Psuj Napisano 24 Październik 2009 Share Napisano 24 Październik 2009 Patrzę klientowi w oczy i wiem ile wziąść. Coś w tym jest Ceny mamy faktycznie zaporowe, ale z powodów napisanych wyżej. Często robimy takie szybkie sprawdzenia za free... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 24 Październik 2009 Share Napisano 24 Październik 2009 Patrzę klientowi w oczy i wiem ile wziąść No,no nie chciałbym być twom przeciwnikiem...."czyta z oczu"....!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 robię przy każdej okresówce-darmowo, A jak jest "kiszka" to "N".??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 No właśnie. Dasz N? Na jakiej podstawie? No chyba, że będą wycieki oleju z amortyzatorów. Jak klient będzie kumaty to diagnostę naprostuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Jak klient będzie kumaty to diagnostę naprostuje. Może sobie prostować................ A czytałeś Uwagi: pkt 2 w załączniku 1 du155 "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu tech.nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności" tz. że diagnosta może rozszerzyć kryteria badania i zbadać samochód nie tylko metodami zapisanymi w DU dotyczącymi "okresówki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Jak najbardziej SKP powinny takie usługi wykonywać, bo od tego jesteśmy my i ten cały sprzęt Nie chciałbym być w skórze tego co by chciał tego zabronić. Jak więc wytłumaczyć że CBŚ lub inna organizacja "kameruje" ilość wjazdów i sprawdza z rejestrem badań i jakoś paragony lub inne rozliczenia za sprawdzanie podzespołów ich nie interesują. Jak więc się z tego smutnym panom wytłumaczyć ? Stacja SKP to nie stacja diagnostyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Jak więc wytłumaczyć że CBŚ lub inna organizacja "kameruje" ilość wjazdów i sprawdza z rejestrem badań i jakoś paragony lub inne rozliczenia za sprawdzanie podzespołów ich nie interesują. Jak więc się z tego smutnym panom wytłumaczyć ? Stacja SKP to nie stacja diagnostyczna. nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Nie interesują ich to ich sprawa, paragon to np usługa inna i cennik określony we własnym zakresie, lub cennik urzędowy, do rejestru nie wpisujesz bo to nie bad tech. wiele SKP prowadzi takie akcje sprawdzania nawet bezpłatnie i nie słyszałem by się tego ktoś czepiał. A jesli nawet to masz też swoje prawa jako diagnosta, przedsiębiorca i sa też instytucje by tych praw bronić. Jeszcze nie wymyślono takiego prawa by mi zapisano minute po minucje co mam robić na swoim stanowisku pracy, swojej firmie itd itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 A jesli nawet to masz też swoje prawa jako diagnosta, przedsiębiorca i sa też instytucje by tych praw bronić. Jeszcze nie wymyślono takiego prawa by mi zapisano minute po minucje co mam robić na swoim stanowisku pracy, swojej firmie itd itp Każdy ma prawa. Znane są mi 2 takie przypadki 1. SKP robiłą traktory bez traktorów i motory bez motorów - ale to raczej oczywiste. Czy oczywistym jest fakt że jakoś to smutne chłopaki musieli udowodnić? same DR na obt były. 2. NA SKP tylko badania techniczne jest to odwrotna sytuacja do pkt 1 SKP robiła usługowo nie tylko bt ale i geometrię i sprawdzanie podzespołów. Tego typu usługi na stacji diagnostycznej Smutnych panów nie interesowało co jest w cenniku. Więc jakie te prawa ma wykonująć dodatkowe usługi? Bo jeżeli tylko cennik ? Co tu rozumieć ? Służby różne mają prawo nagrać SKP czy nie mają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smolow Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Witajcie, ja dodam od siebie że panowie z TDT (zwłaszcza z Katowic)mocno kwestionuja wykonywanie innych czynności na SKP niz badania...Własnie jesteśmy w trakcie odwołania od pisma w którym stwierdza się że SKP wykorzystywana jest niezgodnie z przepisami (kolega tylko chciał sprawdzić ustawienie świateł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 tylko chciał sprawdzić ustawienie świateł) Oczywiście ze mozesz na SKP wykonywać tylko i wyłacznie to co masz zapisane w zakresie posiadanych uprawnień ale.....????? Miales po prostu pecha ze Cie na tym namierzyli....!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Przepraszam, ale czy się coś zmieniło Mnie uczono Stacka Kontroli Pojazdów - a nie Stacja Wykonywania Okresowych Badań Technicznych Jedyne czym się różni Stacja od warsztatu to to, że nie wolno wykonywać napraw na stacji Za to można diagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Przepraszam, ale czy się coś zmieniło Mnie uczono Stacka Kontroli Pojazdów - a nie Stacja Wykonywania Okresowych Badań Technicznych Jedyne czym się różni Stacja od warsztatu to to, że nie wolno wykonywać napraw na stacji Za to można diagnozować Można diagnozować na stacji diagnostycznej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 że nie wolno wykonywać napraw na stacji Zycie,p........e zycie.....!