Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy pojazdy po (tuningu) przechodzą bad. tech?Układy wydechowe,światla, szyby?

Bo u mnie nie.

  • Odpowiedzi 384
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Adaś1524731544

    30

  • Psuj

    27

  • jaka

    24

  • Darek :-)

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Jesli spelniaja warunki tech., a zamontowane czesci maja homologacje to oczywiscie wynik pozytywny.

Napisano

Zależy co ma po tuningu,jeżeli np.maska zakrywa przednie reflektory do połowy,to klient ma wielki problem u blacharza :D

Napisano

Wczoraj miałem autko na usterkę (przednie opony), a przy okazji wizyty łepki poruszyli temat pasów. Szanowna władza czepiła się, że mają szelki i pytali mnie czy mogą mieć. Odpowiedziałem im po obejrzeniu szelek, że tak - mają homologację a wpina je się w zaczepy pryginalnych pasów. I po bólu - tuning tak, ale z homologacją i umiarem. Nieraz miałem dyskusję na temat szyb (bo folia ma atest, a nawet można szyby dać do dymienia w piecu i wtedy taka szyba przyciemniana ma atest) ale tłumaczę ludziom, że jak coś nawet ma atest to nic nie tłumaczy zamontowania atestowanego elementu niezgodnie z przepisami.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Nie istnie nic takiego jak atest na folie.

W Belgii klienci z golfami jadą najpierw do serwisu zeby zmienić sprezyny na orginał, bo obnizane nie przechodzą badania - nie zgadza się wysokość samochodu z homolgacją :) potem znów wracją do serwisu. Z szybami analogicznie.

Piotr Barczuk

Napisano

Panowie o jakich atestach wy wspominacie.Toć pojazd wychodzi z fabryki z homologacją(glośność pojazdu, właśnie-szyby"teraz mamy czym sprawdzać przepuszczalność światła przez szyby, to normuje dz.u",reflektory,itd.)Czy to Was nie razi na bad. tech.

Napisano
Nie istnie nic takiego jak atest na folie

Owszem istnieje, tak samo na przydymienie szyb w piecu dostajesz atest na szyby, tylko posiadanie atestu nie uprawnia do montażu niezgodnie z przepisami (a tak na marginesie prawie każdy przedmiot z którym się spotykamy ma jakiś atest...)

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Skoro jest to forum motoryzacyje to mam na mysli atest pozwalający montować te folie w samochodach. Warto zaposnać się czego dotycza atesty na folie i "przyciemnianie piecowe" i przez kogo są wystawiane.

 

Piotr Barczuk

Napisano

Ale jak wspomniałem mamy czym sprawdzać szyby i tyle.Chodzi o to żebym też nie słyszał klienta z "tuningowanym i niby atestowanym" tłumikiem 2 km wcześniej.

Ta sprawa doprowadza mnie osobiście do "szału"Ale jest wiele innych rzeczy w poj. tuningowanych.

Napisano

Osobiście tepie "karków" w BMW z ciemnymi szybami,niebieskimi postojówkami,itp,ale ja mam ich tylko raz na rok.A gdzie nasze NIEBIESKIE SMERFY :D

Napisano

Dzisiaj miałem fajną sytuacje. Przyjechał łepek autem z niebieskimi postojówkami, powiedziałem mu że przegląd będzie droższy o 100 zł (cene tak se palłem) bo potraktuktuje jego auto jako uprzywilejowane za te postojówki. Nie mineła minuta a gościu wyciąga normalne żarówki i wymienia :D

Napisano

Czytałem artykuł- unia postanowiła zająć się orurowaniem. Badania wykazały ,że stwarzają

duże zagrożenie . Zadałem jednemu panu pytanie na jakiej podstawie prawnej montuje rury

odpowiedział co nie jest zakazane przepisami jest dopuszczalne :shock:

Napisano

To pytanie o tuning to jakaś podpucha??? Może pytanie egzaminacyjne na diagnostę??? O czym tu dyskutować? Każdy tuning nie przechodzi badania. Krótko była to zmiana inna niż przewidział producent.

