne wyliczenia. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że pani z WK powiedziała mi, że bez problemu by poprawiła parametr gdyby w międzyczasie zmienił się właściciel pojazdu, bo w teczce pojazdu nie było by wówczas homo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Ja po kilku rozmowach z WK i moich próbach przeliczania nacisków x9,81, mocy silników z KM na kW dałem sobie spokój i nie wpisuję nic nawet jak nacisk jest wpisany w kg nie przeliczam najwyżej za rok cofnę za niezgodność danych. To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR a jak powie jedź Pan na SKP ustalić to grzecznie poproszę o skierowanie na DBT i pobiorę 6 dyszek Niestety ale życie mnie tego nauczyło że jak Ty chcesz coś wyprostować w WK (co prawda nie we wszystkich) to się nie da, ale jak WK coś chce to mam to dopisywać za friko do zaświadczenia Jakby to powiedział Nikoś D. "a gówno" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Ja po kilku rozmowach z WK i moich próbach przeliczania nacisków x9,81, Dz u 32poz.262 3) (7) ciężarze 1 tony - rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który odpowiada 9,8 kiloniutona (kN);,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 W tym przypadku to nie ma tu żadnych niezgodności danych - jest w DR data pierwszej rejestracji, więc wiadomo skąd taki nacisk. Odbijając pałeczkę po dniu wprowadzenia przepisów o zmianie przelicznika we wszystkich wystawionych po "nowemu" DR powinno się zastosować zapis parametrów zgodny z obowiązującymi przepisami w dniu wydania dokumentu, czyż nie? Czyli przy wymianie DR powinno się to skorygować do obowiązujących przepisów i tak robi większość diagnostów (adnotacja w zaświadczeniu) a WK mówi, że jest wielki problem, a ja go nie dostrzegam, ponieważ jest to kilka kliknięć w programie i wszyscy są szczęśliwi i jest porządek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 odpowiada 9,8 kiloniutona Racja ja tak z rozpędu poleciałem jedno miejsce dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR Jak to co G = 0 kg, widziałem już takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR Miałem w tym tygodniu dwa takie samochody(jeden dzisiaj )-masa własna-"0". A że nie mam "kłopotów" z WK na terenie Poznańia wystawiłem zaswiadczenie, wpisałem MW ,klient pojedzie do WK -WK wpisze -ja podpisze-i po problemie. Czy Panie i Panowie z WK nie wiedzą że nie ma MW-""""0""""???. Jak sie DR skończył ,a diagnosta nie uzupełnił w tym wypadku MW, to urzędnik powinien z automatu skierować klienta na uzupełnienie danych potrzebnych do wystawienia nowego DR,lub sam te dane uzupełnić.W tym konkretnym przypadku nie ma "filozofii Może się mylę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Jak sie DR skończył ,a diagnosta nie uzupełnił w tym wypadku MW, to urzędnik powinien z automatu skierować klienta na uzupełnienie danych potrzebnych do wystawienia nowego DR, Zgadzam się z Tobą, ale najwidoczniej wystawienie skierowania na DBT niektórych przerasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Przepis mówi wyraźnie - wpisy dokonane na podstawie obowiązujących zapisów zachowują ważność. Kiedyś beka z gównem była specjalna - teraz jest zwykła ciężarowa - asenizacyjna. Ale nie wolno Co zmienić klasyfikacji, jeśli poprzednia była dokonana zgodnie z obowiązującymi przepisami. Tak samo tutaj - ok - załatw pismo od producenta, że nacisk jest taki a taki, to się zmieni - w innym przypadku nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Przepis mówi wyraźnie - wpisy dokonane na podstawie obowiązujących zapisów zachowują ważność. załatw pismo od producenta, że nacisk jest taki a taki, to się zmieni Problem polega na tym, ze wyciąg z homo jest błędnie wystawiony, bo podany jest w nim nacisk w kN a powinien być podany w kg (ewentualnie w t), do tego 30% zawartych w nim pozycji jest opatrzone znakiem nb - czyli nie badano. Wygląda to na jakieś partactwo ze strony ITS-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Nie jest błędny!! Jest wydany na podstaw przepisów z 2002 roku!! A wtedy był taki przelicznik, a nie inny!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Nie jest błędny!! blakop, pewny jesteś, czy w homo nacisk osi mógł być podany w kN?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Tak - jestem pewien - był podawany w kN ALE W PRZELICZNIKU 1:10 (nie jak teraz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 ALE W PRZELICZNIKU 1:10 To akurat nie ulega watpliwości, bo przelicznik 9,8 został wprowadzony w 2004r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Problem polega na tym, ze wyciąg z homo jest błędnie wystawiony, bo podany jest w nim nacisk w kN a powinien być podany w kg ZAŁĄCZNIK Nr 13 do ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U.2004 nr 5 poz. 30) - Wzory wyciągów ze świadectw homologacji http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/04/d0430/zal13.pdf Jeszcze tak: poz. 14.2 – rozdział masy na poszczególne osie – w kg pozycja 14.3 - dopuszczalne naciski na poszczególne osie - w kN Ale w 2006 roku już mamy inaczej ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U.2005 Nr 238 poz.2010) – http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010 Załącznik Nr 14 poz. 14.2 – rozdział masy na poszczególne osie – w kg poz. 14.3 - maks. masa przypadająca na każdą z osi – w kg a największy dop. nacisk osi w kN wpisuje się w poz. 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Luty 2012 Share Napisano 24 Luty 2012 http://sipdata.lex.pl/dan...d0430/zal13.pdf http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20052382010 Wszystko jasne. Pomiędzy rokiem 2002 a 2012 nie dość, że zmienił się sposób przeliczania kg na kN, to dodatjkowo jeszcze zmienił się wzór wyciągu ze świadectwa homologacji. Nie wiem, czy Olga, lubisz ale ja Ci stawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Kwiecień 2012 Share Napisano 6 Kwiecień 2012 Witam!Chciałbym się dowiedzieć jak radzicie albo jaki jest prawidłowy tok postępowania w danej sytuacji.Na okresowym badaniu stwierdzam niezgodność w danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym a tabliczką znamionową.Chodzi mi o DMC pojazdu.Przykładowo na tabliczce jest 1540kg a w dowodzie 1500kg.Wiem że wynik negatywny tylko co dalej. Prosiłbym o napisanie jak wygląda cała ta procedura. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.