Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Taki dziwny temat zadali mi w pracy. Podobno ktoś w tamtym roku robił i wie, ale niestety nie ja, więc nie wiem. A ponadto godzina jest taka, że nie ma ani klienta, ani właściciela, ani nikogo, żeby cokolwiek dopytać, dowiedzieć się, doprecyzować.

Zapodali hasłowo, żeby zrobić „badanie o odstępstwo na 44 tony bo to będzie jeździło Francji” i koniec.

A chodzi dokładnie o wczoraj zarejestrowane nowe dwuosiowe ciągniki siodłowe ze Świadectwem Zgodności WE po polsku jak i z Oświadczeniem o Danych i Informacjach o Pojeździe Niezbędnych do Jego Rejestracji, które na tabliczkach znamionowych noszą takie parametry:

18 800 kg

44 000 kg

7 100 kg

12 300 kg

W dowodach rejestracyjnych wiadomo:

F.1 = 18 800 kg

F.2 = 18 000 kg

F.3 = 40 000 kg

Nacisk Osi = 112,70 kN

No i teraz pytania o co kaman, jakie badanie wykonać, jaki wynik przyporządkować, jak to w zaświadczeniu opisać. Wiem, że funkcjonuje adnotacja ---ZESPÓŁ---, ale zaburzają mi spokój jakieś wnioski, krzyki i hałasy o odstępstwo nie wiadomo tak do końca do kogo i o co.

Chodzi po głowie mi taki patent, żeby skorzystać z możliwości badania dodatkowego na wniosek klienta w celu ustalenia niezbędnych danych do rejestracji i odpowiedzieć uzasadniając tym samym wynik negatywny, że wnioskowany przez klienta parametr 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów jest niewykonalny, bo polskie warunki techniczne przewidują dla takiego zespołu 40 t d.m.c., natomiast tabliczka znamionowa wskazuje 44 tony maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów lecz jest to parametr konstrukcyjny patrząc na nasze przepisy.

No dobrze, ale jak już ktoś udzieli odstępstwa na te 44 tony, to F.2 i nacisk osi po przepisach zostawić, czy też podnosić?

Proszę o wyrozumiałość bo temat jest niszowy coś mi się zdaję i nie ma przymusu aby na przysłowiowe już padło rozwiązanie. Ale sugestie, wskazówki, podpowiedzi mile widziane.

Dziękuję.

Napisano
Chodzi po głowie mi taki patent, żeby skorzystać z możliwości badania dodatkowego na wniosek klienta w celu ustalenia niezbędnych danych do rejestracji

 

Chyba najbardziej racjonalne wyjście.

 

uzasadniając tym samym wynik negatywny

 

Ja bym dał wynik pozytywny, ale trzeba napisać, że wartość odczytana z tabliczki (MMC) to 44 tony. Podałbym zresztą wszystkie dane zawarte na tabliczce. I niech się klient stara o odstępstwo, niech uzasadni do czego mu to potrzebne. Twoja "robota" ma tylko polegać na tym, żeby minister wiedział, że producent przewidział konstrukcyjnie taką możliwość (czyli wnioskowana wartość DMC nie przekroczy MMC).

 

No dobrze, ale jak już ktoś udzieli odstępstwa na te 44 tony, to F.2 i nacisk osi po przepisach zostawić, czy też podnosić?

 

Zależy na co dostanie odstępstwo. Jeśli tylko na F.3 to reszta parametrów bez zmian.

Napisano
A chodzi dokładnie o wczoraj zarejestrowane nowe dwuosiowe ciągniki siodłowe
F.3 = 40 000 kg

A skąd wzięli ten parametr :?

Napisano

Z producenckiego "Oświadczenia o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów", a w nim "Liczba porządkowa 10. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów [kg] 40 000".

Napisano
Z producenckiego "Oświadczenia o danych

Moim zdaniem to jest błąd. Ciekawe na jakiej podstawie tak ustalili :?

Napisano
Moim zdaniem to jest błąd.

 

Ile według Ciebie powinno być?

Napisano

No dobrze, a ile może wynosić w PL d.m.c. zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy (dwuosiowy)?

Napisano
Ile według Ciebie powinno być?

