Czolgista Napisano 31 Październik 2020 Share Napisano 31 Październik 2020 48 minut temu, aboz napisał: krzyknąłem 1,5 mln zł To by była rozsądna propozycja. Sprawa w sądzie się będzie ciągnęła że 2-3 lata, potem 5 lat odpoczynku od SKP, potem pół roku-rok na zdobycie uprawnień i dopiero wracamy "do gry", przy takich wyrazach wdzięczności to jeszcze coś na otarcie łez zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel9797 Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 https://www.youtube.com/watch?v=rgb80BtxZok trafne spostrzeżenie co do ustawy mającej wchodzić 1 stycznia. Myślicie, że ktoś kiedyś w ministerstwie ruszy kwestie samochodów przygotowanych do sportu i jednocześnie mogących być dopuszczonymi do ruchu na jakiś warunkach. Z tego co wiem to na dzień dzisiejszy takie samochody mają naciągniętą pieczątkę w dowodzie a od 1 stycznia będzie jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 20 minut temu, kornel9797 napisał: trafne spostrzeżenie co do ustawy mającej wchodzić 1 stycznia. Trafne? A gdzie był PZM przez ostatnie 30 lat? Nikt tematu nie ruszał, bo kierowcy rajdówek "załatwiali" badania i brali udział w imprezach. Jakby diagności robili to co do nich należy, temat byłby zamknięty z 20 lat temu. A co robią zawodnicy/członkowie związku? Czy któryś naciskał na zarząd, żeby ten w końcu uregulował kwestie prawne? No nie, bo łatwiej znaleźć ślepego diagnostę. Już dawno pisałem o wprowadzeniu osobnych regulacji dla pojazdów wyczynowych, ale jak widać leśne dziadki z Warszawy wolą karawaning i branie kasy za organizację imprez. Dyrektywa 2014/45/UE daje takie możliwości: Cytat 2. Państwa członkowskie mogą wyłączyć z zakresu stosowania niniejszej dyrektywy następujące pojazdy zarejestrowane na ich terytorium: — pojazdy eksploatowane lub użytkowane w warunkach wyjątkowych i pojazdy, które nie są nigdy lub prawie nigdy użytkowane na drogach publicznych, takie jak pojazdy historyczne lub pojazdy wyczynowe, Ale do tego trzeba zaangażowania samych zainteresowanych, a tu zainteresowanie jest mizerne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 42 minuty temu, kornel9797 napisał: Z tego co wiem to na dzień dzisiejszy takie samochody mają naciągniętą pieczątkę w dowodzie ... Nie wiem co wiesz, ale ... Naciągnąć to można czapkę na głowę, lub balona na inną część ciała, a nie pieczątkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 A jak inaczej chcesz nazwać "rajówke" z ważnym OBT? Bo nijak się to ma do badania technicznego. Sami sobie są winni jak wyżej powiedziane, łatwiej znaleźć pocztowca niż samemu coś ruszyć w temacie badań technicznych dla pojazdów wyczynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 27 minut temu, aboz napisał: pojazdy, które nie są nigdy lub prawie nigdy użytkowane na drogach publicznych, takie jak pojazdy historyczne lub pojazdy wyczynowe, teraz pytanie; czy odcinki dróg publicznych wchodzące w trasę rajdu, a są wyłączone na czas organizacji rajdu są dalej drogą publiczną? Tą kwestię też należałoby moim zdanie uregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 3 minuty temu, biker100 napisał: czy odcinki dróg publicznych wchodzące w trasę rajdu, a są wyłączone na czas organizacji rajdu są dalej drogą publiczną? Skoro odcinek drogi jest zamknięty dla normalnego ruchu i nie obowiązuje na nim kodeks drogowy to drogą publiczna nie jest. Co innego dojazdówki, które są drogami po których odbywa się normalny ruch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Listopad 2020 Share Napisano 2 Listopad 2020 44 minuty temu, danielg539 napisał: Co innego dojazdówki, które są drogami po których odbywa się normalny ruch. I to jest sedno problemu. @biker100 w tym zapisie chodzi o okazjonalny sposób użytkowania pojazdu po drogach publicznych, a takim właśnie jest uczestnictwo w imprezach typu rajdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel9797 Napisano 3 Listopad 2020 Share Napisano 3 Listopad 2020 (edytowane) W dniu 2.11.2020 o 09:51, Mecher napisał: Nie wiem co wiesz, ale ... Naciągnąć to można czapkę na głowę, lub balona na inną część ciała, a nie pieczątkę Mało wiem, przyznaję. Natomiast widzę samochody startujące np. w Rajdowym Pucharze Polski posiadające klatkę bezpieczeństwa, tylko dwa fotele, oczywiście kubełkowe z pasami szelkowymi, hydrauliczny hamulec ręczny i jeszcze parę innych. Takie samochody posiadają klasyczne dowody rejestracyjne (w dowodzie samochód taki jak wyjechał z fabryki) i ważne OBT bo jest to warunek do zakwalifikowania