Skocz do zawartości

Opłaty za BT .


Kazimierz61

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś pomysły, ja oczywiście jestem gotowa do działania , tylko potrzeba nam przewodnika w tym temacie, na pewno wielu Kolegów i Koleżanek właścicieli stacji i diagnostów przyłączy się.

pozdrawiam

Marta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    25

  • Jerzy Malinski

    15

  • danielg539

    13

  • rurek777

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jakieś pomysły, ja oczywiście jestem gotowa do działania , tylko potrzeba nam przewodnika w tym temacie, na pewno wielu Kolegów i Koleżanek właścicieli stacji i diagnostów przyłączy się.

pozdrawiam

Marta

 

Pomysł jest stary jak świat, zebrać grupę ludzi, którzy chcą tego samego i przekonać posłów z komisji infrastruktury że trzeba działać i to natychmiast, czyli doprowadzić do interpelacji poselskiej wtedy spotkanie u Pana ministra Nowaka z prośba żeby Pan dyr. Bogdanowicz mógł rozpocząć prace na cennikiem, wszystko grzecznie ale stanowczo. No i trzeba tych działań dopilnować na miejscu w wawie,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma cen rynkowych za badania pojazdów. Jako konsument bym na tym skorzystał, bo na pewno znalazłaby się stacja, która wykonałaby je za 50% obecnej ceny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma cen rynkowych za badania pojazdów. Jako konsument bym na tym skorzystał, bo na pewno znalazłaby się stacja, która wykonałaby je za 50% obecnej ceny

Jeszcze by tego brakowało.Badanie okresowe pojazdów to nie to samo co sprzedawanie chleba w sklepie.

OBT nie jest towarem który mozna przecenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze by tego brakowało.Badanie okresowe pojazdów to nie to samo co sprzedawanie chleba w sklepie.

OBT nie jest towarem który mozna przecenić.

 

A niby dlaczego? Może kosztować i złotówkę (oczywiście po uwolnieniu cen) jeśli będzie wykonane zgodnie z prawem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego? Może kosztować i złotówkę (oczywiście po uwolnieniu cen) jeśli będzie wykonane zgodnie z prawem

Pomażyc zawsze można :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze by tego brakowało.Badanie okresowe pojazdów to nie to samo co sprzedawanie chleba w sklepie.

OBT nie jest towarem który mozna przecenić.

:piwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma cen rynkowych za badania pojazdów. Jako konsument bym na tym skorzystał, bo na pewno znalazłaby się stacja, która wykonałaby je za 50% obecnej ceny ;)

 

Nie może tak być, głównie z powodu, iż jest to działanie "kontrolne" czyli sprawdzamy nasze starsze pojazdy pod względem bezpiecznego poruszania się po drogach, od tej kontroli może zależeć życie twoje lub twoich bliskich, uwolnienie ceny doprowadzi do tego że badania nie będą wykonywane rzetelnie i np jakiś przedsiębiorca kończący działalność swojego skp (z jakiegokolwiek powodu -wiek, sprzedaż nieruchomości,choroba) w ostatnim okresie będzie chciał zarobić obniżając maksymalnie cenę, a w zamian nie będzie robił przeglądu tylko klepał pieczątki, skończyć się to może bardzo tragicznie dla przypadkowych osób.

 

Ważne jest też, aby stacje nie konkurowały ze sobą tylko wypełniły swoja misję dbania o bezpieczeństwo ruchu drogowego w regionie max rzetelnie, a to oznacza że jeżeli jedna stacji dała "negatyw" to druga powinna to uszanować. Można taki stan rzeczy osiągnąć tylko godziwym cennikiem za wykonywana usługę.

 

Skandalem jest dzisiejsza sytuacja gdzie przegląd osobowy kosztuje mniej niż 20l paliwa a jest ponoszony raz w roku przez właściciela pojazdu, taki stan rzeczy musi spowodować korupcję i niewłaściwe zachowania na skp w myśl zasady- " lepiej żeby nas 10 sadziło niż 4 niosło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O swoje dobro (a zarazem swojego samochodu) zadbam sam, a jeśli któraś stacja wykonuje badania niezgodnie z prawem to powinna ponieść tego konsekwencje.