 

 

2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym

jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z:

a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu

intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej

długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 42 tony,

b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach

transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi,

o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 44 tony,

c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji

transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 42 tony,

d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do

operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony;

 

Bo rozumiem ,że chodzi o ciągnik siodłowy? (najmniej jest 42 tony)

Napisano
2.2.2 Pojazdy przegubowe pięcio- lub sześcioosiowe

a) pojazdy silnikowe dwuosiowe z naczepami

trzyosiowymi 40 ton

b) trzyosiowe pojazdy silnikowe z naczepami

dwu- lub trzyosiowymi 40 ton

▼M2

c) dwuosiowe pojazdy silnikowe z naczepami

trójosiowymi przewożące w operacjach

transportu intermodalnego jeden

kontener lub jedno nadwozie wymienne

albo kilka kontenerów lub nadwozi

wymiennych o maksymalnej długości

całkowitej wynoszącej do 45 stóp 42 tony

d) trójosiowe pojazdy silnikowe z naczepami

dwu- lub trójosiowymi przewożące

w operacjach transportu intermodalnego

jeden kontener lub jedno nadwozie

wymienne albo kilka kontenerów lub

nadwozi wymiennych o maksymalnej

długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp 44 tony

Tak to wygląda na dzień dzisiejszy w dyrektywie i tak zapewne był homologowany wedle życzenia producenta .

Napisano
Bo rozumiem ,że chodzi o ciągnik siodłowy? (najmniej jest 42 tony)

 

42 t jest tylko przy transporcie intermodalnym, a "standardowo" 40 ton - to jest ciągnik dwuosiowy. Ale gość chce 44 tony, więc musiałby dostać odstępstwo.

Napisano

Michał - czy w CoC jest podział na MMC i DMC zespołu? Albo w oświadczeniu o danych do rejestracji?

Napisano
Michał - czy w CoC jest podział na MMC i DMC zespołu?

 

W CoC jest, o ile dobrze pamiętam, wyłącznie MMC. Natomiast w oświadczeniu jest DMC.

Napisano

A jak się teraz taki pojazd rejestruje? Z ręki czy zasysa z katalogu?

Napisano

Bierze się z katalogu, a jeśli w nim nie ma odpowiedniej pozycji to się zamawia w ITS i wtedy zaczynają się problemy - bo ITS często wie "lepiej" niż producent.

Napisano

No dobra - ale zostało po staremu, że nawet jak w katalogu jest i DMC i MMC zespołu, to adnotacja zespół z automatu się nie wygeneruje - prawda?

Napisano

Prawda, adnotację ZESPÓŁ trzeba ręcznie zaznaczyć w słowniku adnotacji. Ale czego wymagać od adnotacji ZESPÓŁ, skoro nawet ZABYTKOWY (mimo, że już przy danych pojazdu wybiera się, że to zabytek) nie generuje się z automatu...

Napisano
Zapodali hasłowo, żeby zrobić „badanie o odstępstwo na 44 tony bo to będzie jeździło Francji” i koniec.

(...)

na tabliczkach znamionowych noszą takie parametry:

18 800 kg

44 000 kg

7 100 kg

12 300 kg

W dowodach rejestracyjnych wiadomo:

F.1 = 18 800 kg

F.2 = 18 000 kg

F.3 = 40 000 kg

Nacisk Osi = 112,70 kN

No i teraz pytania o co kaman,

 

Tu jest właśnie pies pogrzebany, ponieważ klient myśli, że jak będzie miał odstępstwo od ministerstwa, to o zezwolenie na przejazd nie musi występować - a tak nie jest.

 

Prawdopodobnie słyszał, że dzwonią, ale nie wie w którym kościele :!:

 

Odstępstwa z ministerstwa są potrzebne do ZAREJESTROWANIA POJAZDU, którego nie można zarejestrować ze względu na nie spełnianie warunków technicznych,

Ten pojazd jest zarejestrowany :!:

Może się poruszać po drogach :!:

Może się poruszać po drogach jako zespół pojazdów 44 tony, pod warunkiem, że dostanie zezwolenienna przejazd nienormatywny (nie mylić z odstępstwem) na te 44 tony i zwiększony nacisk na oś do 12 300 kg :oops:

Nie wspomnę, że u niemca to samo go czeka :x Do Francji daleka droga :evil:

Ja bym dał wynik pozytywny,

Nie idź tą drogą - on może sobie dawać - diagnosta nie

No dobrze, ale jak już ktoś udzieli odstępstwa na te 44 tony, to F.2 i nacisk osi po przepisach zostawić, czy też podnosić?
Występując do Ministerstwa - należy podać max parametry, a więc nie tylko F2 i F3, ale nacisk też, Proszę trż nie zapominać, że występując do ministerstwa należy wykonać zdjęcie tabliczki :cool:
Zależy na co dostanie odstępstwo. Jeśli tylko na F.3 to reszta parametrów bez zmian.
No cóż w Ministerstwie to może :x i dadzą tylko na f3, ale diagnosta da wtedy przy badaniu okresowym negatywa za naciski :evil:

 

Więc podsumowując:

Pojazd zarejestrowany - więc niech klient sobie występuje do ministerstwa - pomóż mu wniosek napisać :evil:

 

Badenie - żadne nie wchodzi w rachubę, a tym bardziej z wynikiem pozytywnym.

Napisano
Badenie - żadne nie wchodzi w rachubę, a tym bardziej z wynikiem pozytywnym.

