silent_rob25 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 DIP wystawiamy każdorazowo jeżeli pojazd przyjechał na tablicach tymczasowych oczywiście jeśli przyjechał na okresowe, przy dodatkowym np ustaleniu brakujących danych zamieszcza się je w zaświadczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baks Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 A czy na szkoleniu były wytyczne co do zbiornika gazu pojazdu po kolizji drogowej -dowód zatrzymany przez policje- chodzi mi o zapis ,,Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fad Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 Na jakiej podstawie diagnosta pisze rok produkcji pojazdu podczas identyfikacji pojazdu? W niemieckim DR oraz karcie pojazdu nie ma daty produkcji tylko pierwsza rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silent_rob25 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 Nie wiem jak jest gdzie indziej ale łódzki WK wydając PC i próbne nr. nie zatrzymuje do depozytu zagranicznych dokumentów,tylko je stempluje swoimi pieczątkami i oddaje klientowi. To łamie prawo. Nie stempluje się zagranicznego DR. Może ktoś z WK się wypowie czy można wydać prawie puste PC ,czy system to puści Można. Trzeba wpisać tylko masę własną, pojemność i rodzaj paliwa. Przy czym system puszcza pojemność i masę własną "0". Masa 0 w PC = N Załącznik 1 0.2 lit d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 przy dodatkowym np ustaleniu brakujących danych zamieszcza się je w zaświadczeniu ar 74 ust. 2 lit c nie precyzuje o jakie badania chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silent_rob25 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 ar 74 ust. 2 lit c nie precyzuje o jakie badania chodzi tak ale 996 par 6 ust 1 ..diagnosta określa wynik badania technicznego jako pozytywny.... w badaniu dodatkowym gdy robisz je samo (bez okresowego) nie określasz wyniku badania ładnie to wyjaśnione jest na wzorze zaświadczenia Objaśnienie ** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 w badaniu dodatkowym gdy robisz je samo (bez okresowego) nie określasz wyniku badania uświadom mnie w którym miejscu napisałem o TNBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silent_rob25 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 uświadom mnie w którym miejscu napisałem o TNBT nigdzie nie napisales ale do jakiego badania odnosi sie DIP wystawiamy każdorazowo jeżeli pojazd przyjechał na tablicach tymczasowych 996 par. 6.1 2) dla badania o którym mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c cyt: "czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się: ....... c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania..." i art 81 ust. 3 ustawy "zerówka" odnosi się raczej do badania okresowego a w tym przypadku jak wiadomo określa się TNBT , nie mówiąc już o tym że nie chodziło mi o TNBT a o wystawienie DIPu kiedy jest konieczne a kiedy nie , co jak wczesniej było poruszane nie oznacza że nie można wystawić DIPu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 http://motofocus.pl/nowosci/9122/nowa-procedura-badan-technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 a ja mam pytanko odnośnie usterek UI. ja już dawałem po nowemu UI i mam dylemat,rozumiem że te usterki są do statystyk i mają być powiedzmy kody ich ujednolicone w U.E.ale: znajduje kod usterki i w patronacie wyskakuje mi opis usterki a niżej kod ale nawet luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach? i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis wiedział co ma naprawić. a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej. np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia ,brak kratki w ciężarowym,asymetria reflektora na lewo itp co nie znalazłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej. W tym wykazie jest tyle bzdurnych usterek, że będąc ministrem nigdy bym tego nie podpisał a Ty chcesz jeszcze tworzyć nowe ? wybacz ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 a ja mam pytanko odnośnie usterek UI.ja już dawałem po nowemu UI i mam dylemat,rozumiem że te usterki są do statystyk i mają być powiedzmy kody ich ujednolicone w U.E.ale: znajduje