Skocz do zawartości

Badanie po kolizji + okresowe


Qnick

Rekomendowane odpowiedzi

W skład powypadkowego wchodzi zakres okresowego, czyli wykonujemy czynności badania okresowego. Z w/w cytatu wynika, że za wykonane czynności pobieramy opłaty. Czyli 94+98.

Wykonanie czynności a wykonanie badania to dwie różne sprawy.Czynności wykonujemy za darmo a badanie za pieniądze,więc pobieramy 94 zł

 

Dz.U. 2004.223.2261

§ 3. 1. Za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów pobiera się opłaty w wysokości określonej w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów stanowiącej załącznik do rozporządzenia.

2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności określone w tabeli, o której mowa w ust. 1.

 

Więc jak możesz wykonywać czynności za darmo?[/u]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    28

  • JANUSZ60

    19

  • Qnick

    16

  • Regan55

    12

Top Posters In This Topic

wykonane czynności określone w tabeli,

Ile w związku z tym wziąć za "nie manie świateł", lub za zbite lusterko, a folia na szybach ile jest wyceniona w tabeli?? Na pewno nie 98 pln. W związku z tym jak są usterki po dzwonie kasujemy za dzwon a jak są tylko usterki to kasujemy za usterki i w przypadku pierwszym nie ma opłaty za okresowe a w drugim nie ma opłaty za dzwon (jak niektórzy interpretują badanie amortyzatorów) bo w przypadku braku lusterka nie podejmujemy metodyki badania z załącznika 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonane czynności określone w tabeli,

Ile w związku z tym wziąć za "nie manie świateł", lub za zbite lusterko, a folia na szybach ile jest wyceniona w tabeli?? Na pewno nie 98 pln. W związku z tym jak są usterki po dzwonie kasujemy za dzwon a jak są tylko usterki to kasujemy za usterki i w przypadku pierwszym nie ma opłaty za okresowe a w drugim nie ma opłaty za dzwon (jak niektórzy interpretują badanie amortyzatorów) bo w przypadku braku lusterka nie podejmujemy metodyki badania z załącznika 4.

 

Cały czas się upierasz, ale podaj jakąś podstawę prawną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak możesz wykonywać czynności za darmo?[/u]

Czynności w moim rozumieniu to nie jest całe badanie tylko badanie poszczególnych usterek ,takich jak np. zbite szkło kierunkowskazu,wgnieciona maska i np. urwane lusterko. Na zaswiadczeniu pisze "usterki powypadkowe" i powiedz mi gdzie pisze że robimy badanie powypadkowe + badanie okresowe? Pisze że wykonujemy czynności badania okresowego a nie badanie okresowe a to jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa prawna jest w §3 Dz.U. 155. Interpretacja § 3 ust 1 pkt 1 gdzie przy zabranym DR za brak lusterka ktoś mi mówi, że mam badać amortyzatory i pobrać opłatę za dzwona bo metodyka tego badania znajduje się tam uważam za chorą, ponieważ zgodnie z zapisem tego punktu mam "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,..." sprawdzić dany element zgodnie z metodyką badania określoną w poszczególnych działach i rodzajach badań "...w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia;...", mam to wykonać w sposób tam określony a nie wykonywać poszczególne rodzaje badań w których ta metodyka jest zawarta.

Kwestia nie jest w zapisie prawnym lecz w sposobie jego czytania i rozumienia, tak jak przy kolejnym punkcie i badaniu po dzwonie i badaniu okresowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa prawna jest w §3 Dz.U. 155. Interpretacja § 3 ust 1 pkt 1 gdzie przy zabranym DR za brak lusterka ktoś mi mówi, że mam badać amortyzatory i pobrać opłatę za dzwona bo metodyka tego badania znajduje się tam uważam za chorą, ponieważ zgodnie z zapisem tego punktu mam "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,..." sprawdzić dany element zgodnie z metodyką badania określoną w poszczególnych działach i rodzajach badań "...w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia;...", mam to wykonać w sposób tam określony a nie wykonywać poszczególne rodzaje badań w których ta metodyka jest zawarta.

Kwestia nie jest w zapisie prawnym lecz w sposobie jego czytania i rozumienia, tak jak przy kolejnym punkcie i badaniu po dzwonie i badaniu okresowym.

 

Ok, chore nie chore, jesteśmy od przestrzegania przepisów. To pytanie, czy jak przyjedzie samochód osobowy z zabranym dowodem za łydą oponę to powinieneś sprawdzić amortyzatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę przeczyrać z Dz.U.2009.155.1232. paragraf 3.1 pkt 2 i pkt 5 i zastanowić się jaka jest różnica między nimi.

Po dokładnym przeczytaniu chciałbym abyście mi odpowiedzieli dlaczego robiąc zmiany konstrukcyjne jest napisane jak wół że robimy czynności w sposób określony dla okresowego badania technicznego a w pkt.2 jest napisane że badanie obejmuje sprawdzenie i ocenę dotyczącą spełnienia warunków tech. dotyczących układów w których stwierdzono usterki.Gdzie jest tu mowa o okresowym badaniu tech.?

Arizona nas teraz obowiązuje Dz.U.155 a nie Dz.U.223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę przeczyrać z Dz.U.2009.155.1232. paragraf 3.1 pkt 2 i pkt 5 i zastanowić się jaka jest różnica między nimi.

