Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

_valdi_

Masy w dow. rej. F1 F2 F3,a dane z tabliczki znamionowej.

Polecane posty

_valdi_

Witam serdecznie wszystkich bo to mój pierwszy post.

Jak prawidłowo powinny być wpisane masy w dowodzie rejestracyjnym.

Podaje przykład samochód ciężarowy 3 osiowy

Tabliczka znamionowa 28000kg 44000kg największy nacisk osi 11500kg.

Czy prawidłowy wpis w dowodzie rejestracyjnym to?

F1 28000kg F2 26000kg F3 40000kg kN 112.75

Czy DMC producenta pojazdu dane z tabliczki znamionowej to MMC w dowodzie rejestracyjnym, a F2 i F3 według aktualnych przepisów Dz.U. 32 p 262 z p.z.

Bo tak jest chyba najlogiczniej jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

F.1-to maksymalna masa całkowita (konstrukcyjna -przewidziana przez producenta)

F.2-to dopuszczlna masa całkowita (administracyjna-przewidziana przepisami krajowymi)

F.3-to dopuszczlna masa całkowita zespołu pojazdów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Koledzy prosiłbym o pomoc.Nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami.Sprawa dotyczy ciągnika samochodowego Mercedes 2-osiowy.(pierwsza rej 1999).Na tabliczce znamionowej jest:

11800

-

4300

7500

W dowodzie rejestracyjnym:

F1 9500 kg

F2 9500 kg

F3 42000 kg

a do tego Dop.ład 4100 kg .

W dowodzie nie ma już miejsca na pieczątki i trzeba wystawić zaświadczenie z uzupełnieniem danych.

Jak prawidłowo powinny być uzupełnione dane:

F1 F2 F3 O1 O2(czy się określa?),dop ład (czy się określa?)

To że DMC się nie zgadza to zauważyłem.Ale nurtuje mnie F3 bo na tabliczce nie ma a w dowodzie ustalono.A swoją drogą czy F3 przy ciągniku sam.ustalamy???Bo F3 to DMC zespołu (czyli samochód+przyczepa).A ciągnik +naczepa to pojazd członowy.

I czemu ustalono ładowność???

prosiłbym o konkretną odpowiedź (F1 F2 F3 O1 O2 dop.ład)

Z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

W latach 1999/2000 bywało tak, że dla ciągników nie określano DMC!!!

 

F3 - przede wszystkim określa się dla ciągników!! Zasadniczo to DMC zespołu i MMC zespołu (czyli F3 + "zespół").

Ładowności nie widzę sensu określać - masę własną - owszem.

O1 i O2 - różnie to bywa, ale często nie określa się (bo liczy się zespół), ale nie mam do końca wyrobionego zdania.

 

No ale skąd te różnice pomiędzy DMC w DR i na TZ nie wiem... Jest jakaś KP do tego? Może tel. do WK żeby zajrzeli czy tak było, skąd to się wzięło? (a nie sorry - Ty z Łodzi jesteś to nic nie załatwisz w WK) :x

:D

 

Może ktoś omyłkowo trzasnął te 9500 w DR?? nie masz jakichś katalogów co by sprawdzić podobne modele jak chodzą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

co do F3 to jest na forum. Sam tego szukałem bo obecne przepisy mówią 40 ton ale jest wyjątek dla aut chyba sprzed 2003 i tam był jakiś przepis że może być 42tony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ty z Łodzi jesteś to nic nie załatwisz w WK) :x

stacja to może i w Łodzi ...

ale pojazd może być z całej Polski :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
ale pojazd może być z całej Polski :lol:

 

To u nich tak można bez pozwolenia WK jeździć gdzie się chce?? :shock:

:evil:

 

F3 będzie 42 tony - od marca 2003 zeszło na 40 - decyduje data I rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

A jak na tabliczce nie ma zespołu???Skąd go ustalono?

A tak na marginesie to nie rozumiem DMC w ciągniku samochodowym.Przecież on ciągnie naczepę.No chyba że chodzi tu o nacisk na siodło.

A i jeszcze jedno jaka kategoria homologacyjna N2 czy N3 (ustalamy od DMC ciągnika czy zespołu?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

"N" nie określasz i tak, to po co sobie życie komplikujesz? :)

 

F3/zespół wynika z warunków technicznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marceli2
A tak na marginesie to nie rozumiem DMC w ciągniku samochodowym.

To wynika z warunków technicznych, że DMC pojazdu dwuosiowego nie może przekraczać 18 t. a ten ciągnik sam. jak by nie patrzył jest pojazdem dwuosiowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A jak na tabliczce nie ma zespołu???

To taka przypadłość Mercedesa, że na TZ nie jest podana masa zespołu :( .

Nie bardzo wiem z kąd ustalono masę F3 w takiej wielkości, bo zakładając nawet, że DMC ciągnika wynosi 11800 a nie tak jak jest w DR 9500, to przy masie zespołu 40000 nie będzie spełniony warunek minimalnego nacisku na oś napędową, który powinien wynosić przynajmniej 25% masy zespołu. W uproszczeniu F3 w tym pojeździe nie powinna być większ niz czterokrotność maksymalnego nacisku osi tylnej ciągnika. Tak na oko maksymalnie 30 ton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marceli2
Koledzy prosiłbym o pomoc.Nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami.Sprawa dotyczy ciągnika samochodowego Mercedes 2-osiowy.(pierwsza rej 1999).Na tabliczce znamionowej jest:

11800

-

4300

7500

W dowodzie rejestracyjnym:

F1 9500 kg

F2 9500 kg

F3 42000 kg

a do tego Dop.ład 4100 kg .