kod usterki i w patronacie wyskakuje mi opis usterki a niżej kod ale nawet luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach? i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis wiedział co ma naprawić. a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej. np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia ,brak kratki w ciężarowym,asymetria reflektora na lewo itp co nie znalazłem? Swietne pytanie. Ico koledzy w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 że będąc ministrem nigdy bym tego nie podpisał Podpisałbyś , bo jako minister nie wiedziałbyś co to końcówka drążka ,o innych częściach nie wspomnę .Jeżdżąc na tylnej kanapie to byś nawet zapomniał po której stronie jest kierownica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 Bo to są rządy fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 idąc dalej przyjechał klient fordem escortem na OBT stwierdzam1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia i co ja mam biedny diagnosta napisać : moje jest zdanie takie wybrałbym usterke która ma pokrewną UI i korozji tych elementów zostawiając na zaświadczeniu poniżej kod usterki jeżeli wogóle znajdy takowy a to co wyjdzie mi z kodu usterki na zaświadczeniu u góry kasuje i wpisuje ręcznie aby klient wiedział co ma naprawić bo tak mi zarzuci napisał pan korozja wahacza bo taka jest w UI a reszte nie zrobi i teraz jak tu żyć z tymi UI przecież jak nie wskażemy dokładnie to któs nam zarzuci panie zrobiłem to co na zaświedczeniu a pan nie chce dać P BT a tak na marginesie zostałem diagnostą aby auta które jeżdza na naszych drogach jeżdziły bezpiecznie ,a nie ja mam myśleć o papierologi a w konsekwencji błedów w tym temacie i czasu straconego na tym po przybyciu kontroli z TDT mieć problemy z tego tytułu. Panowie albo dbamy o stan pojazdów albo jesteśmy urzędnikami,radcami prawnymi,informatykami itp.przepraszam ale chyba teraz tymbardziej nie skupiamy się na tym co najważniejsze aby pojazdy były bezpieczne i sprawne na naszych drogach. pozdrawiam MARCYŃ ide teraz kąpać mojego synusia 2 miesięcznego a nie poświecać czas na to co nie powinienem przez te nasze ostatnie zmiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 a tak na marginesie zostałem diagnostą aby auta które jeżdza na naszych drogach jeżdziły bezpiecznie To tak jak każdy z nas Panowie albo dbamy o stan pojazdów albo jesteśmy urzędnikami,radcami prawnymi,informatykami No niestety musimy być tymi osobami,ale myśle że dzasz rade taki niestety to nasz zawód . MARCYŃ ide teraz kąpać mojego synusia 2 miesięcznego Tylko pilnuj go uważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach? W szkole nie nauczyli, że jest to przegub kulowy? i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis wiedział co ma naprawić. To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka. Zresztą oprócz zaświadczenia jeszcze można druknąć listę usterek i dopisać długopisem która... np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia 5.3.1.b) ,asymetria reflektora na lewo i 4.1.2.a) ,brak kratki w ciężarowym 6.2.2.e) 1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia 6.1.1.c) Zamiast płakać i narzekać bierz rozporządzenie w łapę i do czytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yatsek Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 W szkole nie nauczyli, że jest to przegub kulowy? A może to jest przegub półosi, przegub wału napedowego, przegub dr. kierowniczego ale w przekładni kierowniczej tzw "jabłko" Pewnie jednak fiedorowicza nauczyli ma dobre spostrzeżenia. I to nie są takie "płacze" [ Dodano: 13-10-2012, 01:08 ] To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka. Zresztą oprócz zaświadczenia jeszcze można druknąć listę usterek i dopisać długopisem która... Chyba czegos nie rozumiem jak "druknać listę z usterkami" i jeszcze ja podpisać?! Po za tym jak na razie to klient może sam wymienić końcówkę pod blokiem i nie musi jechać do serwisu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 12 Październik 2012 Share Napisano 12 Październik 2012 Psuj-ku, a może zamiast biadolić i wczytywać się w przepisy UDS powinien otrzymać prosty logiczny zestaw postępowania