Skocz do zawartości

Masy w dow. rej. F1 F2 F3,a dane z tabliczki znamionowej.


_valdi_

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to, że jak ma w DR 40t

To nie ma prawa przewozić więcej.

każą mu przewieźć 44 tony to się tym zainteresuje, bo będzie chciał odstępstwo

Odstępstwo od czego??

Nie dostanie żadnego odstępstwa, bo nie jest ono wydawane ( w przypadku 44 t). Pojazd dla którego określono dmc 40 (zapewne na podstawie tabliczki, czyli jego mmc jest również 40 t ), to który z ministrów, w temacie odstępstwa, jest władny podnieść ten parametr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz.

Z warunków technicznych wykreślamy warunek

Zapisujemy go w odstępstwach nie wymagających zezwoleń

W adnotacjach DR powinna znaleźć się wartość MMC zespołu.

 

Więc w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozmawiamy o tym jak jest obecnie w przepisach i jak w związku z tym obecnie powinny być te parametry określane dla tych pojazdów - w DR, w homologacjach, czy DIP.

 

Pomysły o tym jak można by to zmienić chyba nie są rzeczowe - tym bardziej, że w projekcie warunków technicznych mówi sie już nawet o rozszerzeniu grupy tych pojazdów (już nie tylko kontenery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie - teraz jest pytanie gdzie to powinno być wpisane?

A może jednak to są wyjątki od reguły?

 

To zadam takie pytanie: Czy mam prawo jeździć po ulicach pojazdem o szerokości 3 metrów? choć nie ma tego w warunkach technicznych?

 

 

 

Tak samo z tymi nowymi warunkami - czy one są wyjątkiem od reguły (wolno je zastosować przy spełnieniu pewnych kryteriów) - więc czy je należy wpisywać do warunków technicznych, czy odstępstw od tych warunków - lecz w pozycji któe nie wymagają zezwolenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mam prawo jeździć po ulicach pojazdem o szerokości 3 metrów?

Nie.

choć nie ma tego w warunkach technicznych?

Jesteś pewien?

 

"...2. Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 12, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54 ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m i nie obejmuje ona lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych. Szerokość nadwozia pojazdu, który przeznaczony jest do przewozu towarów w określonej temperaturze, jeżeli jego ściany boczne wraz z izolacją termiczną mają grubość nie mniejszą niż 45 mm każda, może wynosić do 2,6 m..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z warunków technicznych wykreślamy warunek

Zapisujemy go w odstępstwach nie wymagających zezwoleń

W adnotacjach DR powinna znaleźć się wartość MMC zespołu.

 

Więc w czym problem?

Problem w tym, że nie bardzo wiem po co wprowadzać takie zmiany, czemu by miały one służyć? Ja uważam, że każdy ciągnik siodłowy o 3 osiach powinien mieć F3=44 000 kg (oczywiście jeżeli jego konstrukcja pozwala na takie parametry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mam prawo jeździć po ulicach pojazdem o szerokości 3 metrów? choć nie ma tego w warunkach technicznych?

masz prawo

 

i są do tego warunki tech

Dz.U.2014.1421

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRÓW: SPRAW WEWNĘTRZNYCH, OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓWORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 17 października 2014 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej

(Dz. U. z dnia 20 października 2014 r.)

Na podstawie art. 66 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

 

Rozdział 1

 

Przepisy ogólne

§1.Rozporządzenie określa warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej, zwanych dalej "pojazdami".

Rozdział 2

 

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

§3.1. Szerokość pojazdu nie przekracza 3,5 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Adam masz mnie.

 

No to jeszcze raz

Czy mogę jeździć po drogach pojazdem, którego szerokość ładunku nie przekracza 3 metrów (w związku z powyższym pojazd tak na prawdę ma szerokość 3 metry)? Oczywiście bez specjalnego zezwolenia.

 

Tak samo ciągnik trzyosiowy z ładunkiem, którym w tym przypadku jest kontener (w dodatku nie każdy) może mieć 44 tony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę jeździć po drogach pojazdem, którego szerokość ładunku nie przekracza 3 metrów

Możesz

"...6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;..."PoRD art. 61.

