Skocz do zawartości

Rozp. ws zakresu i sposobu przeprow bad tech(DzU 2012p996)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic

 

Wiem, że naczelnik powiatu zielonogórskiego skierował jakieś pismo w tym temacie do ministerstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    66

  • Psuj

    47

  • mirek.g

    42

  • michal_k

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Co do usterek niewymienionych to na końcu jest zapis że "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności". Więc jak jest nie ujęta to wpisuję ręcznie. Już miałem przypadek ze liczba miejsc nie zgadzała się z DR bo klientka odkręciła 3 z 9 bo potrzebowała większy bagażnik i nigdzie nie mogłem znaleźć w tabelach.

 

a jak by dać usterke 0.2.d są to omyłki w DR odnośnie danych technicznych czyli

niezgodność dobrze rozumuje.

no i jak sie da usterke napisaną ręcznie a była rozpisce to co wtedy,

faktem jest jedno trzeba czasu żeby to wszystko zrozumieć i poznać,a robić BT trzeba

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

§3.1 pkt 3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych do jego rejestracji,obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku , w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia,

 

w uwagach możesz wpisać na pewno brak tablic jeśli masz skierowanie w celu identyfikacji , w celu ustalenia określonych we wniosku lub skierowaniu danych można sobie to darować raczej gdy sprawdzi się VIN i TZ. oczywiście pkt 1 i 2 skreślamy

Postąpisz prawidłowo.

 

Wątpię!

Bo jeśli to IDENTYFIKACJA to jak może być o niej mowa gdy nie ma wymaganych TR przez zapisy w DzU 996?

Nie możesz przeprowadzić prawidłowo zakresu tej identyfikacji zgodnie z wymaganym zakresem z pkt 0 działu I załącznika nr 1...

Wpis w uwagach powinien brzmieć:

Brak możliwości prawidłowej identyfikacji pojazdu ze względu na brak TR

i na tym to DBT powinno się zakończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj napisał-

"Zamiast płakać i narzekać bierz rozporządzenie w łapę i do czytania..."

:ok

 

Moim zadaniem w ustawie o wymaganiach w stosunku do kandydatów na diagnostów winien być zapis "UMIEJĘTNOŚĆ MYŚLENIA I PODEJMOWANIA DECYZJI" :D

 

Jeżeli ktoś zostaje diagnostą to chyba zdaje sobie sprawę, że będzie pracował w oparciu o ustawy i rozporządzenia itp.. Architekt też nie jest "PRAWNIKIEM" a musi projektować zgodnie z obowiązującymi przepisami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psujku ,ale ty mnie chyba bardzo lubisz -

 

Już Jacku poprawiłem :oops: jakiś chochlik się chyba zaplątał :)

 

Psuj-ku, a może zamiast biadolić i wczytywać się w przepisy UDS powinien otrzymać prosty logiczny zestaw postępowania w każdej z możliwych sytuacji.

 

Wiesz... w większości przypadków omawianych na forum ja naprawdę nie wiem o co kaman. Z kolega robimy wszystko, mieliśmy już po nowemu przyczepkę sam (3500kg), powypadek i zmiany, i taxi chyba się nawinęło, okresowe przed to standard.

 

Ja naprawdę nie rozumiem skąd tyle problemów z względnie prostego rozporządzenia i po co to rozbijanie gów..a na atomy. Jeśli napisali aecde to jest abcde i nie wnikajmy, że może jednak myśleli pisząc abcde, że nie chodzi o abcde ale jednak o cdefg...

Bez obrazy, ale spora część dyskusji na forum tak wygląda. Wszyscy szukają teorii spiskowej tam gdzie jej nie ma.

 

Owszem sprawia problem nowa tabela usterek, ale głównie taki, że jeszcze nie potrafię w szybkim czasie zlokalizować kodu usterki, ale to przyjdzie z czasem. No i to, że na razie nie mogę dopisać z ręki usterki spoza tabeli, ale w Norcomie nad tym intensywnie pewnie pracują.

 

pęknieta sprężyna co ma do resera

resor jest rodzajem sprężyny, nawet mówi się, że ma postać sprężyny wielopłytkowej. W praktyce ma to samo zastosowanie co sprężyna.

 

np luz na sworzniu dam UI w passat b5

to co mój zmiennik ma latać przy ponownym badaniu sprawdzać całość zawieszki

w imie czego .przecież lepiej ułatwiać sobie życie a nie utrudniać racja?