A tak wogóle niezbyt mi pasują te dane do takiego pojazdu. Podaj jakiś typ,model tego ciągnika, bo chodzi mi po głowie myśl, czy to czasem nie jest pojazd po " dziwnych zmianach konstrukcyjnych", że ze w zwykłej ciężarówki odkręcono zabudowę, przykręcono siodło a w papierach zmieniono tylko rodzaj i podrodzaj pojazdu. Jakoś nie bardzo widzę,żeby przy takich parametrach mógł ciągnąć normalną naczepę o dmc ok.32t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZslawZ

Jak dla mnie to tam F3 powinna być 12000 kg i w tedy by przyczepa mogła być 3,5 t może tam ktoś coś namieszał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
A jak na tabliczce nie ma zespołu???

To taka przypadłość Mercedesa, że na TZ nie jest podana masa zespołu :( .

Nie bardzo wiem z kąd ustalono masę F3 w takiej wielkości, bo zakładając nawet, że DMC ciągnika wynosi 11800 a nie tak jak jest w DR 9500, to przy masie zespołu 40000 nie będzie spełniony warunek minimalnego nacisku na oś napędową, który powinien wynosić przynajmniej 25% masy zespołu. W uproszczeniu F3 w tym pojeździe nie powinna być większ niz czterokrotność maksymalnego nacisku osi tylnej ciągnika. Tak na oko maksymalnie 30 ton.

 

Czyli F3-30000kg.

Też mi się to 42000kg nie podobało.

Dziękuję wszystkim za pomoc.Jak się spotkam dziś z kolegą to podam dokładniejsze dane.Bo może pomyliłem się w naciskach.Na pewno była niezgodność w DMC między dowodem a tabliczką.A F3 w dowodzie było 42000kg.Jeszcze raz dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

jeżeli to siodłówka to F3:

42 jeżeli autko do 2003 roku

40 jeżeli po 2003 roku

i chyba 60 jeżeli transport kombinowany (część drogi pojazd jedzie np na wagonie). Przynajmiej coś mi tak świta ze szkolenia sprzed 2 lat (a może już 3) a i tak są do max dop. a w kwitach często jest mniej.

 

PS: a po nr VIN nie idzie ustalić co to za autko i co dla niego przewidziano jeżeli idzie o masy?

PS: czy w autku były zmiany konstrukcyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

44 tony - transport kombinowany z 40-sto stopowymi kontenerami ISO. To jest max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
60 jeżeli transport kombinowany
Chyba 44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
jeżeli to siodłówka to F3:

42 jeżeli autko do 2003 roku

40 jeżeli po 2003 roku

 

Ale nie przy takiej masie F2!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

No własnie z tą masą F2 to jest sytuacja dwuznaczna. Bo własciwie w ciągniku to jego masa nie ma znaczenia (w pewnym uproszczeniu) a ważna jest wytrzymałośc ramy i dopuszczalny nacisk tylnej osi. Nie mam dostępu do katalogu ciągników siodłowych ale wiem, że Mercedes robił ciągnik o DMC (?) 14t, który miał podaną w specyfikacji maksymalną masę z naczepą 42t. Tego zapisu o nacisku osi napędowej co najmniej 25% masy całości nie był w stanie spełnić bo naciski osi miał 4500kg i 9500kg :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
60 jeżeli transport kombinowany
Chyba 44
fakt

44.

te 60 to jest max jaki idzie upakować NPK na TIRa tzn jaki widziałem (oczywiście niezgodny z wszystkimi przepisami).

Mea culpa za błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
te 60 to jest max jaki idzie upakować

60 ton to dopuszczalna masa zestawu w Skandynawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

no i tyle saletry potrafili litwini u nas przywieźć w starych czasach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz56
Koledzy prosiłbym o pomoc.Nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami.Sprawa dotyczy ciągnika samochodowego Mercedes 2-osiowy.(pierwsza rej 1999).Na tabliczce znamionowej jest:

11800

-

4300

7500

W dowodzie rejestracyjnym:

F1 9500 kg

F2 9500 kg

F3 42000 kg

a do tego Dop.ład 4100 kg .

Ciekawy przypadek.

Wiadomo że w ciągniku dwuosiowym siodłowym "dopuszczalna ładowność"określana jest przez nacisk na oś napędową.Wiadomo że nie może przekraczać 98,0kN=11.500kg.

W tym przypadku tabliczka znamionowa mówi że jest to 7500kg.Czyli nacisk maksymalny naczepy na siodło ciągnika nie może przekraczać tej wartości.

To znaczy zakładając czysto hipotetycznie jeżeli podepniemy naczepę 24 t nacisku osi +7,5t nacisku na siodło daje nam 31,5 t.Nie możemy zapominać o masie własnej ciągnika,zakładam że takie małe ciągniki ważą 5,0t.To daje nam F3 około 36t.To raczej max dla tego ciągnika.Dużo znaków zapytania w zapisach w dowodzie rej.?Może się w tym liczeniu mylę?Jednak nie sądzę aby przy takim nacisku osi napędowej ten ciągnik mógł mieć F3-42t?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fuks

98,0kN=11.500kg yyy :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.