aboz Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Czy producent pojazdu zna nasze przepisyA myślisz, że na jakiej podstawie wyznaczają wartości administracyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Moim zdaniem są takie opcje-- wpis w uwagach 44 przy F,3 40 - ustalenie danych za 60 - określić F.3 konstrukcyjne i administracyjne i odstępstwa na F.3 Ale po co - ma to w homologacji Co więcej powinien mieć to w DR - wysłać skan DR i Wyciąg do ministerstwa na odstępstwa - bo właściwie po co robić dodatkowe jak w homo jest podane 44 I to jest sedno sprawy i tak musi to wysłać (łącznie ze zdjęciem TZ) do ministerstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Skoro na tabliczce jest 44 T to w DR w poz F3 powinno być 44T ( bo tak zezwalają przepisy administracyjne). Dla pojazdu z Polskiej sieci dilerskiej przyczyny wpisania w F3 40 T mogą być 2: 1. Błąd w oświadczeniu o danych - poprawka producenta i wymiana DR w WK z poprawnymi danymi. 2. Błąd na TZ - wymiana TZ u producenta i zostaje 40 T. Nie występujemy o żadne odstępstwo !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 markes30, to jest ciągnik dwuosiowy. Dla niego maks to 42t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 I to jest sedno sprawy A moim zdaniem - powinno być tak jak w germanii - w przypadku ciągnika - F.3 puste - a w uwagach - administracyjne, konstrukcyjne inter modalne i cała reszta - a tak to kilka stron i przepychanie - czy na prawdę w przypadku konia to F.3 jest takie ważne - od tego jak korzysta przewoźnik z pojazdu jest ITD - po to właśnie przewoźnicy robią licencje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Zacznijmy od jednego - jakim cudem można wydać odstępstwo na zarejestrowany pojazd?? Można dostać (szkoda że nie skserowałem, a teraz to już nie do odnalezienia). Gość dostał odstępstwo (umotywował chyba koniecznością przewożenia specyficznych ładunków), które pozwoliło na podniesienie DMC (i zdaje się nacisków, o ile pamiętam, a może właśnie to było samo DMC, bo naciski się mieściły?). Ostatnimi czasy (a może zawsze, nie pamiętam) w pouczeniu minister zaznacza, że uzyskanie odstępstwa nie zwalnia od obowiązku stosowania przepisów dla pojazdów nienormatywnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 moim skromnym zdaniem , ustalenie danych - wpisać MMC a WK wpisuje to w dowodzie w uwagach , gość przewozi np . gabaryty jednostkowo i potrzebuje to udokumentować służbom i przy przy np przetargach , czy zdobywaniu zleceń itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 A czy tabliczka nie powinna mieć dwóch kolumn i w końcu wiedzieli byśmy czy ten parametr na TZ to MMC czy DMC? Michał - a możesz przypomnieć ten swój przypadek? Bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie mu podwyższyłeś DMC. Zmiany konstrukcyjne czy co to było?? I pamiętajmy o jednym - transporty intermodalne do 44t nie są ponadnormatywne. No chyba, że dana droga nie daje rady, ale to już inna historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Dla mnie najfajniejsze w tym temacie jest to , że u polskiego ministra próbuje uzyskać się odstępstwo żeby dostosować do warunków francuskich , przynajmniej taki był punkt wyjścia klienta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 transporty intermodalne do 44t nie są ponadnormatywne To jest ciągnik dwuosiowy, więc w intermodalnym może mieć tylko 42 t. Bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie mu podwyższyłeś DMC Był samochód (strzelam) trzyosiowy o DMC 26 ton i MMC powiedzmy 30 t. W DR F.1 - 30000, F.2 - 26000. Gość przyniósł odstępstwo, że DMC może wynosić (strzelam wartość) 28000 kg, więc na tej podstawie zmieniło się w DR F.2 (na 28000) - nie zaszły tu żadne zmiany konstrukcyjne, zostało podniesione DMC o ileśtam (ale bez przekroczenia MMC). Nie mogę sobie przypomnieć marki ani właściciela, więc nie jestem w stanie tego odszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 To jest ciągnik dwuosiowy, więc w intermodalnym może mieć tylko 42 t. Sorki - zapomniałem o tym że to dwuosiówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 dana droga nie daje rady, ale mosty dają radę http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=157618#157618 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2017 Autor Share Napisano 17 Luty 2017 Dobrze Panowie, skoro już jesteśmy przy intermodalnym i jego 42 lub 44 tonach w zależności od ilości osi, to mi jeszcze strzeliła do głowy taka zagwozdka i prosiłbym o rozwiązanie, bo ani ja, ani WK nie udzieliło odpowiedzi jednoznacznej w temacie ile wyniesie parametr przy adnotacji "---ZESPÓŁ---" dla tego konkretnego pojazdu? Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 ile wyniesie parametr przy adnotacji "---ZESPÓŁ---" dla tego konkretnego pojazdu Skoro masa konstrukcyjna zespołu (można sprawdzić w świadectwie zgodności czy się zgadza z tabliczką) wynosi 44000 kg to taka wartość powinna pojawić się przy tej adnotacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2017 Autor Share Napisano 17 Luty 2017 No jakie to proste! A co dzisiaj było telefonicznego rozkminiania, ustalania, kombinowanie, filozofowania to masakra jakaś, że to bardziej o intermodalny chodzi i jego d.m.c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 Czy nasz DR od ciągnika nie może wyglądać tak jak u Niemca - ich też dotyczą te same dyrektywy i nikt tam nie rozmienia tego na drobne - tylko u nas to trzeba się prosić o wpis w adnotacjach a tam to norma i nikt nie kombinuje co wpisać w F.