Skocz do zawartości

Odstępstwo z 40 t d.m.c. na 44 t d.m.c.


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Nie obraź się - ale to straszna bzdura.
- spoko, to nie moje wymysły.

Sens tego z grubsza po drugiej stronie słuchawki był taki, że wnioskowane konstrukcyjne jako administracyjne bez odstępstwa przyjąć nie da rady dlatego negatyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskowane konstrukcyjne jako administracyjne bez odstępstwa przyjąć nie da rady

 

To się zgadza - po to właśnie wnioskuje o odstępstwo

 

dlatego negatyw

 

Moim zdaniem całkowicie bezpodstawny. Ciebie nie obchodzi o co klient i gdzie będzie wnioskował. Czy stwierdziłeś niezgodność F.1 z tabliczką? Czy stwierdziłeś niezgodność F.2, F.3 i nacisku z warunkami technicznymi?

 

[ Dodano: 21-02-2017, 12:13 ]

- spoko, to nie moje wymysły.

 

Ale Ty odpowiadasz za zgodność badania (wyniku) z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pełną świadomość odpowiedzialności i mam nadzieję, że zaświadczenie jako załącznik w sprawie w czeluściach ministerstwa gdzieś tam przepadnie, a gdyby nawet w razie draki, to w tych samych czeluściach są bliźniaczo podobne dokumenty potwierdzające reguły negatywnych wyników.

Życie, a w przyrodzie nic nie ginie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock - a wytłumacz mi taką rzecz.

Dziś dałeś mu wynik N, bo dane konstrukcyjne przekraczają administracyjne.

Jak wspomniałem pomijam fakt, że tak to większość pojazdów byś wyeliminował z ruchu ;)

Ale wytłumacz mi co jak za parę tygodni ten gość wróci do Ciebie i stwierdzi, że jednak odstępstwa NIE DOSTAŁ?

Jakie badanie mu wtedy zrobisz? :) No raz w rejestrze masz N, za przekroczone parametry, a za chwilę bez żadnych zmian będzie to już jednak P? :razz:

 

Jak dla mnie to taki wynik na życzenie.

 

I jeszcze raz powtarzam - jeśli w F3 tego pojazdu w DR pojawi się parametr 44t (bo jednak dostanie odstępstwo) to jest to zasadnicza różnica dla właściciela, bo nie będzie już musiał występować o zezwolenia. Teraz musi. Jakoś nikt tego nie zauważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop, ja wiem, że honor, duma, ambicja, niezłomność, etyka, charakter, niezawisłość, samodzielność, samodecyzyjność...

Przedstawiłem sedno problemu na forum. Rozmawiałem ze stacją, która badania takie wykonywała dla tego podmiotu. Opisałem, że okresowe, że wynik [N,] że łącznie z DiP-em.

Poinformowałem pisemnie kogo trzeba o moim stanowisku w tej sprawie, że dodatkowe z wynikiem [P], itp. To mi w kontrze wykopali ksera poprzednich zaświadczeń i odstępstw z połowy 2015 roku z delikatną sugestią, żeby lepiej trzymać się utartych szlaków. Wnioski z rozmowy telefonicznej sprowadzającej się do zaleceń z punktu szóstego instrukcji o odstępstwo też wcześniej naświetliłem. Dla niektórych gdzieś tam w królestwie het mogą być różne cuda popisane w dowodzie, a wynik [N] dlatego, że klienckie wydumki przekraczają administracyjne z warunków technicznych. Z warunków technicznych, a nie z dowodu rejestracyjnego – podkreślam za kimś bez sensu. Czyli kolejny wniosek się rodzi o istnieniu badania technicznego niewiadomego sposobu i zakresu wykonywanego dla organizacji z ulicy Tytusa... Romka i a'Tomka. :x

Na zakończenie i dla zaspokojenia ciekawości pouczenie z decyzji wkleję. Ma się rozumieć, że z decyzji tematycznych samochodów na odstępstwo zezwalającej:

5ae1a7c0977ff_Pouczeniezdecyzjioodstpstwie.gif.5b99f47698bbe3d511a60b00525c2688.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o tym pisałem - więc tym bardziej nie rozumiem po co mu odstępstwo.

 

 

Ale wiadomo kto nie kombinuje ten ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowe z wynikiem [P]

 

Tego się trzeba było trzymać, zgodnie z przepisami. Żaden przepis nie zabrania tego żeby wartości maksymalne były wyższe od dopuszczalnych.

 

Pytanie pomocnicze - czy gdyby klient przyjechał takim pojazdem (np. z zagranicy) na ustalenie danych i nie chciał wnioskować o żadne odstępstwa to też dałbyś N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczenie przez wartości konstrukcyjne parametrów administracyjnych skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego.

to jest mistrzostwo świata.

Niestety muszę przyznać rację Blakopowi

Jak wspomniałem pomijam fakt, że tak to większość pojazdów byś wyeliminował z ruchu ;)

 

Wymagana decyzja ministra właściwego do spraw transportu
A tobie skąd to wiedzieć. Ja takiego czegoś nie piszę i co więcej nie napiszę.

 

Ale tu już Blakop napisał bzdurę:

I jeszcze raz powtarzam - jeśli w F3 tego pojazdu w DR pojawi się parametr 44t (bo jednak dostanie odstępstwo) to jest to zasadnicza różnica dla właściciela, bo nie będzie już musiał występować o zezwolenia. Teraz musi. Jakoś nikt tego nie zauważa.
Jest to nieprawdziwe twierdzenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie weźcie poprawkę troszkę na indywidualne potraktowanie sprawy.

