Skocz do zawartości

Opłata za sprawdzenie mechanizmów na życzenie klienta


macstro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Taki hipotetyczny problem: klient nagle stwierdza, że jego autko coś słabo hamuje, albo nierówno (ściąga). Chciałby skontrolować tylko układ hamulcowy na SKP (OBT ma cały czas ważne). Czy ma taką możliwość i ile zapłaci za taką 'przysługę'/'usługę' na SKP???

Pozdawiam wszystkich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Regan55

    22

  • jarolud

    18

  • ketiw38

    16

  • macstro

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dzięki wrc69:) Czyli opłata jak za ponowne sprawdzenie...

Zapytam jeszcze tak: a co będzie jeśli diagnosta podczas takiego badania stwierdzi, że np. nie hamuje ktoreś z tylnych kół, albo jest zbyt duża rozbieżność na przodzie? Zatrzyma DR takiemu klientowi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzyma DR takiemu klientowi???

BARDZO dobre..... :evil:

Wiesz kolego... taka scena z filmu (Potop) przychodzi mi na myśl:

Kmicic wyprowadza posła (bodajże Kuklinowskiego) z Jasnej Góry. Ten chce odpowiedzi na pytanie, które zadał wcześniej. Kmicic upewnia się, że ma odpowiedzieć prywatnemu, nie posłowi.......

W myśl prawa - jeśli stwierdziłeś i powiedziałeś "A", działaj dalej.

Konsekwencje - zagrożenie BRD - zabrać DR.

A tak prywatnie (nie posłowi :) ).......

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP wykonuje badania "urzędowe".Gdzie jest napisane (prawo),że nie może sprawdzić np.hamulcy ("prywatnie"") za 50zł :-D ,lub swiateł...itp za cenę umowną!.

Co nie jest zabronione jest dozwolone ;)

Np. skp działają przy serwisach w jednym budynku i po naprawie układu hamulcowego mechanik przyjedzie sprawdzić hamulce za kase 20 zł ,a jak złe to mu dowód zabiorę . :evil::?::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze tak: a co będzie jeśli diagnosta podczas takiego badania stwierdzi, że np. nie hamuje ktoreś z tylnych kół, albo jest zbyt duża rozbieżność na przodzie? Zatrzyma DR takiemu klientowi???

 

Wykonujesz badanie techniczne? Jakiekolwiek? - NIE więc nie masz podstaw nawet do wzięcia od klienta DR przed takim sprawdzeniem.

 

Czy ma taką możliwość i ile zapłaci za taką 'przysługę'/'usługę' na SKP???

 

Ponownie - wykonujesz badanie techniczne? - NIE więc cennik urzędowy nie dotyczy takich przypadków. Możesz kasować podług cen umownych.

 

Stacja musi posiadać PKD (2007) 71.20B - Pozostałe badania i analizy techniczne. Na tej podstawie możesz dokonywać na stanowisku kontrolnym badań technicznych i wszelakich kontroli. Nie wolno natomiast dokonywać napraw i regulacji (z wyjątkiem ciśnienia w kołach, gdyż od tego zależą prawidłowe wyniki pozostałych badań). Jeśli chcesz ustawiać zbieżność, naprawiać, regulować, wymieniać itd musisz posiadać osobne stanowisko i dodatkowy zapis w PKD (2007) 45.20Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli tudzież 45.40Z - Sprzedaż hurtowa i detaliczna motocykli, ich naprawa i konserwacja oraz sprzedaż hurtowa i detaliczna części i akcesoriów do nich

 

My np. na sprawdzenia poszczególnych elementów pojazdu mamy osobny cennik i łącznie jest to droższe od OBT. Zabezpiecza nas to przed różnorakimi cwaniakami którzy przyjeżdżają "sprawdzić" auto, a jak jest wszystko ok to podsuwają DR do podbicia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Napisałem 2.1 bo tyle wziąłem kiedyś od klienta na przejażdżkę po rolkach. Równie dobrze można wziąć 200 albo w złocie - jak klient tyle da. Nie jest to cena urzędowa.

