michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Ale pytanie jest nadal aktualne - ma spełniać oba warunki: - 18 ton - suma nacisków osi i nacisk na sprzęg? Czy tylko drugi warunek? Czy "zastrzeżenie" wyłącza pierwszy warunek, czy tylko go uzupełnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Ale pytanie jest nadal aktualne Rok temu byłeś pewniejszy . A blakop Olgi się czepia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Sprawa jest poważna, bo może chodzić o uprawnienia diagnosty. Jestem przekonany do swojej racji w 90%, ale nie chciałbym tym kogoś skrzywdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Jestem przekonany do swojej racji w 90% A ja do swojej , pytałeś w PISKP-ie , ja w ITS-ie . Teraz trzeba trzeciej instytucji , zobaczymy co Ministerstwo odpisze . A jak Ci się trafi nówka z homologacją , to co zrobisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Michał - opisz proszę dokładnie parametry. Osie, naciski DMC i swoje zdanie w tym temacie w oparciu o przepisy - tak jak Ty to widzisz.. Tylko błagam - nie pisz mi, że to naczepa!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 w oparciu o przepisy - tak jak Ty to widzisz Przez 9 stron było mielone . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Na tabliczce wartości maksymalne-konstrukcyjne: MMC 24000 kg naciski na osie: 10500, 10500 nacisk na zaczep 3000 Diagnosta wpisuje wartości dopuszczalne: DMC 21000 naciski 9000, 9000 DMC wpisał w oparciu o ust. 12a, czyli jako sumę dop. nacisków na osie i sprzęg. A ja to widzę tak, że przepis mówi: 18000 z zastrzeżeniem ust. 12a, czyli ust. 12a może "podnieść" DMC o wartość 3000 kg jeśli naciski byłyby mniejsze, ale w żadnym przypadku nie może DMC przekroczyć 18000 kg. Czyli oba warunki łącznie - zastrzeżenie nie powoduje anulowania pierwszego warunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Odległość między osiami? Przez 9 stron było mielone . No i teraz wertuj 9 stron... I po co? Skoro Michał to podał łącznie w jednym poście i chwała mu za to, że po tylu jałowych postach odświeżył temat i jeszcze raz skonsolidował istotne dane swojego zapytania i sposób swojego postrzegania przepisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Odległość między osiami? Chyba między 1,3-1,8 - stąd nacisk osi podwójnej 18 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Podaj markę i model tego żółtego Seicento . W katalogu nie ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 W katalogu nie ma ? Na razie gość zabrał dokumenty. Takiej marki w katalogu nie było (z danymi). Olga wyszukała mi, że są homologowane przyczepy rolnicze dwuosiowe z DMC 21 ton. Podobno Król w rozmowie telefonicznej stwierdził, że "12a" jest święte i dlatego 18 ton nie ma znaczenia. Ciekawe, czy odpowiedzą na mojego maila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Będzie dokładnie pięć lat jak to 12a i 12b powstało. A jakiś cel przyświecał temu i raczej nie po to, aby nadal 18 ton pozostało. No tak mi się zdaje przynajmniej lecz pewności nie mam. Dowiedziałem się natomiast, że ta przyczepa ma w homo 21 t d.m.c. administracyjnie bez żadnego odstępstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Podobno Król w rozmowie telefonicznej stwierdził, że "12a" jest święte i dlatego 18 ton nie ma znaczenia. Moim zdaniem ma rację.(to tylko moje zdanie) Czytając zapis: "§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:"- widzimy ,że jest kilka wyłączeń dotyczących m.in. samochodów osobwych,motocykli,motorowerów i przyczep. Bo tak np.samochód osobowy miałby "6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton" ale jest zastrzeżenie :"4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Ja uważam, że diagnosta poprawnie określił DMC jako 21 000 kg. Tą tezę potwierdzają homologacje wydane na inne przyczepy rolnicze i to zarówno 2 jaki i 3 osiowe, w których to DMC powstało jako suma nacisku osi i nacisku na sprzęg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Podobno Król w rozmowie telefonicznej stwierdził Tylko żebyście się później nie pultali prze kamerami . Ciekawe, czy odpowiedzą na mojego maila. Może być ciężko ,jakby Boguś miał maila ,to ciężko było by im się wycofać . Nie lepiej było wysłać Express Reporterów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Ale, skoro 12a jest wyklucza 18 ton , to również "4" wyklucza 18 ton i gdyby samochód osobowy dwuosiowy miał MMC 20 ton to jego DMC również powinno wynosić 20 ton No chyba że niektóre punkty są święte, a inne nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 gdyby samochód osobowy dwuosiowy miał MMC 20 ton to jego DMC również powinno wynosić 20 ton Samochód osobowy tak.Ale inny pojazd samochodowy tylko 18 ton. Kolejny przykład: 4. Wysokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 11, nie może przekraczać 4,00 m. 11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,50 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Ale, skoro 12a jest wyklucza 18 ton , to również "4" wyklucza 18 ton i gdyby samochód osobowy dwuosiowy miał MMC 20 ton to jego DMC również powinno wynosić 20 ton No chyba że niektóre punkty są święte, a inne nie Michał, ale jak dobrze widzę, to podałeś, że "Twoja" przyczepa ma MMC 24 tony, a dmc 21 ton - określone jest na podstawie ust. 12a. Myślę, że tu trzeba zerknąć do Zasad techniki prawodawczej Jest tam taki zapis w § 55 ( co prawda dotyczy ustawy, ale...) - z niego wynika, że w ustępach są także "samodzielne myśli" - może to jest klucz do tej zagadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Myślę, że tu trzeba zerknąć do Zasad techniki prawodawczej To może na kandydat na diagnostę musi mieć mgr z prawa? Oczywiście Olga nic osobistego, ale trafia mnie jak zapis, który dla diagnosty powinien być jasny i oczywisty, zapisany jest jak tajemnica świętego grala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 przyczepa ma MMC 24 tony, a dmc 21 ton - określone jest na podstawie ust. 12a. Zgadza się. Myślę, że tu trzeba zerknąć do Zasad techniki prawodawczej Czyli dla samochodu osobowego zawsze DMC=MMC i nie ma ograniczenia 18 ton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 Czyli dla samochodu osobowego zawsze DMC=MMC i nie ma ograniczenia 18 ton Z logicznego punktu widzenia nie ma ograniczenia 18ton 40) samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu Jaki to bagaż musiałby być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 O osobowych 18-tonowych dyskutujcie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 10 Listopad 2020 Share Napisano 10 Listopad 2020 odnośnie powyższego tematu takie oto przykłady: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 Gdzie zapis o pomiarze długości do DIP-u naczepy od sworznia , czy podajemy długość całkowitą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 Cytat 6. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m. Cytat 10. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej części naczepy nie może przekraczać 2,04 m. Natomiast w objaśnieniach do DIP: * Niepotrzebne skreślić. ** W przypadku naczep należy dodatkowo podać przez długość rozumie się odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy. *** Należy wymienić dodatkowe wyposażenie pojazdu takie, jak np. hak, urządzenia podlegające dozorowi technicznemu, wyposażenie w instalację do zasilania gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.