Paprock Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Czytałem Twoje wcześniejsze posty i kumam bazę. Natomiast znowu nie wiem o co kaman tu na tej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 No aboz, ale to o ciągniku jest Dokładnie. Z tymi przyczepami jest tak jak z naczepami, które nie mają limitu nacisku na siodło. Zresztą ten nacisk 3000 kg w przypadku ciągnika rolniczego, który ma 3 osi wydaje się być śmiesznie mały i wcale nie zdziwił bym się, gdyby pewne ciągniki zostały zwolnione z tego ograniczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 tematyczna przyczepa ciśnie cztery tony dyszlem! Ponieważ ciśnie na sprzęg rolniczego ciągnika to maksymalnie dopuszczalnie wolno jej cisnąć tylko trzema [ Dodano: 26-02-2015, 21:54 ] nacisk 3000 kg w przypadku ciągnika rolniczego, który ma 3 osi wydaje się być śmiesznie mały i wcale nie zdziwił bym się, gdyby pewne ciągniki zostały zwolnione z tego ograniczenia. Na pewno nie bedzie takiego zwolnienia bo wtedy ciągniki rolnicze mogły by się stać ciągnikami siodłowymi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Powiedz mi ale tak szczerze ile ton mniej na tą przyczepę weźmiesz aby osiagnąc to swoje magiczne ciągnika sprzęgu obciążenie. Ma cztery tony - to ma cztery tony. Podobnie jak w załączonych materiałach jedna ma na dyszlu pięć ton i co? To, że zabrałeś jej tonę mniej z d.m.c. nie oznacza wcale, że na dyszlu ma o tonę mniej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Jakbyś zaczął odróżniać maksymalny konstrukcyjny nacisk od maksymalnego dopuszczalnego nacisku na sprzęg to byłoby dużo łatwiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 No fakt nie rozróżniam. Nie rozróżniam, a nawet nie wiem gdzie o rozróżnianiu się dowiedzieć. W rozporządzeniu trafiłem tylko takie coś: 12b. Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym:1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji; 2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10. Wytłumacz jak możesz, jak Ty to robisz, że w wyniku zmniejszenia o jedną tonę d.m.c. przyczepy automatycznie wychodzi Ci na dyszlu o tyle samo mniej. I jak już wymyśliłeś nowe terminy typu „maksymalny konstrukcyjny nacisk na sprzęg” i „maksymalny dopuszczalny nacisk na sprzęg” to tłumacz o co kaman na podstawie powyższego co wkleiłem, a mowa tam o „maksymalnym statycznym obciążeniu pionowym urządzenia sprzęgającego”, oraz o „dopuszczalnym statycznym obciążeniu pionowym urządzenia sprzęgającego”. Widać gdzie maksymalne, a gdzie dopuszczalne, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 A mnie ciekawi co innego (i te telefony do autorytetów) Które zastrzeżenie jest ważniejsze 3.4 czy 3.7 Jeżeli stosujecie zastrzeżenie niezależnie (nie mogą występować razem) to ja na podstawie pkt 3.7 mogę ciągnąc samochodem osobowym 4 000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 w wyniku zmniejszenia o jedną tonę d.m.c. przyczepy automatycznie wychodzi Ci na dyszlu o tyle samo mniej. Zrób coś innego z toną MMC ktorej jest za dużo dla DMC... I jak już wymyśliłeś nowe terminy to tłumacz o co kaman: Naprawdę trzeba? maksymalny konstrukcyjny nacisk = maksymalne statyczne obciążenie pionowe maksymalny dopuszczalny nacisk = dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe tłumaczyć dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Zagadka. W tematycznej przyczepie określ pionowe obciążenie dyszla w następujących przypadkach: a) nie wykorzystując ładowności (pusta) b) wykorzystyjąć ładowność w połowie c) wykorzystując całą ladowność (pełna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 A mnie ciekawi co innego (i te telefony do autorytetów) Które zastrzeżenie jest ważniejsze 3.4 czy 3.7 Mnie również ciekawi co innego... Zgodnie z PoRD: 50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem; 52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd; Dlaczego te rolnicze są klasyfikowane i homologowane jako przyczepy? w PoRD nie ma mowy o żadnych przyczepach, krórych część ciężaru spoczywa na na pojeździe silnikowym więc każda taka przyczepa to naczepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Tak literalnie to większość przyczep naciska na hak - np. 25 kg. Czy to też naczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 No można