Jak sobie babcia życzy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My np. na sprawdzenia poszczególnych elementów pojazdu mamy osobny cennik i łącznie jest to droższe od OBT. Zabezpiecza nas to przed różnorakimi cwaniakami którzy przyjeżdżają "sprawdzić" auto, a jak jest wszystko ok to podsuwają DR do podbicia...

Psuj-u, założyłem na wstępie, że klient ma ważne OBT, a na taką 'diagnozę' przyjeżdża na SKP tylko po to, by zweryfikować swoje podejrzenia, dla własnego (i nie tylko) bezpieczeństwa. [To tylko taka uwaga na marginesie]

Okazuje się jednak, że z tym problemem może być różnie i zależy na którą SKP się trafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest wszystko ok to podsuwają DR do podbicia...

Żart... A o gratis też się wtedy upomina???

Jak ktoś przychodzi do mnie i mówi że on tu przyszedł "podbić", to mocno muszę trzymać ręce za plecami.... :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na taką 'diagnozę' przyjeżdża na SKP tylko po to, by zweryfikować swoje podejrzenia

Oczywiście takie sprawy tez wykonujemy.Cennik-nie ma zadnego cennika,jest uzgodnienie z klientem zakresu sprawdzenia i ja decyduję ile za to kasy zaplaci!!! :razz:

DR oczywiście mnie nie interesuje bo to jest tylko spr.na zyczenie klienta. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Psuj, dzięki Regan55!

Generalnie chodziło mi żeby wyjaśnić czy kierowcy (mający ważne OBT) mogą z czystym sumieniem przyjeżdżać na SKP celem potwierdzenia swoich wątpliwości co do aktualnego stanu technicznego pojazdu. Ile ewentualnie za to zapłaciliby oraz co by się stało gdyby usterki okazały sie poważne.

Może to też się przydać po wizycie u mechanika, albo 'kowala' celem potwierdzenia rzetelnego wykonania przez niego jakiejś naprawy.

Zasadniczo wszystkim powinno zależeć by wszystkie jeżdżące po naszych drogach auta były sprawne technicznie (a nie tylko krótko przed i po OBT)!

Pozdrawiam i dziękuję za wyjaśnienia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też się przydać po wizycie u mechanika

Jak najbardziej bo głównie po to jest spr.na zyczenie klienta wykonywane.

Po kazdym takim sprawdzeniu nalezy klientowi wypisać listę "zyczeń i zazaleń"

zeby wiedział cos musi naprawiać....!!!! :D::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj-u, założyłem na wstępie, że klient ma ważne OBT, a na taką 'diagnozę' przyjeżdża na SKP tylko po to, by zweryfikować swoje podejrzenia, dla własnego (i nie tylko) bezpieczeństwa.

 

Spoko. Ja po prostu tylko rozwinąłem temat o swoje przemyślenia :) Jak mieliśmy akcję promocyjną (płyta, rolki, amory) za free to zdarzało się, że ludzie chcieli podbijać DR :D A gdzie reszta czynności? Śmieszne sytuacje czasem wychodziły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi żeby wyjaśnić czy kierowcy (mający ważne OBT) mogą z czystym sumieniem przyjeżdżać na SKP celem potwierdzenia swoich wątpliwości co do aktualnego stanu technicznego pojazdu. Ile ewentualnie za to zapłaciliby oraz co by się stało gdyby usterki okazały sie poważne.

Może to też się przydać po wizycie u mechanika, albo 'kowala' celem potwierdzenia rzetelnego wykonania przez niego jakiejś naprawy.

Zasadniczo wszystkim powinno zależeć by wszystkie jeżdżące po naszych drogach auta były sprawne technicznie (a nie tylko krótko przed i po OBT)

:ok Oby takich kierowców było jak najwięcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu SKP też powinny być jakoś przyjazne kierowcom, choćby nie stosując zaporowych cen za takie usługi czy reklamując jakoś ten rodzaj usług.