 

Sam kiedyś byłem młody i to rozumiem. Już niejeden znajomy mówił mi, że ma zamontowane dwa układy wydechowe. Jeden na przegląd a jeden do jazdy. Odnośnie folii na szybach to jest pięciu producentów posiadających atest Instytutu Szkła i Ceramiki. Pozostali wydają lipne atesty. Jednak jak większość z Was zauważyła nawet jasna folia powoduje przekroczenie norm na urządzeniu do sprawdzania przepuszczalności światła. Z tymi szelkami to bym polemizował. Spór rozstrzygnąłby producent pisemną opinią.

 

Ale to podpucha z tym pytaniem, czy tuning przejdzie przegląd???? Rozumiem sprawdzacie mnie. Na przeglądzie musi grać a, później to rola policji. Tak Panowie, młodość to były czasy. Czego to się z samochodem nie wyprawiało. Ja miałem z diód kolorofon i jak mrygało w rytm radia SAFARI 2 i kilka innych bajerów. No ale się wyrosło i ustatkowało.

Pozdrawiam,

Bogusław Maćkowski

 

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.

[scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]

Napisano
Sam kiedyś byłem młody

I tu się szeroko uśmiechnąłem, staruszku ... :lol:

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano
Sam kiedyś byłem młody

A łyżka na to niiiieeeeemożliweeeee....

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

O przepraszam kolego Maćkowski to żadna "podpucha".Sam jestem diagnostą i takie pojazdy są prawie codziennie.

Napisano

Myslę, że sprawy tuningu nie sa takie proste jak się wydaje. O ile bzdury w postaci kolorowych swiatełek są łatwe do oceny o tyle modyfikacje ukł. hamulcowego, zawieszenia czy podniesienie mocy nie jest juz takie oczywiste.

 

No bo jak potraktować Hondę obnizoną o 3 cm lub Otavię podniesioną o 3 cm ? Przecież to są zmiany konstrukcyjne, moze stosowne badanie ? !!! Tyle, ze zrobione w oparciu o orginalne częsci.

A moc silnika ? To tez zmiana konstrukcyjna ( softu w steroniku :) ) i do tego kolidująca z DR ?

 

Czytałem kiedyś ze niemieckie firmu ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania, gdy koaze się ze samochód jest "po tuningu" ale posiada stoswnych dopuszczen TUV.

Napisano

Ale trzeba wziążć pod uwagę że wszystkie elementy i podzespoły stosowane do tuningu,posiadają odpowiednie atesty dopuszczające przez producenta,sam pracowałem 8 lat w serwisie FIATA i FIAT np.dopuszcza pełną gamę gadżetów firmy ABARTH,MERCEDES DOPUSZCZA AMG itd.tych przypadków można by tu mnożyć :D

Napisano

Ale co z tego wynika, że producent dopuszcza ? To nie jest równoznaczne z tym, że taki samochod przechodzi badnie z wynikiem pozytywnym.

Napisano

Dlaczego,jeżeli kupujesz samochód nieważne czy nowy czy używany z takim fabrycznym tuningiem to chyba uzyskal na to homolagację i jakieś mądre głowy :twisted: dopuściły ten pojazd do eksploatacji :D

To dlaczego na SKP ma nieprzejść pozytywnego przeglądu.Co innego tuning samowolny,np.obcinanie sprężyn,klejenie brewek na lampy itp.

Napisano

Kolego"gładki"to co opowiadasz to jakas bzdura(i tu jestem"ham" ale mam rację)

Napisano
Kolego"gładki"to co opowiadasz to jakas bzdura(i tu jestem"ham" ale mam rację)

Wcalesię nie obrażam,po to jesteśmy na forum żeby wymieniać opinie,tylko dlaczego pojazdy takie są sprzedawane NOWE i posiadaja homolagacje.To na jakiej podstawie niewykonasz mu badania,bo ma lotkę oryginalną na tylnej pokrywie,czy doklejone progi,albo szersze alusy z oponami o niższym profilu,niestety to wszytko jest uwzględnione w HOMOLOGACJI,polecam,miłej lektury :D

Napisano

Ale chodzi o tuning pojazdu.Jeżeli ma homologacje zaznaczam pojazd jak wychodzi z fabryki to o.k.

Napisano

do "JAKI"

No i na taka odpowiedz czekałem,bo własnie tego chciałem się dowiedzieć :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.