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 § 1. Badania techniczne polegają na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej "ustawą", ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.3)), ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.4))lub ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54,poz. 654, z późn.zm.5)), b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych", (przypis własny: pkt c obowiązuje od dnia 31.03.2010r. patrz §12 – dary ofiarowane głowom państw) c) przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5a ustawy, d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 oraz z 2009 r. Nr 74, poz. 634), e) przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeŜeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz 2) ocenie prawidłowości działania pojazdu. (Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Miales po prostu pecha ze Cie na tym namierzyli....!!!! I o to właśnie chodzi żeby nie pisać na publicznym forum że się takie rzeczy robi bo cię namierzą! Powszechnie wiadome jest że podczas filmowania ilość pojazdów które wjechały na SKP musi się zgadzać z rejestrem badań. Nie może być w rejestrze ani więcej (przyjechały same dowody) ani mniej ( wykonał diagnosta badanie niezgodnie z Dz.U) . Po raz kolejny proszę nie ciągnijcie tego tematu bo naprawdę nie zdajecie sobie sprawy kto to forum czyta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Po raz kolejny proszę nie ciągnijcie tego tematu bo naprawdę nie zdajecie sobie sprawy kto to forum czyta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 28 Październik 2009 Share Napisano 28 Październik 2009 Po raz kolejny proszę nie ciągnijcie tego tematu bo naprawdę nie zdajecie sobie sprawy kto to forum czyta! Szkoda że tego forum nie czytają przełożeni "Jak nie to wypad" Koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macstro Napisano 29 Październik 2009 Autor Share Napisano 29 Październik 2009 Można diagnozować na stacji diagnostycznej Przepraszam za głupie pytanie ale jaka jest różnica pomiędzy stacją diagnostyczną a SKP? [ Dodano: 29-10-2009, 11:00 ] Psuj swego czasu napisał coś takiego: Stacja musi posiadać PKD (2007) 71.20B - Pozostałe badania i analizy techniczne. Na tej podstawie możesz dokonywać na stanowisku kontrolnym badań technicznych i wszelakich kontroli. Nie wolno natomiast dokonywać napraw i regulacji (z wyjątkiem ciśnienia w kołach, gdyż od tego zależą prawidłowe wyniki pozostałych badań). Ma to sens, dlatego czy słuszne jest 'czepianie się' SKP (jak to opisał smolow) przez TDT? Czy to nie jest jakieś nadużywanie władzy itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bankowy Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 Ciekawe gdzie sprawdzić siłę hamowania, albo stuki w układzie kierowniczym jak nie na SKP. W mięsnym tego nie robią- pytałem!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 W mięsnym tego nie robią- pytałem!! Szanujący się warsztat nie będący SKP będzie posiadał odpowiednie przyrządy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macstro Napisano 29 Październik 2009 Autor Share Napisano 29 Październik 2009 Szanujący się warsztat nie będący SKP będzie posiadał odpowiednie przyrządy Adam - znalezienie takiego szanującego się warsztatu może byc czasami trudne i czasochłonne. Osobiście nie kojarzę w swojej okolicy warsztatów samochodowych, natomiast dość dobrze wiem, gdzie są SKP. Miałbym również większe zaufanie do diagnozy postawionej na SKP niż w zwykłym warsztacie. Dlatego w poście tym chciałem wyjaśnić czy można pojechać na SKP na zwykłą diagnozą stanu technicznego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 Dlatego w poście tym chciałem wyjaśnić czy można pojechać na SKP na zwykłą diagnozą stanu technicznego pojazdu. Żartowałem oczywiście z tym warsztatem Natomiast na diagnozę zapraszam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 Żartowałem oczywiście z tym warsztatem Natomiast na diagnozę zapraszam serdecznie. Tak głośno nie zapraszaj bo znów na forum znajdzie się ktoś kto badzie straszył filmowaniem itp A na serio to takie sprawdzanie poza badaniem technicznym przynosi nie raz większy skutek (bezpieczeństwo na drogach i świadomosc właścicieli aut) niż OBT. Poza tym wiem z doświadczenia że mechanicy bardziej się przykładają do napraw jak wiedzą że klient pojedzie na SKP sprawdzić pojazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 Poza tym wiem z doświadczenia że mechanicy bardziej się przykładają do napraw jak wiedzą że klient pojedzie na SKP sprawdzić pojazd A jeszcze jak dostanie konkretna listę zyczeń i zazalen to nie ma pozniej problemu...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 30 Październik 2009 Share Napisano 30 Październik 2009 Tak głośno nie zapraszaj bo znów na forum znajdzie się ktoś kto badzie straszył filmowaniem itp Nikt nie straszy Nagrywanie mnie przecież nie dotyczy ....Nie ma problemu dopóki mnie nie dotyczy Prawda? [ Dodano: 30-10-2009, 07:08 ] Można diagnozować na stacji diagnostycznej Przepraszam za głupie pytanie ale jaka jest różnica pomiędzy stacją diagnostyczną a SKP? Miałem taki dylemat ze zdefiniowaniem diagnostycznej jak robiłem w JW SKP. Stacja diagnostyczna jest to warsztat w którym możesz sprawdzić i naprawić usterki oraz dokonać regulacji.Możesz sobie też conieco zdemontować w celu diagnostyki. Stacja kontroli pojazdów jest to miejsce w którym dokonujesz kontroli sprawności pojazdu z potwierdzeniem tego w DR lub zaświadczeniu. Jak sprawdzasz pojazd i nie przykładasz pieczątki swej to pracujesz na stacji diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.