Skocz do zawartości

Rozporządzenia wykonawcze do PoRD :-))))


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie diagnosta na SKP musi mieć w uprawnieniu literę "e

Takie coś to ja mam/mam upr.na OSKP/.Czy tez twierdzisz ze jak mamy takie upr. tzn.literkę"e"do mozemy dalej prowadzić działalnośc w zakresie zm.konstr.???? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 566
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    42

  • speed

    39

  • mirek.g

    34

  • SKPAUTOMEX

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak by to wyglądało. Ale tak do końca to nie jestem pewny. Skoro stacja spełnia odpowiednie wymagania lokalowe i wyposażenia to dostaje duże litery w upoważnieniu a co do badań to zależy chyba od uprawnień zatrudnionego diagnosty. Nie każdy ma przecież uprawnienia okręgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

y zmiany konstrukcyjne na podstowaowej z rozszerzeniami to od wtorku koniec z tymi badaniami u nas?

Niestety ale tak. :sad:

Art.5 pkt. 3 nowelizacji PORD mówi wyraźnie że podmioty prowadzące w dniu wejscia ustawy podstawowe stacje z rozszeżeniami mogą w dalszym ciągu wykonywać te badania i starać się o dalsze pozwolenia do 2015r.

 

tak zgadza się własnie doczytałem. zostajemy z "konstrukcyjnymi" :-D::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moja podstawówka nie ma żadnych rozszeżeń, to czy będę mógł się o nie ubiegać? Jeżeli dobrze rozumiem będę mógł robić na mojej stacji badania aut z zagranicy, bo to przecież bad.okresowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litera "d" upoważnia do badań: - pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie.

To uprawnienie było przypisane poniekąd do badań pierwszych. Teraz pierwszych nie ma a uprawnienie zostało i teoretycznie i ma moc prawną w przypadku okresowych badań pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do ceny za badanie powypadkowe par 3.1 lit 2) ,

 

Zakres czynności obejmuje z badania okresowego pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 oraz z badanie dodatkowe czynności z pkt 1 działu I załącznika 4 a cena 94 zł coś tu nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do ceny za badanie powypadkowe par 3.1 lit 2) ,

 

Zakres czynności obejmuje z badania okresowego pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 oraz z badanie dodatkowe czynności z pkt 1 działu I załącznika 4 a cena 94 zł coś tu nie pasuje.

Zakres czynności obejmuje sprawdzenie i ocenę układów wktórych stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu w sposób okreslony w pkt. 1-10.

Tak więc tylko według skierowania plus dodatkowo zał. 4 pkt.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile w skierowaniu będą wymienione usterki, najczęściej widnieje wpis : "uszkodzenia pokolizyjne" - i co wtedy? Cały załącznik nr 1 + pkt 1 działu załącznika nr4? nieźle bo kasa tylko jak za dodatkowe.

 

Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! :twisted:

 

To samo dotyczy badania po naprawie wynikającej ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń. Znów pomiar geometrii, a cena to 50 zł. Może jeszcze ustawodawca dołoży mycie i woskowanie karoserii??!! Jak już robią tak dobrze kierowcom naszym kosztem to co tak skromnie!! ::claus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!! :twisted:

Tak czytam to rozporządzenie i chyba miałeś na myśli 6.5.4.1 . Wynika z niego że przy okresowym z zagranicy oprócz wypełnienia DIP gratis (par 2 pkt 5) musimy sprawdzić geometrię za darmo . Co gorsze stacje podstawowe nieposiadające w protokole TDT urządzenia do geometrii ( podstawowe bez rozszerzeń nie miały takiego wymogu) nie będą mogły wykonywać okresowego z zagranicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie jestem dopiero "po drugim czytaniu" więc może coś przeoczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam to rozporządzenie i chyba miałeś na myśli 6.5.4.1 . Wynika z niego że przy okresowym z zagranicy oprócz wypełnienia DIP gratis (par 2 pkt 5) musimy sprawdzić geometrię za darmo . Co gorsze stacje podstawowe nieposiadające w protokole TDT urządzenia do geometrii ( podstawowe bez rozszerzeń nie miały takiego wymogu) nie będą mogły wykonywać okresowego z zagranicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie jestem dopiero "po drugim czytaniu" więc może coś przeoczyłem.

 

Tak Marks30 dobrze kombinujesz tylko taka stacja podstawowa ,która nie miała rozszerzeń na badania dodatkowe zawierające geometrie kół musi wystąpić do TDT i poddać się ponownej certyfikacji wg 40-tki.

Ale z drugiej strony jest to badanie okresowe do którego jest upoważniona - tak mi się zdaje ,że mamy następny kwiatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe taxi ,adr, "L" itp + dodatkowe za warunki

 

przecież z cennika zniknęły pozycje za dodatkowe warunki. moim zdaniem te badania 98 zł.

Jedynie gaz został 98+63zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe taxi ,adr, "L" itp + dodatkowe za warunki

 

przecież z cennika zniknęły pozycje za dodatkowe warunki. moim zdaniem te badania 98 zł.

