Paprock Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 Nie obraź się - ale to straszna bzdura. - spoko, to nie moje wymysły.Sens tego z grubsza po drugiej stronie słuchawki był taki, że wnioskowane konstrukcyjne jako administracyjne bez odstępstwa przyjąć nie da rady dlatego negatyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 wnioskowane konstrukcyjne jako administracyjne bez odstępstwa przyjąć nie da rady To się zgadza - po to właśnie wnioskuje o odstępstwo dlatego negatyw Moim zdaniem całkowicie bezpodstawny. Ciebie nie obchodzi o co klient i gdzie będzie wnioskował. Czy stwierdziłeś niezgodność F.1 z tabliczką? Czy stwierdziłeś niezgodność F.2, F.3 i nacisku z warunkami technicznymi? [ Dodano: 21-02-2017, 12:13 ] - spoko, to nie moje wymysły. Ale Ty odpowiadasz za zgodność badania (wyniku) z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 Mam pełną świadomość odpowiedzialności i mam nadzieję, że zaświadczenie jako załącznik w sprawie w czeluściach ministerstwa gdzieś tam przepadnie, a gdyby nawet w razie draki, to w tych samych czeluściach są bliźniaczo podobne dokumenty potwierdzające reguły negatywnych wyników. Życie, a w przyrodzie nic nie ginie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 @Paprock - a wytłumacz mi taką rzecz. Dziś dałeś mu wynik N, bo dane konstrukcyjne przekraczają administracyjne. Jak wspomniałem pomijam fakt, że tak to większość pojazdów byś wyeliminował z ruchu Ale wytłumacz mi co jak za parę tygodni ten gość wróci do Ciebie i stwierdzi, że jednak odstępstwa NIE DOSTAŁ? Jakie badanie mu wtedy zrobisz? No raz w rejestrze masz N, za przekroczone parametry, a za chwilę bez żadnych zmian będzie to już jednak P? Jak dla mnie to taki wynik na życzenie. I jeszcze raz powtarzam - jeśli w F3 tego pojazdu w DR pojawi się parametr 44t (bo jednak dostanie odstępstwo) to jest to zasadnicza różnica dla właściciela, bo nie będzie już musiał występować o zezwolenia. Teraz musi. Jakoś nikt tego nie zauważa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 blakop, ja wiem, że honor, duma, ambicja, niezłomność, etyka, charakter, niezawisłość, samodzielność, samodecyzyjność... Przedstawiłem sedno problemu na forum. Rozmawiałem ze stacją, która badania takie wykonywała dla tego podmiotu. Opisałem, że okresowe, że wynik [N,] że łącznie z DiP-em. Poinformowałem pisemnie kogo trzeba o moim stanowisku w tej sprawie, że dodatkowe z wynikiem [P], itp. To mi w kontrze wykopali ksera poprzednich zaświadczeń i odstępstw z połowy 2015 roku z delikatną sugestią, żeby lepiej trzymać się utartych szlaków. Wnioski z rozmowy telefonicznej sprowadzającej się do zaleceń z punktu szóstego instrukcji o odstępstwo też wcześniej naświetliłem. Dla niektórych gdzieś tam w królestwie het mogą być różne cuda popisane w dowodzie, a wynik [N] dlatego, że klienckie wydumki przekraczają administracyjne z warunków technicznych. Z warunków technicznych, a nie z dowodu rejestracyjnego – podkreślam za kimś bez sensu. Czyli kolejny wniosek się rodzi o istnieniu badania technicznego niewiadomego sposobu i zakresu wykonywanego dla organizacji z ulicy Tytusa... Romka i a'Tomka. Na zakończenie i dla zaspokojenia ciekawości pouczenie z decyzji wkleję. Ma się rozumieć, że z decyzji tematycznych samochodów na odstępstwo zezwalającej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 I o tym pisałem - więc tym bardziej nie rozumiem po co mu odstępstwo. Ale wiadomo kto nie kombinuje ten ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 ketiw38, błagam Odstepstwo (decyzja) po to, żeby mieć gdzie zamieścić pouczenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 dodatkowe z wynikiem [P] Tego się trzeba było trzymać, zgodnie z przepisami. Żaden przepis nie zabrania tego żeby wartości maksymalne były wyższe od dopuszczalnych. Pytanie pomocnicze - czy gdyby klient przyjechał takim pojazdem (np. z zagranicy) na ustalenie danych i nie chciał wnioskować o żadne odstępstwa to też dałbyś N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 Przekroczenie przez wartości konstrukcyjne parametrów administracyjnych skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego. to jest mistrzostwo świata. Niestety muszę przyznać rację Blakopowi Jak wspomniałem pomijam fakt, że tak to większość pojazdów byś wyeliminował z ruchu Wymagana decyzja ministra właściwego do spraw transportuA tobie skąd to wiedzieć. Ja takiego czegoś nie piszę i co więcej nie napiszę. Ale tu już Blakop napisał bzdurę: I jeszcze raz powtarzam - jeśli w F3 tego pojazdu w DR pojawi się parametr 44t (bo jednak dostanie odstępstwo) to jest to zasadnicza różnica dla właściciela, bo nie będzie już musiał występować o zezwolenia. Teraz musi. Jakoś nikt tego nie zauważa. Jest to nieprawdziwe twierdzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 Panowie weźcie poprawkę troszkę na indywidualne potraktowanie sprawy. Te pojazdy są zarejestrowane, mają ważne terminy badań technicznych. Nikt i nic nie eliminuje ich z ruchu. Czynności mniej lub bardziej przepisowe podjete przeze mnie miały tylko