Skocz do zawartości

Dz.U.2013.1675 - zmiany w przepisach od 01.01.2014 r.


waldorff

Rekomendowane odpowiedzi

To co się tylko dowiedziałem od mojego Inspektora WK to powinno to wyglądać tak że tylko HAK i VAT piszemy w pkt 2 zaświadczenia, no i oczywiście czynności inne

 

[ Dodano: 03-01-2014, 00:07 ]

VAT w pkt 2 pisze jak byk w objaśnieniach

 

9) Niepotrzebne skreślić oraz wpisać potwierdzenie przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne lub spełnienie dodatkowych

warunków technicznych. W przypadku badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy, należy

wpisać odpowiednio: jeden z punktów wymienionych w:

– art. 86a ust. 2 pkt 1–4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn.

zm.) lub

– art. 4a pkt 9a lit. a–d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397,

z późn. zm.), lub

– art. 5a pkt

 

zastanawiam się teraz jeszcze nad HAK-iem czy nie w 1 punkcie ale juz mi się teraz chyba procesor przegrzał wiec idę odpocząć i poczekam na pomysły kolegów jutro (w zasadzie to już dzisiaj)

Pozdrawiam i życzę Spokojnych i Kolorowych Snów :D:):-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 764
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    62

  • Paprock

    57

  • Marek1

    44

  • Grzegorz Łódź

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Myślę, że skreślenie punktu 1 lub 2 zaświadczenia odnosi się tylko do fragmentu spełnienia artykułu 66 w zakresie przeprowadzonego badania, wykonanych czynności na SKP.

Nikt przy haku, vacie, łysych oponach, stłuczonych lusterkach, pękniętych szybach nie będzie robił analizy i hamulców sprawdzał.

Ale nie widzę przeszkód by przy haku wpisać urwane przednie prawe kolo i przyporządkować N.

Bo jak "pozytywnie" pociągnie przyczepkę na trzech???

Może ma to na celu, aby na SKP zjawiały się pojazdy w zdatnym stanie.

Szczególnie te według posiadacza po minimalnym dzwonie, że tylko kierunkowskazy poszły, a pod maską reflektory na sznurówkach, a z chłodnicy wodospad cieknie.

Nie wypominając, że pojazd z LPG ma się stawić na dodatkowe z aktualną decyzją.

Może przekraczam "zakres", lecz kilka razy wymiękłem jak do auta bez podwozia (próchnica na progach) hak miałem sprawdzić.

Późno, dobrej nocy i ustawowych newsów jak najmniej.

 

zastanawiam się teraz jeszcze nad HAK-iem czy nie w 1 punkcie ale juz mi się teraz chyba procesor przegrzał wiec idę odpocząć i poczekam na pomysły kolegów jutro

Już jest jutro :hah:

A pisz w pierwszym i drugim punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy.

Właśnie zainstalowałem kolejną aktualizację patronatu 9.2 i ponoć została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp.
i w duplikatach nie wpisuje już "D" tylko "W" :D co oznacza wtórnik ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawi mnie jak będzie wyglądał taka sprawa. Zarejestrowany ,salonowy pojazd np. Opel Combo, ciężarowy z wpisaną kat. homologacyjną N1 przyjeżdża na zmiany konstrukcyjne na osobówkę. Robimy badanie z opisem zmian w wyniku których stał się sam. osobowym. I teraz pytanie jaki będzie nowy DR. Rodzaj pojazdu pewnie osobowy a kat. homologacyjna ???,czy ktoś to zmieni jeżeli był homologowany na N1 ???? Nie wiem. Idźmy dalej. Za np. rok przyjedzie na OBT i diagnosta znowu ma zonka bo coś mu nie gra w DR i czy to prostować - wyjaśniać czy dać sobie spokój.

