Skocz do zawartości

DMC przyczepy z hamulcem


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

W powyższych danych nie ma żadnej sprzeczności ani błędu

 

Oczywiście wszystko jest ok.Od pewnego czasu obserwuje ten temat "praktycznie".,czyli dane DR i tabliczki.I to ciekawe że dane z tabliczki iDR (F3-F2=O1) w nowo rejestrowanych samochodach są zgodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to ciekawe że dane z tabliczki iDR (F3-F2=O1) w nowo rejestrowanych samochodach są zgodne.

Tylko, że nie wszystkie marki stosują tę zasadę-przykład Renault gdzie nagminnie "różnica" jest inna. Musimy pamiętać, że nie istnieje takowy wzór F3-F2=O1 żeby nie zrobić tak jak ja to zrobiłem (wycieczki klienta do WK, tłumaczenia, homologacje...itp) a tylko jest to "bezpieczny?" sposób pomocny do określenie tegoż parametru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można oprzeć się na katalogu

 

Nie każdy ma dostęp do katalogu ITS a inne są w tym przypadku, może nie niewiarygodne, ale budzące większe wątpliwości niż ITS-owski.

 

Jesli nie mamy homo to możemy uznać różnicę dmc zespołu minus dmc pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny absurd naszych przepisów bo w jaki sposób Policjant ma ustalić rzeczywistą masę całkowitą pojazdu :?:

Z bagażnika ma wyciągnąć wagę łazienkową albo szalkową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to już jest problem policjanta. Niech on, tak jak my, rozwiązuje swoje problemy sam. Zechce zważyć pojazd, to niech sobie kupi (wypożyczy) wagę. Nie będzie mógł zważyć pojazdu? Niech przyjmuje dane "pisane". I wszystko. Przepisy mówią, że podstawę do oceny dają wyniki uzyskane podczas kontroli. To wiele wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że jeśli nie może sprawdzić (zważyć) pojazdu podczas kontroli, czyli: "nie może potwierdzić uzasadnionego podejrzenia", że coś z masami jest nie tak, to powinien przyjąć że zespół jest skonfigurowany przepisowo. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że jeśli nie może sprawdzić (zważyć) pojazdu podczas kontroli, czyli: "nie może potwierdzić uzasadnionego podejrzenia", że coś z masami jest nie tak, to powinien przyjąć że zespół jest skonfigurowany przepisowo. :-D

 

Nie jest to tak,że policjant zsumuje DMC pojzadu i DMC przyczepy i musi się zgadzać DMC zespołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to tak,że policjant zsumuje DMC pojzadu i DMC przyczepy i musi się zgadzać DMC zespołu?

 

To jest oczywiste! Ale mowa jest o sytuacja przeładowania, albo gdy w naturze przyczepa jest cięzsza niż pojazd chociaż nie przekracza DMC zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to tak,że policjant zsumuje DMC pojzadu i DMC przyczepy i musi się zgadzać DMC zespołu?

 

To jest oczywiste! Ale mowa jest o sytuacja przeładowania, albo gdy w naturze przyczepa jest cięzsza niż pojazd chociaż nie przekracza DMC zespołu.

 

Przeczytaj posty "bohdang" i to mnie trochę zakręciło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to tak,że policjant zsumuje DMC pojzadu i DMC przyczepy i musi się zgadzać DMC zespołu?

 

 

Przeczytałem juz wiem o co Co pytałeś. Odpowiedz jest: NIE !!!! DMC przyczepy i dmc pojazdu może być wieksze niż DMC zespołu. Rzeczywista masa zespołu nie moze być większa od DMC zespołu, dmc przyczepy nie moze tez przekraczać wartosci dmc przyczepy holowanej określonej przez producent samochodu.

 

Moja poprzednia odowiedz wprowadza w błąd, myslałem o czeczywistej masie zespołu, która nie moze przekraczac dmc zespołu.

 

to było juz na forum wiele razy, ale:

 

1. dmc pojazdu 2000 kg, dmc przyczepy w dr pojazdu 1300 kg.

