marbie Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 ....znając nasze wspaniałe wydziały komunikacji mało który przepisuje z zagranicznego DR kategorię pojazdu. I co wtedy? Przyjeżdża już z polskim DR bez kategorii M1. I co? To jeszcze mały problem, bo ja do tego badania nawet nie podejdę lub dam N. Ale jest grono polskich DR gdzie diagności na I OBT wpisali M1, a w ogóle takiego zapisu nie było w zagranicznym DR. Urzędnik wpisał to co diagnosta i co wtedy? [ Dodano: 04-08-2015, 12:41 ] Ja nie rozumiem dyskusji na temat M1. Tutaj ustawodawca wykazał się zdrowym rozsądkiem, bo zminimalizował możliwość rejestracji niebezpiecznych pojazdów w ruchu prawostronnym i chwała mu za to, bo zrobił coś co i tak było nieuniknione, lecz zacieśnił ilość rejestrowanych anglików. A My nie dyskutujmy co M1, a co nie, tylko korzystajmy z tej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Ale nazwa rodzaju pojazdu bardzo często w dokumentach pojazdu nie występuje lub znacząco odbiega od krajowej klasyfikacji, więc tak nie do końca z tym M1=osobowy Michał - mam kampera z GB. Brak zapisu jaka to kategoria homologacyjna. Wg. Ciebie jaka? Kamper to chyba M1, o ile pamiętam. Chodziło mi o co innego - osobowy to zawsze M1, ale nie każdy M1 to osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Mieszacie. Niech ktoś kumaty to wyjaśni. Auto kategorii hom. N1 - samochód ciężarowy. Zmiany konstrukcyjne na samochód osobowy. Co z kategorią homologacyjną? Pozostaje N1 i nici z pozytywnego badania anglika? Edit: Rozumiem, że nie ma kategorii M1 bo nigdy te auto takiej nie miało? - tam zaraz mieszamy i zaraz kumaty... To trochę za wysoko. Ale jeżeli sprawa dotyczy takiego auta jak tam, to ja przeciwwskazań bym nie miał: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=237704#237704 Ale angol i homologowany dwuetapowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Kamper to chyba M1, o ile pamiętam. A dlaczego? A jak powstał na bazie ciężarówki? Samochody specjalne mogą mieć kategorię zarówno M, jak i N. osobowy to zawsze M1 Ale skąd diagnosta ma wiedzieć, że to osobowy, skoro w dowodzie może nie być wprost takiej informacji (nazwy), a jest spora grup pojazdów (tych nowszych) bez kratki, mających jednak kategorię N1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 A dlaczego? A jak powstał na bazie ciężarówki? Samochody specjalne mogą mieć kategorię zarówno M, jak i N. W nieobowiązującym już rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep samochody kempingowe były wyraźnie zdefiniowane jako kategoria M. Nie wiem jak jest teraz w obowiązujących przepisach (pewnie teraz "definicji" trzeba w prawie UE szukać). le skąd diagnosta ma wiedzieć, że to osobowy, skoro w dowodzie może nie być wprost takiej informacji (nazwy), a jest spora grup pojazdów (tych nowszych) bez kratki, mających jednak kategorię N1. Jeśli ma kategorię N1 to wie, że to ciężarowy. Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy. mowa o M1. No i super, to dzięki rzeczoznawcy, to zaraz będziemy mieli całą armię anglików do rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Kategoria homo wg tego "co widzi"?? Albo wg opinii rzeczoznawcy?? Z tego co pamiętam wszystkie pojazdy specjalne mogły mieć właśnie kategorię M lub N. I tak jest do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Dla przypomnienia może skąd się bierze właściwy wpis do zaświadczenia w rubryce "Kategoria pojazdu": (Na dziś już sławetne M1) O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ? Nowe rozporządzenie określa to tak: Dział Ia: 1) identyfikacja, 2) widoczność, 3) światła drogowe i mijania, 4) światło/a przeciwmgielne, 5) prędkościomierz. Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy. Czyli będzie burdel, jak z przekładanymi, które do dziś świecą w lewo. Wszyscy pamiętamy jakie pierdoły pisali rzeczoznawcy. Nie pomyślałeś, że wymóg M1 oraz osobowy autor celowo wprowadził, by ograniczyć ilość śmieci ?,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ? No Panowie, żeby nie było śmiechu, a nadal trwa dyskusja odnośnie posiadania blach, a że ja uparty na PC jak nie wiem to... Na dziś to wątpię w nowego angola, i jakoś sobie nie wyobrażam cząstkowego, wyrywkowego, fragmentarycznego badania, więc będę się starał od A do Z po całości lecieć. A literalnie to po ustawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 więc będę się starał od A do Z po całości lecieć Ustawodawca daje nam możliwość, aby choć krewnym złom przepuścić, a Ty wymyślasz. W końcu jakoś tę patologię musimy szerzyć ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2015 Ja nie rozumiem dyskusji na temat M1. Tutaj ustawodawca wykazał się zdrowym rozsądkiem, bo zminimalizował możliwość rejestracji niebezpiecznych pojazdów w ruchu prawostronnym i chwała mu za to, bo zrobił coś co i tak było nieuniknione, lecz zacieśnił ilość rejestrowanych anglików. A My nie dyskutujmy co M1, a co nie, tylko korzystajmy z tej możliwości. Nie pomyślałeś, że wymóg M1 oraz osobowy autor celowo wprowadził, by ograniczyć ilość śmieci ?,,, Nikt nie kwestionuje celowości wprowadzenia zapisu z M1. Ale czytajcie proszę ze zrozumieniem jakie pytanie zadałem. Dla powtórzenia: Ja mam inne pytanie. Robimy angole tylko M1. Badanie praktycznie powtarza sie co roku. A znając nasze wspaniałe wydziały komunikacji mało który przepisuje z zagranicznego DR kategorię pojazdu. I co wtedy? Przyjeżdża już z polskim DR bez kategorii M1. I co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 To jeszcze mały problem, bo ja