lesli Napisano 2 Styczeń 2014 Share Napisano 2 Styczeń 2014 To co się tylko dowiedziałem od mojego Inspektora WK to powinno to wyglądać tak że tylko HAK i VAT piszemy w pkt 2 zaświadczenia, no i oczywiście czynności inne [ Dodano: 03-01-2014, 00:07 ] VAT w pkt 2 pisze jak byk w objaśnieniach 9) Niepotrzebne skreślić oraz wpisać potwierdzenie przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne lub spełnienie dodatkowych warunków technicznych. W przypadku badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy, należy wpisać odpowiednio: jeden z punktów wymienionych w: – art. 86a ust. 2 pkt 1–4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) lub – art. 4a pkt 9a lit. a–d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.), lub – art. 5a pkt zastanawiam się teraz jeszcze nad HAK-iem czy nie w 1 punkcie ale juz mi się teraz chyba procesor przegrzał wiec idę odpocząć i poczekam na pomysły kolegów jutro (w zasadzie to już dzisiaj) Pozdrawiam i życzę Spokojnych i Kolorowych Snów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Styczeń 2014 Share Napisano 2 Styczeń 2014 Myślę, że skreślenie punktu 1 lub 2 zaświadczenia odnosi się tylko do fragmentu spełnienia artykułu 66 w zakresie przeprowadzonego badania, wykonanych czynności na SKP. Nikt przy haku, vacie, łysych oponach, stłuczonych lusterkach, pękniętych szybach nie będzie robił analizy i hamulców sprawdzał. Ale nie widzę przeszkód by przy haku wpisać urwane przednie prawe kolo i przyporządkować N. Bo jak "pozytywnie" pociągnie przyczepkę na trzech??? Może ma to na celu, aby na SKP zjawiały się pojazdy w zdatnym stanie. Szczególnie te według posiadacza po minimalnym dzwonie, że tylko kierunkowskazy poszły, a pod maską reflektory na sznurówkach, a z chłodnicy wodospad cieknie. Nie wypominając, że pojazd z LPG ma się stawić na dodatkowe z aktualną decyzją. Może przekraczam "zakres", lecz kilka razy wymiękłem jak do auta bez podwozia (próchnica na progach) hak miałem sprawdzić. Późno, dobrej nocy i ustawowych newsów jak najmniej. zastanawiam się teraz jeszcze nad HAK-iem czy nie w 1 punkcie ale juz mi się teraz chyba procesor przegrzał wiec idę odpocząć i poczekam na pomysły kolegów jutro Już jest jutro A pisz w pierwszym i drugim punkcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberto Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Witajcie koledzy. Właśnie zainstalowałem kolejną aktualizację patronatu 9.2 i ponoć została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek-j87 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 U mnie wczoraj dwie dzisiaj już jedna aktualizacja programu zrobiona.... pracowity okres informatyków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp. i w duplikatach nie wpisuje już "D" tylko "W" co oznacza wtórnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberto Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 dokładnie tak, jest W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 A ciekawi mnie jak będzie wyglądał taka sprawa. Zarejestrowany ,salonowy pojazd np. Opel Combo, ciężarowy z wpisaną kat. homologacyjną N1 przyjeżdża na zmiany konstrukcyjne na osobówkę. Robimy badanie z opisem zmian w wyniku których stał się sam. osobowym. I teraz pytanie jaki będzie nowy DR. Rodzaj pojazdu pewnie osobowy a kat. homologacyjna ???,czy ktoś to zmieni jeżeli był homologowany na N1 ???? Nie wiem. Idźmy dalej. Za np. rok przyjedzie na OBT i diagnosta znowu ma zonka bo coś mu nie gra w DR i czy to prostować - wyjaśniać czy dać sobie spokój. W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1 to chcesz ją zmienić na podstwie zaświadczenia o przeróbce z jakiegoś warsztatu????