Skocz do zawartości

zmiana PORD


pawelbis

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, danielg539 napisał:

konkluzje jakieś sa ale czy ustawodawca raczy uwzględnić choć jedną?

Może i nie uwzględni, ale jakby nie było żadnych sugestii to rządzący na pewno nad niczym się  pochylą, wskazanie niedociągnięć w projekcie i ich poprawa w wersji końcowej przedstawiona przez OSDS ma sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo lubię takie artykuły. świadczą one o niudolności autora. Już na wstępie:

Cytat

Jest stanowisko stowarzyszenia stacji kontroli

a zaraz pisze:

Cytat

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów

Typowa pogoń za sensacją.

Ale tak do meritum, rozumiem, że uczestnikom forum zgadzają się z opinią PISKP i zawiera wnioski forumowiczów. To już wiem dlaczego PISKP pisze na swoich stronach:

Cytat

Z naszym stanowiskiem, które wystosowaliśmy w imieniu przedsiębiorców i diagnostów

Jeżeli są to poprawnie wyciągnięte wnioski z dyskusji na 50 stronach to pozwolicie, że nie będę się z nimi utożsamiał.

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli PISKP ma inspektorów TDT za zwykłych idiotów, którzy nie będą w stanie odróżnić świeżo wymienionych przewodów hamulcowych od starych skorodowanych syfów... Mam nadzieję, że jak TDT przejmie nadzór to bardzo szybko wskaże im ich miejsce w szeregu!

W temacie propozycji dla MI, proponuję przekazać nadzór nad SKP PISKP. Wtedy zgodnie z życzeniem @Rafi90 będziemy mieli odpowiedzialność jak urzędnik państwowy - żadnej lub prawie żadnej. Jednocześnie w kwestii jakości BT cofniemy się jakieś 35 lat. No i nikt nie zarzuci, że TDT chce przejąć branżę, bo przecież wiadomo, że jak PISKP otworzy kilkadziesiąt/kilkaset swoich stacji to BRD będzie na nich grało najpierwsze skrzypce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Czolgista napisał:

W temacie propozycji dla MI, proponuję przekazać nadzór nad SKP PISKP. .

To jeszcze napisz jak tą propozycję chcesz zrealizować? Bo ja mogę chyba śmiało zaproponować, że wynagrodzenie diagnosty miesięczne ma być w wartości odpowiadającej jednej sztabce złota. Bo będzie to odpowiadało poziomowi dyskusji na 50 stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Czolgista napisał:

 Wtedy zgodnie z życzeniem @Rafi90 będziemy mieli odpowiedzialność jak urzędnik państwowy - żadnej lub prawie żadnej.

Skoro lubisz jak wylewają na Ciebie pomyje i wszystko jest winą diagnosty to twoja sprawa. Możesz mieć takie poglądy i nikt Ci tego nie zabroni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście moja wypowiedź to była ironia.

55 minut temu, Rafi90 napisał:

wylewają na Ciebie pomyje i wszystko jest winą diagnosty

Właśnie pod nadzorem PISKP tak by było, pocztowcy byłoby bezkarni, a ci mniej pobłażliwi byłyby mięsem armatnim...

10 godzin temu, ketiw38 napisał:

To jeszcze napisz jak tą propozycję chcesz zrealizować?

Co do propozycji.

To co zaproponował @aboz nie jest złym pomysłem, bo powstałoby bezpośrednie powiązanie wtopa diagnosty- odpowiedzialność przedsiębiorcy.

Do tego zapis zakazujący wykonywania OBT pojazdów należących do firmy/osoby prowadzącej SKP.

Gradacja kar z prawdziwego zdarzenia, tj. finansowa lub cofnięcie uprawnień, a nie jedno z drugim na raz.

I na tym póki co bym poprzestał.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze nie napisałeś jak to chcesz wdrożyć?

Może "prt scr" i wyślij do ministra.

10 minut temu, Czolgista napisał:

Do tego zapis zakazujący wykonywania OBT pojazdów należących do firmy/osoby prowadzącej SKP.

A to po co? Ja pracowałem w takiej firmie i pojazdy "nasze" były najczęściej na SKP. Bo zgłoszenie kierowcy czasami miało potwierdzić SKP. Co więcej jak pojazd był w okresie przeglądu okresowego i miał bardzo duże obłożenie wyjazdami to mechanicy czekali w bramie SKP na werdykt diagnosty. Wystarczy stworzyć odpowiednie warunki pracy.

Edytowane przez ketiw38
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Art. 83af. Przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów, jest obowiązany zapewnić  warunki organizacyjne umożliwiające diagnoście zachowanie wysokiego poziomu  bezstronności i obiektywizmu przez: 

Cytat

Art. 83j

11. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego cofa świadectwo kompetencji diagnosty lub nakłada karę finansową, w drodze decyzji, w przypadku:

Tak to widzę.

40 minut temu, ketiw38 napisał:

Wystarczy stworzyć odpowiednie warunki pracy.

A ile jest takich firm?

Już tu biadoliłem, jak to jeden gość się mnie na rozmowie o prace zadał 3 kluczowe pytania:

1. Czy zgodzę się na prowizję od obrotu?

2. Czy żeby podbić ich tabor potrzebuję mieć zestaw na stacji?

3. Czy patrzę na grubość tracz hamulcowych/klocków i stan ogumienia?

Po tym jak odpowiedziałem: "nie, tak, tak" przypomniał sobie, że właściwie już musi iść do domu i "się do mnie odezwie". Do tej pory się nie odezwał, a rozmawialiśmy we wrześniu, więc chyba zgubił mój nr. 

Ale do meritum, skandynawskie rozwiązanie w ogóle zakazujące firmie transportowej prowadzenia SKP na ten moment jest u nas właściwie niemożliwe do wprowadzenia. Natomiast zakaz wykonywania BT własnego taboru już tak. 

