Skocz do zawartości

Ile za badaniae po kolizji


wojtek1150

Rekomendowane odpowiedzi

Niech każdy uzgodni tą kwestię ze swoim nadzorem w WK. Jak będzie coś na piśmie to proszę o wrzucenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 403
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    31

  • Psuj

    27

  • aboz

    25

  • skpauto

    23

Top Posters In This Topic

Czyli jak mam zabrany DR za usterki to też muszę pobrać 98 bo robię czynności 0-10 plus za usterkę?

Koledzy bijemy pianę w kwestii nie jednoznaczności zapisów i póki nie zmieni się ten zapis na konkretny jasny i klarowny póty będziemy dywagować i każdy będzie miał po trosze racji ale nikt do końca i w pełni.

 

Za usterki to jest inne badanie § 3.1.1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do

stwierdzonych usterek;

 

Tu pobierasz z tabeli opłat 4.2.po 20 zł za określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) 4)

 

Temat dotyczy DBT §3.1.2.

I to nie jest bicie piany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że (bez wdawania się w zawiłości językowe) § 3.1.1 i § 3.1.2 mają co do zasady takie samo brzmienie: "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10..." oraz "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10...", w obu przypadkach mówimy o usterkach w układach lub konkretnym elemencie. W przypadku pierwszym nikt nie wspomina nawet o opłacie za BO choć wykonuje jego czynności a w drugim zaczynają się wątpliwości... Dopóki przepisy są tak skonstruowane dopóty nie wiemy kto ma racje, pogodzić może tylko zmiana zapisów aby były jednoznaczne, ale na to póki co się nie zanosi, więc przekonywanie się o swoich racjach nie ma sensu, bo każdy powinien robić to w taki sposób aby mógł przed kontrolującym umieć przedstawić swoje zdanie i rację, tak aby przekonać go o swoim właściwym postępowaniu i uniknięciu ewentualnych konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że (bez wdawania się w zawiłości językowe) § 3.1.1 i § 3.1.2 mają co do zasady takie samo brzmienie: "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10..." oraz "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10...", w obu przypadkach mówimy o usterkach w układach lub konkretnym elemencie. W przypadku pierwszym nikt nie wspomina nawet o opłacie za BO choć wykonuje jego czynności a w drugim zaczynają się wątpliwości... Dopóki przepisy są tak skonstruowane dopóty nie wiemy kto ma racje, pogodzić może tylko zmiana zapisów aby były jednoznaczne, ale na to póki co się nie zanosi, więc przekonywanie się o swoich racjach nie ma sensu, bo każdy powinien robić to w taki sposób aby mógł przed kontrolującym umieć przedstawić swoje zdanie i rację, tak aby przekonać go o swoim właściwym postępowaniu i uniknięciu ewentualnych konsekwencji.

 

Skoro jest to samo, to dlaczego nie kasujesz w obu przypadkach 94 zł. Tylko w pierwszym przypadku za każdą usterkę wymienioną 20 zl.Dz.U.04.223.2261 objaśnienia pod tabelą 3) W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp. 1 tabeli. czyli nie więcej niż 98 zl przy osobówcw. Dzieląc to na 20 wychodzi około 5 usterek pobierasz nie mniej ni więcej 98 zł.

§3.1.2 : " sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;" Nie wybranych czy określonych w skierowani, ale wszystkich z obu załączników i za to pobierasz nie mniej ani więcej 94 zł?