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1 to nie rodzaj tylko kategoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 pojawiła się wersja 9.2 Patronatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 pojawiła się wersja 9.2 Patronatu o 7.14 roberto już informował Właśnie zainstalowałem kolejną aktualizację patronatu 9.2 i ponoć została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki_81 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Jak zostało wydane PC to jest już pojazd zarejestrowany (nawet jest data pierwszej rejstracji w kraju) Tu niestety zdania będą podzielone I oczywiście są Grzegorzu jak by był zarejestrowany to niech przepiszą tnb z poprzedniego dowodu i tyle A jednak robisz I bad w kraju oraz wystawiasz DIP więc nie jest zarejestrowany Pozdrawiam MZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 No tak ale art 66 ustawy mówi o sprawności całego pojazdu a nie tylko usterki wskazanej przez pana policjanta. Chyba że mam to rozumieć że spełnia art 66 w odniesieniu do podanej usterki w skierowaniu na badanie dodatkowe. Podobnie jeśli chodzi o badanie dla ubezpieczyciela, itd też mam wątpliwości jak teraz postępować w przypadku np. badania Hak-a, jak koledzy pisali nikt nie chce brać odpowiedzialności za pisanie, że auto spełnia art.66 jak tylko sprawdził hak, a auto ulegnie wypadkowi z innego powodu jakiego diagnosta nie mógł zauważyć przy tych czynnościach jakie wykonał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bieła Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 No tak ale art 66 ustawy mówi o sprawności całego pojazdu a nie tylko usterki wskazanej przez pana policjanta. Chyba że mam to rozumieć że spełnia art 66 w odniesieniu do podanej usterki w skierowaniu na badanie dodatkowe. Podobnie jeśli chodzi o badanie dla ubezpieczyciela, itd też mam wątpliwości jak teraz postępować w przypadku np. badania Hak-a, jak koledzy pisali nikt nie chce brać odpowiedzialności za pisanie, że auto spełnia art.66 jak tylko sprawdził hak, a auto ulegnie wypadkowi z innego powodu jakiego diagnosta nie mógł zauważyć przy tych czynnościach jakie wykonał. Badanie prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy jest czynnością inną , więc skreślasz pkt. 1i2 , na stronie 2 zaznaczasz spełnia czy nie spełnia i finito . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 No dobrze, może to był zły przykład, a co wypadku badań dodatkowych za usterki, dowód zabrany przez policję ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bieła Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 No dobrze, może to był zły przykład, a co wypadku badań dodatkowych za usterki, dowód zabrany przez policję ? Dla własnej ochrony na str. 1 dopisuję - spełnia warunki art .66 w zakresie usterek stwierdzonych w pokwitowaniu seria... , nr..... Ustała przyczyna zatrzymania dowodu rejestracyjnego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 No właśnie tak myślałem. Dzięki. Ah... te nasze przepisy... jeden pijany pisał - reszta musi grzecznie robić co mu do główki przyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 A ciekawi mnie jak będzie wyglądał taka sprawa. Zarejestrowany ,salonowy pojazd np. Opel Combo, ciężarowy z wpisaną kat. homologacyjną N1 przyjeżdża na zmiany konstrukcyjne na osobówkę. Robimy badanie z opisem zmian w wyniku których stał się sam. osobowym. I teraz pytanie jaki będzie nowy DR. Rodzaj pojazdu pewnie osobowy a kat. homologacyjna ???,czy ktoś to zmieni jeżeli był homologowany na N1 ???? Nie wiem. Idźmy dalej. Za np. rok przyjedzie na OBT i diagnosta znowu ma zonka bo coś mu nie gra w DR i czy to prostować - wyjaśniać czy dać sobie spokój. W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1 to chcesz ją zmienić na podstwie zaświadczenia o przeróbce z jakiegoś warsztatu????? Że w pojazdach zarejestrowanych nie ma zmiany rodzaju pojazdu to pierwsze słyszę. Przeczytaj jeszcze raz mój post - czy ja chcę zmienić kategorię pojazdu jakimś zaświadczeniem, przecież widzisz tam same pytajniki. bardziej chodzi mi o to jak to ugryźć przy kolejnym BT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Badanie prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy jest czynnością inną , więc skreślasz pkt. 1i2 , na stronie 2 zaznaczasz spełnia czy nie spełnia i finito . Z tym HAKIEM to ostrożnie: 8. W przypadku gdy badaniu technicznemu podlega pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 71 ust. 4 i 4a ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego pojazdu zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje w prowadzonym rejestrze adnotacji o treści „HAK” a artykuł 71 ustęp 4 mówi: 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla. Za dużo w tych paragrafach badania, żeby stosować zapis z cennika nie wspominając, że cennik „TABELĄ OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW” się nazywa. Więc ja se klikam "Rodzaj badania, czynności: - sprawdzenie HAK." Punkt 2 zaświadczenia skreślony. "-----------------------------------" Punkt 2 strona 2 zaświadczenia: "Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla: pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy - HAK." Z tego wiadomo, że spełnienie artykułu 66 w zakresie HAKA li tylko jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Moim zdaniem skoro ustawodawca pozostawił słowo "art 66 ustawy" to czytając objaśnienia do zaświadczenia: 4) Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia dla badań dodatkowych mamy możliwość wykreślenia słowa "art 66 ustawy"(bo nie ma ono w danym przypadku zastosowania) I w przypadku badania dodatkowego z wynikiem P zapis powinien brzmieć:Zgodnie z wynikiem badania pojazd spełnia wymagania techniczne (P) Analogicznie badanie dodatkowe z wynikiem N: Zgodnie z wynikiem badania pojazd nie spełnia wymagań technicznych (N). Pkt 2 w zaświadczeniu: Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla..... Lub-Pojazd nie odpowiada....... Może tak będzie w programie że z automatu będzie wykreślone słowo "art 66 ustawy" Bo dla innych czynności jest napisane że : pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Przeczytaj jeszcze raz mój post - czy ja chcę zmienić kategorię pojazdu jakimś zaświadczeniem, przecież widzisz tam same pytajniki. bardziej chodzi mi o to jak to ugryźć przy kolejnym BT Przeczytaj jeszcze raz wzór zaświadczenia a wtedy dowiesz się że: W rubryce: Kategoria pojazdu2) jest uwaga: (o ile dane są dostępne) Powinieneś postępować zgodnie z objaśnieniami do wzoru zaświadczenia: 2) O ile dane zostały ustalone na podstawie świadectwa homologacji, decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego udzielonego na dany pojazd przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Jeśli nie masz takich danych to nie wypełniasz tej rubryki. [ Dodano: 03-01-2014, 10:38 ] dla badań dodatkowych mamy możliwość wykreślenia słowa "art 66 ustawy"(bo nie ma ono w danym przypadku zastosowania) (...)Może tak będzie w programie że z automatu będzie wykreślone słowo "art 66 ustawy" I raz pkt 1 i 2 będą potwierdzać spełnianie/niespełnianie wymagań technicznych art.66 a raz spełnianie/niespełnianie tylko wymagań technicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Witam, robiłem dzisiaj pierwsze pojazdu z Włoch na PC - kraj rejestracji wpisałem Włochy (uczyli mnie na szkoleniu , że pojazd sprowadzony z zagranicy który przyjeżdża na badanie na PC traktujemy jako pojazd nie zarejestrowany w kraju - czyli Włochy nie PL) Ten sam pojazd przyjedzie za rok do mnie i ja wpiszę "PL", prawidłowo, nie ??? Co wy na to, kto tu jest głupi ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2. Jeżeli moja to mnie raczej nie zrozumiałeś Przeczytaj jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2. A w życiu żebyś sprawdził cały artykuł 66, a nawet więcej całego zakresu się nie robi tylko stosuje wybiórczo jak dotyczy danego pojazdu!!! Robi się w przyczepie pomiar hałasu??? Wykonuje zadymienie w benzynie??? Bada ręczny w motorowerze??? Nie, ale pisze się że spełnia 66 (w danym zakresie). Podobnie z tymi innym HAKAMI, VATAMI, ELKAMI, TAKSÓWKAMI... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Styczeń 2014 Share Napisano 3 Styczeń 2014 I raz pkt 1 i 2 będą potwierdzać spełnianie/niespełnianie wymagań technicznych art.66a raz spełnianie/niespełnianie tylko wymagań technicznych Moim zdaniem tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi