Skocz do zawartości

Rozp. ws zakresu i sposobu przeprow bad tech(DzU 2012p996)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

DIP wystawiamy każdorazowo jeżeli pojazd przyjechał na tablicach tymczasowych

 

oczywiście jeśli przyjechał na okresowe, przy dodatkowym np ustaleniu brakujących danych zamieszcza się je w zaświadczeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    66

  • Psuj

    47

  • mirek.g

    42

  • michal_k

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

A czy na szkoleniu były wytyczne co do zbiornika gazu pojazdu po kolizji drogowej -dowód zatrzymany przez policje- chodzi mi o zapis ,,Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest gdzie indziej ale łódzki WK wydając PC i próbne nr. nie zatrzymuje do depozytu zagranicznych dokumentów,tylko je stempluje swoimi pieczątkami i oddaje klientowi.

 

To łamie prawo. Nie stempluje się zagranicznego DR.

 

Może ktoś z WK się wypowie czy można wydać prawie puste PC ,czy system to puści

 

Można. Trzeba wpisać tylko masę własną, pojemność i rodzaj paliwa. Przy czym system puszcza pojemność i masę własną "0".

 

 

Masa 0 w PC = N

 

Załącznik 1

0.2 lit d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar 74 ust. 2 lit c nie precyzuje o jakie badania chodzi

 

tak ale 996 par 6 ust 1 ..diagnosta określa wynik badania technicznego jako pozytywny....

 

w badaniu dodatkowym gdy robisz je samo (bez okresowego) nie określasz wyniku badania

 

ładnie to wyjaśnione jest na wzorze zaświadczenia :D Objaśnienie **

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uświadom mnie w którym miejscu napisałem o TNBT

 

nigdzie nie napisales ale do jakiego badania odnosi sie

 

 

DIP wystawiamy każdorazowo jeżeli pojazd przyjechał na tablicach tymczasowych

 

996 par. 6.1 2) dla badania o którym mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c

cyt: "czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się: ....... c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania..."

i art 81 ust. 3 ustawy "zerówka"

 

odnosi się raczej do badania okresowego a w tym przypadku jak wiadomo określa się TNBT , nie mówiąc już o tym że nie chodziło mi o TNBT :lol: a o wystawienie DIPu kiedy jest konieczne a kiedy nie , co jak wczesniej było poruszane nie oznacza że nie można wystawić DIPu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko odnośnie usterek UI.

ja już dawałem po nowemu UI i mam dylemat,rozumiem że te usterki są do statystyk i

mają być powiedzmy kody ich ujednolicone w U.E.ale:

znajduje kod usterki i w patronacie wyskakuje mi opis usterki a niżej kod ale nawet

luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach?

i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis

wiedział co ma naprawić.

a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej.

np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia ,brak kratki w ciężarowym,asymetria reflektora na lewo itp co nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej.

W tym wykazie jest tyle bzdurnych usterek, że będąc ministrem nigdy bym tego nie podpisał a Ty chcesz jeszcze tworzyć nowe ? wybacz ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko odnośnie usterek UI.

ja już dawałem po nowemu UI i mam dylemat,rozumiem że te usterki są do statystyk i

mają być powiedzmy kody ich ujednolicone w U.E.ale:

znajduje kod usterki i w patronacie wyskakuje mi opis usterki a niżej kod ale nawet

luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach?

i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis

wiedział co ma naprawić.

a co z usterkami których nie ma ,wpisywać ręcznie bez kodu jak dawniej.

np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia ,brak kratki w ciężarowym,asymetria reflektora na lewo itp co nie znalazłem?

Swietne pytanie. Ico koledzy w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że będąc ministrem nigdy bym tego nie podpisał

Podpisałbyś , bo jako minister nie wiedziałbyś co to końcówka drążka ,o innych częściach nie wspomnę .Jeżdżąc na tylnej kanapie to byś nawet zapomniał po której stronie jest kierownica.

:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idąc dalej przyjechał klient fordem escortem na OBT stwierdzam1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia i co ja mam biedny diagnosta napisać :

moje jest zdanie takie wybrałbym usterke która ma pokrewną UI i korozji tych elementów

zostawiając na zaświadczeniu poniżej kod usterki jeżeli wogóle znajdy takowy a to co wyjdzie

mi z kodu usterki na zaświadczeniu u góry kasuje i wpisuje ręcznie aby klient wiedział co ma

naprawić bo tak mi zarzuci napisał pan korozja wahacza bo taka jest w UI a reszte nie zrobi

i teraz jak tu żyć z tymi UI przecież jak nie wskażemy dokładnie to któs nam zarzuci

panie zrobiłem to co na zaświedczeniu a pan nie chce dać P BT

a tak na marginesie zostałem diagnostą aby auta które jeżdza na naszych drogach

jeżdziły bezpiecznie ,a nie ja mam myśleć o papierologi a w konsekwencji błedów w tym temacie i czasu straconego na tym po przybyciu kontroli z TDT mieć problemy z tego tytułu.

Panowie albo dbamy o stan pojazdów albo jesteśmy urzędnikami,radcami prawnymi,informatykami itp.przepraszam ale chyba teraz tymbardziej nie skupiamy się na tym co najważniejsze aby pojazdy były bezpieczne i sprawne na naszych drogach.

pozdrawiam MARCYŃ ide teraz kąpać mojego synusia 2 miesięcznego a nie poświecać czas na to co nie powinienem przez te nasze ostatnie zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na marginesie zostałem diagnostą aby auta które jeżdza na naszych drogach

jeżdziły bezpiecznie

To tak jak każdy z nas :)

Panowie albo dbamy o stan pojazdów albo jesteśmy urzędnikami,radcami prawnymi,informatykami

No niestety musimy być tymi osobami,ale myśle że dzasz rade taki niestety to nasz zawód .

MARCYŃ ide teraz kąpać mojego synusia 2 miesięcznego

Tylko pilnuj go uważnie ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na końcówce drążka kier. jest opisany jako luz na przegubach ale jakich przegubach?

 

W szkole nie nauczyli, że jest to przegub kulowy? :D

 

i po której stronie?więc i tak trzeba wpisywać dokładnie o co chodzi aby klient i serwis

wiedział co ma naprawić.

 

To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka. Zresztą oprócz zaświadczenia jeszcze można druknąć listę usterek i dopisać długopisem która...

 

np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia

5.3.1.b)

,asymetria reflektora na lewo i

4.1.2.a)

,brak kratki w ciężarowym

6.2.2.e)

1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia

6.1.1.c)

 

Zamiast płakać i narzekać bierz rozporządzenie w łapę i do czytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szkole nie nauczyli, że jest to przegub kulowy?

A może to jest przegub półosi, przegub wału napedowego, przegub dr. kierowniczego ale w przekładni kierowniczej tzw "jabłko" Pewnie jednak fiedorowicza nauczyli ma dobre spostrzeżenia. I to nie są takie "płacze"

 

[ Dodano: 13-10-2012, 01:08 ]

To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka. Zresztą oprócz zaświadczenia jeszcze można druknąć listę usterek i dopisać długopisem która...

Chyba czegos nie rozumiem jak "druknać listę z usterkami" i jeszcze ja podpisać?!

