Skocz do zawartości

Rozporządzenia wykonawcze do PoRD :-))))


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

A myślisz, że posłowie nad morzem swoich interesów nie mają i nie chcieli w końcu uregulować sprawy tych kolejek? A Ty mówisz, że to nie ważne... No jak? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 566
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    42

  • speed

    39

  • mirek.g

    34

  • SKPAUTOMEX

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zapytałem pewnego prawnika jak robić teraz przeglądy aut sprowadzonych.

Nadmieniłem że najlepiej to jak na SKP byłby bez tablic.

Badania okresowe dla pojazdów co podlegają spawdzeniu warunków dodatkowych to chciałbym kasować dodatkowo za te warunki.

Otrzymalem jednoznaczną odpowiedź;" Nie wiem czy tak będzie dobrze ale napewno nie będzie źle"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jestem za, a nawet przeciw :) (cytując klasyka od prądu)

Dokładnie tak jak piszesz.

Mając niejasność w przepisach idziemy na korzyść stronie zainteresowanej.

My zainteresowani jako pobierajacy opłatę, klient jako zainteresowany płacący za usługę.

Na czyją korzyść patrzeć?

 

[ Dodano: 27-09-2009, 09:45 ]

Jak teraz piszemy w rejestrze (w zaświadczeniu) w polu "następny termin badania"

jak mamy 2(N) i stwierdzone usterki nie stwarzają bezpośredniego zagrozenia bezpieczeństwa ruchu drogowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Wielka prośba ! Gdyby miał Ktoś

 

Dz. U. 03.nr 32.poz.262 tekst jednolity po ostatnich zmianach(o ile jest w ogóle),Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tutaj nowy jeśli coś palne proszę poprawcie mnie i z góry przepraszam:)Po lekturze nowego rozporządzenia mam pewne wątpliwości liczę że tutaj ktoś pomoże mi je rozwiać:)Dz.U.155,zał.nr.1,pkt.9.1.7 siedzenia pkt.5 siedzenia nie przymocowane w miejscach do tego konstrukcyjnie przewidziane dla danego typu pojazdu.Jak to widzicie w przypadku OBT autobusu przerobionego z ciężarowego na autobus w większości chodzi o Sprintera:)Co wy Na To Czekam na podpowiedzi co do PROBLEMU :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to widzicie w przypadku OBT autobusu przerobionego z ciężarowego na autobus w większości chodzi o Sprintera:)Co wy Na To Czekam na podpowiedzi co do PROBLEMU :-D

 

Jeśli przerobiony z blaszaka i siedzenia są przykręcone przez podłogę to wynik badania N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedzenia nie przymocowane w miejscach do tego konstrukcyjnie przewidziane dla danego typu pojazdu

Sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie!!!!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U.155,zał.nr.1,pkt.9.1.7 siedzenia pkt.5 siedzenia nie przymocowane w miejscach do tego konstrukcyjnie przewidziane dla danego typu pojazdu
Jeśli przerobiony z blaszaka i siedzenia są przykręcone przez podłogę to wynik badania N

...i wtedy zaczyna się kłótnia, bo gość kupił go od firmy która legalnie go przerobiła (posiada papiery), przez ostatnie pięć lat go rejestrował i nikt się nie czepiał, a tutaj nagle jakiś diagnosta zaczyna wymyślać jakieś cuda, po czym wchodzimy w następną faze przeglądu, czyli straszeniem sądem, żądaniem telefonu do właściciela Stacji, epitetami pod adresem diagnosty , a na końcu stwierdzeniem, że więcej żadnym autobusem tutaj nie przyjedzie :D ....i o dziwo na drugi dzień autobus spokojnie wozi ludzi z ważnym przeglądem zrobionym na innej Stacji gdzie nie wymyślali cudów :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczeliśmy sprawdzać Masę własną pojazdu i czy ilość miejsc mieści się w DMC pojazdu to wychodziło że w 90% trzeba usunąć canajmniej 3 siedzenia.

Z tego prosty wniosek że grubo ponad połowa autobusów tych popapranych przerabianych jest przeładowana.

Dlatego też każdy ważę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

...i wtedy zaczyna się kłótnia, bo gość kupił go od firmy która legalnie go przerobiła (posiada papiery), przez ostatnie pięć lat go rejestrował i nikt się nie czepiał, a tutaj nagle jakiś diagnosta zaczyna wymyślać jakieś cuda, po czym wchodzimy w następną faze przeglądu, czyli straszeniem sądem, żądaniem telefonu do właściciela Stacji, epitetami pod adresem diagnosty , a na końcu stwierdzeniem, że więcej żadnym autobusem tutaj nie przyjedzie :D ....i o dziwo na drugi dzień autobus spokojnie wozi ludzi z ważnym przeglądem zrobionym na innej Stacji gdzie nie wymyślali cudów :D:D:D

 

Ja zalatwiam sprawe szybko. Pytam o ogranicznik predkosci - zwykle otrzymuje odpowiedz ze nie ma :) i "lata" do 140 km/h. W zasadzie takiego Sprintera mozna potraktowac jako autobus na 100 z calym dobrodziejstwem inwentarza :) t.j. wymagana papierologia.