 

Po coś są oddzielne zpisy dotyczące tych badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ustawodawca npisał:

...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10...
, bo ponieważ nie chciał dublować tej tabelki przy tabelce z badania pokolizyjnego (po co dwa razy to samo pisać). Jest cena za pokolizyjne 94 i koniec (moim zdaniem) i nie ma żadnego punktu pod cennikiem mówiącego, że w przypadku badania pokolizyjnego należy dodatkowo pobrać opłatę 98 za wykonnie czynności z badania okresowego. Ja tak myślę i tak robię. Może się mylę a może nie.???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ustawodawca npisał:
...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów' date=' w sposób określony w pkt 0–10...[/quote'], bo ponieważ nie chciał dublować tej tabelki przy tabelce z badania pokolizyjnego (po co dwa razy to samo pisać). Jest cena za pokolizyjne 94 i koniec (moim zdaniem) i nie ma żadnego punktu pod cennikiem mówiącego, że w przypadku badania pokolizyjnego należy dodatkowo pobrać opłatę 98 za wykonnie czynności z badania okresowego. Ja tak myślę i tak robię. Może się mylę a może nie.???

 

Pod tabelką nie ma, ale nad tabelką jak dobrze popatrzysz jest taki pkt § 3.3. W przypadku wykonania okresowego badania technicznego łącznie z dodatkowym badaniem

technicznym, w zakresie którego wykonuje się zakres okresowego badania, opłatę za okresowe badanie techniczne pobiera się jednorazowo.

Ponieważ w badaniu dodatkowym po zmianach konstrukcyjnych określasz TNBT więc powyższe sformułowanie może dotyczyć tylko badania powypadkowego w momencie, kiedy w "międzyczasie" wyszedł termin OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w badaniu dodatkowym po zmianach konstrukcyjnych określasz TNBT

 

Nie zawsze określa się TNBT - obligatoryjnie tylko w przypadkach zmiany rodzaju czy przeznaczenia kiedy zgodnie z ustawą musi nastąpić zmiana TNBT.

 

Dlatego moim zdaniem mylisz się pisząc:

 

powyższe sformułowanie może dotyczyć tylko badania powypadkowego w momencie, kiedy w "międzyczasie" wyszedł termin OBT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest to samo, to dlaczego nie kasujesz w obu przypadkach 94 zł.

Ponieważ nie chodzi o to ile jest za każde z tych badań brać tylko czy przy tych badaniach mamy kasować dodatkowo 98 pln.

§3.1.2 : " sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;" Nie wybranych czy określonych w skierowani, ale wszystkich z obu załączników i za to pobierasz nie mniej ani więcej 94 zł?

W przypadku § 3.1.2 nie wykonujesz wszystkich czynności z obu załączników jak leci tylko posługujesz się dwoma załącznikami aby zweryfikować usterki w dotyczących układach i za to kasujesz 94 pln.

Ja wykonuję to w ten sposób, czy prawidłowo... chyba nawet Najwyższy nie wie co miał na myśli polski ustawodawca. Mam nadzieję, że te wszelkie niejasności tu omawiane spowodują zmianę przepisów, może nie zmianę a właściwy i jednoznaczny zapis, abyśmy nie musieli domyślać się co autor miał na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt. 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. pomijam, bo jest płatny dodatkowo.

 

No to jak?

Wykonasz to swoje rzekome badanie okresowe przy powypadkowym i nie sprawadzisz warunków dodatkowych?

Pojazdowi z instalacją gazową zrobisz ten "zakres okresowego" bez sprawdzania tej instalacji?

 

Wobec tego jakie jest to wykonanie "zakresu badania okresowego" jeżeli tego nie sprawdzasz?

A jeśli sprawdzasz o dlaczego nie pobierasz za to opłaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku § 3.1.2 nie wykonujesz wszystkich czynności z obu załączników jak leci tylko posługujesz się dwoma załącznikami aby zweryfikować usterki w dotyczących układach i za to kasujesz 94 pln.

Ja wykonuję to w ten sposób, czy prawidłowo... chyba nawet Najwyższy nie wie co miał na myśli polski ustawodawca. Mam nadzieję, że te wszelkie niejasności tu omawiane spowodują zmianę przepisów, może nie zmianę a właściwy i jednoznaczny zapis, abyśmy nie musieli domyślać się co autor miał na myśli.

 

Jeżeli w pokwitowaniu masz napisane tylko: usterki po kolizyjne(powypadkowe), to jak określisz, których układów one dotyczą. Pojazd przyjeżdża naprawiony, klient na ściemnia, że był tylko ryśnięty.

