Skocz do zawartości

bankowozy klasy C


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy przesunąć kasetę na pieniądze w inne miejsce i już masz zabudowę jednostkową i tak jeszcze 200 razy i masz 200 szt. zabudów jednostkowych zwolnionych z obowiązku homologacji

No teraz to już wszyscy wiedzą. :x

 

Marek gdzie Ty żyjesz i My wszyscy zresztą, nie wiesz że Polak da radę

Ja tam swoje wiem...i cieszę się że nie muszę czegoś takiego podpisywać :evil:

Współczucie dla Diagnose... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    28

  • Marek1

    24

  • Jacdiag

    15

  • Psuj

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

grubo się tłumaczyli z DBT tych pojazdów po przeróbkach ponieważ była jedna firma która tych przeróbek dokonała setki

 

No właśnie i dlatego Ciebie ma to interesować - as nie tych co kontrolują zgodność homo jak sam wyżej piszesz :) Bo jak deklarują, że jednostkowe to Ty będziesz to badał :)

 

Albo każde auto trochę zmieniasz... Albo dla każdego auta podkład się inna firma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie mam przymusu zrobienia takowych aut.Klient zadał pytanie i chce żeby się wypowiedzieć czy można tak zrobić czy nie. Z tego co wiem to oni sami chcą przerabiać te auta więc wątpię żeby spełniały wszystkie wymogi załącznika 5. wogóle to dziwne trochę jest bo z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne.Dopłata za bankowóz typu C 10 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie mam przymusu zrobienia takowych aut.Klient zadał pytanie i chce żeby się wypowiedzieć czy można tak zrobić czy nie. Z tego co wiem to oni sami chcą przerabiać te auta więc wątpię żeby spełniały wszystkie wymogi załącznika 5. wogóle to dziwne trochę jest bo z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne.Dopłata za bankowóz typu C 10 tys zł.

 

No więc niczego jeszcze nie wiadomo na pewno, bo to że przerobione to jeszcze nie wiadomo w jakim trybie czy na homo czy jednak na zabudowę z DBT.

 

[ Dodano: 28-12-2011, 21:42 ]

 

Albo każde auto trochę zmieniasz... Albo dla każdego auta podkład się inna firma :)

 

a potem UKS napier...la wszystkich z góry na dół bo wietrzy uszczuplenie dochodów skarbu państwa :razz:

W takie tematy to ja nie wchodzę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie dowiedziałem te auta mają przychodzić na salon przerobione juz przez Volvo Polska więc po co im badanie techniczne.

To w czym problem. Volvo sprzedaje nowe auta jako bankowozy marki Volvo, klient kupuje, jedzie z fakturą do WK, rejestruje i problem z głowy. Po co mu jechać na stacje? Nie ma takiej potrzeby.

Natomiast sprawa wygląda inaczej jak klient kupi sobie nowe Volvo (nie bankowóz) z salonu np. SUV-a 7-dmio osobowego i ma fakture z salonu, wyciąg z homo na zwykłe auto a nie bankowóz, ale zastanawia się czy iść rejestrować, czy zrobić przeróbke na bankowóz i wtedy zarejestrować. W takim przypadku gdy dokona zmian konstrukcyjnych przed zarejestrowaniem to jest niezgodność z homologacją i WK skieruje go na stacje. A my wtedy mamy sprawdzić czy ten bankowóz jest bankowozem i czy wszystko się zgadza. A jak sprawdzimy czy sie zgadza? Tylko zaświadczenie że pojazd odpowiada warunkom dla bankowozu kl.C. I tu by się przydał ten Certyfikat z PIMOT-u. Napewno też zmiei się masa własna itd. Z tym tematem bym uważał bo skarbówka nie odpuści jak się dopatrzy że ten bankowóz ma coś nie tak, niezgodnie z zał.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są na Fali takie wymogi i tyle. Też bym uważał. A na następnym OBT jak się wykaraska? Musimy te dokumenty od Niego mieć bo jak inaczej sprawdzimy dziwne klasy sejfu etc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że są ale czy tez 200 szt Volvo bankowozów C to jest ten przypadek jednostkowej zabudowy

 

Wystarczy przesunąć kasetę na pieniądze w inne miejsce i już masz zabudowę jednostkową i tak jeszcze 200 razy i masz 200 szt. zabudów jednostkowych zwolnionych z obowiązku homologacji bo przecież w każdym aucie sejf będzie gdzie indziej :-P

 

Marek gdzie Ty żyjesz i My wszyscy zresztą, nie wiesz że Polak da radę :evil::evil::evil:

 

Panowie - to dokonujacy zabudowy sklada oswiadczenie o jednostkowej zabudowie - uwazam ze wystarczy go sobie podpiac do dokumentacji i mamy chroniony tyl (ja tak robie). Jeszcze obowiazku pamietania o poprzednim BT nam ustawodawca nie wprowadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - to dokonujacy zabudowy sklada oswiadczenie o jednostkowej zabudowie

 

Oświadczenie to nie problem.

ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5

I co, zgodny....czy niezgodny 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5

I co, zgodny....czy niezgodny

Moim zdaniem nie ma żadnej delegacji, żeby diagnosta sprawdzał dokumenty, czy wyposażenie bankowozu.
:ok

a czy coś się zmieniło w podstawach prawnych zakresu BT :?:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 18 września 2009 r. sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

§ 1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w :

a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów

i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z póên. zm.3)), ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.4)) lub ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym

od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.5)),

b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego

wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej „rozporządzeniem o warunkach technicznych”,

c) przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5a ustawy,

d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 oraz z 2009 r. Nr 74, poz. 634),

e) przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów,

f) międzynarodowych porozumieniach dotyczàcych transportu drogowego,

oraz

2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

 

rozporządzenie o "bankowozach" zostało wydane

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

więc nie spełnia nawet wymogu p. c)

 

::hey

 

[ Dodano: 30-12-2011, 12:25 ]

podobnie jak np z § 30

§ 30. 1. Pojazdy transportujące odpady powinny być wyposażone w co najmniej dwa rodzaje urządzeń sygnalizujących zbliżanie się pojazdu do przeszkody podczas cofania, takie jak dźwiękowa i świetlna sygnalizacja cofania.

2. Używanie sygnałów dźwiękowych jest dozwolone w godzinach 6,00- 22,00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w przypadku zabudowy jednostkowej to ty sprawdzasz czy to bankowóz C i czy jest zgodny z zał. 5

I co, zgodny....czy niezgodny

 

 

rozporządzenie o "bankowozach" zostało wydane

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

więc nie spełnia nawet wymogu p. c)

 

No jak tak, to najwyraźniej nie my powinniśmy dokonywać BT tych pojazdów tylko ktoś z "ochrony mienia" :lol:

 

No to dużo sobie zadałeś trudu cyt. te przepisy.

A tak praktycznie, to jeśli kwestionujesz zastosowanie przepisów o bankowozach C to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu.

Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy.

Na podstawie faktury to nie bardzo. Jeśli ma w dowodzie wpisane bankowóz to musi mieć troszke bardziej wiarygodny dokument np. Certyfikat.

Spójrzmy na to z innej beczki. W dowodzie mamy wpis TAXI. Czy jesteśmy w stanie sprawdzić wymogi dla TAXI? Jesteśmy. Tym bardziej że mamy to w Dz. U.32 i musimy to sprawdzić tak samo jak dla ADR, autobus 100.

ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo.

A bankowóz? Jak sprawdzimy ze odpowiada wymaganiom zał.5? Nie znamy się na kasetach, instalacji, jakijś tam nawigacjach i innych pierdołach. Jest wpis w dowód"Bankowóz" to ma mieć kwit że to jest faktycznie bankowóz i że spełnia wymagania. Nie ma kwitu to wypad. Tak ja bym zrobił. Powtarzam. Skarbówka wtedy zapuka do ciebie. czytać: do nas diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo rozumiem, że potwierdzasz że to jest typu C tylko na podstawie faktury wystawionej przez dokonującego zabudowy.

Na podstawie faktury to nie bardzo. Jeśli ma w dowodzie wpisane bankowóz to musi mieć troszke bardziej wiarygodny dokument np. Certyfikat.

Spójrzmy na to z innej beczki. W dowodzie mamy wpis TAXI. Czy jesteśmy w stanie sprawdzić wymogi dla TAXI? Jesteśmy. Tym bardziej że mamy to w Dz. U.32 i musimy to sprawdzić tak samo jak dla ADR, autobus 100.

ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo.

A bankowóz? Jak sprawdzimy ze odpowiada wymaganiom zał.5? Nie znamy się na kasetach, instalacji, jakijś tam nawigacjach i innych pierdołach. Jest wpis w dowód"Bankowóz" to ma mieć kwit że to jest faktycznie bankowóz i że spełnia wymagania. Nie ma kwitu to wypad. Tak ja bym zrobił. Powtarzam. Skarbówka wtedy zapuka do ciebie. czytać: do nas diagnostów.