Te pojazdy są zarejestrowane, mają ważne terminy badań technicznych. Nikt i nic nie eliminuje ich z ruchu. Czynności mniej lub bardziej przepisowe podjete przeze mnie miały tylko ułatwić klientowi przedmiotowe zadanie. Też mnie drażni to "skutkuje", ale zależało mi na podkreśleniu negatywnego wyniku w tym konkretnym przypadku w związku z absurdalnym potraktowaniem parametrów konstrukcyjnych w stosunku do danych administracyjnych.

Dzięki za sugestię, wnisoski, wypowiedzi.

Dla mnie pierwsza transza badań w taki a nie inny sposób wykonana. Nastepne będą bliźniacze w przypadku tych odstępstw.

Myslę, że pora najwyższa pomału temat zawijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moje DMC wynosi 44 tony, to nie przekraczam wartości administracyjnych przy transporcie intermodalnym. To po co mi zezwolenie.

proszę zacytować przepis, który nakłada na mnie taki obowiązek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy przycięli wartości administracyjne:

 

DMC 32000 kg

nacisk osi 1 i 2 (łącznie) 15000 kg

nacisk osi 3 i 4 (łącznie) 19000 kg

 

To chyba nawet odpowiada polskim warunkom technicznym, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, Bardziej chodzi o to 41750 - wiadomo 41000 + 750 /lekka/ - F.3 - administracyjne 32750 :razz: przy 41750 konstrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wkleiłeś załącznika (ciągu dalszego danych w DR), więc nie widać jak Niemcy te przyczepy/zespoły pookreślali.

 

Pole O.1 jest puste, więc może ten pojazd jest przystosowany wyłącznie do przyczep lekkich (mogą być bez hamulca)? Wtedy zespół będzie równy DMC (MMC) + 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc nie widać jak Niemcy te przyczepy/zespoły pookreślal

W opisie nic nie ma dotyczącego MMC zespołu - na odwrocie DR też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie nic nie ma dotyczącego MMC zespołu - na odwrocie DR też

 

A w załączniku do DR? Powinien być taki wielkości DR, zazwyczaj było to spięte ze sobą. Załącznik na pewno był, bo adnotacje w DR kończą się "ciąg dalszy, patrz załącznik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik na pewno był, bo adnotacje w DR kończą się "ciąg dalszy, patrz załącznik
Miałem komplet z załącznikiem - echo - rejestruję całą flotę sprowadzoną z za granicy 150 szt - ten DR jest jeszcze w miarę normalny - jak przyjadą następne kwiatki to wrzucę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że MMC przyczepy wynosi z jakiegoś powodu tylko 750 kg. Stąd zespół 32750, bo więcej i tak nie może osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak dobrze idzie w temacie to zapodam 4-oskę - też na odstępstwa :razz: - TZ + DR - przycięło 4 na TZ - 13000

 

Coś z tą TZ nie tak :x

Chyba ktoś coś zrobił i się nie znał :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO, moje wypociny ciągników dotyczyły. Ty masz wywrotkę na tapecie.

Nie wiem, ale z jakiegoś powodu we wklejonym wcześniej (4 str. tematu) fragmencie świadectwa zgodności zapodali możliwość ciągnięcia niehamowanej przyczepki w wysokości 750 kilogramów przez ciągnik siodłowy.

Może podobnie ma się sprawa z kiprowanymi samochodami, może dla tej konstrukcji producent nic więcej nie przewidział.

Rada taka; pisz co w dokumentach w zgodzie z przepisami widać.

 

W osobowym zmniejszyłem niechcący o 300 kg parametr [O.1] i cały weekend skrobałem wyjaśnienie.

tam.gif Piemko z WK http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=273666#273666

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wklejonym wcześniej (4 str. tematu) fragmencie świadectwa zgodności zapodali możliwość ciągnięcia niehamowanej przyczepki w wysokości 750 kilogramów przez ciągnik siodłowy.

Może podobnie ma się sprawa z kiprowanymi samochodami, może dla tej konstrukcji producent nic więcej nie przewidział.

Nie przewidział, bo nie wyposażył pojazdu w instalacje pneumatyczną do przyczepy i stąd taka masa, choć teoretycznie to z hamulcem najazdowym mogło by być 3500kg zamiast tych 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie da ,jak się da .Przed chwilą miałem takie cudo .

W DR wygląda to tak:

F3- 40000KG

 

w uwagach :

ZESPÓŁ 44000KG

 

niżej

ODSTĘPSTWO -DOP. MASA ZESPOŁU F.3-44000KG i numer odstępstwa.

 

Na tabliczce jedna kolumna

18000

44000

1-8000

2-11500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie da ,jak się da .Przed chwilą miałem takie cudo .

W DR wygląda to tak:

F3- 40000KG

 

w uwagach :

ZESPÓŁ 44000KG

takie miałem wczoraj w Actrosie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F3- 40000KG

 

w uwagach :

ZESPÓŁ 44000KG

 

niżej

ODSTĘPSTWO -DOP. MASA ZESPOŁU F.3-44000KG i numer odstępstwa.

 

DR wydany błędnie. Skoro dostał odstępstwo to F.3 powinno być 44000 kg. Przy odstępstwie wpisuje się czego dotyczy, a nie numer decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.