 

A badanie dotyczące wymienionych usterek (układów) to §3.1.1.

 

A swoją drogą dochodzenie co polski ustawodawca miał na myśli jest jakie jest. I dosłownie rzadko co jest napisane. Dlatego trzeba czytać i domyślać się między wierszami.

 

[ Dodano: 22-02-2013, 18:05 ]

Pkt. 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. pomijam, bo jest płatny dodatkowo.

 

No to jak?

Wykonasz to swoje rzekome badanie okresowe przy powypadkowym i nie sprawadzisz warunków dodatkowych?

Pojazdowi z instalacją gazową zrobisz ten "zakres okresowego" bez sprawdzania tej instalacji?

 

Wobec tego jakie jest to wykonanie "zakresu badania okresowego" jeżeli tego nie sprawdzasz?

A jeśli sprawdzasz o dlaczego nie pobierasz za to opłaty?

 

Pobierasz opłatę za badanie i wykonane czynności zgodnie z zapisem rozporządzenia Dz.U.04.223.2261 §3.2.

Badanie wykonujesz dodatkowe: 4.2 wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) 94,00 i czynności z okresowego 0-10 za 98,00, a ponieważ nic nie ma na temat sprawdzania: 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. Więc nie sprawdzasz i nie kasujesz. Przy gazie oczywiście nie podchodzisz do badanie bez aktualnego dozoru, ale to inny przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierasz opłatę za badanie i wykonane czynności

 

Ale za wykonane czynności z tabeli cennika a nie 996 !!!!!!!!!!!!!

Np czynności jak wykonanie numeru nadwozia, wykonanie tabliczki znamionowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynności z okresowego 0-10 za 98,00,

A jakie są to "czynności z okresowego"?

Bo ja znam tylko badanie okresowe jako całość a nie jakieś wybiórcze czynności z tego badania.

Jakieś niepełne badanie za cenę jak za pełne badanie okresowe? :shock:

sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. Więc nie sprawdzasz i nie kasujesz.

A na jakiej to podstawie możesz sobie pomijać coś z zakresu badania okresowego o którym mowa w par 2, ust. 1 DzU 996 ?

Jeśli masz wykonać "zakres badania jak przy okresowym" to właśnie ten zakres z par.2 ust. 1 a nie tylko "w sposób okreslony w pkt.0-10 tabeli".

I o żadnych czynnościach nie ma tu mowy.

Badanie to badanie i koniec.

Najgorzej kiedy komus myli sie przeprowadzania badania technicznego z wykonywaniem innych czynnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynności z okresowego 0-10 za 98,00,

A jakie są to "czynności z okresowego"?

Bo ja znam tylko badanie okresowe jako całość a nie jakieś wybiórcze czynności z tego badania.

Jakieś niepełne badanie za cenę jak za pełne badanie okresowe? :shock:

sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. Więc nie sprawdzasz i nie kasujesz.

A na jakiej to podstawie możesz sobie pomijać coś z zakresu badania okresowego o którym mowa w par 2, ust. 1 DzU 996 ?

Jeśli masz wykonać "zakres badania jak przy okresowym" to właśnie ten zakres z par.2 ust. 1 a nie tylko "w sposób okreslony w pkt.0-10 tabeli".

I o żadnych czynnościach nie ma tu mowy.

Badanie to badanie i koniec.

Najgorzej kiedy komus myli sie przeprowadzania badania technicznego z wykonywaniem innych czynnosci.

 

Jak przeczytasz ze zrozumieniem §2 ust 3. Dz.u 996 (zacytuje na wszelki wypadek) to może jakimś cudem Ci się w głowie poukłada. Ale czytaj i zmuś szare komórki do działania.

3. Wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek dokonywanej podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, a wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek podczas przeprowadzania dodatkowego badania technicznego określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

 

Nie wiem jakie czynności wykonujesz, jakie kryteria stosujesz w trakcie wykonywania OBT, ale z Twojego postu wynika, że za każdym razem sprawdzasz w pojazdach warunki dodatkowe z § 17–22, § 38–42 i § 52 no i kasujesz z tabeli opłat tylko okresowe.

 

Z powyższego wynika, że jak przyjeżdża (przykładowo) samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, to najpierw żądasz zaświadczenia z dozoru na butlę od gazu, mimo że nie jest zagazowany. Każdy pojazd traktujesz jak autobus miejski lub szkolny albo długi i ciężki? Nadgorliwość, albo paranoja.

Ciekaw, czy jakiś pojazd spełnił te wszystkie wymagania?

Reasumując przy każdym OBT wynik N.

Ktoś płaci Ci za taką sumienną pracę?

 

[ Dodano: 23-02-2013, 10:38 ]

Pobierasz opłatę za badanie i wykonane czynności

 

Ale za wykonane czynności z tabeli cennika a nie 996 !!!!!!!!!!!!!

Np czynności jak wykonanie numeru nadwozia, wykonanie tabliczki znamionowej...

 

Sorki, ale tak mi się skojarzyło. przez analogię do pobierania opłat np. za badanie okresowe:

Autobus miejski-1.5- autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą 199,00 oraz 7.4 -wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub

miejskiej i podmiejskiej 4) -41,00.

A to ten sam dział 7 tabeli opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę!

Chwila nieobecności a tu takie kwiatki!

Jak przeczytasz ze zrozumieniem §2 ust 3. Dz.u 996 (zacytuje na wszelki wypadek) to może jakimś cudem Ci się w głowie poukłada.

 

I pisze to ktoś kto nie widzi różnicy w zapisie :

"w sposób określony w pkt 0-10" i

" w sposób określony dla okresowego badania technicznego"

 

Dodatkowo zrównuje ze sobą te dwa zapisy po to żeby w przypadku tego pierwszego pobierać opłatę jak za badanie okresowe.

Więc widać, najważniejsza jest wysoka samoocena własnej interpretacji a dyskusja bez sensu.

 

Natomiast daruj sobie zwroty "ad personam"w rodzaju:

"Ale czytaj i zmuś szare komórki do działania"

"Nadgorliwość, albo paranoja"

"Ktoś płaci Ci za taką sumienną pracę?"

 

Polecam je oglądowi moderatorów.

Bo używanie ich nie ma niczego wspólnego z merytoryczną dyskusją.

Ale zapewniam że też potrafię być równie kąśliwy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pisze to ktoś kto nie widzi różnicy w zapisie :

"w sposób określony w pkt 0-10" i

" w sposób określony dla okresowego badania technicznego"

 

 

Ale zapewniam że też potrafię być równie kąśliwy!

 

§ 2.3.Wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek dokonywanej podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, a wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek podczas przeprowadzania dodatkowego badania technicznego określa załącznik nr 2 do

rozporządzenia

 

DZIAŁ1

WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK

PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

 

Dział I

Tabela: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu oraz usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego.

 

Z pewnością znasz lepsze sposoby, ciekawe skąd je bierzesz i w jaki sposób oceniasz, a może Ty nigdy nie wykonywałeś okresowego badania technicznego? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt. 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. pomijam, bo jest płatny dodatkowo.

Tak? To ile kolega pobiera na badaniu okresowym za §42. Warunki dodatkowe dla pojazdu długiego i ciężkiego? A w zakresie okresowego jest, a na powypadkowym nie muszę się co do tego wypowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt. 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. pomijam, bo jest płatny dodatkowo.

Tak? To ile kolega pobiera na badaniu okresowym za §42. Warunki dodatkowe dla pojazdu długiego i ciężkiego? A w zakresie okresowego jest, a na powypadkowym nie muszę się co do tego wypowiadać.

