Skocz do zawartości

Odstępstwo z 40 t d.m.c. na 44 t d.m.c.


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Ale badanie by musiało mieć wynik negatywny, a nie będzie miało

 

W tym przypadku by nie musiało, gdyż pojazd warunki spełnia. Tutaj chodzi o "podwyższenie" tych warunków, więc badanie ma na celu tylko potwierdzenie konstrukcyjnej możliwości podwyższenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dodatkowo - jest to postępowanie indywidualne i nie istnieje prawny obowiązek dostarczenia konkretnych dokumentów wg widzi-misię przyjmującego. Uważają, że wniosek niekompletny to niech wzywają do uzupełnienia dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważają, że wniosek niekompletny to niech wzywają do uzupełnienia dokumentów.

 

Jasna sprawa, ale "życie" uczy, że tak będzie szybciej. Ponadto, "komplet" dokumentów to większa szansa na uzyskanie odstępstwa. Jednak w tym przypadku marnie widzę to odstępstwo - czym je w ogóle umotywować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to czym? Bo tak chce. Sam pisałeś, że u Ciebie jakiś klient tak to przepchnął, choć do teraz nie kumam jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być odstępstwa. Jeśli ma konstrukcyjne 44T i wynika to rzeczywiście z TZ to otrzymując zezwolenie (stałe, roczne, ....jednorazowe)od zarządcy drogi na przejazd ponadnormatywny (bo przekracza nacisk osi) to korzysta z parametrów konstrukcyjnych a nie z odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być odstępstwa. Jeśli ma konstrukcyjne 44T i wynika to rzeczywiście z TZ to otrzymując zezwolenie (stałe, roczne, ....jednorazowe)od zarządcy drogi na przejazd ponadnormatywny (bo przekracza nacisk osi) to korzysta z parametrów konstrukcyjnych a nie z odstępstwa.

 

Masz racje ale im tego nie wytłumaczysz :razz:

Staram się im to napisać ale oni i tak swoje :P

Idę kawę zrobić bo mnie muli :D:D:oops:

Uparli się na to odstępstwo i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiecie, że przekroczy naciski?

 

Dziś jak powiezie intermodalny 42 tony to może to robić BEZ ZEZWOLENIA.

Jak powiezie 44 tony, to też może, ale już z zezwoleniem.

 

Jak zrówna sobie MMC z DMC to nadal będzie woził 44 tony, ale BEZ ZEZWOLENIA, więc różnica jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję aboz. Niestety, lecz o pozostawieniu w spokoju transportu drogowego każdemu z osobna mus robić przytyki.

I temu tam.gifmarkes30.

I temu tam.gifNowicjusz.

 

Myśl przewodnia tematu to tylko i wyłącznie badanie techniczne, jego rodzaj, zakres, opis/uwagi i na końcu opłata w kontekście poniższego zdania, w którym chodzi o ZAŚWIADCZENIE - tak dla jasności:

 

"Wykaz załączników do wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym:

6. oryginał lub poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z przeprowadzonego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów w kraju, wskazującego wartości konstrukcyjne, danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych"

 

W tym przypadku nie ważny rodzaj transportu, ani co samochód będzie woził! Ot zwykły zestaw ciągnik plus naczepa kupą gratów załadowana. Ale żeby te graty przewozić klient życzy sobie dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów podnieść na 44 tony. DO-PU-SZCZA-LNĄ!!!

Ma pełne prawo ku temu i są opisane sposoby czego się wymaga i jak to sie robi. Jednym z wymagań jest zaświadczenie, o którym w cytacie i to jest sedno problemu, a nie picie loohry!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nadmienię, że badania zostały wykonane ze "wskazaniem wartości konstrukcyjnch danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych" co skutkowało wynikiem negatywnym. ;)

No sami podpowiedzieli.

- Przekraczają?

- Przekraczają!

Koniec! Tak w świat poszło! Amen!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam nie widzę podstaw do badania N.

 

Tudzież wynik N na OBT powinien dostać każdy pojazd z parametrami konstrukcyjnymi wyższymi od dopuszczalnych co dla sporej grupy pojazdów jest normą 8)

 

Czyli DR wydany niezgodnie z prawem był - tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Dowód rejestracyjny wydany OK.

- Zapodali procedurę?

