Jacdiag Napisano 1 Grudzień 2012 Share Napisano 1 Grudzień 2012 98 kN = 10 000 kg 11 500 kg = 112,7 kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 1 Grudzień 2012 Share Napisano 1 Grudzień 2012 98,0kN=11.500kg yyy Oczywiście że jest to błąd. Powinno być 11 500 kg = 112,7 kN Wszystkich serdecznie przepraszam ,nie wiem czy to "pomroczność jasna",czy nadmierna ilość browara w wieczór andrzejkowy. Co do piwa to koledze "fuks"się należy. Wracając do tematu co sądzicie koledzy o tym przypadku. Jestem ciekawy co kolega "Grzegorz Łódź"wpisał na zaświadczeniu,oczywiście jeżeli nie jest to tajemnica . Jeszcze raz sorry za "byka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krichna25 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Panowie podrzucicie rozporządzenie wspr. tej zmiany z 42 ton na 40 ton z 2003r? gdzie to znajde? bo dzis mialem data pierwszej rejestracji 31.03.2003 i w dowodzie F3: 42 000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 A samemu tak troszkę "3. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r. może wynosić 42 tony." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 DZ.U. POZ.951. Dział VI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krichna25 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Szukałem w 951 dziale II par.3 to troche blednie. no to dalem plame bo przepuscilem z 42tonami i badanie poszlo do TDT po czerwony pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Szukałem w 951 dziale II par.3 to troche blednie DZIAŁ VI PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE A tu masz dz.u. który to zmieniał http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041031085 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowicjusz55555 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Witam odświeżę trochę temat. Panowie jak to jest z ta pozycją F3 w DR pytanie dotyczy ciągnika siodłowego z naczepą? Przykład: Ciągnik siodłowy Iveco Stralis w DR F3 - 40t a tabliczka znamionowa 44t. W/g DzU poz 1522 "oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego" poz F3 "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów" + wymagania tabliczka znamionowa Dzu poz 305 załącznik 4 par.2.1 pkt 5 oba te zapisy mówią o zespole pojazdów więc jak to jest w przypadku ciągnika siodłowego i naczepy czy jest to niezgodność między DR i tabliczą, czy F3 w tym przypadku wogóle niepowinno być wypełnione ? Pytam bo wczoraj trafił nam się taki zespół i trochę odmienne zdanie mamy w tej sprawie z zmiennikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Przykład: Ciągnik siodłowy Iveco Stralis w DR F3 - 40t a tabliczka znamionowa 44t. bo na TZ masz maksymalną masę zestawu a dr administracyjną tak jaka obowiązuje zgodnie z DZ.U . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Ponieważ DR jest źle wystawiony (jeżeli trzy osiowy), ponieważ powinien tam być zapis maksymalny dopuszczalny prawem, a prawo mówi: "...c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym – 44 tony..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Ponieważ DR jest źle wystawiony niekoniecznie, jest miejsce w adnotacjach na§ 11.1.30)w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: u)"ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 niekoniecznie, jest miejsce w adnotacjach na Koniecznie, bo F3 to parametr administracyjny i tam się powinno pojawić 44 t, natomiast w adnotacjach mowa jest o parametrze konstrukcyjnym, a tego może nie być, jeżeli pojazd jest homologowany maksymalnie do 44 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Sęk w tym, że nawet w homologacjach najczęściej jako DMC zespołu podawano przeważnie 40.000, mimo, że większość ciągników technicznie pociągnie 44. Tak się niestety przyjęło, że standardem jest 40, a 44 to taki "wyjątek". A jak dobrze pomyśleć to dla trzyosiówek właśnie 44 powinno być standardem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 według mojej prywatnej opinii powinno być w DR 40 ton W adnotacjach MMC zespołu A przewóz kontenerów traktowany jako ponadnormatywny, na którego wykonanie nie potrzeba zezwolenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Ale na tabliczce jako parametr administracyjny jest właśnie podane 44. A konstrukcyjnych danych brak. Być może konstrukcyjnie jest i 60t? Co wtedy? A przewóz kontenerów traktowany jako ponadnormatywny, A dlaczego ponadnormatywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 No to może okazjonalny? Chodzi