Regan55 Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 W takim razie diagnosta na SKP musi mieć w uprawnieniu literę "e Takie coś to ja mam/mam upr.na OSKP/.Czy tez twierdzisz ze jak mamy takie upr. tzn.literkę"e"do mozemy dalej prowadzić działalnośc w zakresie zm.konstr.???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 Tak by to wyglądało. Ale tak do końca to nie jestem pewny. Skoro stacja spełnia odpowiednie wymagania lokalowe i wyposażenia to dostaje duże litery w upoważnieniu a co do badań to zależy chyba od uprawnień zatrudnionego diagnosty. Nie każdy ma przecież uprawnienia okręgowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 y zmiany konstrukcyjne na podstowaowej z rozszerzeniami to od wtorku koniec z tymi badaniami u nas? Niestety ale tak. Art.5 pkt. 3 nowelizacji PORD mówi wyraźnie że podmioty prowadzące w dniu wejscia ustawy podstawowe stacje z rozszeżeniami mogą w dalszym ciągu wykonywać te badania i starać się o dalsze pozwolenia do 2015r. tak zgadza się własnie doczytałem. zostajemy z "konstrukcyjnymi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 tak zgadza się własnie doczytałem Mów mi wuju......!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astrah Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 Jeżeli moja podstawówka nie ma żadnych rozszeżeń, to czy będę mógł się o nie ubiegać? Jeżeli dobrze rozumiem będę mógł robić na mojej stacji badania aut z zagranicy, bo to przecież bad.okresowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 Litera "d" upoważnia do badań: - pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie. To uprawnienie było przypisane poniekąd do badań pierwszych. Teraz pierwszych nie ma a uprawnienie zostało i teoretycznie i ma moc prawną w przypadku okresowych badań pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 Wrócę do ceny za badanie powypadkowe par 3.1 lit 2) , Zakres czynności obejmuje z badania okresowego pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 oraz z badanie dodatkowe czynności z pkt 1 działu I załącznika 4 a cena 94 zł coś tu nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franwrc Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 a co z SAM. jakieś dodatkowe zmiany, wzory dokumentów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 Wrócę do ceny za badanie powypadkowe par 3.1 lit 2) , Zakres czynności obejmuje z badania okresowego pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 oraz z badanie dodatkowe czynności z pkt 1 działu I załącznika 4 a cena 94 zł coś tu nie pasuje. Zakres czynności obejmuje sprawdzenie i ocenę układów wktórych stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu w sposób okreslony w pkt. 1-10. Tak więc tylko według skierowania plus dodatkowo zał. 4 pkt.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Volhon Napisano 20 Wrzesień 2009 Share Napisano 20 Wrzesień 2009 O ile w skierowaniu będą wymienione usterki, najczęściej widnieje wpis : "uszkodzenia pokolizyjne" - i co wtedy? Cały załącznik nr 1 + pkt 1 działu załącznika nr4? nieźle bo kasa tylko jak za dodatkowe. Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! To samo dotyczy badania po naprawie wynikającej ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń. Znów pomiar geometrii, a cena to 50 zł. Może jeszcze ustawodawca dołoży mycie i woskowanie karoserii??!! Jak już robią tak dobrze kierowcom naszym kosztem to co tak skromnie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! Tak czytam to rozporządzenie i chyba miałeś na myśli 6.5.4.1 . Wynika z niego że przy okresowym z zagranicy oprócz wypełnienia DIP gratis (par 2 pkt 5) musimy sprawdzić geometrię za darmo . Co gorsze stacje podstawowe nieposiadające w protokole TDT urządzenia do geometrii ( podstawowe bez rozszerzeń nie miały takiego wymogu) nie będą mogły wykonywać okresowego z zagranicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie jestem dopiero "po drugim czytaniu" więc może coś przeoczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astrah Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Ciekawi mnie czy moja podstawówka będzie się mogła starać teraz o rozszerzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Tak czytam to rozporządzenie i chyba miałeś na myśli 6.5.4.1 . Wynika z niego że przy okresowym z zagranicy oprócz wypełnienia DIP gratis (par 2 pkt 5) musimy sprawdzić geometrię za darmo . Co gorsze stacje podstawowe nieposiadające w protokole TDT urządzenia do geometrii ( podstawowe bez rozszerzeń nie miały takiego wymogu) nie będą mogły wykonywać okresowego z zagranicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie jestem dopiero "po drugim czytaniu" więc może coś przeoczyłem. Tak Marks30 dobrze kombinujesz tylko taka stacja podstawowa ,która nie miała rozszerzeń na badania dodatkowe zawierające geometrie kół musi wystąpić do TDT i poddać się ponownej certyfikacji wg 40-tki. Ale z drugiej strony jest to badanie okresowe do którego jest upoważniona - tak mi się zdaje ,że mamy następny kwiatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 żeby nie było wątpliwości , to taxi okresowe mamy brać 98 zł , a jeśli pierwszy raz na taxi do 42? to samo nauka jazdy i