w każdej z możliwych sytuacji. Badanie powypadkowe, robimy tak i tak. Badanie poj. SAM wykonujemy zgodnie z prostymi zaleceniami, opłaty pobieramy zgodnie z cennikiem za wykonane czynności. Będziemy biadolić i cierpieć z powodu niejasnych zapisów nowych rozporządzeń, czy jako UDS-i wesprzemy nową organizacje diagnostów OSDS swoim akcesem przystąpienia i doprowadzimy do tego, że zmiany będą konsultowane z nami a wykładnia będzie prosta i przyswajalna dla nas, mechaników, inżynierów i starej gwardii diagnostów, którym niedaleko do emerytury. Nie jesteśmy prawnikami, nikt nie powinien oczekiwać od nas interpretacji prawnych na własną rękę. Powinniśmy wymagać od ustawodawców prostych schematów postępowania, ale tego nie ma. Koledzy albo przystąpicie do nowej organizacji OSDS, albo nadal prze lata będziecie przeżywać horror nowych zmian. Większość z nas nie kuma co oni do nas rozmawiają w tych nowych rozporządzeniach. A wykonanie przeglądu niezgodnie z prawem, lub wystawienie zaświadczenia w którym coś nie jest tak, skutkuje utratą uprawnień. Przemyślcie to. Albo się zorganizujemy, albo dalej będziemy przeżywać HORROR zmiany rozporządzenia. Na szkolenui zapowiedziano nam, że następna zmiana nie później niż za dwa lata!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka No przeważnie wymieniacze niestety , i najlepszy ich tekst jeszcze przed wjechaniem na kanał "Jedź Pan na SKP sprawdzić co stuka i mi Pan powiedz to wymienimy" No takich dożyliśmy czasów każdy jest wygodny, ale żeby było jasne dla mnie taki serwis to nie serwis który nie potrafi sam zweryfikować usterki, ale czasem nie wszystko się da sprawdzić na kanale czy podnośniku więc wtedy szarpak jest wręcz niezbędny a szarpaki to domena tylko SKP bo nie widziałem serwisu który posiada szarpak po to by weryfikować usterki. 5.3.1.b) 4.1.2.a) 6.2.2.e) A jak wróci na poprawkę i trafi na zmiennika to skąd on będzie wiedział o co konkretnie chodziło. Weźmie Dz.U. przeczyta ale przy "ogólnych" zapisach usterek może nie wyłapać o co konkretnie chodzi , dlatego u mnie po konsultacji między sobą postanowiliśmy że będziemy pisać jak każe Dz.U. kol.1 i 3, i opis usterki lub gdy opis nie będzie jednoznaczy będziemy dodawać uwagę od siebie o co chodziło autorowi zaświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 A jak wróci na poprawkę i trafi na zmiennika to skąd on będzie wiedział o co konkretnie chodziło. To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka W drugą stronę to nie działa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 Co do usterek niewymienionych to na końcu jest zapis że "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności". Więc jak jest nie ujęta to wpisuję ręcznie. Już miałem przypadek ze liczba miejsc nie zgadzała się z DR bo klientka odkręciła 3 z 9 bo potrzebowała większy bagażnik i nigdzie nie mogłem znaleźć w tabelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 Psujku ,ale ty mnie chyba bardzo lubisz -piszesz ,jakiś cytat ,że ja pisałem ,ale to nie ja -Wczoraj o 22.28 .Ale już chyba byłeś zmęczony tym wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 A w ogóle ktoś działa w tym temacie w MTBIGM żeby można było pierwsze bez tablic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 13 Październik 2012 Share Napisano 13 Październik 2012 np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia 5.3.1.b) ,asymetria reflektora na lewo i 4.1.2.a) ,brak kratki w ciężarowym 6.2.2.e) 1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia 6.1.1.c) Zamiast płakać i narzekać bierz rozporządzenie w łapę i do czytania... z całym szacunkiem przyznaje racje nie doczytałem wszytkiego z DZ.U ale wracając do tematu . pęknieta sprężyna co ma do resera bo takowa usterka jest tak jak napisałeś. więc wyjdzie usterka odnośnie resora i pojedzie do mechanika ,powiedzą ten diagosta nie wie że w tym samochodzie są sprężyny. po za tym luz na połączeniach kulowych czy np luz na sworzniu dam UI w passat b5 to co mój zmiennik ma latać przy ponownym badaniu sprawdzać całość zawieszki w imie czego .przecież lepiej ułatwiać sobie życie a nie utrudniać racja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.