- Zapodali.

- Określili co wskazać?

- Określili.

Wykonałem więc robotę wedle wskazań.

Obawiałem się, że wynik [P] mógłby więcej zamieszać niż [N].

Niestety, lecz w tej zamotanej sprawie odpadały argumenty "nie bo nie". No i trzeba było zalawirować w myśl przysłowia klient syty stacja cała, czy tam owca cała i wilk syty.

Ufff... Pozamiatane. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam nie widzę podstaw do badania N.

I ja również, ponieważ:

Nadmienię, że badania zostały wykonane ze "wskazaniem wartości konstrukcyjnch danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych" co skutkowało wynikiem negatywnym

Ale w tym konkretnym przypadku jeszcze ten parametr nie został przekroczony. Klient dopiero chce go przekroczyć.

Bo zapisy w DR nie przekraczają administracyjnych parametrów.

Dla przypomnienia:parametry:

18 800 kg

44 000 kg

7 100 kg

12 300 kg

W dowodach rejestracyjnych wiadomo:

F.1 = 18 800 kg

F.2 = 18 000 kg

F.3 = 40 000 kg"

Jakby było F.3= 44 000kg. To wtedy wynik N. Ale jeszcze tak nie jest.( w chwili badania).

To takie moje zdanie.

"

 

[ Dodano: 21-02-2017, 07:42 ]

Reszta należy do klienta:

"Wnioski dotyczące odstępstw od warunków technicznych rozpatrywane są indywidualnie na podstawie uzasadnienia przedstawionego przez wnioskodawcę oraz zebranych w trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego materiałów oraz dowodów."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie rację, ale jak pisałem, w tej sprawie należało zalawirować tak przynajmniej troszkę.

No i tu przyjąłem minę jak na tej emocie u-imbir.gif naciagając wynik [N] w stosunku do danych konstrukcyjnych z tabliczki znamionowej.

:hihi:

Czas pokaże co będzie dalej. Trzeba czekać, może choć skrawki zwrotnych informacji dotrą do mnie.

Dawniej dla tej firmy inna stacja robiła takie "cuda" na zasadzie badania okresowego z DiP-em w załączeniu i też z negatywnym wynikiem. DiP odpuściłem sobie. Ale, żeby w ministerstwie za bardzo nie namieszać starałem się "cuda" potraktować podobnie, bo oprócz SKP nic się nie zmienia w tej sprawie. Podmiot wnioskujący o odstępstwo ten sam pozostaję, samochody i parametry techniczne jak kiedyś tak i dzisiaj takie same. Wniosek prosty - trzeba deptać po wytyczonym śladzie.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udzież wynik N na OBT powinien dostać każdy pojazd z parametrami konstrukcyjnymi wyższymi od dopuszczalnych co dla sporej grupy pojazdów jest normą 8)

 

Widzisz i nie grzmisz :P

 

To w takim razie u Ciebie żaden pojazd typu Ciągnik samochodowy lub sam. ciężarowy by nie przeszedł :D

To przysyłaj Je do mnie u mnie przejdą z P :D

 

To takie moje zdanie.

Tak jak piszesz to jest twoje zdanie :-D masz do tego prawo :-D Ale pamietaj błędne decyzje trzeba zmieniać :D bez różnicy kto je popełnił :D

blakop napisał/a:

A ja tam nie widzę podstaw do badania N.

 

I ja również, ponieważ:

A ja już nic nie widzę :razz:

Kombinujecie jak koń pod górę :-D i po co nie wiem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujecie jak koń pod górę i po co nie wiem :razz:
- Tak! Kombinuję! Jak Ci to przeszkadza to nie zabieraj głosu, jak mogę prosić, bo tylko wprowadzasz zamieszanie! Napisałem wyraźnie o co chodzi i padło:
Ja kończę bo nie ma sensu.
- To bądź uprzejmy trzymać się rzuconego słowa!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciagając wynik [N] w stosunku do danych konstrukcyjnych z tabliczki znamionowej

 

A które to dane konstrukcyjne nie zgadzały się z DR? F.1 zgodne, a innych danych w DR nie ma (F.2, F.3 i nacisk to wartości dopuszczalne).