ułatwić klientowi przedmiotowe zadanie. Też mnie drażni to "skutkuje", ale zależało mi na podkreśleniu negatywnego wyniku w tym konkretnym przypadku w związku z absurdalnym potraktowaniem parametrów konstrukcyjnych w stosunku do danych administracyjnych. Dzięki za sugestię, wnisoski, wypowiedzi. Dla mnie pierwsza transza badań w taki a nie inny sposób wykonana. Nastepne będą bliźniacze w przypadku tych odstępstw. Myslę, że pora najwyższa pomału temat zawijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Luty 2017 Share Napisano 21 Luty 2017 Jeżeli moje DMC wynosi 44 tony, to nie przekraczam wartości administracyjnych przy transporcie intermodalnym. To po co mi zezwolenie. proszę zacytować przepis, który nakłada na mnie taki obowiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Jak tak dobrze idzie w temacie to zapodam 4-oskę - też na odstępstwa - TZ + DR - przycięło 4 na TZ - 13000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Niemcy przycięli wartości administracyjne: DMC 32000 kg nacisk osi 1 i 2 (łącznie) 15000 kg nacisk osi 3 i 4 (łącznie) 19000 kg To chyba nawet odpowiada polskim warunkom technicznym, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 michal_k, Bardziej chodzi o to 41750 - wiadomo 41000 + 750 /lekka/ - F.3 - administracyjne 32750 przy 41750 konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Nie wkleiłeś załącznika (ciągu dalszego danych w DR), więc nie widać jak Niemcy te przyczepy/zespoły pookreślali. Pole O.1 jest puste, więc może ten pojazd jest przystosowany wyłącznie do przyczep lekkich (mogą być bez hamulca)? Wtedy zespół będzie równy DMC (MMC) + 750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 więc nie widać jak Niemcy te przyczepy/zespoły pookreślal W opisie nic nie ma dotyczącego MMC zespołu - na odwrocie DR też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 W opisie nic nie ma dotyczącego MMC zespołu - na odwrocie DR też A w załączniku do DR? Powinien być taki wielkości DR, zazwyczaj było to spięte ze sobą. Załącznik na pewno był, bo adnotacje w DR kończą się "ciąg dalszy, patrz załącznik". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Załącznik na pewno był, bo adnotacje w DR kończą się "ciąg dalszy, patrz załącznik Miałem komplet z załącznikiem - echo - rejestruję całą flotę sprowadzoną z za granicy 150 szt - ten DR jest jeszcze w miarę normalny - jak przyjadą następne kwiatki to wrzucę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Wygląda na to, że MMC przyczepy wynosi z jakiegoś powodu tylko 750 kg. Stąd zespół 32750, bo więcej i tak nie może osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 Jak tak dobrze idzie w temacie to zapodam 4-oskę - też na odstępstwa - TZ + DR - przycięło 4 na TZ - 13000 Coś z tą TZ nie tak Chyba ktoś coś zrobił i się nie znał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty 2017 Autor Share Napisano 22 Luty 2017 IVVO, moje wypociny ciągników dotyczyły. Ty masz wywrotkę na tapecie. Nie wiem, ale z jakiegoś powodu we wklejonym wcześniej (4 str. tematu) fragmencie świadectwa zgodności zapodali możliwość ciągnięcia niehamowanej przyczepki w wysokości 750 kilogramów przez ciągnik siodłowy. Może podobnie ma się sprawa z kiprowanymi samochodami, może dla tej konstrukcji producent nic więcej nie przewidział. Rada taka; pisz co w dokumentach w zgodzie z przepisami widać. W osobowym zmniejszyłem niechcący o 300 kg parametr [O.1] i cały weekend skrobałem wyjaśnienie. Piemko z WK http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=273666#273666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Luty 2017 Share Napisano 22 Luty 2017 we wklejonym wcześniej (4 str. tematu) fragmencie świadectwa zgodności zapodali możliwość ciągnięcia niehamowanej przyczepki w wysokości 750 kilogramów przez ciągnik siodłowy. Może podobnie ma się sprawa z kiprowanymi samochodami, może dla tej konstrukcji producent nic więcej nie przewidział. Nie przewidział, bo nie wyposażył pojazdu w instalacje pneumatyczną do przyczepy i stąd taka masa, choć teoretycznie to z hamulcem najazdowym mogło by być 3500kg zamiast tych 750kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Luty 2017 Share Napisano 23 Luty 2017 Jak się nie da ,jak się da .Przed chwilą miałem takie cudo . W DR wygląda to tak: F3- 40000KG w uwagach : ZESPÓŁ 44000KG niżej ODSTĘPSTWO -DOP. MASA ZESPOŁU F.3-44000KG i numer odstępstwa. Na tabliczce jedna kolumna 18000 44000 1-8000 2-11500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 23 Luty 2017 Share Napisano 23 Luty 2017 Jak się nie da ,jak się da .Przed chwilą miałem takie cudo .W DR wygląda to tak: F3- 40000KG w uwagach : ZESPÓŁ 44000KG takie miałem wczoraj w Actrosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Luty 2017 Share Napisano 23 Luty 2017 F3- 40000KG w uwagach : ZESPÓŁ 44000KG niżej ODSTĘPSTWO -DOP. MASA ZESPOŁU F.3-44000KG i numer odstępstwa. DR wydany błędnie. Skoro dostał odstępstwo to F.3 powinno być 44000 kg. Przy odstępstwie wpisuje się czego dotyczy, a nie numer decyzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.