Skocz do zawartości

Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym


lala17

Rekomendowane odpowiedzi

Czym innym jest błąd np. "102 kg" w polu masa własna, a co innego, jak mi diagnosta dziś na OBT pisze, że na ostatnim miejscu w VIN jest cyfra "6" - nie "8"; idę do teczki, sprawdzam... ta sama stacja robiła pierwsze badanie i zrobiła "8", po pięciu latach sama zmieniła, że jednak "6", a następnym okresowym inna SKP, zaświadczyła, że jednak "8" znowu :)

A może to były dwa różne samochody tylko ten "lepszy" przyjechał na przegląd z pożyczonymi tablicami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 453
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    46

  • michal_k

    24

  • Psuj

    22

  • ketiw38

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

A może to były dwa różne samochody tylko ten "lepszy" przyjechał na przegląd z pożyczonymi tablicami? :)

 

Nie wiem - może :) Może to samo właśnie tyczy się dzisiejszej historii z motocyklem? :) (że nie ten model, nie te masy przez 30 lat)...

 

Szombi - co to jest ten AZTEC? 8) Czy ja to mam? Czy to boli? Czy można to jakoś leczyć? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szombi - co to jest te AZTEC? 8) Czy ja to mam? Czy to boli? Czy można to jakoś leczyć? :P

Słyszałem, że można to usunąć. Wyrwać znaczy się pod narkozą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szombi - co to jest ten AZTEC?

Jak byś nie wiedział ha ha... to czytnik kodów 2D Nie wiem może macie inny, nie wnikam.

Pytałem z czystej ciekawości czy te odręczne wpisy w adnotacjach są gdzieś w systemie bo skanując DR wyswietlają sie tylko dane wpisane przy zamówieniu DR. Czy zamawianie nowego DR nie odbywa sie przypadkiem przez skanowanie starego DR (np przy użyciu AZTECa) i kliknięcie "zamów"(czy jaki tam guziczek macie) a odręczne wpisy w adnotacjach albo są zaóważone albo nie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to czytnik kodów 2D, ale AZTEC'a nie znam :)

 

Generalnie system POJAZD nie wczytuje wielu danych kodowanych w systemie 2D - dlaczego - nie wiem. Inna sprawa, że obecnie czytniki już nie są w WK wykorzystywane. No bo po co, skoro mamy CEP?? Po co mam coś zaczytywać z papierka, jak pojazd jest w bazie? A co do adnotacji - no jak ktoś coś wpisze na DR, ale w bazie nie poprawi (a tak się zdarza) i nikt tego nie skontroluje, że tak właśnie się zdarzyło to jest jak jest :) Jak w każdej branży. Generalnie jednak to co wydrukowane na DR - to odzwierciedlenie bazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do znikającego wpisu HAK w nowym DR juz się przyzwyczaiłem ale niedawno miałem taką sytuacje że klient miał niezgodne masy więc dostał zaświadczenie i do WK. Tam wpisano mu poprawne masy w adnotacjach ale klient pomiedzy badaniami wymienił DR z powodu zmiany adresu. Jaka była jego reakcja kiedy na OBT okazało sie że w nowym DR są stare błędne dane to pisać nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

robiłem ostatnio okresowe na zaświadczenie (brak miejsca w dowodzie). Na zaświadczeniu poprawiłem masy przyczepek z ileśtam kg na 0 (brak masy zestawu na tz) i nacisk na os. Dziś był klient z tym zaświadczeniem u mnie, pani z wk nie chciała go przyjac bo jakieś bzdury wypisałem. Kazała klientowi poprawić zaświadczenie czyli wykreślić poprawione dane. Ja nie wykreśliłem tylko dopisałem "naciski i masy ustalono na podstawie tz pojazdu". Zobaczymy co będzie po niedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wykreśliłem tylko dopisałem "naciski i masy ustalono na podstawie tz pojazdu". Zobaczymy co będzie po niedzieli

I bardzo dobrze zrobiłeś :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaświadczeniu poprawiłem masy przyczepek z ileśtam kg na 0 (brak masy zestawu na tz) i nacisk na os.

Czy w każdym wypadku, jeśli nie ma na tabliczce masy zestawu, oznacza to, że pojazd ten konstrukcyjnie nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy? Czy są wyjątki?

 

 

Przyznam, że ja tego nie wiem... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie ma na tabliczce masy zestawu, oznacza to, że pojazd ten konstrukcyjnie nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy?

Tak nato wygląda :) można by było sprawdzić ze Ś.H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co będzie po niedzieli

 

Jak to co, w WK nie poprawią, Ty nie poprawisz i klient zostanie w d..pie ale przynajmniej będziesz go miał z bańki na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie ma na tabliczce masy zestawu, oznacza to, że pojazd ten konstrukcyjnie nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy?

Tak nato wygląda :) można by było sprawdzić ze Ś.H

Ale mnie nie chodzi o to jak to wygląda ;) tylko jak to jest w ogóle.

 

Jeśli jest możliwe, ze na tz nie ma tych danych, a w ŚH są, to niekoniecznie Arton zrobił dobrze.