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2017 Autor Share Napisano 17 Luty 2017 A czy tabliczka nie powinna mieć dwóch kolumn i w końcu wiedzieli byśmy czy ten parametr na TZ to MMC czy DMC? - powinna!Ale co to da, jak to tylko będzie odwrotna sytuacja przy sprowadzańcach. Parametry konstrukcyjne (techniczne) będą wporzo, administracyjne będą wporzo na Beneluxy załóżmy, a w Polsce i tak mus być wszystko po naszemu. Wracając do samej tabliczki to dane rozpisane w jednej kolumnie mówią o technicznie dopuszczalnych masach. Dopiero druga kolumna (lewa) powinna odnosić się do zamierzonych maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych. No tak to przynajmniej w jakiejś w dyrektywie podali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 A jak jest tylko jedna kolumna, to skąd wiesz, czy to prawa, czy lewa? A pozycja "ZESPÓŁ" u nas raczej kłopotów nie ma. To właśnie w rubryce F3 nie do końca wiadomo co wpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 To właśnie w rubryce F3 nie do końca wiadomo co wpisać. A dla mnie nie - 40 ton a w dr zespół 44 t i powinien się znaleźć szczególny zapis - dla transportu intermodialnego - 42 t a dlatego w środku bo to jest specyficzny przewóz (jedyny) i powinna być jasna informacja, że tylko dla tego przewozu 42 tony, bo kierowca widząc f3 - 42 może sądzić, że dotyczy to "firanki" - a tak nie jest. I jakie to by było proste i jasne - tylko nie może być proste - bo jesteśmy w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Luty 2017 Autor Share Napisano 18 Luty 2017 A jak jest tylko jedna kolumna, to skąd wiesz, czy to prawa, czy lewa? - w przypadku rozpiski w jednej kolumnie strony lewej, prawej, środkowej, na skos się nie rozkminia. Mam wiele razy pod wiatr, ale akurat tu sprawa jest jasna. Jedna kolumna = dane konstrukcyjne (techniczne). Dwie kolumny = dane administracyjne w lewej. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Co do zasadniczego wątku, to zaczyna mi się sprawa mniej jakby podobać, bo podobno w rachubę wchodzi wykonanie okresowego badania. No w sumie nic klientowi nie zabrania przedstawiać co tydzień pojazd do takiego badania, ale... No właśnie, bo okresowe badanie ma się nijak do problemu, prawda? I tu moja prośba o wsparcie, kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo? Na chwilę obecną bazują na podobnej sprawie tak wykonanej ze dwa lata temu przez jakąś stację i kurka wodna żadne tłumaczenie nie dociera, nici z objaśnień procedur. Wszystko jak grochem o ścianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 Blakop o nic nie pytał. On po prostu nudzi się. Przeczytaj jeszcze raz jego post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 A dlaczego w F3 właśnie nie od razu 42 jako wartość maksymalną? Co z tego, że tylko w pewnych warunkach? Akurat sam kiedyś optowałeś, żeby wpisywać dane maksymalne, np. dotyczące wymiarów. Więc jak dla mnie nie jest jasne co wpisać do F.3. Bo pobożne życzenia co tam by można wpisać, gdzie i jak i że u Niemców jest ładniej niż u nas to jedno, a fakt jest taki, że ten parametr 42 w tym wypadku wg Was nigdy nigdzie w tym DR się nie znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 I tu moja prośba o wsparcie, kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo? To nie jest kwestia uregulowana w przepisach. Jednak logicznym jest, że minister chce zaświadczenia od fachowca (diagnosty), który opisze mu jakich warunków pojazd nie spełnia oraz jakie dane (w tym przypadku konstrukcyjne) są na tabliczce. Jak dla mnie jedynym badaniem coś wnoszącym do sprawy jest ustalenie danych, w którym trzeba wypisać wszystkie dane znajdujące się na tabliczce. Co najwyżej, porównując te dane z DR, można dodać, że w DR zawarte są wartości dopuszczalne (DMC, DMC zespołu, nacisk), jednak w pewnych warunkach (intermodalny) F.3 może wynosić 42 t. Z dalej to już sprawa właściciela jak sobie wniosek umotywuje i czy minister to łyknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Luty 2017 Autor Share Napisano 18 Luty 2017 kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo? - OK, doczytałem: 6. oryginał lub poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z przeprowadzonego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów w kraju, wskazującego wartości konstrukcyjne, danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych; http://mib.gov.pl/media/4240/Zal_do_wniosku_o_odstepstwo_od_WT.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 A co stoi w świadectwie zgodności tego pojazdu? Bo ja jednego nie rozumiem. Producent w tej sprawie określił w świadectwie zgodności, że DMC tego pojazdu to 40 ton. A tu nagle Diagnosta stwierdzi w zaświadczeniu, że to jednak 42? Na podstawie czego? Czy zatem homologacji udzielono błędnie? Bo dla mnie wynika, że tak. A wymóg badania do wniosku wyłonił się chyba tylko w pobożnych życzeniach ministerstwa, bo w przepisach tego nie kojarzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.