2.dmc przyczepy 1300 kg

3. dmc zespołu 3000 kg

 

samochód z ładunkiem w bagazniku wazy 1700 kg

przyczepa z ładunkiem 1300 kg

 

Taki zespoł moze poruszac sie i wszystkom jest o.k. choć z odejmowania wychodzi tylko 1000 kg dla przyczepy, nie mozesz jednak doładowac jeszcze 300 kg do samochodu bo przekkroczysz dmc zespołu choć nie przekroczysz dmc samochodu.

 

W wpadku "odejmowania" trzeb szukac przyczepy od dmc 1000kg i 300kg mozna doładować do samochodu dmc zespłu wyjdzie takie samo jak w poprzednim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że DMC zespołu nie można przekroczyć, ale mieszcząc się w tejże wartości (zamieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu) możemy tak dobrać masy rzeczywiste obu zespolonych pojazdów jak nam pasuje. Oczywiście z zachowaniem wszystkich pozostałych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest definiowanie RZECZYWISTEJ masy całkowitej w przepisach i opieranie na niej wymogów, skoro tak naprawdę ta masa nie jest możliwa do zweryfikowania nawet na SKP, a co mówiąc na drodze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest definiowanie RZECZYWISTEJ masy całkowitej w przepisach i opieranie na niej wymogów, skoro tak naprawdę ta masa nie jest możliwa do zweryfikowania nawet na SKP, a co mówiąc na drodze!

 

Takich mamy ustawodawców,przy okazji gorąco ich pozdrawiam : :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest definiowanie RZECZYWISTEJ masy całkowitej w przepisach i opieranie na niej wymogów, skoro tak naprawdę ta masa nie jest możliwa do zweryfikowania nawet na SKP, a co mówiąc na drodze!

 

Nie bardzo wiem jak to mozna zrobić inaczej. Umiejetnosci liczenia na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej pozwlaja oszacować jak jest masa samachodu i przyczepy. Jak sobie wyobrazasz definicję tego przepisu w odniesieniu do cięzarowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, w całej tej zabawie z ustalaniem mas przyczep nie zapominajmy, że producent przewidział i pozostawił pewną możliwość konfigurowania zespołu pojazdów w gestii użytkownika. Polega to np. na czymś takim:

DMC zespołu (F3) = 2250kg,

DMC pojazdu (F2) = 1460kg,

MMC p-py z hamulcem(O1) = 1150kg (parametr z homol.)

W powyższych danych nie ma żadnej sprzeczności ani błędu. Przy zachowaniu warunków: rzeczywista masa całkowita p-py nie może przekroczyć rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego (art.62, ust. 1 ustawy PORD), oraz: DMC zestawu nie może przekroczyć wartości: 2250kg (z tabliczki), klient może skonfigurować zestaw np. w taki oto sposób: rz.m.c. samochodu = 1125kg + rz.m.c. przyczepy = 1125kg. Całość = 2250kg. Wszelkie warunki i przepisy zostaną zachowane.

Oczywiście wszystkie te ustalenia robimy tylko na podstawie wiarygodnych dokumentów. Jeśli takowych nie posiadamy, pozostajemy przy danych z tabliczki.

Przepraszam kolegów ale od kiedy DMC zespołu pojazdów oblicza się biorąc dowolne masy mniejsze od DMC poszczegulnych pojazdów wchodzących w skład tego zespołu.

Pozwolę sobie na banalny przykładzik , jeżeli posiadacz prawa jazdy kategori B (do 3,5 t) będzie kierował pojazdem o DMC równym 3000 kg. a masie własnej 1500 kg. i ciągnoł za tym pojazdem pustą przyczepkę lekką o DMC 750 kg. której masa własna wynosi 300 kg. To może się tym zestawem poruszać czy nie mając tylko kategorię prawa jazdy B . Inny przykład . Posiadacz kategori B nie może poruszać się pustym pojazdem o DMC 5000 kg. , choci masa tego pojazdu wynosi 2500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kolegów ale od kiedy DMC zespołu pojazdów oblicza się biorąc dowolne masy mniejsze od DMC poszczegulnych pojazdów wchodzących w skład tego zespołu.

 

Odkad okazało się ze DMC zespołu to jest parametr podawany przez producenta i nie jest on suma DMC pojazdów składowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kolegów ale od kiedy DMC zespołu pojazdów oblicza się biorąc dowolne masy mniejsze od DMC poszczegulnych pojazdów wchodzących w skład tego zespołu.