 

To jest normalnie zarejestrowany pojazd z F.3 = 40 ton, więc skąd miałby się brać wynik N? Co innego, gdyby F.3 wynosiło w DR 44 tony.

 

diagnosta da wtedy przy badaniu okresowym negatywa za naciski

 

Rozwiniesz myśl? Czy nie ma możliwości uzyskania 44 ton zespołu przy nacisku 11,5 tony?

Napisano
Czy nie ma możliwości uzyskania 44 ton zespołu przy nacisku 11,5 tony

Można bez przeciążenia - nie wiemy jaką naczepę będzie ciągał - jeśli rozstaw osi > niż 1,8 to wiadomo lub więcej niż 3-osie

Moim zdaniem są takie opcje-

- wpis w uwagach 44 przy F,3 40

- ustalenie danych za 60 - określić F.3 konstrukcyjne i administracyjne i odstępstwa na F.3

- wysłać skan DR i Wyciąg do ministerstwa na odstępstwa - bo właściwie po co robić dodatkowe jak w homo jest podane 44

 

[ Dodano: 17-02-2017, 09:27 ]

Moim zdaniem - jest bzdurą obcinanie pojazdów do wartości administracyjnych - proszę przeczytać objaśnienie w naszym DR do pozycji F.3 - nie ma tam opisu że chodzi o administracyjną czy konstrukcyjną wartość - w/g mnie powinna być tam wpisywana wartość konstrukcyjna - a Ustawa o transporcie drogowym obliguje przedsiębiorcę do respektowanie przepisów danego kraju

Napisano
proszę przeczytać objaśnienie w naszym DR do pozycji F.3

Dowód:

F.1 – maksymalna masa całkowita

F.2, F.3 – dopuszczalna masa całkowita pojazdu / zespołu pojazdów

 

Rozporządzenie w Sprawie Rejestracji i Oznaczania Pojazdów:

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),

 

Instrukcja w Sprawie Rejestracji:

6) w rubryce przy kodzie F.1 – wpisuje się maksymalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu, wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta, wyrażoną w kg; nie dotyczy motocykli i motorowerów;

7) w rubryce przy kodzie F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg;

8 ) w rubryce przy kodzie F.3 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów, wyrażoną w kg;

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A wracając do sedna, co jako stacja należy zrobić, wykonać, opisać i wynik przyporządkować w myśl przysłowia „klient nasz pan”. Klient wnioskuje o badanie z uwzględnieniem 44 ton jako dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów i co dalej?

Na chwile obecna problem stanowi tylko badanie ze zmianą 40 ton na 44 tony. Nie ruszamy transportu drogowego ani podobnych spraw z tym związanych jak transport kombinowany, zespoły, kontenery i adnotacje do dowodu.

 

1. Rodzaj badania?

2. Wynik badania?

3. Ewentualny opis do badania?

 

Załączniki wiadomo: Fotki, Zdjęcia, Świadectwo Zgodności WE, Oświadczenie Producenta o Danych Niezbędnych do Rejestracji.

Napisano

Zacznijmy od jednego - jakim cudem można wydać odstępstwo na zarejestrowany pojazd??

Oczywiście Oleksiak to może i nie takie rzeczy, ale mimo wszystko...

 

Po drugie.

w naszym DR do pozycji F.3 - nie ma tam opisu że chodzi o administracyjną czy konstrukcyjną wartość

:shock:

w/g mnie powinna być tam wpisywana wartość konstrukcyjna

O matko! To co powinno być w adnotacji "ZESPÓŁ"??

 

Tu jest właśnie pies pogrzebany, ponieważ klient myśli, że jak będzie miał odstępstwo od ministerstwa, to o zezwolenie na przejazd nie musi występować - a tak nie jest.

 

Skoro mój pojazd nie przekracza DMC określonego warunkami technicznymi i nie przekraczam parametrów samej drogi (a przy 44 tonach i transporcie intermodalnym jest to do zrobienia) to gdzie i do kogo mam występować o jakieś zezwolenie?

 

[ Dodano: 17-02-2017, 10:03 ]

Jeszcze jedno:

 

Załączniki wiadomo: Fotki, Zdjęcia, Świadectwo Zgodności WE, Oświadczenie Producenta o Danych Niezbędnych do Rejestracji.

 

Przecież posiadanie tych dokumentów przeczy konieczności uzyskania odstępstwa :razz:

Napisano
w rubryce przy kodzie F.3 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów, wyrażoną w kg
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg

Czy producent pojazdu zna nasze przepisy - może dla nich MMC DMC to to samo - dla czego więc na TZ wpisują 44 a nie 40 - tylko u nas jest ten problem - w germanii normą jest wpisanie w uwagach różne opcje - to jest wina naszych przepisów - zakładamy iż pojazd będzie eksploatowany wyłącznie na terenie kraju

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.