Po za tym jak na razie to klient może sam wymienić końcówkę pod blokiem i nie musi jechać do serwisu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj-ku, a może zamiast biadolić i wczytywać się w przepisy UDS powinien otrzymać prosty logiczny zestaw postępowania w każdej z możliwych sytuacji. Badanie powypadkowe, robimy tak i tak. Badanie poj. SAM wykonujemy zgodnie z prostymi zaleceniami, opłaty pobieramy zgodnie z cennikiem za wykonane czynności. Będziemy biadolić i cierpieć z powodu niejasnych zapisów nowych rozporządzeń, czy jako UDS-i wesprzemy nową organizacje diagnostów OSDS swoim akcesem przystąpienia i doprowadzimy do tego, że zmiany będą konsultowane z nami a wykładnia będzie prosta i przyswajalna dla nas, mechaników, inżynierów i starej gwardii diagnostów, którym niedaleko do emerytury. Nie jesteśmy prawnikami, nikt nie powinien oczekiwać od nas interpretacji prawnych na własną rękę. Powinniśmy wymagać od ustawodawców prostych schematów postępowania, ale tego nie ma. Koledzy albo przystąpicie do nowej organizacji OSDS, albo nadal prze lata będziecie przeżywać horror nowych zmian. Większość z nas nie kuma co oni do nas rozmawiają w tych nowych rozporządzeniach.

A wykonanie przeglądu niezgodnie z prawem, lub wystawienie zaświadczenia w którym coś nie jest tak, skutkuje utratą uprawnień. Przemyślcie to. Albo się zorganizujemy, albo dalej będziemy przeżywać HORROR zmiany rozporządzenia. Na szkolenui zapowiedziano nam, że następna zmiana nie później niż za dwa lata!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka

 

No przeważnie wymieniacze niestety :razz: , i najlepszy ich tekst jeszcze przed wjechaniem na kanał "Jedź Pan na SKP sprawdzić co stuka i mi Pan powiedz to wymienimy" :lol: No takich dożyliśmy czasów każdy jest wygodny, ale żeby było jasne dla mnie taki serwis to nie serwis który nie potrafi sam zweryfikować usterki, ale czasem nie wszystko się da sprawdzić na kanale czy podnośniku więc wtedy szarpak jest wręcz niezbędny a szarpaki to domena tylko SKP bo nie widziałem serwisu który posiada szarpak po to by weryfikować usterki.

 

5.3.1.b)
4.1.2.a)
6.2.2.e)

 

A jak wróci na poprawkę i trafi na zmiennika to skąd on będzie wiedział o co konkretnie chodziło. Weźmie Dz.U. przeczyta ale przy "ogólnych" zapisach usterek może nie wyłapać o co konkretnie chodzi :-? , dlatego u mnie po konsultacji między sobą postanowiliśmy że będziemy pisać jak każe Dz.U. kol.1 i 3, i opis usterki lub gdy opis nie będzie jednoznaczy będziemy dodawać uwagę od siebie o co chodziło autorowi zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wróci na poprawkę i trafi na zmiennika to skąd on będzie wiedział o co konkretnie chodziło.
To w serwisie pracują mechanicy czy wymieniacze części - chyba potrafią sobie sprawdzić która końcówka

W drugą stronę to nie działa ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do usterek niewymienionych to na końcu jest zapis że "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności". Więc jak jest nie ujęta to wpisuję ręcznie. Już miałem przypadek ze liczba miejsc nie zgadzała się z DR bo klientka odkręciła 3 z 9 bo potrzebowała większy bagażnik i nigdzie nie mogłem znaleźć w tabelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np usterka .pęknieta sprężyna zawieszenia

5.3.1.b)

,asymetria reflektora na lewo i

4.1.2.a)

,brak kratki w ciężarowym

6.2.2.e)

1. korozje prawej podłużnicy typowe,2.korozje progów podwozia

6.1.1.c)

 

Zamiast płakać i narzekać bierz rozporządzenie w łapę i do czytania...

 

z całym szacunkiem przyznaje racje nie doczytałem wszytkiego z DZ.U

ale wracając do tematu .

pęknieta sprężyna co ma do resera bo takowa usterka jest tak jak napisałeś.

więc wyjdzie usterka odnośnie resora i pojedzie do mechanika ,powiedzą ten diagosta

nie wie że w tym samochodzie są sprężyny.

po za tym luz na połączeniach kulowych czy np luz na sworzniu dam UI w passat b5

to co mój zmiennik ma latać przy ponownym badaniu sprawdzać całość zawieszki

w imie czego .przecież lepiej ułatwiać sobie życie a nie utrudniać racja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.