 

Wcale się nie dziwię, że nie jesteście za wolnym rynkiem - nikt nie jest w swoim zawodzie, ale jest za nim w każdym innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może tak być, głównie z powodu, iż jest to działanie "kontrolne" czyli sprawdzamy nasze starsze pojazdy pod względem bezpiecznego poruszania się po drogach, od tej kontroli może zależeć życie twoje lub twoich bliskich

 

Ważne jest też, aby stacje nie konkurowały ze sobą tylko wypełniły swoja misję dbania o bezpieczeństwo ruchu drogowego

 

 

Przepraszam, ale już sam fakt, że te zadania wykonują podmioty w pełni prywatne, nastawione zgodnie z definicją na MAKSYMALIZACJĘ ZYSKU już stoi w mojej ocenie nie do końca w zgodzie z tym o czym tu mowa powyżej. Dlaczego niby uwolnienie cen miałoby zmienić ten stan rzeczy?

 

Skandalem jest dzisiejsza sytuacja gdzie przegląd osobowy kosztuje mniej niż 20l paliwa a jest ponoszony raz w roku przez właściciela pojazdu, taki stan rzeczy musi spowodować korupcję i niewłaściwe zachowania na skp

 

A tego już całkiem nie rozumiem. Skoro dzisiejsze ceny powodują korupcję, to jeszcze wyższe niby mają jej zapobiec?? :shock: Jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O swoje dobro (a zarazem swojego samochodu) zadbam sam, a jeśli któraś stacja wykonuje badania niezgodnie z prawem to powinna ponieść tego konsekwencje.

 

Wcale się nie dziwię, że nie jesteście za wolnym rynkiem - nikt nie jest w swoim zawodzie, ale jest za nim w każdym innym ;)

 

Ty o swoje dobro zadbasz, nie mam wątpliwości :) ale czy samochód z naprzeciwka mający x lat tez będzie ok? Wiesz ile jest wypadków na drogach, tak zwanych z niezrozumiałych przyczyn? Zwykle się zwala na błąd kierowcy bo jak inaczej ocenić to co pozostało z czołowego zderzenia? To nie są takie proste wcale sprawy.

 

Według twojej filozofii znieśmy skp i uznajmy że są nie potrzebne, będzie to równoznaczne z uwolnieniem cen. Zastanów się nad konsekwencjami i nad tym co się będzie działo na polskich drogach w takiej sytuacji. Nie pamiętasz już aut spawanych ze dwóch?? Nie pamiętasz "cudownych" napraw blacharskich z przed lat?.

 

[ Dodano: 21-03-2012, 15:31 ]

Nie może tak być, głównie z powodu, iż jest to działanie "kontrolne" czyli sprawdzamy nasze starsze pojazdy pod względem bezpiecznego poruszania się po drogach, od tej kontroli może zależeć życie twoje lub twoich bliskich

 

Ważne jest też, aby stacje nie konkurowały ze sobą tylko wypełniły swoja misję dbania o bezpieczeństwo ruchu drogowego

 

 

Przepraszam, ale już sam fakt, że te zadania wykonują podmioty w pełni prywatne, nastawione zgodnie z definicją na MAKSYMALIZACJĘ ZYSKU już stoi w mojej ocenie nie do końca w zgodzie z tym o czym tu mowa powyżej. Dlaczego niby uwolnienie cen miałoby zmienić ten stan rzeczy?

 

Skandalem jest dzisiejsza sytuacja gdzie przegląd osobowy kosztuje mniej niż 20l paliwa a jest ponoszony raz w roku przez właściciela pojazdu, taki stan rzeczy musi spowodować korupcję i niewłaściwe zachowania na skp

 

A tego już całkiem nie rozumiem. Skoro dzisiejsze ceny powodują korupcję, to jeszcze wyższe niby mają jej zapobiec?? :shock: Jak?

