Skocz do zawartości

DMC przyczepy z hamulcem


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę ze nie będę mógł cie przekonać ale ja jestem upierdliwym klientem i jadę do serwisu po świadectwo homologacji na którym pizse ze dla danego typu pojazdu /mimio braku tego faktu na tabliczce zna.

 

Rozjaśnię temat co do samochodu marki Fiat-Uno w których to jedne modele mają DMCP na tabliczce ,a inne nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli nie z tabliczki to z czego określacie MMC przyczepy?

 

Bardzo często korzystam z katalogu ITS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek z ostatniej chwili:Ford KA -na tabliczce wolne miejsce ,a w DR 750kg.

W/g katalogu ITS żaden model KA nie może ciągnąć przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic nowego.Jak juz pisałem wlaśnie głównie w Fordach i nie tylko jest to zjawisko nagminne.Czyli przepisy sobie a zycie sobie i radosna twórczość kwitnie dalej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek D napisał/a:

Więc jeśli nie z tabliczki to z czego określacie MMC przyczepy?

 

 

Bardzo często korzystam z katalogu ITS

 

Szkoda tylko że w katalogu ITS DMC pojazdu rzadko kiedy pasuje z tą z tabliczki więc i MMC przyczepy też jest mało wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elliot - naprawdę nie znasz przepisu, który zabrania ciągnięcia przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż pojazdu ciągnącego (mówimy o "zwykłych" osobówkach)?? :shock: Więc O1 nie może być większe niż F1/F2 (w osobówkach te parametry są identyczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc O1 nie może być większe niż F1/F2

 

No popatrz... a jak to ze mną wojowałeś jak w Toyocie Land Cruiser chciałem ograniczyć przyczepę ... Przypominam - SAMOCHÓD OSOBOWY - TOYOTA LAND CRUISER - F1 2600 - O1 3300

To się zdecyduj O1 może być większe niż F1 czy nie ??????

 

I nie mydlcie mi oczu terenówką bo tam chodzi o 150 % uciągu urządzenia sprzęgającego a nie dmc pojazdu i o DMCP a nie MMCP

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągnietej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem

nie mo3e przekroczyc:

a) wartosci znamionowej urzadzenia sprzegajacego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciagnietej okreslonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym 3e w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicja zawarta w załaczniku nr

1 do rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie

homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta

może ulec zwiekszeniu do 150 % wartosci wynikajacej z wartosci znamionowej urzadzenia

sprzegajacego przy zachowaniu pozostałych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elliot - naprawdę nie znasz przepisu, który zabrania ciągnięcia przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż pojazdu ciągnącego

 

blakop, między masą rzeczywistą, a dopuszczalną i maksymalną jest dość spora różnica, czego chyba nie muszę Ci tłumaczyć ;)

To, że nie mogę ciągnąć danej masy, zgodnie z warunkami technicznymi określającymi ten parametr na terenie tylko i wyłącznie Polski, nie oznacza że nie mogę mieć wpisanej tej masy maksymalnej vide czemu w takim razie wpisujesz adnotację ZESTAW lub parametr F2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między masą dopuszczalną, a maksymalną i rzeczywistą znam, ale bez wątpienia masy maksymalnej pozostałe dwie nie maja prawa przekroczyć, a ponieważ w Corsie F1=F2 to prosta sprawa, że jeśli F1/F2 = 1550 to O1 nie może być 2000, a co najwyżej równać się F1/F2 (choć w praktyce wiesz, że w takim aucie parametry te nigdy nie są zrównywane) i być może gdzieś za granicą jest to możliwe (na pewno nie w Europie), ale nie sądzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że oprócz logiki przepisem prawa tego nie umotywujesz :)

Wiesz natomiast jaki jest stosunek logiki do absurdu w przepisach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywista masa przyczepy nie może przewyższać rzeczywistej masy pojazdu - takim przepisem umotywuje to, że nie przejdzie u mnie auto z O1 wyższym od F1/F2. Przepis jest wyraźny i czytelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, ponieważ O1 to maksymalna masa określona przez producenta a F2 to DMC pojazdu ograniczone przepisami administracyjnymi. Więc jeżeli dla pojazdu o DMC 3500kg producent określi, że taki pojazd konstrukcyjnie wytrzyma przyczepę o masie 3700 to dlaczego masz w pozycji O1 wpisać inny parametr niż mówi producent skoro jest to parametr określany przez producenta a nie ograniczony przepisami ograniczającymi masę do pojazdu ciągnącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywista masa przyczepy nie może przewyższać rzeczywistej masy pojazdu - takim przepisem umotywuje to, że nie przejdzie u mnie auto z O1 wyższym od F1/F2. Przepis jest wyraźny i czytelny.