 

Wiem, że Tico, niektóre Matizy i jeszcze chyba samochody coupe nie są konstrukcyjnie przystosowane do ciągnięcia przyczepy, tak? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że Tico, niektóre Matizy i jeszcze chyba samochody coupe nie są konstrukcyjnie przystosowane do ciągnięcia przyczepy, tak? :-P

 

Wszystkie Matizy, niektóre Uno, ale również wiele "ciężarówek" w rodzaju Seicento itp. nie miało tych mas w homologacji, jak wtedy wygląda tabliczka i ewentualny montaż haka, bo konstrukcyjnie to one się nie różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"naciski i masy ustalono na podstawie tz pojazdu".

Przy ustalaniu tych danych piszę:Dane ustalono na podstawie TZ oraz danych katalogowych..Zawsze...no chyba ze zapomnę... ;)

Czy są wyjątki?

Np."prawdziwy"Mercedes ...124...i wiele innych...

Przyznam, że ja tego nie wiem...
Olga, -no nie....
Jeśli jest możliwe' date=' ze na tz nie ma tych danych, a w ŚH są, to niekoniecznie Arton zrobił dobrze.[/quote']

Przykład wyzej...

jak wtedy wygląda tabliczka

Prawdę mowiąc nie zwróciłem na ten"drobiazg"uwagi ale w DR O

i ewentualny montaż haka, bo konstrukcyjnie to one się nie różnią?
1 i O2=0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest możliwe, ze na tz nie ma tych danych, a w ŚH są, to niekoniecznie Arton zrobił dobrze.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 4

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na

części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny

informacje w następującej kolejności:

5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego

do ciągnięcia przyczepy;

 

 

Cały problem Olga jest w tym, że diagnosta nie widzi homo tylko tabliczkę, a urzędnik w WK odwrotnie :) i dla każdego co innego jest najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz co zrobić w przypadku - na TZ parametru brak, ale klient ma zaświadczenie od producenta, że może ciągnąć przyczepkę taka a taką??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale klient ma zaświadczenie od producenta, że może ciągnąć przyczepkę taka a taką??

Zaświadczenie-nie ma"ogonka"....

SH-oczywiscie tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SH-oczywiscie tak....

 

I ja niby mam mieć to SH na każdym badaniu na SKP?? Dokument urzędowy który to poświadcza (DR) już nie wystarczy?? To po co w ogóle ten DR, skoro na poszczególne aspekty i tak potrzebujecie zaświadczeń??

Albo trzymajcie się twardo TZ, albo honorujcie dokumenty urzędowe - m.in.DR, bo tak to do paranoi dochodzimy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem są tabliczki zastępcze.

Skierowanie ze starostwa wydruk naklejki (tabliczki zastępczej) i żaden diagnosta, już nigdy nie będzie miał problemów. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem Olga jest w tym, że diagnosta nie widzi homo tylko tabliczkę, a urzędnik w WK odwrotnie :) i dla każdego co innego jest najważniejsze.

I dlatego ja dotykam ten temat tylko, gdy brak miejsca na wpis w DR, dzwoniąc do WK ,,,

I teraz co zrobić w przypadku - na TZ parametru brak, ale klient ma zaświadczenie od producenta, że może ciągnąć przyczepkę taka a taką??

To na szczęście nie zdarza się, aż tak często ,,,

W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem są tabliczki zastępcze.

Zwłaszcza dla handlarzy sprowadzonymi,

tu niestety masz rację ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego ja dotykam ten temat tylko, gdy brak miejsca na wpis w DR, dzwoniąc do WK

 

Ja też tak dotykałem ale po kilku rozmowach z pracownikami WK już mam coraz mniejszą ochotę na to dotykanie :) po prostu dałem se siana z koniem nie będę się kopał :x a najlepsze są teraz telefony przy wymianie DR ze starego na nowy z pytaniem dlaczego nie wpisałem masy własnej do zaświadczenia albo nacisku w kN :evil::evil::evil: a odpowiedź jedna -bo nie mam takiego obowiązku a jak mam dopisać to poproszę o skierowanie w celu ustalenia danych jakie sobie WK życzy, wówczas ustalę i skasuję 6 dych i jakoś do tej pory pomaga i nikt nie jedzie ze skierowaniem :lol:

 

A swoją drogą dlaczego niektóre WK wystrzegają się wystawiania skierowań na badania na papierze jak ognia, zawsze na gębę jedź Pan na stację i zrób badanie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze na gębę jedź Pan na stację i zrób badanie

Dokładnie,,,

bo nie mam takiego obowiązku a jak mam dopisać to poproszę o skierowanie

Dostaliśmy pismo z WK, by uzupełniać brakujące w starych DR dane (możemy kasować za DBT na wniosek właściciela oczywiście), też asekuranctwo ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop, -chyba mówimy o uzupełnieniu brakujących danych a nie o tym ze za kazdym razem na OBT masz obowiazek mieć SH ...Oczywiscie ze DR w zupełności jak na razie wystarcza...

A swoją drogą dlaczego niektóre WK wystrzegają się wystawiania skierowań na badania na papierze jak ognia, zawsze na gębę jedź Pan na stację i zrób badanie

Jak to dlaczego...Bo w razie "W"kozioł ofiarny to diagnosta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.