 

W imię tego, że powinien sprawdzić cały zespół w którym wykryto usterkę

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki,

 

Oczywiście, zgodzę się z Tobą, że powinna być możliwość dopisania o który sworzeń/końcówkę/koło chodzi, mam nadzieję, że taka opcja w moim programie będzie, ale to nie zwalnia diagnosty robiącego poprawkę od sprawdzenia całego zespołu. Bo co będzie jak koło które było słabsze o 31 % po naprawie jest mocniejsze o 31 od drugiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic

A co tak na innych liczysz? Papier i pióro w łapę i pisz petycję, zbierz do tego ze 100000 podpisów i zanieś do ministerstwa...

 

No takich dożyliśmy czasów każdy jest wygodny,

 

Wiesz... przepraszam Cię, ale jeśli mechanicy nie mają szacunku do mojej pracy ( de facto, naganiania im klientów) i rzucają tekstem do klienta "na tej końcówce to jeszcze by pan pół roku jeździł"

to ja mam głęboko w duszy ich potrzeby. Do kanału i nich sobie sprawdzi, a jak nie potrafi to niech idzie rowy kopać, tylko strach żeby łopaty nie popsuł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tak na innych liczysz? Papier i pióro w łapę i pisz petycję, zbierz do tego ze 100000 podpisów i zanieś do ministerstwa...

 

No w tym temacie to handlarze ostro działają w MTBiGM, nękają ich telefonami :evil: kiedy będzie można bez tablic :lol: mi przynajmniej tak jeden mówił że dzwonią i pytają MTBiGM.

 

Wiesz... przepraszam Cię, ale jeśli mechanicy nie mają szacunku do mojej pracy ( de facto, naganiania im klientów) i rzucają tekstem do klienta "na tej końcówce to jeszcze by pan pół roku jeździł"

 

Wiesz ja tak szybko się nie obrażam :cool: , i wiesz że niektórzy mechanicy to nawet do swojej pracy szacunku nie mają. Czasem masz auto na OBT z taaaaaaakimi wyciekami, mówisz klientowi co i jak, a on przecież byłem u mechanika i mówił że wszystko dobrze jest. No sorry ale jak widać usterki i auto jest przed OBT to można zawsze dodatkową kasę wyrwać od klienta i powiedzieć Panie jeszcze to trzeba zrobić i te tarcze skorodowane też pasuje wymienić bo na przeglądzie się pewnie czepią. Byle nie przesadzać zresztą jak w każdej branży 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic

Po co ma działać? Zapis jest jednoznaczny, że każdy pojazd musi posiadac tablice rejestracyjną i tyle w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic

Po co ma działać? Zapis jest jednoznaczny, że każdy pojazd musi posiadac tablice rejestracyjną i tyle w tym temacie.

 

kolego ale zapis jest co najmniej glupi - (co to za sprawdzenie poprawnosci tablic probnych ktore zaraz oddam) - i utrudniajacy zycie importerom - ale jasne co cie to jaki by nie byl glupi ty wykonasz i tyle... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale zapis jest co najmniej glupi

Jak wiele innych, ale ten przynajmniej jest jednoznaczny a jako diagności to głownie domagamy się jednoznacznych zapisów w ustawie i rozporządzeniach.

utrudniajacy zycie importerom

Mi jako diagnoście to jakoś nie przeszkadza a osobom, które nabyły auto w celu jeżdżenia nim to też ni robi jakiejś wielkiej różnicy czy najpierw zrobią OBT a potem zapłacą akcyze czy odwrotnie. Larum podnoszą tylko handlarze, którym teraz jest trudniej spisać fikcyjną umowe pomiędzy zagranicznym włascicielem pojazdu a nowym nabywca z pominięciem swojej osoby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larum podnoszą tylko handlarze, którym teraz jest trudniej spisać fikcyjna umowe pomiędzy zagranicznym włascicielem pojazdu a nowym nabywca z pominięciem swojej osoby :D

Dokładnie, a że są zaradni to widać na przykładzie łagodzenia znaczenia zapisu o TR. Już usłyszałem, że możemy tolerować zagraniczne czasówki nawet, gdy są po terminie ważności ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larum podnoszą tylko handlarze, którym teraz jest trudniej spisać fikcyjną umowe pomiędzy zagranicznym włascicielem pojazdu a nowym nabywca z pominięciem swojej osoby :D

I chyba to jest największym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sądzę,że tablice są po to żeby nasza władza wiedziała ile samochodów jest sprowadzanych do kraju. A coś mi się obiło o uszy, że jak klient nie zarejestruje samochód to może dostać karę do 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sądzę,że tablice są po to żeby nasza władza wiedziała ile samochodów jest sprowadzanych do kraju.