 

 

To jest bardzo proste, bierze to się stąd, iż wymagania techniczne jakie ma spełniać stacja są bardzo wysokie posiadanie skp zgodnej z przepisami to koszt od 1,2 mil do 2,mil zł. dodatkowo bardzo urosły w ostatnich latach koszty utrzymania skp, dlatego aby ten tak zwany bussines (a nie powinien to być bussines tylko raczej misja) zarobił na siebie, trzeba zwiększyć ilość przeglądów i zaczęła się masówka, a tutaj raczej chodzi o jakość tych badań i sprawdzenie samochodu pod względem bezpieczeństwa jak najdokładniej, Nie pamiętasz już wypadków polskich autobusów i jakie były tych wypadków tragiczne skutki?

 

Rozumując w ten sposób, dajmy sobie spokój z badaniami prewencyjnymi pojazdów albo róbmy to rzetelnie dla naszego wspólnego bezpieczeństwa.

Nie wydaje mi się, że 200 zł rocznie jest kwotą, wartą ryzykowania wydajesz więcej na piwo czy kablówkę TV rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki stan na pewno nie osiągnie się podwyżką za badanie , stacje które klepią będą klepać

dalej tylko za większą kasę :( czy aby nie o to chodzi pracodawcom? dlaczego za brd. odpowiada tylko diagnosta a nie skp. czy właściciel ? proponuje żeby pracodawcy - właściciele skp. złożyli wniosek do ministerstwa żeby to oni w pełni ponosili odpowiedzialność za badania a w stosunku do diagnostów wyciągali konsekwencje .

jeśli chodzi o rzetelność badań to trzeba wprowadzić system włoski i będzie po problemie .

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki stan na pewno nie osiągnie się podwyżką za badanie , stacje które klepią będą klepać

dalej tylko za większą kasę :( czy aby nie o to chodzi pracodawcom? dlaczego za brd. odpowiada tylko diagnosta a nie skp. czy właściciel ? proponuje żeby pracodawcy - właściciele skp. złożyli wniosek do ministerstwa żeby to oni w pełni ponosili odpowiedzialność za badania a w stosunku do diagnostów wyciągali konsekwencje .

jeśli chodzi o rzetelność badań to trzeba wprowadzić system włoski i będzie po problemie .

:(

 

Właściciele stacji ponoszą poważne konsekwencje za "grzechy" swoich diagnostów np 5 lat zakaz prowadzenia stacji.

 

Sprawa jest prosta jak to było w komunie "jedni udają że płacą a drudzy że pracują"

Polska rzeczywistość nie jest idealna, i na pewno nie będzie jak zdegenerujemy zawód diagnosty jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki stan na pewno nie osiągnie się podwyżką za badanie , stacje które klepią będą klepać

dalej tylko za większą kasę czy aby nie o to chodzi pracodawcom? dlaczego za brd. odpowiada tylko diagnosta a nie skp. czy właściciel ? proponuje żeby pracodawcy - właściciele skp. złożyli wniosek do ministerstwa żeby to oni w pełni ponosili odpowiedzialność za badania a w stosunku do diagnostów wyciągali konsekwencje .

Wełni się z toba zgadzam rurek777, .

Właścicielom SKP głównie chodzi o podniesienie dochodów a nie poprawę stanu technicznego pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry indjanin to martwy indianin , dobry diagnosta do bezrobotny :(

 

[ Dodano: 21-03-2012, 15:57 ]

24 04 2012 w Mragowie będzie konferencja temu poświęcona czyli cennik, nierzetelne badania , cepik, nieuczciwa konkurencja wśród skp. można wysyłać swoje wnioski i przemyślenia patronat PISKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry indjanin to martwy indianin , dobry diagnosta do bezrobotny :(

 

[ Dodano: 21-03-2012, 15:57 ]

24 04 2012 w Mragowie będzie konferencja temu poświęcona czyli cennik, nierzetelne badania , cepik, nieuczciwa konkurencja wśród skp. można wysyłać swoje wnioski i przemyślenia patronat PISKP.