(w związku z powyższym pojazd tak na prawdę ma szerokość 3 metry)

To nie to samo. Ładunek to, ładunek, a pojazd to pojazd. Jak widać powyżej z ładunkiem możesz, ale pojazdem o takich gabarytach nie możesz (chyba, że mowa o pojazdach o których pisze Jacdiag).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldemar i Boguś ( ilość miejsc w autobusie ) cały czas chcą by diagnosta był policjantem. Po to kierowca kończy kursy o przewozie ładunków i osób by wiedział jakie ładunki może wozić i jak je rozkładać bo to jego obowiązek poprawnie załadować a policjanta i ITD sprawdzić czy jest to zrobione dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jak mnie porównujesz do Bogusia to powiedz mi czym różni się ładunek o szerokości 3 metrów od ładunku jakim jest kontener?

 

Podaj mi inny przykład kiedy zespół pojazdów może mieć masę 44 ton?

 

Bo ja kontener zaliczam do ładunków (wyjątków) takich jak ładunek o szerokości 3 metry ;)

 

Tylko tu może być o szerokości 3 metrów, a tu może być o DMC zespołu pojazdów 44 tony.

 

I wcale nie myślę, że tu zastępuję Policjanta.

Po prostu bez dyskusji określał bym DMC zespołu pojazdów 40 ton i MMC zespołu pojazdów, a niech przewoźnik się martwi co chce przewozić, bo dla mnie to może przewozić ładunek o masie 40 ton, tylko ma wiedzieć co zrobić, bo mu DMC przekracza 40 ton.

Tak samo powinien wiedzieć, że jak chce przewozić 40-stopowy kontener ISO to ma spełnić określone warunki i nie potrzebuje zezwolenia :ok

 

Uważam, że moje rozwiązanie jest prostsze i jednoznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bez dyskusji określał bym DMC zespołu pojazdów 40 ton

I w tym momencie administracyjnie zabroniłeś mu ciągnąć więcej. Jeżeli będzie ciągnął to przekroczy dopuszczalne wartości administracyjne i zostanie ukarany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżeli w zezwoleniach będzie określony kontener 40-stopowy kontener ISO i będzie dozwolone poruszanie się po drodze bez zezwolenia.

 

Chodzi mi o umiejscowienie zapisu o 40-stopowy kontener ISO

 

Dla mnie jest błędem, że wpisano go w warunki techniczne, podobnie jak oznaczenia pojazdów wykonujących transport poprzez kolei miały wejść do warunków technicznych

 

 

Proszę poczytać

strona 8 o proponowanym punkcie 9c do warunków technicznych (uwaga zaakceptowana) http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/255093/255095/255098/dokument148758.pdf

 

A przy okazji można poczytać str 5

 

Oczywiście link jest ze stron RCL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżeli w zezwoleniach będzie określony kontener 40-stopowy kontener ISO i będzie dozwolone poruszanie się po drodze bez zezwolenia.

Przecież dzisiaj można poruszać się z tymi kontenerami bez zezwolenia, tylko pojazdami do tego przystosowanymi. Muszą to być pojazdy co najmniej trzy osiowe i muszą mieć DMC co najmniej 44 t. Jeżeli nie mają trzech osi i nie mają DMC na poziomie 44 t to nie mogą poruszać się z takimi masami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłoby to takie niezwykłe. Przypominam, że w okolicach roku 2000 prawidłowo wystawiony DR dla ciągnika, wg homologacji nie miał nawet określanej DMC. A idź teraz taki przerejestruj. :evil: Dowód w zasadzie pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem Ci, że kwestia dyskusyjna. Jakiś czas temu rejestrowałem w jednym WK taki pojazd z pustymi danymi (nawet w KP ich nie było) i chciano mnie wysłać na dodatkowe na ustalenie danych.

Ale się wybroniłem. Dowód wg mojej oceny był dobrze wystawiony, pojazd homologowany, wpisy zachowują ważność... Więc dlaczego teraz miałbym poznosić koszty? Pomijam kwestię, że pierwotnie ten DR to ja wystawiałem :evil:

Uzupełnili mi z zaciśniętymi zębami z katalogu ostatecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Koledzy ostrą dyskusje ja tez uwazam 44t.,Dużo jest danych tech w DR do wyjaśnienia np.w ciagnikach rolniczych brak danych przyczep np .a przyczepy są podczepiane ręce nieraz mi opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.