 

To już lepiej było, zamiast naciągać n N, nie określić wyniku :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak! Kombinuję! Jak Ci to przeszkadza to nie zabieraj głosu, jak mogę prosić, bo tylko wprowadzasz zamieszanie!

Mi nie ale Tobie tak :D ale zobaczcie sami jakie proste rozwiązanie :-) paru diagnostów a nie można się porozumieć :P to skąd dopiero jak by nas było dużo więcej no nie ma jedności :razz:

 

Nowicjusz napisał/a:

Ja kończę bo nie ma sensu.

- To bądź uprzejmy trzymać się rzuconego słowa!!!

Nie ma sprawy :D A ty kombinuj dalej. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowicjusz, jakbyś nie widział, to przypomnę:

Badania zostały wykonane [...]

Koniec! Tak w świat poszło! Amen!

Ufff... Pozamiatane.
- Skończone kombinowanie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki dziwny temat .....Zapodali hasłowo, żeby zrobić „badanie o odstępstwo na 44 tony bo to będzie jeździło Francji” i koniec.

Uważam ,że skoro to będzie jeździło we Francji, to wystarczy jak w F.3. 40000, a w uwagach MMC zespołu 44000kg , to we Francji nikt mu się nie doczepi(odstępstwo na Polskę jest mu niepotrzebne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykamy Kolego Paprock, ?

A to tak można :D

Nawet tu władza odbija się ................. :D:evil:

 

To jak też zamykam :D:D się :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciagając wynik [N] w stosunku do danych konstrukcyjnych z tabliczki znamionowej

 

A które to dane konstrukcyjne nie zgadzały się z DR? F.1 zgodne, a innych danych w DR nie ma (F.2, F.3 i nacisk to wartości dopuszczalne).

 

To już lepiej było, zamiast naciągać n N, nie określić wyniku :x

- OK! - OK!

 

Po telefonicznych łączach jednak należało skorygować ciut-ciut badanie i ma być tak jak niżej i skończyło się telefoniczne gadanie:

Do badania przedstawiono dwuosiowy ciągnik samochodowy (siodłowy) z następującymi maksymalnymi wartościami konstrukcyjnymi odczytanymi z tabliczki znamionowej pojazdu:

8800 kg – maksymalna masa całkowita pojazdu,

44000 kg – maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów,

7100 kg – maksymalne obciążenia osi przedniej (69,58 kN),

12300 – maksymalne obciążenie osi tylnej (120,54 kN).

Powyższe wartości konstrukcyjne przekraczają poniższe parametry administracyjne określone w Rozporzadzeniu w Sprawie Warunków Technicznych Pojazdów:

18000 – dopuszczalna masa całkowita pojazdu,

40000 – dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów,

112,70 – największy dopuszczalny nacisk osi.

Przekroczenie przez wartości konstrukcyjne parametrów administracyjnych skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego.

Wymagana decyzja ministra właściwego do spraw transportu o odstępstwie od warunków technicznych.

 

Proszę porównać powyższe zdania z końcówką poniższej instrukcji:

"6. oryginał lub poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z przeprowadzonego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów w kraju, wskazującego wartości konstrukcyjne, danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych;"

 

Nie jest łatwo i nikt nie twierdził, że będzie z górki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczenie przez wartości konstrukcyjne parametrów administracyjnych

Przecież zawsze są - śmiechu warta decyzja

skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego.
- to się uśmiałem :D

:D:D

Po telefonicznych łączach jednak należało skorygować
- ten pan co kazał tak napisać to faktycznie nie zna się na rzeczy :D

:D:D

Konstrukcyjna zawsze jest wyższa od administracyjne bądź równa :razz::razz:

No tak jak takie osoby będą podejmować takie decyzje to tak będzie :x

Ale jak by nie było to chodzi o kasę ktoś za to będzie płacił :P A co tam niech płacą za niewiedzę :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczenie przez wartości konstrukcyjne parametrów administracyjnych skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego.

 

Nie obraź się - ale to straszna bzdura. Za takie coś mógłbyś mieć zabrane uprawnienia. Co innego, gdyby pojazd miał np. masę własną większą niż dopuszczalna wynikająca z przepisów. A tutaj jest wszystko ok - wartości konstrukcyjne są większe od dopuszczalnych, więc w DR znalazły się "obniżone" parametry F.2, F.3 i nacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.