ADR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Okresowe taxi ,adr, "L" itp + dodatkowe za warunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 okresowe taxi 98+42? tzn w/g nowych przepisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Okresowe taxi ,adr, "L" itp + dodatkowe za warunki przecież z cennika zniknęły pozycje za dodatkowe warunki. moim zdaniem te badania 98 zł. Jedynie gaz został 98+63zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Okresowe taxi ,adr, "L" itp + dodatkowe za warunki przecież z cennika zniknęły pozycje za dodatkowe warunki. moim zdaniem te badania 98 zł. Jedynie gaz został 98+63zł Też tak uważam, i tu mam problem ,bo nikt dokładnie nie wie jak to ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 dalej idąc...a badanie skierowane np. przez Polcję (uszkodzony w kolizji), wykonujemy za 94zł? tylko , czy 94 +98 , bo zakres w/g nowych przepisów to tylko warunki dodatkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
power Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Volhon napisał/a: Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! Też dopiero wczytuje się w te wypociny ministerstwa ale z tego co zauważyłem to nie ma już min. pomiaru geometrii ani spr. skuteczności amortyzatorów przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy tylko zakres okresowego badania + wypełnienie dokumentu idetyfikacyjnego - proszę mnie porawić jeżeli się mylę może coś przegapiłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 niestety obt z gazem także kosztować ma od 22,09 tylko 98 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Volhon napisał/a: Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! Też dopiero wczytuje się w te wypociny ministerstwa ale z tego co zauważyłem to nie ma już min. pomiaru geometrii ani spr. skuteczności amortyzatorów przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy tylko zakres okresowego badania + wypełnienie dokumentu idetyfikacyjnego - proszę mnie porawić jeżeli się mylę może coś przegapiłem . Zobacz poz 6.5.4 w zał. nr 1 [ Dodano: 21-09-2009, 10:22 ] niestety obt z gazem także kosztować ma od 22,09 tylko 98 zł 98 zł +63 zł w ostatniej chwili zostawili pozycję 1.15 cennika [ Dodano: 21-09-2009, 10:33 ] Zobaczcie par 3.1 pkt 1 skierowany za usterki. Zakres wymieniony w sierowaniu w sposób 1-10 zał nr 1 i bardzo ciekawe poz 1.2.1 zał nr 4. Wynikałoby że przy każdej usterce obowiązkowo amortyzatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 pozycję 1.15 cennika Pozycję zostawili tylko jeżeli z rozporządzenia wynika , że to jest w zakresie okresowego tak jak TAXI, L, ADR a przypis do cennika z malutka czwórką nie tyczy tej pozycji to jak to ugryść? Razem czy osobno?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 To samo dotyczy badania po naprawie wynikającej ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń. Znów pomiar geometrii, a cena to 50 zł. Może jeszcze ustawodawca dołoży mycie i woskowanie karoserii??!! Jak już robią tak dobrze kierowcom naszym kosztem to co tak skromnie!! Poz 5-7 załącznika nr 1 w przypadku badania dla firmy ubezpieczeniowej(co dotyczy geometri) to tylko sprawdzenie zbieżności i może być na płycie najazdowej. Sprawdzenie geometri dotyczy aut sprowadzonych, no chyba że niemasz płyty to musisz zakładać głowice przy dodatkowym dla ubezpieczyciela. [ Dodano: 21-09-2009, 11:02 ] pozycję 1.15 cennika Pozycję zostawili tylko jeżeli z rozporządzenia wynika , że to jest w zakresie okresowego tak jak TAXI, L, ADR a przypis do cennika z malutka czwórką nie tyczy tej pozycji to jak to ugryść? Razem czy osobno?? To na logikę, jak nie przy okresowym razem to kiedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Wrzesień 2009 Share Napisano 21 Wrzesień 2009 Okresowe TAXI, L, ADR - opłata jak za podstawowe badanie okresowe. Okresowe GAZ - opłata jak za podstawowe badanie okresowe plus za badanie specjalistyczne. Badanie pojazdów które mają być używane jako TAXI, L, ADR - czyli sprawdzenie warunków dodatkowych przed dokonaniem wpisu w DR przez WK, tylko zakres badania dodatkowego i takie opłaty, np TAXI - 42 zł i nie ustalamy TNB Badania skierowane usterek - jak do tej pory, sprawdzenie usterek i kasowanie za nie Badania skierowane pokolizyjne - znika zakres okresowego, więc i nie kasujemy za nie, tylko za badanie specjalistyczne i to sprawdzamy. Nie ustalamy również TNB Okresowe pojazdu zarejestrowanego za granicą - cena 98 i wypełniamy DIP Jeśli idzie o zatrzymanie DR i określenie warunków uzytkowania. 4. W przypadkach określonych w art. 132 ust 4 ustawy, uprawniony diagnosta określa... ... warunki użytkowania pojazdu wynikające z negatywnego wyniku badania technicznego... PORD art 132 4. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 dowód rejestracyjny (pozwolenieczasowe) zatrzyma równieŜ jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio. 2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), policjant wydajekierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 6. Czyli nie możemy zezwolić na użytkowanie pojazdu jeśli zagraża BRD lub ochronie środowiska - CZYLI JAK DO TEJ PORY. Dowód OC nas nie dotyczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi