Skocz do zawartości

Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym


lala17

Rekomendowane odpowiedzi

ale to dotyczy wartości pojazdu a nie roku.

Psuj, -niestety ale potrafia pobrac akcyze wg.daty pierwszej rejestracji interpretując ze to własnie jest rok produkcji a nie faktycznego roku produkcji.A jak wiesz z tym to roznie bywa i nie zawsze jest zgodne.. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 453
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    46

  • michal_k

    24

  • Psuj

    22

  • ketiw38

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daniel - a ja uważam, że ta Pani nie zrobiła źle. Skoro faktycznie wtedy był taki, a nie inny przelicznik, tak wpisywano to do homologacji i z dużym prawdopodobieństwem taka wartość widnieje dla tej pozycji w katalogu ITS, to jaki sens i podstawy do zmiany tego? (Podpowiadam, że zazwyczaj w katalogu dla takiego pojazdu nie ma możliwości zmiany tego parametru i poprawienie tego wymagałoby ponownego wpisania wszystkich danych pojazdu do bazy z pominięciem katalogu ITS).

Zrobiłeś OK - przeliczyłeś i podałeś. Pani z WK tez zrobiła OK - nie powiedziała, że nie bo nie, tylko sprawdziła w homo, że dla tego egzemplarza w homo było tak, a tak. Na forum znalazłeś potwierdzenie, że daty potwierdzają taki stan rzeczy i tyle.

Nie widzę powodu dla zawracania prawa w tym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem OBT Peugeota Partnera, który wyprodukowany i zarejestrowany był w 2002r. Ponieważ skończył się DR, to wydałem zaświadczenie z OBT z wynikiem P i dopiskiem, że najwięlszy dopuszczalny nacisk osi wynosi 10,58 kN (1080 kg).

Zadzwoniła do mnie pani z WK, że ona nacisku osi nie może poprawić, bo w homologacji jest podane, że nacisk wynosi 10,8 kN. Homologacja niejako zawiera poprawny zapis na dzień jej wystawienia natomiast w mojej ocenie pani z WK powinna uwzględnić zmianę przepisów zawartą w Dz U 103 z 2004r i poprawić nacisk osi.

Jakie widzicie wyjście z tej sytuacji?

Pojazd został zarejestrowany w 2002 r., DR wydany z prawidłowymi parametrami, z takimi samymi została wystawiona KP.

Nawet jeżeli się zmienił zapis w rozporządzeniu, to uważam, że nie trzeba zmieniać nacisku.

Jest w rozporządzeniu w spr. szczegółowych czynności organów... taki zapis: "Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność."

Co Wy na to? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy na to? :)

Ok, ale czy przy wymianie dokumentu po dacie zmiany przepisu nie powinno się tego z urzędu dopasować, ewentualnie bez HALO i homologacji po prostu napisać to co podaje diagnosta aby grały parametry w nowym dokumencie w świetle nowych przepisów. Czy też diagnosta ma za każdym razem zabrać DR i odesłać do WK za niezgodność danych i niech się urząd "buja" z klientem jak wspominali koledzy... dlaczego obie strony nie potrafią razem płynąć w tym wirze tylko zawsze jakieś sztuczne problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zawsze jakieś sztuczne problemy...

 

Ale to SKP je stwarza. Kiedyś zestaw był 42000 tysiące, teraz jest 40 - też każdemu zmieniasz?

Napisałem - poprawka tego jednego elementu (w imię czego - nie wiem) wymaga nierzadko ponownego wprowadzenia wszystkich danych pojazdu do katalogu jeszcze raz, z pominięciem katalogu ITS.

 

Takie wtedy były przepisy, tak to zapisywano i niech tak zostanie. Jako diagnosta masz wiedzieć kiedy co jak liczono - jak będziesz wiedział, to jednocześnie wiesz, że to wcale nie jest niezgodność, o której tu piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku to nie ma tu żadnych niezgodności danych - jest w DR data pierwszej rejestracji, więc wiadomo skąd taki nacisk.

Czy też diagnosta ma za każdym razem zabrać DR i odesłać do WK za niezgodność danych...

Jesteś pewien, że w takim przypadku diagnosta może zatrzymać DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność."

Co Wy na to? :)

No ja zrobiłem korektę zaświadczenia na takie parametry jakie były w DR, homo i na TZ przeliczne wg 100kg=1,0 kN.... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to SKP je stwarza. Kiedyś zestaw był 42000 tysiące, teraz jest 40 - też każdemu zmieniasz?

 

Ale to jest uwzględnione w przepisach. A naciski nie, więc wypada je poprawić - tak samo jak dmc niektórych ciężarówek po zmianach przepisów, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - a ja uważam, że ta Pani nie zrobiła źle. Skoro faktycznie wtedy był taki, a nie inny przelicznik, tak wpisywano to do homologacji i z dużym prawdopodobieństwem taka wartość widnieje dla tej pozycji w katalogu ITS, to jaki sens i podstawy do zmiany tego?

Niewątpliwie jest w tym troche racji, ale jak to zwykle bywa ustawodawca nie określił, jak w takiej sytuacji nalezy postepować. W przepisach jasno jest powiedziane kiedy DMC zespołu pojazdów może wynosić 40 a kiedy 42 tony, natomiast jak należy postępować z naciskami osi przepisy milczą :( .

Pojazd został zarejestrowany w 2002 r., DR wydany z prawidłowymi parametrami, z takimi samymi została wystawiona KP.

Nawet jeżeli się zmienił zapis w rozporządzeniu, to uważam, że nie trzeba zmieniać nacisku.

Jest w rozporządzeniu w spr. szczegółowych czynności organów... taki zapis: "Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność."

Co Wy na to?

Ja uważam, że takie postepowanie prowadzi do pewnego rodzaju sprzeczności, bo tu nie chodzi o prawa nabyte a o czysto matematyczne wyliczenia.

 

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że pani z WK powiedziała mi, że bez problemu by poprawiła parametr gdyby w międzyczasie zmienił się właściciel pojazdu, bo w teczce pojazdu nie było by wówczas homo :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kilku rozmowach z WK i moich próbach przeliczania nacisków x9,81, mocy silników z KM na kW dałem sobie spokój i nie wpisuję nic nawet jak nacisk jest wpisany w kg nie przeliczam :razz: najwyżej za rok cofnę za niezgodność danych. To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR :-P a jak powie jedź Pan na SKP ustalić to grzecznie poproszę o skierowanie na DBT i pobiorę 6 dyszek :evil: Niestety ale życie mnie tego nauczyło że jak Ty chcesz coś wyprostować w WK (co prawda nie we wszystkich) to się nie da, ale jak WK coś chce to mam to dopisywać za friko do zaświadczenia :shock: Jakby to powiedział Nikoś D. "a gówno" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kilku rozmowach z WK i moich próbach przeliczania nacisków x9,81,

Dz u 32poz.262

3) (7) ciężarze 1 tony - rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który

odpowiada 9,8 kiloniutona (kN);,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku to nie ma tu żadnych niezgodności danych - jest w DR data pierwszej rejestracji, więc wiadomo skąd taki nacisk.

Odbijając pałeczkę :D po dniu wprowadzenia przepisów o zmianie przelicznika we wszystkich wystawionych po "nowemu" DR powinno się zastosować zapis parametrów zgodny z obowiązującymi przepisami w dniu wydania dokumentu, czyż nie? Czyli przy wymianie DR powinno się to skorygować do obowiązujących przepisów i tak robi większość diagnostów (adnotacja w zaświadczeniu) a WK mówi, że jest wielki problem, a ja go nie dostrzegam, ponieważ jest to kilka kliknięć w programie i wszyscy są szczęśliwi i jest porządek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR

Jak to co G = 0 kg, widziałem już takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo dotyczy mas własnych których w starych DR nie było zobaczymy co WK wpisze do nowego DR

 

Miałem w tym tygodniu dwa takie samochody(jeden dzisiaj :-D )-masa własna-"0".

A że nie mam "kłopotów" z WK na terenie Poznańia wystawiłem zaswiadczenie, wpisałem MW ,klient pojedzie do WK -WK wpisze -ja podpisze-i po problemie. :)

Czy Panie i Panowie z WK nie wiedzą że nie ma MW-""""0""""???.

Jak sie DR skończył ,a diagnosta nie uzupełnił w tym wypadku MW, to urzędnik powinien z automatu skierować klienta na uzupełnienie danych potrzebnych do wystawienia nowego DR,lub sam te dane uzupełnić.W tym konkretnym przypadku nie ma "filozofii :-P

Może się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie DR skończył ,a diagnosta nie uzupełnił w tym wypadku MW, to urzędnik powinien z automatu skierować klienta na uzupełnienie danych potrzebnych do wystawienia nowego DR,

Zgadzam się z Tobą, ale najwidoczniej wystawienie skierowania na DBT niektórych przerasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis mówi wyraźnie - wpisy dokonane na podstawie obowiązujących zapisów zachowują ważność.

Kiedyś beka z gównem była specjalna - teraz jest zwykła ciężarowa - asenizacyjna. Ale nie wolno Co zmienić klasyfikacji, jeśli poprzednia była dokonana zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Tak samo tutaj - ok - załatw pismo od producenta, że nacisk jest taki a taki, to się zmieni - w innym przypadku nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis mówi wyraźnie - wpisy dokonane na podstawie obowiązujących zapisów zachowują ważność.
załatw pismo od producenta, że nacisk jest taki a taki, to się zmieni

Problem polega na tym, ze wyciąg z homo jest błędnie wystawiony, bo podany jest w nim nacisk w kN a powinien być podany w kg (ewentualnie w t), do tego 30% zawartych w nim pozycji jest opatrzone znakiem nb - czyli nie badano. Wygląda to na jakieś partactwo ze strony ITS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE W PRZELICZNIKU 1:10

To akurat nie ulega watpliwości, bo przelicznik 9,8 został wprowadzony w 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, ze wyciąg z homo jest błędnie wystawiony, bo podany jest w nim nacisk w kN a powinien być podany w kg

 

ZAŁĄCZNIK Nr 13 do ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U.2004 nr 5 poz. 30) - Wzory wyciągów ze świadectw homologacji

http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/04/d0430/zal13.pdf

Jeszcze tak:

poz. 14.2 – rozdział masy na poszczególne osie – w kg

pozycja 14.3 - dopuszczalne naciski na poszczególne osie - w kN

 

Ale w 2006 roku już mamy inaczej ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U.2005 Nr 238 poz.2010) –

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010

Załącznik Nr 14

poz. 14.2 – rozdział masy na poszczególne osie – w kg

poz. 14.3 - maks. masa przypadająca na każdą z osi – w kg

a największy dop. nacisk osi w kN wpisuje się w poz. 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam!Chciałbym się dowiedzieć jak radzicie albo jaki jest prawidłowy tok postępowania w danej sytuacji.Na okresowym badaniu stwierdzam niezgodność w danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym a tabliczką znamionową.Chodzi mi o DMC pojazdu.Przykładowo na tabliczce jest 1540kg a w dowodzie 1500kg.Wiem że wynik negatywny tylko co dalej.

Prosiłbym o napisanie jak wygląda cała ta procedura.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.