pofilozofować, że każda naczepa to zaraz przyczepa, a nie każda przyczepa to zaraz naczepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Tak literalnie to większość przyczep naciska na hak - np. 25 kg. a inna większość, nie... w tym także rolnicze przyczepy łączone za pomocą zwykłego a nie dolnego haka pociągowego. Te obciązają sprzęg tylko ciężarem zaczepu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Luty 2015 Share Napisano 28 Luty 2015 [ w PoRD nie ma mowy o żadnych przyczepach, krórych część ciężaru spoczywa na na pojeździe silnikowym więc każda taka przyczepa to naczepa. Nie ma również takiego tworu jak naczepa rolnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Panowie, na czym stanęło? Problem powrócił mi w pracy. Przyczepa rolnicza dwuosiowa (z wyglądu trochę jak naczepa - osie z tyłu). Dane maksymalne producenta: MMC 24000 kg naciski na osie 10500 kg x 2 nacisk na sprzęg 3000 kg Odległość między osiami jest taka, że łączny dopuszczalny nacisk na obie osie wynosi 18000 kg. Jakie powinno być DMC tej przyczepy? 18000 kg czy 21000 (18000 osie + 3000 sprzęg) kg? Dzwoniłem z ciekawości do PISKP i ich prawnik stwierdził, że muszą być spełnione łącznie oba warunki techniczne, czyli DMC nie przekracza 18000 kg oraz DMC nie przekracza sumy dopuszczalnych nacisków na osie i na sprzęg (21000 kg), więc reasumując DMC nie może być większe niż 18000 kg. Napisałem maila do ministerstwa, ale nie wiem czy mi odpowiedzą. Właścicielowi "zależy" na 21000 kg i takie też jest badanie. Zastanawiam się jednak, czy powinno być odstępstwo. Sam właściciel rozważa wystąpienie o odstępstwo i wtedy sprawa powinna się wyjaśnić - minister albo udzieli albo nie udzieli, ewentualnie umorzy postępowanie stwierdzając, że DMC 21000 kg jest zgodne z warunkami. Gorzej jeśli uzna, że DMC powinno wynosić 18000 kg (+ ew. odstępstwo), bo wtedy diagnosta dostanie po tyłku... Na razie oficjalnie wniosku nie złożył, pewnie ze względu na diagnostę, który poszedł mu "na rękę". Tylko właśnie - czy poszedł, czy zrobił prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Panowie, na czym stanęło? Każdy został przy swoim . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Konkretnie Michał. Co to znaczy, że wygląda jak naczepa? Jest to naczepa, czy nie?? Rozmieszczenie osi to jeszcze nie wszystko. Odległości między-osiowe też podaj proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Co to znaczy, że wygląda jak naczepa? Pewnie chodzi o to że ośki z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Dokładnie jak na obrazku. Pytanie jest proste - mają być spełnione oba warunki, czy wystarczy tylko 12a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Misiek - no to nie pisz jakiś enigmatycznych wywodów, że "wygląda jak" itp. Jest to naczepa i tyle. No kto jak to, ale Ty różnicę pomiędzy naczepą, a przyczepą znasz lepiej niż wielu diagnostów, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Różnica jest bardzo płynna. Skoro przyczepa rolnicza może naciskać na sprzęg 3000 kg to jest już naczepą, czy nie? Gdzie jest granica? Wedle uznania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Moim zdaniem siła nacisku na urządzenie sprzęgające jest bez znaczenia. Każda przyczepa taki nacisk wywiera - i co w związku z tym?? Liczy się fakt, czy faktycznie owa przyczepa "spoczywa" na pojeździe ciągnącym... Czyli w praktyce - czy jest siodło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Pytanie jest proste - mają być spełnione oba warunki, czy wystarczy tylko 12a? Zadzwoń do TDT jako jednostki homologującej . Ta przyczepa z fotki ma 21t administracyjnie i 24,6 technicznie . WIELTON PRC-2HP/W18 ROLNICZA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Czyli w praktyce - czy jest siodło? Nie ma. Zadzwoń do TDT jako jednostki homologującej TDT w zasadzie nie jest wyrocznią. Już lepiej ministerstwo - jako "wydawca" rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Nie ma. A więc to przyczepa. Bo tak rozumując to powiem Ci tak - mój ford fiesta ma nacisk na urządzenie sprzęgające 50 kg. Czyli część moje przyczepki lekkiej bagażowej marki "Niewiadów" spoczywa na moim fordziku... Czyli mam naczepę, a moja fiesta to ciągnik samochodowy?? Wszak wszystko jest kwestią skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.