Jedynie gaz został 98+63zł

 

Też tak uważam, i tu mam problem ,bo nikt dokładnie nie wie jak to ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej idąc...a badanie skierowane np. przez Polcję (uszkodzony w kolizji), wykonujemy za 94zł? tylko , czy 94 +98 , bo zakres w/g nowych przepisów to tylko warunki dodatkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volhon napisał/a:

Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!!

 

Też dopiero wczytuje się w te wypociny ministerstwa ale z tego co zauważyłem to nie ma już min. pomiaru geometrii ani spr. skuteczności amortyzatorów przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy tylko zakres okresowego badania + wypełnienie dokumentu idetyfikacyjnego - proszę mnie porawić jeżeli się mylę może coś przegapiłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volhon napisał/a:

Inna sprawa, o której nie mówiliśmy to fakt, że okresowe auta sprowadzonego z zagranicy przed pierwszą rejestracją w Polsce zawiera pomiar geometrii kół (zał. nr 1 pozycja 6.5.5.1) - a opłata znów tylko jak za zwykłe okresowe.!!!!

 

Też dopiero wczytuje się w te wypociny ministerstwa ale z tego co zauważyłem to nie ma już min. pomiaru geometrii ani spr. skuteczności amortyzatorów przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy tylko zakres okresowego badania + wypełnienie dokumentu idetyfikacyjnego - proszę mnie porawić jeżeli się mylę może coś przegapiłem .

 

 

Zobacz poz 6.5.4 w zał. nr 1

 

[ Dodano: 21-09-2009, 10:22 ]

niestety obt z gazem także kosztować ma od 22,09 tylko 98 zł

98 zł +63 zł w ostatniej chwili zostawili pozycję 1.15 cennika

 

[ Dodano: 21-09-2009, 10:33 ]

Zobaczcie par 3.1 pkt 1 skierowany za usterki. Zakres wymieniony w sierowaniu w sposób 1-10 zał nr 1 i bardzo ciekawe poz 1.2.1 zał nr 4.

Wynikałoby że przy każdej usterce obowiązkowo amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozycję 1.15 cennika

Pozycję zostawili tylko jeżeli z rozporządzenia wynika , że to jest w zakresie okresowego tak jak TAXI, L, ADR a przypis do cennika z malutka czwórką nie tyczy tej pozycji to jak to ugryść? Razem czy osobno??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To samo dotyczy badania po naprawie wynikającej ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń. Znów pomiar geometrii, a cena to 50 zł. Może jeszcze ustawodawca dołoży mycie i woskowanie karoserii??!! Jak już robią tak dobrze kierowcom naszym kosztem to co tak skromnie!! ::claus

Poz 5-7 załącznika nr 1 w przypadku badania dla firmy ubezpieczeniowej(co dotyczy geometri) to tylko sprawdzenie zbieżności i może być na płycie najazdowej.

Sprawdzenie geometri dotyczy aut sprowadzonych, no chyba że niemasz płyty to musisz zakładać głowice przy dodatkowym dla ubezpieczyciela.

 

[ Dodano: 21-09-2009, 11:02 ]

pozycję 1.15 cennika

Pozycję zostawili tylko jeżeli z rozporządzenia wynika , że to jest w zakresie okresowego tak jak TAXI, L, ADR a przypis do cennika z malutka czwórką nie tyczy tej pozycji to jak to ugryść? Razem czy osobno??

To na logikę, jak nie przy okresowym razem to kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe TAXI, L, ADR - opłata jak za podstawowe badanie okresowe.

 

Okresowe GAZ - opłata jak za podstawowe badanie okresowe plus za badanie specjalistyczne.

 

Badanie pojazdów które mają być używane jako TAXI, L, ADR - czyli sprawdzenie warunków dodatkowych przed dokonaniem wpisu w DR przez WK, tylko zakres badania dodatkowego i takie opłaty, np TAXI - 42 zł i nie ustalamy TNB

 

Badania skierowane usterek - jak do tej pory, sprawdzenie usterek i kasowanie za nie

 

Badania skierowane pokolizyjne - znika zakres okresowego, więc i nie kasujemy za nie, tylko za badanie specjalistyczne i to sprawdzamy. Nie ustalamy również TNB

 

Okresowe pojazdu zarejestrowanego za granicą - cena 98 i wypełniamy DIP

 

Jeśli idzie o zatrzymanie DR i określenie warunków uzytkowania.

 

4. W przypadkach określonych w art. 132 ust 4 ustawy, uprawniony diagnosta określa... ... warunki użytkowania pojazdu wynikające z negatywnego wyniku badania technicznego...

 

PORD art 132

 

4. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 dowód rejestracyjny (pozwolenie

czasowe) zatrzyma równieŜ jednostka upoważniona do przeprowadzania badań

technicznych. Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), policjant wydaje

kierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający

7 dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane

w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 6.

 

Czyli nie możemy zezwolić na użytkowanie pojazdu jeśli zagraża BRD lub ochronie środowiska - CZYLI JAK DO TEJ PORY. Dowód OC nas nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.