Skoro wcześniej ustaliliśmy, że za takie badanie na życzenie klienta cena jest umowna, byłoby miło gdyby SKP stosowały cennik zbliżony do 'urzędowego' i za takie badanie hamulców (jak w założeniu tego postu) brały ok. 20zł opłaty a nie np. 50zł, bo diagnosta ma taki kaprys albo mu sie nie chce.

No chyba, że każdy posiadacz auta ma 'swojego' mechanika, któremu ufa i do niego może podjechać po diagnozę/naprawę zamiast na SKP.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście robię takie sprawdzania w przystępnych cenach lecz tylko wtedy jak nie ma natłoku przeglądów. W pobliżu bardzo niedalekim jest nas trzy SKP j jak zacznę klienta sprawdzać za 20 zł to mi za 98 uczieknie do konkurencji. Dlatego owszem ale w czasie wolnych mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S.K.P-POZNAŃ - doskonale, tak trzymaj!

jaka - wg mnie masz całkowitą słuszność w tej 'hierarchii' badań, bo przeciez SKP służy robieniu 'urzedowych' BT (dających też wiekszy i pewniejszy zysk), a klienci z ulicy z badaniem na życzenie są jedynie sposobem na dodatkowe pieniądze oraz na poprawę stanu technicznego pojazdów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy jeśli podczas okresowego badania sprawdzi się klientowi, na jego wniosek, amortyzatory w samochodzie to można za to pobrać dodatkową opłatę? Takie sprawdzenie nie wchodzi w zakres badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jego wniosek, amortyzatory w samochodzie to można za to pobrać dodatkową opłatę?

To zalezy tylko od Ciebie.Ja jezeli klient sobie coś takiego rzyczy to robię ale nie kasuję.

Oczywiscie w ramach OBT. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli podczas okresowego badania sprawdzi się klientowi, na jego wniosek, amortyzatory w samochodzie to można za to pobrać dodatkową opłatę? Takie sprawdzenie nie wchodzi w zakres badania technicznego.

Będąc kiedyś na przeglądzie auta na SKP w Kaliszu, diagnosta przeprowadził mi (znaczy temu autu :P ) test amortyzatorów (wydając nawet wydruk kontrolny!) chciaż wcale go o to nie prosiłem, a nawet nie wiedziałem, że coś takiego się przeprowadza! Nic też nie dopłacałem do ceny OBT!

Fajnie, że można trafić na takich diagnostów, którzy w trosce o bezpieczeństwo albo z czystego szacunku dla klienta potrafia zrobić coś ponad standardowe czynności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja test amorków robię przy każdej okresówce-darmowo,a co tam niech klient wie co ma. Znając wpływ amortyzatorów np. na działanie ABS uważam że to jedyne rozsądne wyjście z mojej strony w stosunku do człowieka który płaci za badanie.Za resztę usług biorę opłaty urzędowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu SKP też powinny być jakoś przyjazne kierowcom, choćby nie stosując zaporowych cen za takie usługi czy reklamując jakoś ten rodzaj usług.

Skoro wcześniej ustaliliśmy, że za takie badanie na życzenie klienta cena jest umowna, byłoby miło gdyby SKP stosowały cennik zbliżony do 'urzędowego' i za takie badanie hamulców (jak w założeniu tego postu) brały ok. 20zł opłaty a nie np. 50zł, bo diagnosta ma taki kaprys albo mu sie nie chce.

No chyba, że każdy posiadacz auta ma 'swojego' mechanika, któremu ufa i do niego może podjechać po diagnozę/naprawę zamiast na SKP.

Co o tym sądzicie?

Patrzę klientowi w oczy i wiem ile wziąść. A tak na poważnie to cenię każdego kierwcę, który przyjedzie do mnie tylko na diagnozę i myślę wtedy - Coś zmienia się w tym kraju na lepsze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.