Qnick Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Dostaję ponownie N i co dalej. No i do skutku aż dostaniesz P lub Ci się znudzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy ten wahacz z 2 mm luzem to takie poważne zagrożenie czy tylko bzdura na kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Ewentualnie można uznać iż stan pojazdu uległ pogorszeniu i pomyśleć o paragrafie na zatrzymanie dowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy ten wahacz z 2 mm luzem to takie poważne zagrożenie czy tylko bzdura na kołach Za miesiąc to ten luz na pewno nie będzie miał 2 a 5 mm, a to już USZ i DR leci. Jeszcze nie spotkałem się, żeby ktoś przyjechał na poprawkę z nie naprawioną usterką. Druga sprawa to koszty. Nie opłaca się jeździć na BT za 98 gdy koszt wymiany sworznia jest zbliżony, biorąc pod uwagę, że zaświadczenie jest ważne 14 dni. Czyli co 14 dni 98 zł na SKP. Kto na to pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 To zapytam się inaczej. Czy pojazd posiadający 2mm luz na wahaczu spełnia wymagania art. 66PORD, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy pojazd posiadający 2mm luz na wahaczu spełnia wymagania art. 66PORD, czy nie? przecież na zaświadczeniu z wynikiem "N" widnieje, że nie spełnia wymagań art.66 ustawy (N). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 przecież na zaświadczeniu z wynikiem "N" widnieje, że nie spełnia wymagań art.66 ustawy (N). - w jakim zakresie narusza artykuł 66PORD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Ale zgodnie z obecnymi przepisami wykonawczymi Diagnosta nie jest uprawniony do zatrzymania takiego DR, a oficjalne stanowisko KG Policji również to potwierdza. Kiedy wiele miesięcy temu pisałem o tym na forum nikt tego nie dostrzegał, a teraz staracie się rewolucję zrobić. O czym więc ta rozmowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Ale zgodnie z obecnymi przepisami wykonawczymi Diagnosta nie jest uprawniony do zatrzymania takiego DR, a oficjalne stanowisko KG Policji również to potwierdza. Wiesz w czym jest problem? Mówię Ci to ja zwykły szarak jednak na 99% jestem przekonany, iż mam rację. Kwestia rozbiega się o takie trzy słowa użyte w Dz.U. 996: 3. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki stwarzające zagrożenie, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu dokonuje wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...”, z zastrzeżeniem ust. 5. Przepis § 5 ust. 7 stosuje się odpowiednio. Analizując przytoczone uregulowania prawne należy stwierdzić, iż uprawniony diagnosta po stwierdzeniu negatywnego wyniku badania technicznego powinien jednocześnie ustalić, czy usterki zagrażają bezpieczeństwu ruchu. W tym przypadku prawodawca jednoznacznie wskazuje, iż diagnosta powinien zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu, czyli de facto uniemożliwić poruszanie się zarejestrowanym pojazdem. Widzisz tą delikatna różnicę stwierdzeń użytych w w/w cytatach? Rozporządzenie mówi o USZ, a interpretacja KGP bierze to za usterki zagrażające bezpieczeństwu ruchu, ale na koniec wreszcie trafnie stwierdza W tym przypadku – w ocenie naszego Biura – można poruszać się pojazdem, jeżeli nie zagraża on porządkowi ruchu – art. 132 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy." Wy trzymacie się tabeli.... Ale zgodnie z obecnymi przepisami wykonawczymi - przepisy wykonawcze to .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 - przepisy wykonawcze to ....Dz. U. 32 i poz 996 - pierwsze dotyczy warunków technicznych jakie muszą spełniać pojazdy, drugie dotyczy sposobu kontroli spełniania tych warunków oraz sposoby oceny ewentualnych usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Ponawiam pytanie: - w jakim zakresie 2mm luz na wahaczu narusza artykuł 66PORD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 - w jakim zakresie 2mm luz na wahaczu narusza artykuł 66PORD art.66.1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:... 5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Ponawiam pytanie: - w jakim zakresie 2mm luz na wahaczu narusza artykuł 66PORD Czy wy nie widzicie o co mu chodzi Pyta nie na jakiej podstawie wykreślacie ppkt 1 z zaświadczenia. Pyta co oznacza wykreślenie pkt 1 i co powinniśmy zrobić na podstawie ustawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 ketiw38, dla mnie pytanie brodatego jest jasne i na nie odpowiedziałem. Mogę doprecyzować jeśli jest taka potrzeba. 