Marek1 Napisano 28 Grudzień 2011 Share Napisano 28 Grudzień 2011 Wystarczy przesunąć kasetę na pieniądze w inne miejsce i już masz zabudowę jednostkową i tak jeszcze 200 razy i masz 200 szt. zabudów jednostkowych zwolnionych z obowiązku homologacji No teraz to już wszyscy wiedzą. Marek gdzie Ty żyjesz i My wszyscy zresztą, nie wiesz że Polak da radę Ja tam swoje wiem...i cieszę się że nie muszę czegoś takiego podpisywać Współczucie dla Diagnose... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Grudzień 2011 Share Napisano 28 Grudzień 2011 grubo się tłumaczyli z DBT tych pojazdów po przeróbkach ponieważ była jedna firma która tych przeróbek dokonała setki No właśnie i dlatego Ciebie ma to interesować - as nie tych co kontrolują zgodność homo jak sam wyżej piszesz Bo jak deklarują, że jednostkowe to Ty będziesz to badał Albo każde auto trochę zmieniasz... Albo dla każdego auta podkład się inna firma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 28 Grudzień 2011 Share Napisano 28 Grudzień 2011 Marek nie mam przymusu zrobienia takowych aut.Klient zadał pytanie i chce żeby się wypowiedzieć czy można tak zrobić czy nie. Z tego co wiem to oni sami chcą przerabiać te auta więc wątpię żeby spełniały wszystkie wymogi załącznika 5. wogóle to dziwne trochę jest bo z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne.Dopłata za bankowóz typu C 10 tys zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Grudzień 2011 Share Napisano 28 Grudzień 2011 Marek nie mam przymusu zrobienia takowych aut.Klient zadał pytanie i chce żeby się wypowiedzieć czy można tak zrobić czy nie. Z tego co wiem to oni sami chcą przerabiać te auta więc wątpię żeby spełniały wszystkie wymogi załącznika 5. wogóle to dziwne trochę jest bo z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne.Dopłata za bankowóz typu C 10 tys zł. No więc niczego jeszcze nie wiadomo na pewno, bo to że przerobione to jeszcze nie wiadomo w jakim trybie czy na homo czy jednak na zabudowę z DBT. [ Dodano: 28-12-2011, 21:42 ] Albo każde auto trochę zmieniasz... Albo dla każdego auta podkład się inna firma a potem UKS napier...la wszystkich z góry na dół bo wietrzy uszczuplenie dochodów skarbu państwa W takie tematy to ja nie wchodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 29 Grudzień 2011 Share Napisano 29 Grudzień 2011 z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne. To w czym problem. Volvo sprzedaje nowe auta jako bankowozy marki Volvo, klient kupuje, jedzie z fakturą do WK, rejestruje i problem z głowy. Po co mu jechać na stacje? Nie ma takiej potrzeby. Natomiast sprawa wygląda inaczej jak klient kupi sobie nowe Volvo (nie bankowóz) z salonu np. SUV-a 7-dmio osobowego i ma fakture z salonu, wyciąg z homo na zwykłe auto a nie bankowóz, ale zastanawia się czy iść rejestrować, czy zrobić przeróbke na bankowóz i wtedy zarejestrować. W takim przypadku gdy dokona zmian konstrukcyjnych przed zarejestrowaniem to jest niezgodność z homologacją i WK skieruje go na stacje. A my wtedy mamy sprawdzić czy ten bankowóz jest bankowozem i czy wszystko się zgadza. A jak sprawdzimy czy sie zgadza? Tylko zaświadczenie że pojazd odpowiada warunkom dla bankowozu kl.C. I tu by się przydał ten Certyfikat z PIMOT-u. Napewno też zmiei się masa własna itd. Z tym tematem bym uważał bo skarbówka nie odpuści jak się dopatrzy że ten bankowóz ma coś nie tak, niezgodnie z zał.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Z tym tematem bym uważał bo skarbówka nie odpuści jak się dopatrzy że ten bankowóz ma coś nie tak, Też tak myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Są na Fali takie wymogi i tyle. Też bym uważał. A na następnym OBT jak się wykaraska? Musimy te dokumenty od Niego mieć bo jak inaczej sprawdzimy dziwne klasy sejfu etc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Oczywiście że są ale czy tez 200 szt Volvo bankowozów C to jest ten przypadek jednostkowej zabudowy Wystarczy przesunąć kasetę na pieniądze w inne miejsce i już masz zabudowę jednostkową i tak jeszcze 200 razy i masz 200 szt. zabudów jednostkowych zwolnionych z obowiązku homologacji bo przecież w każdym aucie sejf będzie gdzie indziej Marek gdzie Ty żyjesz i My wszyscy zresztą, nie wiesz że Polak da radę Panowie - to dokonujacy zabudowy sklada oswiadczenie o jednostkowej zabudowie - uwazam ze wystarczy go sobie podpiac do dokumentacji i mamy chroniony tyl (ja tak robie). Jeszcze obowiazku pamietania o poprzednim BT nam ustawodawca nie wprowadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Panowie - to dokonujacy zabudowy sklada oswiadczenie o jednostkowej zabudowie Oświadczenie to nie problem. ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5 I co, zgodny....czy niezgodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5 I co, zgodny....czy niezgodny Moim zdaniem nie ma żadnej delegacji, żeby diagnosta sprawdzał dokumenty, czy wyposażenie bankowozu. a czy coś się zmieniło w podstawach prawnych zakresu BT ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 18 września 2009 r. sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach § 1. Badania techniczne polegają na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w : a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z póên. zm.3)), ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.4)) lub ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.5)), b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej „rozporządzeniem o warunkach technicznych”, c) przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5a ustawy, d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 oraz z 2009 r. Nr 74, poz. 634), e) przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, f) międzynarodowych porozumieniach dotyczàcych transportu drogowego, oraz 2) ocenie prawidłowości działania pojazdu. rozporządzenie o "bankowozach" zostało wydane Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje: więc nie spełnia nawet wymogu p. c) [ Dodano: 30-12-2011, 12:25 ] podobnie jak np z § 30 § 30. 1. Pojazdy transportujące odpady powinny być wyposażone w co najmniej dwa rodzaje urządzeń sygnalizujących zbliżanie się pojazdu do przeszkody podczas cofania, takie jak dźwiękowa i świetlna sygnalizacja cofania.2. Używanie sygnałów dźwiękowych jest dozwolone w godzinach 6,00- 22,00. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5 I co, zgodny....czy niezgodny rozporządzenie o "bankowozach" zostało wydane Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:więc nie spełnia nawet wymogu p. c) No jak tak, to najwyraźniej nie my powinniśmy dokonywać BT tych pojazdów tylko ktoś z "ochrony mienia" No to dużo sobie zadałeś trudu cyt. te przepisy. A tak praktycznie, to jeśli kwestionujesz zastosowanie przepisów o bankowozach C to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu. Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy. Na podstawie faktury to nie bardzo. Jeśli ma w dowodzie wpisane bankowóz to musi mieć troszke bardziej wiarygodny dokument np. Certyfikat. Spójrzmy na to z innej beczki. W dowodzie mamy wpis TAXI. Czy jesteśmy w stanie sprawdzić wymogi dla TAXI? Jesteśmy. Tym bardziej że mamy to w Dz. U.32 i musimy to sprawdzić tak samo jak dla ADR, autobus 100. ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo. A bankowóz? Jak sprawdzimy ze odpowiada wymaganiom zał.5? Nie znamy się na kasetach, instalacji, jakijś tam nawigacjach i innych pierdołach. Jest wpis w dowód"Bankowóz" to ma mieć kwit że to jest faktycznie bankowóz i że spełnia wymagania. Nie ma kwitu to wypad. Tak ja bym zrobił. Powtarzam. Skarbówka wtedy zapuka do ciebie. czytać: do nas diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy. Na podstawie faktury to nie bardzo. Jeśli ma w dowodzie wpisane bankowóz to musi mieć troszke bardziej wiarygodny dokument np. Certyfikat. Spójrzmy na to z innej beczki. W dowodzie mamy wpis TAXI. Czy jesteśmy w stanie sprawdzić wymogi dla TAXI? Jesteśmy. Tym bardziej że mamy to w Dz. U.32 i musimy to sprawdzić tak samo jak dla ADR, autobus 100. ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo. A bankowóz? Jak sprawdzimy ze odpowiada wymaganiom zał.5? Nie znamy się na kasetach, instalacji, jakijś tam nawigacjach i innych pierdołach. Jest wpis w dowód"Bankowóz" to ma mieć kwit że to jest faktycznie bankowóz i że spełnia wymagania. Nie ma kwitu to wypad. Tak ja bym zrobił. Powtarzam. Skarbówka wtedy zapuka do ciebie. czytać: do nas diagnostów. Jacdiag uważa że nie trzeba tych załączników i cetryfikatów przy DBT po zabudowie bankowozu C Przynajmniej tak wynika z jego postu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 30 Grudzień 2011 Share Napisano 30 Grudzień 2011 Jacdiag uważa