 

W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1 to chcesz ją zmienić na podstwie zaświadczenia o przeróbce z jakiegoś warsztatu?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1

to nie rodzaj tylko kategoria ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawiła się wersja 9.2 Patronatu
:-P o 7.14 roberto już informował

 

Właśnie zainstalowałem kolejną aktualizację patronatu 9.2 i ponoć została udoskonalona pod względem wczorajszych uwag: UD, korekta itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zostało wydane PC to jest już pojazd zarejestrowany (nawet jest data pierwszej rejstracji w kraju)

Tu niestety zdania będą podzielone :(

 

 

I oczywiście są :-)

 

Grzegorzu jak by był zarejestrowany to niech przepiszą tnb z poprzedniego dowodu i tyle

 

A jednak robisz I bad w kraju oraz wystawiasz DIP więc nie jest zarejestrowany :-)

 

 

Pozdrawiam

 

MZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale art 66 ustawy mówi o sprawności całego pojazdu a nie tylko usterki wskazanej przez pana policjanta. Chyba że mam to rozumieć że spełnia art 66 w odniesieniu do podanej usterki w skierowaniu na badanie dodatkowe.

 

Podobnie jeśli chodzi o badanie dla ubezpieczyciela, itd

 

też mam wątpliwości jak teraz postępować w przypadku np. badania Hak-a, jak koledzy pisali nikt nie chce brać odpowiedzialności za pisanie, że auto spełnia art.66 jak tylko sprawdził hak, a auto ulegnie wypadkowi z innego powodu jakiego diagnosta nie mógł zauważyć przy tych czynnościach jakie wykonał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale art 66 ustawy mówi o sprawności całego pojazdu a nie tylko usterki wskazanej przez pana policjanta. Chyba że mam to rozumieć że spełnia art 66 w odniesieniu do podanej usterki w skierowaniu na badanie dodatkowe.

 

Podobnie jeśli chodzi o badanie dla ubezpieczyciela, itd

 

też mam wątpliwości jak teraz postępować w przypadku np. badania Hak-a, jak koledzy pisali nikt nie chce brać odpowiedzialności za pisanie, że auto spełnia art.66 jak tylko sprawdził hak, a auto ulegnie wypadkowi z innego powodu jakiego diagnosta nie mógł zauważyć przy tych czynnościach jakie wykonał.

 

Badanie prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy jest czynnością inną , więc skreślasz pkt. 1i2 , na stronie 2 zaznaczasz spełnia czy nie spełnia i finito .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może to był zły przykład, a co wypadku badań dodatkowych za usterki, dowód zabrany przez policję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może to był zły przykład, a co wypadku badań dodatkowych za usterki, dowód zabrany przez policję ?

 

Dla własnej ochrony na str. 1 dopisuję - spełnia warunki art .66 w zakresie usterek stwierdzonych w pokwitowaniu seria... , nr..... Ustała przyczyna zatrzymania dowodu rejestracyjnego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślałem. Dzięki. Ah... te nasze przepisy... jeden pijany pisał - reszta musi grzecznie robić co mu do główki przyszło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawi mnie jak będzie wyglądał taka sprawa. Zarejestrowany ,salonowy pojazd np. Opel Combo, ciężarowy z wpisaną kat. homologacyjną N1 przyjeżdża na zmiany konstrukcyjne na osobówkę. Robimy badanie z opisem zmian w wyniku których stał się sam. osobowym. I teraz pytanie jaki będzie nowy DR. Rodzaj pojazdu pewnie osobowy a kat. homologacyjna ???,czy ktoś to zmieni jeżeli był homologowany na N1 ???? Nie wiem. Idźmy dalej. Za np. rok przyjedzie na OBT i diagnosta znowu ma zonka bo coś mu nie gra w DR i czy to prostować - wyjaśniać czy dać sobie spokój.

 

W naszych przepisach nie ma zmiany rodzaju pojazdu. Skoro producent wystawił homologację na N1 to chcesz ją zmienić na podstwie zaświadczenia o przeróbce z jakiegoś warsztatu?????

Że w pojazdach zarejestrowanych nie ma zmiany rodzaju pojazdu to pierwsze słyszę.

Przeczytaj jeszcze raz mój post - czy ja chcę zmienić kategorię pojazdu jakimś zaświadczeniem, przecież widzisz tam same pytajniki. bardziej chodzi mi o to jak to ugryźć przy kolejnym BT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy jest czynnością inną , więc skreślasz pkt. 1i2 , na stronie 2 zaznaczasz spełnia czy nie spełnia i finito .