Po dokładnym przeczytaniu chciałbym abyście mi odpowiedzieli dlaczego robiąc zmiany konstrukcyjne jest napisane jak wół że robimy czynności w sposób określony dla okresowego badania technicznego a w pkt.2 jest napisane że badanie obejmuje sprawdzenie i ocenę dotyczącą spełnienia warunków tech. dotyczących układów w których stwierdzono usterki.Gdzie jest tu mowa o okresowym badaniu tech.?

Arizona nas teraz obowiązuje Dz.U.155 a nie Dz.U.223

 

To ja gdzieś zacytowałem Dz.U.223 ??? Próbuje przeforsować interpretację ze szkolenia w Poznaniu z 18.09.2010r. Ale w tym co napisałeś dostrzegam sens. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, chore nie chore, jesteśmy od przestrzegania przepisów.

Byłem przekonany, że aby przestrzegać przepisy wystarczy je znać, niestety nasze trzeba jeszcze rozumieć, a my mamy podwójny problem, gdyż nie jesteśmy pewni czy rozumieją je autorzy ,,,

 

a co sądzisz Arizona w kontekście tej dyskusji o tym zapisie; ???

 

Dz.U.155 poz 1232

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego

obejmuje:

...............

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów,

określonych w rozporządzeniu o warunkach

technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja gdzieś zacytowałem Dz.U.223 ???
Wysłany: Dzisiaj 10:48

Dz.U. 2004.223.2261

:D

 

No dzięki, nieźle się zakręciłem :ok . To może chodzi wam, że Dz.U. 227 nie używamy.

W takim razie wytłumaczcie koledzy jak to jest, że w Dz.U.2009.155.1233:

§ 1. W załączniku do rozporządzenia Ministra

Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie

wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji

kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań

technicznych pojazdów (Dz. U. Nr 223, poz. 2261 oraz

z 2005 r. Nr 155, poz. 1302) w tabeli opłat za badania

techniczne pojazdów wprowadza się następujące

zmiany:...

To nie obowiązuje, a go zmieniają? Bez sensu...

 

[ Dodano: 05-11-2010, 17:29 ]

a co sądzisz Arizona w kontekście tej dyskusji o tym zapisie; ???

 

Dz.U.155 poz 1232

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego

obejmuje:

...............

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów,

określonych w rozporządzeniu o warunkach

technicznych.

 

To sądzę, że jak wykonujesz okresowe L lub taxi to sprawdzasz czy spełniają warunki L. Na początku była forsowana teoria, że 98 zł, a teraz, że 98 + 42 zł lub 98 + 48 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku była forsowana teoria, że 98 zł, a teraz, że 98 + 42 zł lub 98 + 48 zł

 

No widzisz ? Zapis się nie zmienił a ludzie zmieniają jego interpretację, (szkoda tylko, że nie wszyscy) czyżby pogoń za kasą ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli ktos zrobił badanie wedlug starych zasad to TDT się przyczepi ?? Mieliście taki przypadek ?? Rozumiem ze teraz tylko 4.2 i basta ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli ktos zrobił badanie wedlug starych zasad to TDT się przyczepi ?? Mieliście taki przypadek ?? Rozumiem ze teraz tylko 4.2 i basta ....

 

Cały czas nie ma jednej interpretacji jak widzisz :D Zależy od konkretnego podejścia pana z TDT, bo też różnie.

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że długo oczekiwane zmiany poprawią choć trochę sytuację. Ale doświadczenie mi mówi, że będzie na odwrót... :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale doświadczenie mi mówi, że będzie na odwrót... :-|

NO całe szczęście żeś się zreflektował, bo już widziałem niepoprawnego optymistę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wy ogólnie sądzicie o zabraniu tych 98 z tego badania ?? W końcu kolizje jakiegokolwiek rodzaju mają swoje powody więc według mnie powinno byc po staremu czyli oba badania razem.... W celu sprawdzenia sprawności pojazdu plus prawidłowe usunięcie uszkodzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wy ogólnie sądzicie o zabraniu tych 98 z tego badania ??

 

Jak to co szkoda tej kasy :cry: u mnie na stacji zmiany przepisów dały się odczuć finansowo dość mocno (spadek obrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie do 3,5 t może kosztować nawet 150 zł.

 

Jesteś pewny ???, bo moim zdaniem nikt na razie nie mówi o zmianie cennika za badania ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem nawet w starostwie w tej sprawie. Kazali 94+98 bo nie robimy tego za kare.

to zgodnie z tym co kolega pisze badanie dodatkowe par.3. pkt. 1 ust. 4 - skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazu ,jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika ,że uczestniczył on w wypadku drogowym... itd. wykonujemy te same czynności co przy 4.2 i pobieramy także 94+98- poprawcie mnie jeśli się mylę .

Czytam cenniki wielu skp w Warszawie i cena za to badanie pobierają 192 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie do 3,5 t może kosztować nawet 150 zł... Klienci bardzo się ucieszą...

 

Pewnie, że sie uciesza bo będa mogli otrzymywać droższe gratisy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie do 3,5 t może kosztować nawet 150 zł... Klienci bardzo się ucieszą....

 

Już często pytają o ile mają wzrosnąć ceny za BT, bo gdzieś coś słyszeli, ale nikt nie wie jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zmienią cennika(podwyżka) to na samej zmianie Vatu o 1% do góry już będziemy w plecy z pieniędzmi za badania, w moim przypadku to jakieś kilka stówek na miesiąc ale na rok już będzie kilka tysięcy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.