w imprezie. Mogę sobie wtedy pomyśleć, że sprawa jest naciągnięta bo według chociażby PORD nie jest to możliwe. Nie piszę tego w celu obwiniania diagnostów tylko dla wywołania jakiejś dyskusji na ten temat i poczytania opinii mądrzejszych. Nie chodzi mi również o wskazywanie kto podbije taki przegląd a kto nie, kto będzie kolegą a kto nie. W dniu 2.11.2020 o 09:46, aboz napisał: Trafne? A gdzie był PZM przez ostatnie 30 lat? Tutaj akurat trafnie napisałeś Ty. Cały PZM nie robi absolutnie nic aby ułatwiać i wyprostowywać życie zmotoryzowanej części społeczeństwa. Nie spotkałem się jeszcze aby ktoś wypowiadał się pozytywnie na temat tej organizacji a wszystkie opinie negatywne były nie przesadzone. Wiem, że przez tą organizacje i automobilkluby potrafi przelewać się nie mała kasa. Często wystarczy naświetlić problem posłom w sejmie o którym Ci w sejmie nie mają pojęcia, PZM ma do tego dojścia ale brak inicjatywny. Wszystko jest na zasadzie "jakoś to było, jest i będzie". Stare dziadki poobsadzały siebie i rodziny na stanowiskach i żyją. Gdyby nagle każdy diagnosta w Polsce zaprotestował i nie podbił takiego przeglądu to pewnie wtedy by coś się ruszyło ale wiadomo, że tak się nie stanie. Pytanie tylko czy naprawdę potrzebne są aż takie działania? Żeby móc pracować zgodnie z prawem? Rozwiązaniem problemu oczywiście nie jest zezłomowanie wszystkich samochodów sportowych zarejestrowanych w Polsce. Edytowane 3 Listopad 2020 przez kornel9797 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 3 Listopad 2020 Share Napisano 3 Listopad 2020 Tak się trochę poczułem skonsternowany, dlaczego jakikolwiek diagnosta ma protestować? Starczy że będzie robił to co ma robić, tak jak ma robić i tyle. Po roku czy 2, kiedy okaże się, że legalnie żadne zawody się nie odbędą to zgredy z PZMu przypomną sobie po co właściwie są i za co pobierają składki członkowskie. Póki co nie robiłbym w koło tego tematu nadmiernego ruchu. Obecny projekt i tak ma sporo błędów oraz wesołych zapisów i na ich poprawie trzeba się skupić, a nie na tym, że sportowcy motorowi skupieni w PZMie nie umieli przez 30 lat wymusić na władzach tego stowarzyszenia jakiejkolwiek inicjatywy stosownych zmian w PoRD. Mało tego, żeby móc wystartować w zawodach sami szukali pocztowców i nie widzieli problemów w tym, że wszyscy jak jeden mąż mają lewe badania techniczne. Szczyt hipokryzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Listopad 2020 Share Napisano 4 Listopad 2020 6 godzin temu, Czolgista napisał: nie robiłbym w koło tego tematu nadmiernego ruchu. Interia zrobiła ... https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-balagan-w-przepisach-te-auta-bez-szans-na-przeglad,nId,4832683#iwa_source=worthsee Cytat Tak, śmiało powiedzieć można, że w przypadku aut sportowych przez ostatnie trzy dekady (!) na przeglądach - dyplomatycznie mówiąc - obchodzono zapisy Prawa o ruchu drogowym. Nie bez winy jest tu oczywiście Polski Związek Motorowy, który dawno już powinien zaproponować władzom rozwiązanie tego problemu. Wszak, zgodnie z regulaminem Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, każdy ze startujących w zawodach pojazdów musi mieć ważne badania techniczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel9797 Napisano 4 Listopad 2020 Share Napisano 4 Listopad 2020 7 godzin temu, Czolgista napisał: Tak się trochę poczułem skonsternowany, dlaczego jakikolwiek diagnosta ma protestować? Starczy że będzie robił to co ma robić, tak jak ma robić i tyle. Po roku czy 2, kiedy okaże się, że legalnie żadne zawody się nie odbędą to zgredy z PZMu przypomną sobie po co właściwie są i za co pobierają składki członkowskie. To była tylko taka przenośnia, przykład tego co musiałoby się stać aby ktoś z PZMotu zaczął nad tym pracować. Nie chodziło mi o żadne realne działania diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Listopad 2020 Share Napisano 4 Listopad 2020 Nigdy nie sądziłem, że nawet Interia będzie mnie cytować. Może czas na karierę w mediach Teraz zobaczyłem dlaczego. Rygas czyli MotoPRawda pisał artykuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 4 Listopad 2020 Share Napisano 4 Listopad 2020 Z tego co doczytałem z projektu zmian do ustawy, to ok. 370 diagnostów będzie mogło znaleźć zatrudnienie w starostwach. W art. 83b „2c. Czynności kontrolne w ramach nadzoru mogą wykonywać osoby, które posiadają: 1) co najmniej wykształcenie średnie i udokumentowaną co najmniej 5-letnią praktykę w branży motoryzacyjnej albo 2) uprawnienia diagnosty – oraz odbyli odpowiednie szkolenie……….” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek44 Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 W dniu 2.11.2020 o 10:17, biker100 napisał: czy odcinki dróg publicznych wchodzące w trasę rajdu, a są wyłączone na czas organizacji rajdu są dalej drogą publiczną? Tą kwestię też należałoby moim zdanie uregulować. Nie wiem jak jest, ale było kiedyś zdarzenie, że taki pojazd wbił się centralnie w radiowóz (na zakręcie poszedł prosto) i przy okazji jeden czy dwóch "milicjantów" nieźle oberwało, chcieli im mandat dowalić 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 21 godzin temu, rewers napisał: zatrudnienie w starostwach A nie w TDT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 W TDT również, ale z tego co wiem to tam już mają zatrudnionych trochę ludzi z uprawnieniami diagnosty. No, teraz będą ich potrzebować może trochę więcej bo 0,3% pojazdów w skali kraju w jednym roku sprawdzić to będzie dosyć duże dla nich wyzwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 46 minut temu, rewers napisał: No, teraz będą ich potrzebować może trochę Gdzieś w uzasadnieniu projektu czytałem że do TDT'u będzie potrzeba 146 osób w skali kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 To cytat z obecnego uzasadnienia projektu. Ponadto, w chwili obecnej rynek pracy jest rynkiem pracownika. Już od dłuższego czasu TDT obserwuje pojawiające się na rynku pracy trudności z zatrudnieniem za niższe stawki pracowników – specjalistów posiadających kwalifikacje analogiczne jak wymagane na stanowiskach inspektorów dozoru technicznego. Biorąc pod uwagę krótki czas na dostosowanie się do realizacji nowych zadań, TDT musi zatrudnić pracowników - odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, których oczekiwania finansowe są wyższe niż obecna średnia płaca w TDT. Miesięczne wynagrodzenie dla jednego pracownika w pierwszym roku funkcjonowania projektu będzie wynosiło 7400 zł brutto i w każdym kolejnym roku będzie zwiększane o wskaźnik inflacyjny. Obecnie w TDT jest 85 pracowników posiadających uprawnienia dotyczące stacji kontroli pojazdów (tj. przeprowadzają sprawdzenia stacji kontroli pojazdów, przeprowadzają sprawdzenia uzupełniające, przeprowadzają kontrole stacji kontroli pojazdów na podstawie podpisanego porozumienia ze starostami, są powoływani przez Dyrektora TDT jako członkowie komisji egzaminacyjnej dla kandydatów na diagnostów oraz diagnostów uzupełniających swoje uprawnienia). Z tego co wyczytałem z projektu ustawy to TDT planuje zatrudniać 148 pracowników związanych z nadzorem nad SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego wyznacza stację kontroli pojazdów w odległości nie większej niż 50 kilometrów od miejsca zamieszkania właściciela lub posiadacza pojazdu... Jeżeni klient dostanie N za niesprawny samochód np. za korozja przewodów hamulcowych (ale klient nie będzie się z tym zgadzał) wtedy takim wrakiem badzie jechał nawet do 50 km- Na pewno będzie "superbezpiecznie" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 Ale przepraszam jakie taki pojazd stwarza zagrożenie na lawecie? Przecież jak dostał N to nie jest dopuszczony do ruchu! Normalnie tematy bumerang, pojazd po N oficjalnie nie moze jeździć na własnych kołach po drogach publicznych, a że lokalne zwyczaje mówią inaczej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 Nie za grubo? Póki mu nikt dowodu nie zatrzymał i nie ustanowił ograniczeń w używaniu pojazdu, to ma lawetę wzywać, bo ktoś mu w zaświadczenie Usterkę Istotną wpisał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 O ! jest @Paprock to i odpowiedź logiczna natychmiast P.S. Poza tym ileż to razy @michal_k uzasadniał, że jak już trzeba by być w zgodnie z Ustawą to i z UD nie wolno się pojazdem poruszać po drogach publicznych. Wniosek z tego jaki ? ano w zasadzie to by tylko lawety po drogach jeździły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 23 minuty temu, Paprock napisał: Nie za grubo? " W sam raz ". Cytat Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; (...) A tu po zakresie o usterkach UI : Cytat § 2 4. 2) usterki istotne - usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 35 minut temu, Paprock napisał: Póki mu nikt dowodu nie zatrzymał i nie ustanowił ograniczeń w używaniu pojazdu, to ma lawetę wzywać A spełnia art. 66? Pojazd staje się niedopuszczony do ruchu bez względu na zatrzymanie lub niezatrzymanie DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.