 

 

Kto wie? jeszcze trochę i może tak być :)

 

Ostatnia nowelizacja cennika była w 2004 roku o 8 złotych brutto (dotyczy przeglądów poj osobowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ,a propozycja PISKPza poj . specjalny be względu na kategorię - 300 zł.-bankowóz klasy C ,pytam za co? :(

 

[ Dodano: 21-03-2012, 16:15 ]

motorower 80 zł. za co ? motocykl 100 za co ? i jeszcze wiele innych z tego projektu za co pytam , że 1% vatu podnieśli czy za to że skp. jest za dużo ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja Piskp jest jak jest, trzeba ich się pytać za co, ale motorowery to czysta utopia nikt ich nie bada dopiero jak policja zabierze dowód rejestracyjny :)

 

a skp nie nie jest w cale za dużo, za dużo jest takich które maja sprzęt za króla ćwieczka, klepią pieczątki za nic i maja układy w starostwach i tu jest wiele do zrobienia to akurat masz racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby ten tak zwany bussines (a nie powinien to być bussines tylko raczej misja)

 

A dlaczego "tzw. biznes"? To jest biznes - taki sam jak każdy inny i jego DECYDUJĄCYM miernikiem opłacalności jest ZYSK. No nie czarujmy się. A tam gdzie najważniejszy jest zysk - czyli w każdym prywatnym biznesie pozostałe czynniki kształtujące nasza działalność należy mu podporządkować. Brutalne - ale szczere.

 

Chcesz prawdziwej misji?? Dla mnie jest to możliwe tylko wtedy, kiedy SKP będą państwowe, a zysk nie będzie ich celem nadrzędnym.

 

Ciekawe jakby tak WK sprywatyzować 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zysk nie będzie ich celem nadrzędnym.

 

Niestety ,ale do póki nikt tego nie powstrzyma - tylko mamona i lewizna będzie rządziła - a kto chce być uczciwy to niech o tym zapomni ,że utrzyma się na rynku .I wszyscy o tym dobrze wiedzą i mówią otwarcie - tylko mówią .nic więcej :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby ten tak zwany bussines (a nie powinien to być bussines tylko raczej misja)

 

A dlaczego "tzw. biznes"? To jest biznes - taki sam jak każdy inny i jego DECYDUJĄCYM miernikiem opłacalności jest ZYSK. No nie czarujmy się. A tam gdzie najważniejszy jest zysk - czyli w każdym prywatnym biznesie pozostałe czynniki kształtujące nasza działalność należy mu podporządkować. Brutalne - ale szczere.

 

Chcesz prawdziwej misji?? Dla mnie jest to możliwe tylko wtedy, kiedy SKP będą państwowe, a zysk nie będzie ich celem nadrzędnym.

 

Ciekawe jakby tak WK sprywatyzować 8)

 

Nie jest to tylko biznes, bo jednak klienci nie przyjeżdżają z własnej woli tylko trochę z musu, ZYSK jest nieodzownym elementem, ale poza zyskiem ważne jest dbanie o nasze bezpieczeństwo jeżeli pominiemy ten czynnik i zajmiemy się tylko biznesem siłą rzeczy wizyta na skp będzie tylko zaniesieniem kolejnego haraczu, a ma procentować informacją o stanie technicznym danego pojazdu i tym czy użytkowanie jego jest bezpieczne dla nas, naszych dzieci i nieznanych ludzi na ulicach. Trzeba ta robotę wykonywać rzetelnie i mieć za nią rzetelne wynagrodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są niestety mrzonki. W świecie biznesu nie ma miejsca na aspekty inne niż korzyść. A SKP to świat biznesu. Ktoś kiedyś popełnił błąd i uwolnił rynek kontrolny SKP całkowicie w prywatne ręce. Dziś zrozumiano, że to był błąd. Ale co niby teraz można zrobić? Z powrotem znacjonalizować? 8) Wiadomo, że nie... Trzeba zatem ten nadmiar SKP "wykończyć" w inny sposób, a dopiero na tym uszczuplonym rynku który pozostanie wprowadzić surowy nadzór aparatu państwowego, który obecnie jest fikcją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste , trzeba tyko zmusić wszystkich diagnostów do rzetelnego wykonywania swych obowiązków ,pracodawców do rzetelnego nagradzania za pracę :) proste :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.