do tego badania nawet nie podejdę lub dam N. Ale jest grono polskich DR gdzie diagności na I OBT wpisali M1, a w ogóle takiego zapisu nie było w zagranicznym DR. Urzędnik wpisał to co diagnosta i co wtedy? Psuj, odpowiedź dałem Ci wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2015 No fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Z tego co pamiętam wszystkie pojazdy specjalne mogły mieć właśnie kategorię M lub N. I tak jest do dziś. Nie ma (nie było?) aż takiej dowolności - w zależności od przeznaczenia. Kempingowy = M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Kategoria homo wg tego "co widzi"?? Zdziwiony ? Przywozili mi klienci takie cudeńka od księgowej na wzór jak ma wyglądać badanie na PIT,CIT. Szkoda że nie skserowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? - Tak właśnie jak piszesz. Te 5 punktów które przytoczyłeś należy się angolowi nowemu, albo zarejestrowanemu i to z ważnymi badaniami technicznymi na dodatek.- Cena? - Na dziś za okresowe cena jest jedna. Dlatego dla mnie bezsensem jest bawić się w to badanie i pobierać 98 złotych, a nie daj jeszcze ustalenie, uzupełnienie niezbędnych danych do rejestracji za kolejne pieniądze. Owszem kasy powinno być więcej, ale który klient kumaty pójdzie na takie układy wiedząc, że wszystko na tip-top załatwi prawie za sto. Namawiam do badań okresowych, rzetelnych badań okresowych przed pierwszą rejestracją, bo urzędy strzeliły se samobója rejestrując to wszystko z uznaniem unijnych parametrów technicznych. Po erze kiloniutonów i nacisków tworzy się następny okres historyczny z masą własną i ładownością. Przeleci się te pięć punktów z Działu Ia i za rok na okresowym afera, bo masa własna pojazd z wymaganiami (ustawą) nie gra. Na szczęście do tego badania identyfikacja została przewidziana. Cała identyfikacja. PS Nie wazne czy ładowność w dowodzie jest podana, czy jej tam nie ma. Ona ma grać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2015 Dlatego dla mnie bezsensem jest bawić się w to badanie i pobierać 98 złotych, a nie daj jeszcze ustalenie, uzupełnienie niezbędnych danych do rejestracji za kolejne pieniądze No i tak będzie. Chyba, że klient zawnioskuje od razu o okresowe po raz pierwszy to z dipem dostanie za 98. Edit. Przypomnijcie mi jak dokładnie będą brzmiały zapisy w adnotacjach DR dla anglika i dla anglika po przeróbce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Tak: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150000670 „zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo – konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 – konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”; Co pozostanie martwym przepisem wobec braku wymogu takiego zapisu w uwagach zaświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Ale za to jest inny żywy zapis, który należy stosować jak komuś oczywiście zależy, by auto poprawnie zarejestrowano: Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości, ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu, stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów, stwierdzone usterki (... i tak dalej...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ? Nowe rozporządzenie określa to tak: Dział Ia: 1) identyfikacja, 2) widoczność, 3) światła drogowe i mijania, 4) światło/a przeciwmgielne, 5) prędkościomierz. Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? Bardzo Cię proszę !!! z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. Czyżby się tu coś zmieniło ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Nowe rozporządzenie wyraźnie określa czynności dla badania okresowego dla tego pojazdu, są to czynności wymienione powyżej... Pytam gdzie się zgubiły pozostałe czynności które standardowo wykonujemy przy okresowym badaniu technicznym dla pojazdów z kierownicą z lewej strony...? Na razie widzę inny zakres dla anglika, inny dla "zwykłych" pojazdów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 adamos, czy robiłeś kiedykolwiek okresowe badanie dla pojazdu nowego niezarejestrowanego, albo drugi przypadek, czy robiłeś całe okresowe dla pojazdu, w którego zagranicznym dowodzie był wpis o ważności badania (oczywiście mogła się zdarzyć taka niepotrzebna sytuacja), ale literalnie - wykonywałeś badanie, całe okresowe badanie? To krótkie badanie dotyczy pojazdów, o których mowa w: „2a. W odniesieniu do pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego, z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu, w przypadku badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, wykonuje się jedynie zakres okresowego badania technicznego pojazdu określony w dziale Ia załącznika nr 1 do rozporządzenia, pod warunkiem, że pojazd ten jest pojazdem, o którym mowa w:1) art. 81 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 lit. a ustawy, albo 2) art. 81 ust. 4 pkt 2 lit. b, jeżeli termin ważności badania technicznego określony w dokumentach, o których mowa w tym przepisie, nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalony na podstawie art. 81 ust. 5–10 ustawy.”; To teraz proszę odszukać dział Ia w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozowju z dnia 2 lipca 2015 rokuoraz przytoczony w dwóch punktach jeden artykuł (81 artykuł, ustęp 4) z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Ja wiem, że ustawa mówi wprost o okresowym, po całości okresowym badaniu dla takiego pojazdu. Natomiast rozporządzenie wprowadziło z deka zamęt - niby okresowe, a 5 punktów ino sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.