Że władza jest ślepa to słyszałem, ale że Ty wierzysz, że tablice w tym pomogą dziwię się ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz.

Teraz klient kupi auto to je dostanie bez przeglądu, najpierw pojedzie do swojego wydziału i kupi próbne polskie a reszta jak dawniej tylko klient poniesie dodatkowe koszta. Nic to nei zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic

A co tak na innych liczysz? Papier i pióro w łapę i pisz petycję, zbierz do tego ze 100000 podpisów i zanieś do ministerstwa...

 

Ja na nikogo nie liczę tylko zadałem pytanko ja jako diagnosta ( 1 ) NIC nie mogę zrobić ale chodzi mi o jaki urząd itp. A podpisów ze 100000 i petycji nie będę zbierał i pisał

bo nie mam pióra i czasu na chodzenie i zbiórkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale zapis jest co najmniej glupi

Jak wiele innych, ale ten przynajmniej jest jednoznaczny a jako diagności to głownie domagamy się jednoznacznych zapisów w ustawie i rozporządzeniach.

utrudniajacy zycie importerom

Mi jako diagnoście to jakoś nie przeszkadza a osobom, które nabyły auto w celu jeżdżenia nim to też ni robi jakiejś wielkiej różnicy czy najpierw zrobią OBT a potem zapłacą akcyze czy odwrotnie. Larum podnoszą tylko handlarze, którym teraz jest trudniej spisać fikcyjną umowe pomiędzy zagranicznym włascicielem pojazdu a nowym nabywca z pominięciem swojej osoby :D

 

ale o czym ty piszesz?! jaka fikcyjna umowe?? oplacam kazde auto i 150zl drozej jest dla mnie na kazdym aucie (tablice + ubezpieczenie) i dwa razy czekanie w wk raz tablice wziac potem oddac!! chodzi o ludzkie podejscie do tematu, a podjechanie na czasowkach nic nie zmienia!! czy auto staje sie przez to lepsze sprawniejsze itp?! nie!

ps. a nawet jakby ktos zamierzal sprzedac takie auto do oplat czyli podstawic komus umowe to wlasnie o to chodzi ze dla niego nic sie nie zmienia nic nie utrudnia -jak ty piszesz!! on caly czas ma latwo rece otrzepie i po sprawie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ludzkie podejscie do tematu

Zapytaj ustawodawcę dlaczego nie podszedł do tematu "po ludzku".

a nawet jakby ktos zamierzal sprzedac takie auto do oplat czyli podstawic komus umowe to wlasnie o to chodzi ze dla niego nic sie nie zmienia nic nie utrudnia

Utrudnia bo handlujacy nie może sprzedać auta z przeglądem i z opłatami bez rejestracji a to akurat klientom było na rekę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz kolego.

Ja też mam firme i każde auto bez względu na wszystko księguje i sprzedaje na fakturę, jest to dla mnie najprostsze i najwygodniejsze i dla klienta też bo do tej pory dostawał komplet dokumentów do rejestracji szedł tylko do Wydziału Komunikacji.

Teraz to widzę tak auto bez przeglądu bo nie chce mi się dwa razy jechać do miasta po jakieś bzdurne tablice, ubezpieczenie i tak za każdym razem robiłem bo mam komisowe wiec to dla mnie żaden koszt za wszystko i tak klient płacił. Ważny jest czas.

A tu widzę na każdym kroku utrudnienia i patrze jak inni sprzedają auta nie mając działalności i nie figurując nigdzie. co za tym idzie mają mniejsze koszty i mogą za lepszą kasę je sprzedawać.

Nic tylko zwijać działalność z taką polityką naszego kochanego państwa i ociekać w szarą strefę nie ma Vat, zus i podatku a także nie ma żadnych problemów z jeżdżeniem i załatwianiem masy spraw urzędowych w naszym zbiurokratyzowanym państwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.