że nie trzeba tych załączników i cetryfikatów przy DBT po zabudowie bankowozu C Przynajmniej tak wynika z jego postu. Mamy demokracje. Każdy robi jak uważa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu. a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozów dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo. a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozówdla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u Chyba doszliście do porozumienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 sprawdzamy certyfikat i obecność kasetki i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 sprawdzamy certyfikat i obecność kasetki i tyle Nawet i tego nie potrzeba sprawdzać i to będzie zgodnie z przepisami. Wreszcze na tym forum zaczynaja wypowidać się diagnosci a nie jakiś tam nawiedzony. Nie chcę psuć nastroju ale w nowym roku przedstawię, poraz kolejny, swoje stanowisko w tej sprawie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu. a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozów dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u Cały czas rozmawiamy o DBT samochodu po zabudowie na bakowóz klasy C. DBT w którym trzeba potwierdzić że to jest bankowóz klasy C. No chyba że twoje uwagi są do czegoś innego. Czyli wracamy do punktu wyjścia, jednak certyfikat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 Tak sobie teraz przemyślałem o tym bankowozie i myślę, że jak klient chce mieć auto jako bankowóz i mieć wpis w dowodzie to musi mieć niezbędne dokumenty typu certyfikat. Natomiast jeśli przyjeźdza na stacje już jako bankowóz z wpisem w dowód to chyba nie ma co sobie tym głowe zawracać. Kiedyś ktoś go dopuścił i koniec. Obowiązują nas ustawy w których jest napisane że musimy sprawdzić TAXI, uprzywiljowany, ADR,100, Międzynaodowe itd. To musimy sprawdzić. Ale nie mamy obowiązku sprawdzać czy samochód który przyjedzie na stacje i już jest bankowozem, czy nadal może nim być czy nie. Czy odpowiada wymogom zał. 5. Wydaje mi się że nie mamy takiego obowiazku. Gdy przyjeżdza po raz pierwszy po zmianie zabudowy na bankowóz to oczywiście musi mieć wszystkie kwity. [ Dodano: 31-12-2011, 11:10 ] Cały czas rozmawiamy o DBT samochodu po zabudowie na bakowóz klasy C. DBT w którym trzeba potwierdzić że to jest bankowóz klasy C. W tym wypadku trzeba żądać certyfikat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 31 Grudzień 2011 Share Napisano 31 Grudzień 2011 W tym wypadku trzeba żądać certyfikat. Na jakiej podstawie prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 1 Styczeń 2012 Share Napisano 1 Styczeń 2012 W tym wypadku trzeba żądać certyfikat. Na jakiej podstawie prawnej. Po zabudowie pojazdu na bankowóz należy przeprowadzić badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych. Jeśli robisz badanie po zmianach to ty jako diagnosta masz sprawdzić czy te zmiany dokonano prawidłowo zgodnie z przepisami prawa, czy odpowiadają faktycznie wymaganiom dla bankowozu itd. Abyś mógł to sparwdzić tzn. wymagania dla bankowozu zgodnie z załącznikiem 5 to musisz zarządać dokumentu który stwierdza że ten pojazd jest przystosowany do przewozu rzeczy wartosciowych zgodnie z zał.5. A to moze potwierdzić firma certyfikująca która wystawi certyfikat. I wtedy my na tej podstawie możemy potwierdzić że pojazd spełnia wymagania po zmianach konstrukcyjnych dla bankowozu. Oczywiście jeszcze musimy określić nową masę własną bo napewno się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Styczeń 2012 Share Napisano 1 Styczeń 2012 Abyś mógł to sparwdzić tzn. wymagania dla bankowozu zgodnie z załącznikiem 5 to a może będzie spełniał wymagania załącznika nr 3 lub 4 dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Styczeń 2012 Share Napisano 1 Styczeń 2012 Witam z nowym rokiem i życzę wszystkiego najlepszego! a może będzie spełniał wymagania załącznika nr 3 lub 4 Czyżbyś zamierzał poświadczyć nieprawdę to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u Wystarczy sama opinia PIMOT-u bo jaki miałby ją jeszcze opiniować rzeczoznawca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Styczeń 2012 Share Napisano 1 Styczeń 2012 Wystarczy sama opinia PIMOT-u a taki PIMOT to jaki ma nr RS z listy MI ... bo tylko opinii rzeczoznawcy z listy MI może wymagać diagnosta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.