 

Pobieram te które są do pobrania zgodnie z rozporządzeniem: Dz.U.04.223.2261

- 7.2 czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów

przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze 4) 21,00

- 7.3 czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla

pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób 4) 48,00

- 7.4 wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub

miejskiej i podmiejskiej 4) 41,00

- 7.5 czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla

autobusu szkolnego 4) 41,00

4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.

- 1.15 pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne) 63,00

Za inne warunki dodatkowe nie pobieram, bo nie ma pozycji w cenniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za inne warunki dodatkowe nie pobieram, bo nie ma pozycji w cenniku.
A w zakresie badania okresowego czynność występuje, więc stwierdzenie kolegi, że pkt 4. zakresu badania okresowego pomijamy bo za to pobiera się opłatę osobno zdaje się nie mieć podstaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że cennik pamięta czasy Dz.u 227. Lekko skorygowany w 2005 i 2009 pasuje do nowego rozporządzenia 996 jak goździk do kożuch. Ale trzeba go jakoś stosować i w tym stosowaniu zachować jakąś konsekwencję. Nie twierdze, że jest to zdrowe, ale alternatywy brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co da głosowanie. I tak każdy będzie dalej robił po swojemu.

 

Ale będzie można zobaczyć procentowy rozkład odpowiedzi, co da ogólny pogląd na sytuację.

 

Ja w każdym razie jeśli będę musiał wykonać BT powypadkowe (odpukać ;) ) to najpierw zadzwonię na SKP i wybiorę tą, która pobiera wyłącznie 94 zł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kawę masz gratis...

 

U mnie to nawet gratis w łeb by mógł dostać ... :evil::evil::evil:

 

skpauto, podam Ci ostateczny argument (tak mi się wydaje).

Wykaz czynności BO i kryteria oceny to jest cały załącznik, wraz z przypisami pod tabelą (bo wszyscy wiemy, że tabela "nie wyczerpuje wszystkich możliwych przypadków niesprawności") a do pokolizyjnego stosujesz nie załącznik a czynności z jego tabeli. Więc nie możesz uwzględnić przypisów pod tabelą.

 

I teraz, jak słusznie zauważyli koledzy w innych tematach:

 

Pojazd przechodzi badanie dodatkowe powypadkowe ale ma np. jedną z takich nieprawidłowości dot. zbiornika pojazdu:

-ma wlew paliwa w kabinie kierowcy,

-jest umieszczony w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w komorze silnikowej lub w bagażniku;

- wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, a korek wlewu paliwa w położeniu zamkniętym wystaje poza obrys nadwozia

 

Z tego powodu nie może przejść badania okresowego, jednak żaden z tych przypadków nie jest uwzględniony w punktach 0-10 tabeli i nie przeszkadza w przejściu badania dodatkowego.

 

 

W zakresie badania okresowego mamy:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.

 

Załóżmy, że na badanie powypadkowe przyjedzie samochód ciężarowy, skrzyniowy przystosowany do przewozu osób. Są ławki, jest oznakowanie ale nie ma plandeki. Na badaniu okresowym dostałby z tego powodu wynik negatywny bo oprócz "tabelki" sprawdzam zgodnie z Dz.U.32:

 

Warunki dodatkowe dla samochodu ciężarowego przystosowanego do przewozu osób

§ 40. 1. Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do przewozu osób odpowiadają następującym warunkom:

1) nadwozie powinno być rodzaju furgon albo skrzyniowe kryte opończą;

 

Na badaniu powypadkowym nie mam podstaw aby się na ten temat wypowiadać bo sprawdzenie warunków dodatkowych nie wchodzi w zakres badania powypadkowego. Więc nie wykonałem zakresu badania okresowego.

 

Jeśli to Cię nie przekonuje, to nie wiem co może to sprawić i uważam temat za zamknięty do odwołania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co da głosowanie

Tobie, pewnie tyle samo co ta dyskusja.

 

I tak każdy będzie dalej robił po swojemu.

Właściciel SKP pewnie tak, ale na pewno nie zatrudnieni tam diagności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.