 

[ Dodano: 28-09-2009, 15:27 ]

Siemka

Jak zaczeliśmy sprawdzać Masę własną pojazdu i czy ilość miejsc mieści się w DMC pojazdu to wychodziło że w 90% trzeba usunąć canajmniej 3 siedzenia.

Z tego prosty wniosek że grubo ponad połowa autobusów tych popapranych przerabianych jest przeładowana.

Dlatego też każdy ważę.

 

Warto tez rzucic okiem na wymiary foteli montowanych w tych przerabianych ciezarowkach.

Na 100 % nie spelniaja norm dla doroslych osob, bo nie zmiesciloby sie ich tyle.

Poza tym zawsze mozna zapytac czy w homologacji producent przewidzial mozliwosc przerobki pojazdu na autobus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o ogranicznik predkosci

 

Jeśli jest to autobus mniejszy niż 10 t i zarejestrowany przed październikiem 2001 (jak sporo Sprinterów?) to na jakiej podstawie?

 

W zasadzie takiego Sprintera mozna potraktowac jako autobus na 100 z calym dobrodziejstwem inwentarza

 

Jeśli nie ma w DR wpisu BUS100 ani właściciel nie deklaruje, że chce taki wpis posiadać to nie można go tak potraktować.

 

Trzeba sprawdzić przede wszystkim czy waga pasażerów mieści się w ładowności i sprawdzić czy fotele są w oryginalnych mocowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

jak jest na dzień dzisiejszy z identyfikacją pojazdu którego klient che się udać do celnego? Dodatkowe z cennika pozycja 6.09a ?? Oczywiście wykreślamy spełnia / nie spełnia i termin badania nie dotyczy? Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o OBT sprintera przerobionego na autobus to należy sprawdzić kiedy była wykonana zmiana przeznaczenia .Jeżeli przed wejściem 155-tki w życie i auto zostało w ten sposób zarejestrowane(ustawodawca dopuszcza zmianę rodzaju) to można przyjąć

że siedzenia zostały zamontowane w świetle wtedy obowiązujących przepisów i miejsca mocowania siedzeń były zgodne z warunkami technicznymi.Prawo nie działa wstecz więc nie jesteśmy zobligowani do wystawienia negatywnego wyniku BT z tego tytułu.

Sprawdzamy czy siedzenia są przymocowane atestowanymi śrubami min. 8,8 czy odległości są odpowiednie , ilość miejsc siedzących nie przekracza ładowności oraz resztę w.t. dla autobusu.

Co innego jeżeli zmiana przeznaczenia została wykonana po 22.09.2009 wtedy oczywiście negat. za mocowanie siedzeń w miejscach do tego nieprzeznaczonych -chyba że, zmiany przeznaczenia dokonał podmiot posiada homologację na ten model.

Oczywiście można na różne sposoby pozbywać się "busików" ze stacji ale pamiętajmy że badanie kosztuje 200zł. Stacja kontroli pojazdów jako przedsiębiorstwo komercyjne jest po to aby zarabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

badanie kosztuje 200zł. Stacja kontroli pojazdów jako przedsiębiorstwo komercyjne jest po to aby zarabiać.

Nie wszystko da się przerobić na kase kolego :D

Chyba nie jesteś diagnostą, ale jak dotkniesz tego tematu to zobaczysz jeśli coś się stanie z tym pojazdem to za te 200 złotych sam powiesz że niewarte są te pieniądze tych nerów i myśli. Bo tak naprawde to nigdy do końca niewiadomo czy czegoś nie przeoczyłeś i czy tak naprawdę pojazd nie ma jakiś wad ukrytych :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o OBT sprintera przerobionego na autobus to należy sprawdzić kiedy była wykonana zmiana przeznaczenia .Jeżeli przed wejściem 155-tki w życie i auto zostało w ten sposób zarejestrowane(ustawodawca dopuszcza zmianę rodzaju) to można przyjąć

że siedzenia zostały zamontowane w świetle wtedy obowiązujących przepisów i miejsca mocowania siedzeń były zgodne z warunkami technicznymi.Prawo nie działa wstecz więc nie jesteśmy zobligowani do wystawienia negatywnego wyniku BT z tego tytułu.

 

Śmiem się nie zgodzić. Nigdy nie można było montować siedzeń w punktach do tego nie przewidzianych. Regulowały to odpowiednie przepisy europejskie, a polskie były lekko nie ścisłe i dawały możliwości do nadużyć. Teraz tylko po prostu zostało jasno napisane to co było wiadomo od dawna.

 

Co do działania wstecz, popatrz na lusterka i ograniczniki prędkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.