 

Z tym HAKIEM to ostrożnie:

8. W przypadku gdy badaniu technicznemu podlega pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 71 ust. 4 i 4a ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego pojazdu zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym ba­daniu technicznym pojazdu wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje w prowa­dzonym rejestrze adnotacji o treści „HAK”

a artykuł 71 ustęp 4 mówi:

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Za dużo w tych paragrafach badania, żeby stosować zapis z cennika nie wspominając, że cennik

„TABELĄ OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW” się nazywa.

 

Więc ja se klikam "Rodzaj badania, czynności: - sprawdzenie HAK."

Punkt 2 zaświadczenia skreślony. "-----------------------------------"

Punkt 2 strona 2 zaświadczenia: "Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla: pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy - HAK."

Z tego wiadomo, że spełnienie artykułu 66 w zakresie HAKA li tylko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skoro ustawodawca pozostawił słowo "art 66 ustawy" to czytając objaśnienia do zaświadczenia:

4) Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym

przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu pozycje 1

i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia

 

dla badań dodatkowych mamy możliwość wykreślenia słowa "art 66 ustawy"(bo nie ma ono w danym przypadku zastosowania)

I w przypadku badania dodatkowego z wynikiem P zapis powinien brzmieć:Zgodnie z wynikiem badania pojazd spełnia wymagania techniczne (P)

Analogicznie badanie dodatkowe z wynikiem N: Zgodnie z wynikiem badania pojazd nie spełnia wymagań technicznych (N).

Pkt 2 w zaświadczeniu: Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla.....

Lub-Pojazd nie odpowiada.......

Może tak będzie w programie że z automatu będzie wykreślone słowo "art 66 ustawy"

 

Bo dla innych czynności jest napisane że :

pozycje 1

i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz mój post - czy ja chcę zmienić kategorię pojazdu jakimś zaświadczeniem, przecież widzisz tam same pytajniki. bardziej chodzi mi o to jak to ugryźć przy kolejnym BT

 

Przeczytaj jeszcze raz wzór zaświadczenia a wtedy dowiesz się że:

 

W rubryce:

Kategoria

pojazdu2)

jest uwaga:

(o ile dane są

dostępne)

 

Powinieneś postępować zgodnie z objaśnieniami do wzoru zaświadczenia:

 

2) O ile dane zostały ustalone na podstawie świadectwa homologacji, decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, dopuszczenia jednostkowego

pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego udzielonego

na dany pojazd przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

 

Jeśli nie masz takich danych to nie wypełniasz tej rubryki.

 

[ Dodano: 03-01-2014, 10:38 ]

dla badań dodatkowych mamy możliwość wykreślenia słowa "art 66 ustawy"(bo nie ma ono w danym przypadku zastosowania) (...)

Może tak będzie w programie że z automatu będzie wykreślone słowo "art 66 ustawy"

I raz pkt 1 i 2 będą potwierdzać spełnianie/niespełnianie wymagań technicznych art.66

a raz spełnianie/niespełnianie tylko wymagań technicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, robiłem dzisiaj pierwsze pojazdu z Włoch na PC - kraj rejestracji wpisałem Włochy (uczyli mnie na szkoleniu , że pojazd sprowadzony z zagranicy który przyjeżdża na badanie na PC traktujemy jako pojazd nie zarejestrowany w kraju - czyli Włochy nie PL)

Ten sam pojazd przyjedzie za rok do mnie i ja wpiszę "PL", prawidłowo, nie ???

Co wy na to, kto tu jest głupi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2.

Jeżeli moja to mnie raczej nie zrozumiałeś :) Przeczytaj jeszcze raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię, że skoro widnieje "art 66 ustawy" a ja nie sprawdzam całego zakresu zawartego w tej ustawie to wykreślam poz 1 i 2.

A w życiu żebyś sprawdził cały artykuł 66, a nawet więcej całego zakresu się nie robi tylko stosuje wybiórczo jak dotyczy danego pojazdu!!!

Robi się w przyczepie pomiar hałasu???

Wykonuje zadymienie w benzynie???

Bada ręczny w motorowerze???

Nie, ale pisze się że spełnia 66 (w danym zakresie).

Podobnie z tymi innym HAKAMI, VATAMI, ELKAMI, TAKSÓWKAMI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I raz pkt 1 i 2 będą potwierdzać spełnianie/niespełnianie wymagań technicznych art.66

a raz spełnianie/niespełnianie tylko wymagań technicznych

Moim zdaniem tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.