 

Odkad okazało się ze DMC zespołu to jest parametr podawany przez producenta i nie jest on suma DMC pojazdów składowych.

 

Powiem tak,zaczynam zaskakiwać, o co tu chodzi :) .Trochę to trwało,ale lepiej póżno,niż wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest definiowanie RZECZYWISTEJ masy całkowitej w przepisach i opieranie na niej wymogów, skoro tak naprawdę ta masa nie jest możliwa do zweryfikowania nawet na SKP, a co mówiąc na drodze!

 

Nie bardzo wiem jak to mozna zrobić inaczej. Umiejetnosci liczenia na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej pozwlaja oszacować jak jest masa samachodu i przyczepy. Jak sobie wyobrazasz definicję tego przepisu w odniesieniu do cięzarowych ?

 

Chyba jednak nie znasz definicji RZECZYWISTEJ masy całkowitej pojazdu więc Ci ją przedstawię (za PORD):

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

55) „rzeczywista masa całkowita” - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób; 

 

Tak więc jesteś na tyle specem, że na oko już widzisz ile waży towar na przyczepie oraz ile ważą np. torby z zakupami z Reala plus ewentualna skrzynka z jabłkami i przewożone inne dodatki w bagażniku auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nie znasz definicji RZECZYWISTEJ masy całkowitej pojazdu więc Ci ją przedstawię (za PORD):

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

55) „rzeczywista masa całkowita” - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;

 

Bardzo dziękuję :) przynam się ze nie miałem w pamięci tej definicji ale moja wyobraznia nie była w stanie wykombinować innej definicji nież to że masa rzeczywista to jest dokładnie tyle jaką masę ma pojazd w danej chwili :):):)

 

Tak więc jesteś na tyle specem, że na oko już widzisz ile waży towar na przyczepie oraz ile ważą np. torby z zakupami z Reala plus ewentualna skrzynka z jabłkami i przewożone inne dodatki w bagażniku auta?

 

Nie potrafisz oszacować ile wazy twoja rodzina + zakupy i skrzynka jabłek - nie rób sobie jaj. Jak chcesz być bardzo dokładny to mozesz sumować masy netto produktów po zakupach w Realu, jak ktoś z forum ma w rodzinie sadownika to proszę zapytać ile wazy skrzynka jabłek, a i nie zapomnij dodac trochę na opakowania i jerszcze mozesz odjąć trochę od mwasy własnej jak nie masz pełnego zbiornika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie trudności w zrozumieniu omawianego problemu biorą się z pewnych niuansów zawartych w przepisach. Prawa jazdy poszczególnych kategorii uprawniają do kierowania pojazdami do określonych wartości ich DMC. Nie ma tu więc odniesienia do mas rzeczywistych. I pan policjant nie musi ważyć pojazdu czy pojazdów aby stwierdzić, że kierowca z kategorią B kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów o DMC powyżej posiadanych uprawnień. Ma to zapisane w dowodach rejestracyjnych pojazdów. I to mu wystarczy do podjęcia odpowiednich kroków. Natomiast masy rzeczywiste są podstawą do stwierdzenia prawidłowości lub przekroczeń w trakcie kontroli. Tak mówią przepisy. I o ile posiadacz prawa jazdy kategorii B, nie może kierować pojazdem lub zespołem pojazdów o DMC powyżej 3,5t, o tyle może skonfigurować swój zespół tak, aby nie przekroczyć: DMC zespołu (określony na tabliczce), rzeczywistej masy przyczepy powyżej rzeczywistej masy pojazdu ciagnącego i DMC zespołu pojazdów powyżej 3,5t (kat. B prawka). Oczywiście trzeba pamiętać również o innych uwarunkowaniach. Ja nie będę tu pisał po raz któryś do czego uprawnia kategoria B. To było juz na tym forum omawiane. Jest gdzieś cała tabelka wyjaśniająca tę kwestię. My jako diagności pozostańmy przy sprawach techniczno-prawnych. Nie martwmy się o to, jak policjant zważy pojazd czy jak kierujący dobierze wagowo zakupy i rodzinę. To naprawdę nie nasz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.