2 mm luzu na sworzniu wahacza nie zapewnia pewnego posługiwania się urządzeniami kierowania i hamowania (co wynika z art. 66.), ale nie w takim stopniu żeby stwarzało zagrożenie. Mam nadzieję, że wyraziłem się wystarczająco jasno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 To i ja doprecyzuję na podstawie 996 za "te 2 mm luzu" wykreślasz pkt 1 czy nie z zaświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 To i ja doprecyzuję na podstawie 996 za "te 2 mm luzu" wykreślasz pkt 1 czy nie z zaświadczenia?Skreślam, ponieważ wynik negatywny badania okresowego jest równoznaczny z niespełnianiem wymagań art. 66. Nie jest to równoznaczne ze stwarzaniem zagrożenia dla środowiska, bezpieczeństwa czy porządku ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 do dyspozycji mamy wg 996: 2.4. Ustawienie kół a) Wartość zbieżności wykracza poza dopuszczalne granice dla danego typu pojazdu. = UD, UI 5.2.2.1. Zawieszenie kół, zwrotnice, wahacze, łożyska c) Nadmierny luz: na sworzniu zwrotnicy, na sworzniach wahaczy, w łożyskach kół. = UI 5.3.4. Sworznie wahaczy a) Nadmierne zużycie sworznia lub łożysk sworznia, lub sworzni wahaczy. = UI, USZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy wy nie widzicie o co mu chodzi Pyta nie na jakiej podstawie wykreślacie ppkt 1 z zaświadczenia.Pyta co oznacza wykreślenie pkt 1 i co powinniśmy zrobić na podstawie ustawy Dobrze kombinujesz i jesteśmy już blisko ==== art.66.1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:... 5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu; Miło, że zaangażowałeś się w dyskusję i czynisz starania, ale jednak nie sadzę by tym razem Ci się udało: 7. Względami bezpieczeństwa podyktowane jest żądanie, by korzystanie z pojazdu zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu (ust. 1 pkt 5). Nowoczesne samochody są tak zbudowane, że zapewniają komfort jazdy i urządzenia mają zamontowane w takich miejscach, że kierowca ma swobodny i łatwy dostęp do nich oraz może korzystać z nich bez zmiany pozycji. Dostateczne pole widzenia zapewnia odpowiednia szyba przednia. Wymagane jest, żeby szyby pojazdu: 1) nie dawały ostrych odprysków w razie rozbicia; przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność, bez zniekształcenia obrazu, a w razie rozbicia - zapewniać jeszcze dostateczną widoczność drogi; 2) były umocowane w taki sposób lub były sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie potrzeby istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu; 3) były ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu; dotyczy to pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po 31 grudnia 1968 r.; 4) przednie miały współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 75%, natomiast boczne nie mniejszy niż 70%; 5) nie odbijały światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego (§ 8 ust. 5 cyt. rozporządzenia). Dostateczne pole widzenia zapewniają też lusterka wewnętrzne i zewnętrzne (widoczność z tyłu i z boku). Zob. tezę 2 do niniejszego artykułu. Na widoczność istotny wpływ ma przejrzystość szyb, dlatego też kierujący pojazdem ma obowiązek utrzymywania ich w należytej czystości i stanie; w okresie zimowym nie mogą być oszronione. Pasy bezpieczeństwa powinny być tego rodzaju, by zapewniały kierowcy swobodny dostęp do kierownicy, dźwigni skrzyni biegów, przełączników świateł itp., bez potrzeby ich odpinania. Dużą swobodę kierowcy zapewniają tzw. pasy bezwładnościowe. ==== Tak więc jakiego ustępu, punktu z art. 66PORD ten pojazd nie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Skreślam, ponieważ wynik negatywny badania okresowego jest równoznaczny z niespełnianiem wymagań art. 66. Nie jest to równoznaczne ze stwarzaniem zagrożenia dla środowiska, bezpieczeństwa czy porządku ruchu. A jak skreślasz to jest sprawny czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 brodatymazur, znaczące w tym przepisie są słowa utrzymany i pewne. W moim rozumieniu pojazd ma być tak utrzymany, aby kierowanie nim nie nastręczało zbędnych trudności. A takie pojawiają się w momencie zaistnienia np. luzów w zawieszeniu. Skreślam, ponieważ wynik negatywny badania okresowego jest równoznaczny z niespełnianiem wymagań art. 66. Nie jest to równoznaczne ze stwarzaniem zagrożenia dla środowiska, bezpieczeństwa czy porządku ruchu. A jak skreślasz to jest sprawny czy nie? Do czego zmierzasz? Ja już powiedziałem wszytko w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Do czego zmierzasz? Domyślam się że do tego iż wystawiając zaswiadczenie z wynikiem N nie zatrzymujac DR postępujemy niezgodznie z ustawą.Pozostaje pytanie-jak należy postępować w świetle obowiązujacych przepisów (ustawa,rozporzadzenia)?Domyślam się że nalezałoby to zmienić,ale póki co jest jak jest.Mamy nie kierować się dz.u.poz 996? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Domyślam się że do tego iż wystawiając zaswiadczenie z wynikiem N nie zatrzymujac DR postępujemy niezgodznie z ustawą.A to niby dlaczego? Pojazd niesprawny nie koniecznie musi spełniać warunki określone w ustawie czylia) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym' date=' w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,b) zagraża porządkowi ruchu, c) narusza wymagania ochrony środowiska;[/quote']Skoro w ustawie jest delegacja zarówno do 32 jak i 996, to są to akty obowiązujące. Doprecyzowują one kwestie nie uszczegółowione w samej ustawie. Gdzie tu sprzeczność? Przecież ustawa nie mówi o zatrzymaniu DR przy wyniku negatywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy ktoś mi wskaże jakich zapisów art. 66PORD nie spełnia pojazd posiadający 2mm luzy na wahaczach skoro w zaświadczeniu skreślacie pkt 1? Kto obiektywnie spojrzy na propozycję ABOZ-a dojdzie do wniosku, że to nie ten punkt. Przecież stwierdzacie, że nie spełnia tych warunków. Ja będąc posiadaczem, właścicielem takiego pojazdu, widząc tak wypełnione zaświadczenie pytam się diagnosty, proszę go o wskazanie konkretnego przepisu. Mam dwa metry wzrostu, przyjechałem BMW z czterema kolegami kibolami i wybieramy się na mecz,a tu diagnosta stwierdza, że nie mogę jeździć moją beemcią, moją laleczką .... zaczynam się denerwować gdyż diagnosta nie udziela mi odpowiedzi. Proszę mnie uspokoić właściwą odpowiedzią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 Czy ktoś mi wskaże jakich zapisów art. 66PORD nie spełnia pojazd posiadający 2mm luzy na wahaczach skoro w zaświadczeniu skreślacie pkt 1? Może nie spełnia art. 66 ust. 2, czyli wahacze nie są utrzymane w należytym stanie. Natomiast stan ten nie jest jeszcze na tyle zły żeby powodować zagrożenie bezpieczeństwa czy porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Sierpień 2013 Share Napisano 21 Sierpień 2013 michal_k, 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie. 12. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie (ust. 2). Przepis ten jest adresowany wprost do użytkowników pojazdu. Konieczność utrzymania urządzeń w należytym stanie wymaga codziennej obsługi pojazdu, a także przeprowadzenia badań technicznych, niezależnych od przyczyn określonych w art. 81, a wynikających ze stanu pojazdu. Kierujący sam powinien ocenić, czy zachodzi konieczność dokonania przeglądu stanu technicznego pojazdu w stacji obsługi pojazdów. Zazwyczaj fabryczne instrukcje obsługi pojazdów określają, jakie czynności powinny być dokonane, po jakim przebiegu lub okresie użytkowania pojazdu, np. wymiana oleju, wymiana filtrów. Codzienna obsługa pojazdu powinna obejmować sprawdzenie poziomu oleju silnika za pomocą wskaźnika, ilości paliwa w zbiorniku za pomocą wskaźnika paliwa, szczelności układu chłodzenia oraz poziomu płynu chłodzącego, nacisku paska klinowego, poziomu płynu hamulcowego w zbiorniku i stanu szczelności układu hamulcowego, luzu na kole kierownicy i stanu połączeń drążków kierowniczych, stanu ogumienia, działania świateł zewnętrznych, sygnału dźwiękowego, wycieraczek, wskaźników i lampek znajdujących się na tablicy rozdzielczej, czystości szyb i świateł wewnętrznych. "Kierowca - jak zauważa się w judykaturze - powinien przed wyjazdem oraz w czasie jazdy pojazdem mechanicznym zwracać uwagę na stan techniczny pojazdu i żadne względy techniczne nie zwalniają go od tej odpowiedzialności" (wyr. SW dla m.st. Warszawy z dnia 14 lipca 1962 r., Kr 2529, OSPiKA 1963, z. 7-8, poz. 210). Wbrew pozorom, choć niektórzy go przeczytali pierwszy raz ten artykuł funkcjonuje w życiu codziennym i ma on odzwierciedlenie w Kodeksie Wykroczeń oraz TARYFIKATORZE: poz. 193 podstawa z KW art. 96 § 1 pkt 5 Dopuszczenie przez właściciela posiadacza, użytkownika lub prowadzącego pojazd: 1) pojazdu do jazdy na drodze publicznej nienależycie zaopatrzonego w wymagane urządzenia lub przyrządy albo pomimo że nie nadają się one do spełnienia swojego przeznaczenia złamany przepis PORD art. 66 grzywna od 50 do 200 Podsumowując ustęp 2 również nie jest prawidłowy. Jakieś jeszcze pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.