Jacdiag uważa że nie trzeba tych załączników i cetryfikatów przy DBT po zabudowie bankowozu C :shock:

Przynajmniej tak wynika z jego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacdiag uważa że nie trzeba tych załączników i cetryfikatów przy DBT po zabudowie bankowozu C

Przynajmniej tak wynika z jego postu.

Mamy demokracje. Każdy robi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu.

a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozów

dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR ma mieć ABS kat 1, zwalniacz kat IIA. Musimy to sprawdzić. Na jakiej podstawie? Przecież wizualnie nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić dlatego wymagamy zaświadczeń lub wyciągu z homo.
a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozów

dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u

Chyba doszliście do porozumienia :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzamy certyfikat i obecność kasetki i tyle :)

 

Nawet i tego nie potrzeba sprawdzać i to będzie zgodnie z przepisami. Wreszcze na tym forum zaczynaja wypowidać się diagnosci a nie jakiś tam nawiedzony. Nie chcę psuć nastroju ale w nowym roku przedstawię, poraz kolejny, swoje stanowisko w tej sprawie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zgodnie z czym odróżnisz bankowóz C od innego bankowozu.

a dlaczego diagnosta ma być expertem od odróżniania klasy bankowozów

dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u

 

Cały czas rozmawiamy o DBT samochodu po zabudowie na bakowóz klasy C.

DBT w którym trzeba potwierdzić że to jest bankowóz klasy C.

No chyba że twoje uwagi są do czegoś innego.

Czyli wracamy do punktu wyjścia, jednak certyfikat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teraz przemyślałem o tym bankowozie i myślę, że jak klient chce mieć auto jako bankowóz i mieć wpis w dowodzie to musi mieć niezbędne dokumenty typu certyfikat. Natomiast jeśli przyjeźdza na stacje już jako bankowóz z wpisem w dowód to chyba nie ma co sobie tym głowe zawracać. Kiedyś ktoś go dopuścił i koniec. Obowiązują nas ustawy w których jest napisane że musimy sprawdzić TAXI, uprzywiljowany, ADR,100, Międzynaodowe itd. To musimy sprawdzić. Ale nie mamy obowiązku sprawdzać czy samochód który przyjedzie na stacje i już jest bankowozem, czy nadal może nim być czy nie. Czy odpowiada wymogom zał. 5. Wydaje mi się że nie mamy takiego obowiazku. Gdy przyjeżdza po raz pierwszy po zmianie zabudowy na bankowóz to oczywiście musi mieć wszystkie kwity.

 

[ Dodano: 31-12-2011, 11:10 ]

Cały czas rozmawiamy o DBT samochodu po zabudowie na bakowóz klasy C.

DBT w którym trzeba potwierdzić że to jest bankowóz klasy C.

W tym wypadku trzeba żądać certyfikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku trzeba żądać certyfikat.

Na jakiej podstawie prawnej.

Po zabudowie pojazdu na bankowóz należy przeprowadzić badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych.

Jeśli robisz badanie po zmianach to ty jako diagnosta masz sprawdzić czy te zmiany dokonano prawidłowo zgodnie z przepisami prawa, czy odpowiadają faktycznie wymaganiom dla bankowozu itd. Abyś mógł to sparwdzić tzn. wymagania dla bankowozu zgodnie z załącznikiem 5 to musisz zarządać dokumentu który stwierdza że ten pojazd jest przystosowany do przewozu rzeczy wartosciowych zgodnie z zał.5. A to moze potwierdzić firma certyfikująca która wystawi certyfikat. I wtedy my na tej podstawie możemy potwierdzić że pojazd spełnia wymagania po zmianach konstrukcyjnych dla bankowozu. Oczywiście jeszcze musimy określić nową masę własną bo napewno się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abyś mógł to sparwdzić tzn. wymagania dla bankowozu zgodnie z załącznikiem 5 to
:shoot:

a może będzie spełniał wymagania załącznika nr 3 lub 4

dla mnie będzie to samochód osobowy, a klient jak chce mieć w DR bankowóz to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u

 

:keep:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z nowym rokiem i życzę wszystkiego najlepszego!

 

a może będzie spełniał wymagania załącznika nr 3 lub 4

Czyżbyś zamierzał poświadczyć nieprawdę :x

 

to niech dostarczy opinie rzeczoznawcy z załacznikiem w postaci certyfikatu PIMOT-u

Wystarczy sama opinia PIMOT-u bo jaki miałby ją jeszcze opiniować rzeczoznawca... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy sama opinia PIMOT-u

a taki PIMOT to jaki ma nr RS z listy MI ...

 

bo tylko opinii rzeczoznawcy z listy MI może wymagać diagnosta ... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.