 

Czyli według Ciebie rzeczywista masa przyczepy o DMC 1700 nie może wynosić 500kg?

Jak to mówi polskie powiedzenie: "Co ma piernik do wiatraka".

W tym wypadku co ma masa rzeczywista do maksymalnej bądź dopuszczalnej?

Jako przykład podam: na przyczepę o DMC 1700kg o masie własnej 400kg, wrzucę cztery worki cementu po 50kg, ile wynosi jej rzeczywista masa?

Czemu nie mógłbym jej ciągnąc Oplem Corsa z parametrem DMC 900kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM !!!

 

AUTO MA NASTĘPUJĄCE DANE W DOWODZIE REJESTRACYJNYM

F1 - 2315 KG

F2 - 2315 KG

G - 1525 KG

O1 - 1300 KG - TAK TEŻ WYCHODZI Z TABLICZKI -( MASA ZESPOŁU 3615 KG)

JEST TO 8 OSOBOWY VAN 2.0 BENZ, 136 KM

NADMIENIAM ŻE BYŁO SPROWADZONE Z FRANCJI, GDZIE W DOWODZIE REJ. NIE BYŁO SŁOWA O DMC PRZYCZEPY, ALE ŻEBY BYŁO ŚMIESZNIEJ MAM DRUGIE TAKIE AUTO SPROWADZONE Z NIEMIEC 2.0 BENZ 121 KM I W NIEMIECKIM DOWODZIE STALO JAK WÓŁ - PRZYCZEPA Z HAMULCEM - 1900 KG

PYTAM GDZIE TU SENS I LOGIKA

JAK PODNIEŚĆ DMC PRZYCZEPY TEMU CO MA 1300 KG, BO

JEŻELI NIEMCY WBILI W DOWÓD ŻE MOZE CIAGNĄĆ 1900 KG TO KONSTRUKCYJNIE CHYBA JEST TO MOŻLIWE

PROSIŁBYM O JAKIEŚ LOGICZNE WYTŁUMACZENIE I EWENTUALNIE PODPOWIEDŹ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z tabliczki wychodzi ci 1300 to nie patrz na żadne dowody tym bardziej z innego państwa niż pojazd był sprowadzony tylko trzymaj się stanu faktycznego i tabliczki

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z tabliczki wychodzi ci 1300 to nie patrz na żadne dowody tym bardziej z innego państwa niż pojazd był sprowadzony tylko trzymaj się stanu faktycznego i tabliczki

:)

Chyba, że homologacja dopuszcza inne dane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czy na każdy przyjeżdżający do ciebie pojazd masz homo?