mi o to, że ponad 40 ton w rubryce F3 za to poniżej MMC zespołu pojazdów w adnotacjach DR i nie potrzebuje zezwolenia ponieważ jest to dopuszczone w warunkach technicznych, ale tylko i wyłącznie przy wykonywaniu przewozu konternerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Mało, że tylko kontenerów, to jeszcze konkretnych i to tylko wykonując określony rodzaj przewozów. Ale to ciągle nie jest przewóz ponadnormatywny - w tym konkretnym wariancie. Chyba, że w potocznym tego słowa znaczeniu. Problem tylko taki, że taki ciągnik jak nie ma adnotacji w DR to i tak nie może tego zrobić - prawda? I kolejna sprawa - zasadnicza w tym temacie. Co jeśli na TZ jest DMC zespołu 44t, a w DR tylko 40? Niezgodność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Chodzi mi o to, że ponad 40 ton w rubryce F3 Musi się tam znaleźć parametr administracyjnie największy z możliwych (przy zachowaniu parametrów konstrukcyjnych). Skoro nasze przepisy dopuszczają administracyjnie 44 t dla zespołu pojazdów (choćby nawet na próbę, bez znaczenia kiedy i jak to wykorzystać) to ma tam tyle być. Każdy inny zapis jest niezgodny z warunkami technicznymi, a co za tym idzie niezgodny z prawem, jakie by ono nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 I to jest właśnie Adamie ta kwestia dyskusyjna o której chętnie porozmawiałbym i z Tobą i z Waldkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 kwestia dyskusyjna Dlaczego dyskusyjna? Skoro przepisy dopuszczają administracyjnie 44 t (bez względu kiedy będzie przewożone) to tak ma być (zakładając, że pojazd konstrukcyjnie przygotowany). Kierowca nie wie, czy będzie to woził, ale skoro będzie mógł, to dlaczego mam mu tę możliwość odbierać? Jeżeli wpiszę mu 40 t, to zamykam mu drogę do transportu tych kontenerów, bo jak to później odkręcić? Trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne - bo mają się zmienić zapisy w DR, tylko jakie??? Wg Michała § 14 nie ma tu zastosowania, bo to nie warunki techniczne się zmieniły, tylko pojazd. Analogicznie jest z naciskami osi dla osobówek, które mają tylną oś na tabliczce opisaną jako np. 1100/1250. Bardzo często wpisana jest wartość 1100. Co uważam za niezgodność, ponieważ przepisy mówią o największym dopuszczalnym nacisku dla danego pojazdu, który w tym przypadku wynosi 1250. Bez względu czy posiada hak czy nie, bo przepisy nie rozróżniają tego, stwierdzają tylko, że parametr ma być największy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Adam - ja bym w pełni poparł Twoją Wypowiedź... Czekam na wypowiedź Waldka w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Tylko może i ja tu przesadzam, a może nie. Chodzi mi o to, że kierowca siada do takiej ciężarówki 44 ton, podczepia naczepę, jedzie na załadunek do Holandii i ładują mu.... A tak musi wykazać się wiedzą na temat przewozu kontenerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Listopad 2015 Share Napisano 22 Listopad 2015 ketiw38, nawet jak kierowca załaduje zestaw do masy 40 t i wjedzie na drogę z ograniczeniem do 20 t to też złamie przepis tylko, że inny. Zapisy zawarte w DR nie zwalniają z myślenia i w mojej ocenie F3 powinno wynieść 44 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 22 Listopad 2015 Share Napisano 22 Listopad 2015 Potraktuj wpis w DR jak znak na drodze - jaka jest informacja dla kierowcy? Chodzi mi o to, że jak ma w DR 40t i każą mu przewieźć 44 tony to się tym zainteresuje, bo będzie chciał odstępstwo, które ma w warunkach technicznych zapisane Zaznaczam, że jest to mój własny pogląd - i chcę go poddać dyskusji. [ Dodano: 22-11-2015, 09:36 ] Wystarczy dodać zapis - bo tam według mojej oceny powinien się on znaleźć: Zwolnienia z konieczności uzyskania zezwolenia Nie wymaga się zezwoleń dla następujących pojazdów: autobusu – w zakresie nacisków osi; pojazdu, którego szerokość i długość bez ładunku nie są większe od dopuszczalnych, przewożącego ładunek wystający poza boczne, tylne i przednie obrysy pojazdu. ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm; ciągnika trzyosiowego przewożącego kontenery gdzie zespół pojazdów wynosi 44 tony - lub coś podobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Listopad 2015 Share Napisano 22 Listopad 2015 jest to mój własny pogląd - i chcę go poddać dyskusji. Z dotychczasowej dyskusji wynika, że Twój pogląd nie ma zwolenników a jeśli takowi są to niech zabiorą głos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.