Czy interesuje cię stan faktyczny? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechały na pierwsze badanie dwie Fiesty. Identyczne. Takie same silniki (1,25l 16V). Prawie takie samo wyposażenie, ten sam rocznik i miesiąc (listopad '98), nawet lakier miały taki sam i kolor tapicerki. Jedna sprowadzona z Niemiec druga z Belgii. DMC na obu tabliczkach taka sama- 1475kg. Ta sprowadzona z Niemiec miała DMC zespołu 2375kg, a ta z Belgii- 1725kg. I jak to można wytłumaczyć klientowi, że sąsiad będzie mógł ciągnąć 900kg na haku a on tylko 250? A BTW czy ktoś z kolegów ma może możliwość dowiedzieć się jak dokładnie interpretują Francuzi i Niemcy tę wielkość, którą wpisuje się jako drugą na tabliczce? Chodziłoby mi o dokładne, literalne tłumaczenie ichnich definicji tej pozycji. Może to coś by rozjaśniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicja tej pozycji we wszystkich krajach jest taka sama a wszystko zależy od tego jak dana partia pojazdów była homologowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie jest taka sama, bo skoro w Polsce DMC zespołu Polska Norma definiuje jako sumę DMC pojazdu i DMC przyczepy i tak jest też chyba w Niemczech, a we Francji ta prosta matematyka już się nie sprawdza więc chyba u nich ta pozycja ma jakiś niuans w definicji (może jest to jakaś maksymalna masa rzeczywista zespołu??) nie mający dokładnego polskiego (i np. niemieckiego) odpowiednika. Coś co ogranicza masę zespołu bez odnoszenia się do DMC, co przy głębszym zastanowieniu jest chyba sensowniejszym kryterium, bo pozwala ciągnąć np. pustą przyczepę o dużej DMC pojazdem lżejszym byle zachować zasady nie przekraczania maksymalnej masy zespołu i nie łamać zasady o zachowaniu rzeczywistej masy przyczepy poniżej rzeczywistej masy pojazdu ciągnącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sprowadzona z Niemiec miała DMC zespołu 2375kg, a ta z Belgii- 1725kg. I jak to można wytłumaczyć klientowi, że sąsiad będzie mógł ciągnąć 900kg na haku a on tylko 250? A BTW czy ktoś z kolegów ma może możliwość dowiedzieć się jak dokładnie interpretują Francuzi i Niemcy tę wielkość, którą wpisuje się jako drugą na tabliczce? Chodziłoby mi o dokładne, literalne tłumaczenie ichnich definicji tej pozycji. Może to coś by rozjaśniło

wydaja mi się że to nie twój problem że sąsiedzi będą skakać sobie do oczu . Stwierzdzasz to co jest rzeczywiste. Póżniej trafia taki pojazd na krajowy przegląd i co :shock::shock: niezgodność ze stanem faktycznym :cool::cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że to nie mój problem. Moje pytanie było czysto retoryczne. Mnie chodzi o zasadę i wyjaśnienie problemu. Skoro mam się posługiwać przez lata jakimś narzędziem to chciałbym poznać mechanizm jaki nim steruje. Tak dla świętego spokoju i ku zadowoleniu klientów. A teraz inny przykład z Fiestą w tytule. Dzisiaj przyjechał klient, kończył mu się stary dowód. Ma zamontowany hak. W starym dowodzie masa przyczepki 800kg. Chcę mu ustalić dane do nowego dowodu, patrzę na tabliczkę a tam druga pozycja pusta. I co wtedy począć z takim fantem? Na podstawie czego wpisano mu 800kg? Powiedziałem klientowi, że na podstawie stanu rzeczywistego nie mogę mu wpisać przyczepy, bo nie mam podstaw (żadnych) do określenia ich mas, chyba że mi przyniesie wyciąg ze świadectwa homologacji, że te Fiesta może ciągnąć przyczepkę o konkretnej masie hamowanej i niehamowanej. Klient mnie zbluzgał, powiedział że jestem baran i na niczym się nie znam i sobie poszedł. A ja na prawdę nie wiem jak mógłbym tę sprawę załatwić pozytywnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie jest taka sama, bo skoro w Polsce DMC zespołu Polska Norma definiuje jako sumę DMC pojazdu i DMC przyczepy i tak jest też chyba w Niemczech, a we Francji ta prosta matematyka

 

1. Na jaką normę się powołujesz bo ja o takiej nie słyszałem.

2. W Niemczech tez nie stosują się do tego prostego wzoru bo takowego nie ma.

3. We Francji jest normalnie czyli - nie stosują się do wzoru którego nie ma, zeby nawet była najprostrzy.

 

A ja na prawdę nie wiem jak mógłbym tę sprawę załatwić pozytywnie..

 

I tu jest problem bo w wielu wypadkach doswiadczenie mówi ze spokojenie ten hak mógłby sobie być choć jest wbrew tabliczce - i widziałem w "bfirfach" takie historie - na tabliczce nic a masy wpisane - ale zyjemy w Polsce.

Dzisiaj robiłem pierwsze toyota mr2 na tabliczce dwa razy to samo "1225" a w DR w UWAGACH - wryażnie "keine przyczepe" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.