A raczej nikomu nie trzeba tłumaczyć, że diagnosta firmy "A", wykonujący BT pojazdu firmy "A", będzie miał większe niedowidzenie niż diagnosta firmy "B" wykonujący BT tego samego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Czolgista napisał:

A raczej nikomu nie trzeba tłumaczyć, że diagnosta firmy "A", wykonujący BT pojazdu firmy "A", będzie miał większe niedowidzenie niż diagnosta firmy "B" wykonujący BT tego samego pojazdu.

Nic bardziej mylnego.

Te wszystkie obrzępały o których można poczytać tu

https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/?tx_news_pi1[%40widget_0][currentPage]=2&cHash=0821f0f314e32e0ba022e2eede8a1e69

na pewno w zdecydowanej większości nie były badane na własnych skp.

W firmie jest procedura taka, że raz na dwa miesiące furmanki mają przejść ścieżkę zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie rozumiesz mnie. Proponowane przez Ciebie propozycje choćby najlepsze - zamieszczane tutaj na forum - jak chcesz zmaterializować. Bo na razie to dalej biadolenie.

Na razie dyskusja na forum wygląda jak dyskusja w Krajowej Izbie Diagnostów Samochodowych.

W skrócie KIDS.

Z angielskiego KIDS to ..... dzieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ketiw38 napisał:

wynagrodzenie diagnosty miesięczne ma być w wartości odpowiadającej jednej sztabce złota.

Jaka waga sztabki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DARIO64 napisał:

Jaka waga sztabki?

Dostępne są od 1 grama (wartość ok 300 PLN)

3 godziny temu, Czolgista napisał:

Do tego zapis zakazujący wykonywania OBT pojazdów należących do firmy/osoby prowadzącej SKP.

Nawet gdyby pojawił się taki zapis, bo firmy wydzieliły by ze swego majątku spółki córki w postaci SKP a one mogły by już badać pojazdy firm matek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na przykładzie naszej  firmy wiem, że tak dokładnie jak sprawdzamy swoje autobusy u siebie, żadna zewnętrzna SKP nie będzie w stanie tego zrobić tak wnikliwie. Więc nie uważam że robienie swojego jest złe. Ktoś kto będzie chciał kombinować zawsze się wymiga, Jadę do sąsiedniej SKP która ma firmę transportową przy stacji i mówię wy mi klepcie autobusy, ja wam będę ciężarówki. Tym samym wspaniałe pomysły głąbów z MI będą bezużyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketiw38 napisał:

jak chcesz zmaterializować.

Na początek dobrze byłoby je w ogóle zapisać w Dz. U. wtedy. Co do realizacji, to chyba tylko i aż egzekwowaniem zapisów ustawy przez organ nadzorujący.

30 minut temu, danielg539 napisał:

Nawet gdyby pojawił się taki zapis, bo firmy wydzieliły by ze swego majątku spółki córki w postaci SKP a one mogły by już badać pojazdy firm matek.

I tak i nie, bo możnaby to zapisać tak jak w wypadku badań pojazdów rodziny diagnosty, czyli wyłączyć spółki powiązane. No ale to i tak ch... bo nie ma rozwiązań idealnych, zwłaszcza w kraju krętaczy i kombinatorów. Przecież zasadniczo nawet obecne przepisy nie byłyby złe, gdyby tylko ktokolwiek je egzekwował częściej niż czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Czolgista napisał:

Przecież zasadniczo nawet obecne przepisy nie byłyby złe

Ja się z tym twierdzeniem nie zgadzam.

To tak jakbyś napisał - Przedsiębiorca prowadzący piekarnie nie musi się znać jak jego pracownicy pracują. Nieważne czy piekarze pieką dobry chleb czy zakalce. Ważne że jest przychód.

4 minuty temu, Czolgista napisał:

Na początek dobrze byłoby je w ogóle zapisać w Dz. U

A jak chcesz to osiągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Czolgista napisał:

I tak i nie

Zakazać praktycznie by się dało, ale dla przykładu takie MPK Lublin ma swoją SKP i bada wszystkie autobusy i trolejbusy, jeżeli zakażemy im wykonywać badań swych własnych pojazdów to jak wykonać OBT w ponad 100 trolejbusach, bo nikt inny infrastruktury przystosowanej do trolejbusów nie posiada? Teoretycznie można holować te trolejbusy pojazdem technicznym na jakąś inna SKP ale to związane jest z kosztami większymi niż koszt samego OBT - zatem łatwo jest wylać dziecko z kąpielą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram mądre słowa ,jeden drugiego by utopił w szklance wody, a jedziemy na jednym wózku. 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim wózku? O czym ty mówisz 😆 chyba, że utożsamiasz się z płaczącymi pocztowcami jak to teraz będzie źle i nie dobrze i zły pan inspektor będzie karał. Jedyny cel jaki powinniśmy mieć wszyscy razem to podniesienie jakości badań i godne traktowanie. Sam bym utopił w tej w.w szklance takich płaczków co od 20 lat robili jak im się podoba, a teraz nagle ktoś im będzie mówił jak mają robić badania. 

 

  • Super 2
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie utożsamiam się i nie płacze kolego, gdzie widzisz że płacze ?albo gdzie ja napisałem że zły Pan ?co żeś zrobił do tej pory od siebie do podniesienia jakości badań daj przykład od siebie a nie pakujesz wszystkich w jeden worek. Koniec tematu kropka.

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebeklca napisał:

Jedyny cel jaki powinniśmy mieć wszyscy razem to podniesienie jakości badań i godne traktowanie.

To co zrobiłeś, aby ten cel osiągnąć?

Rozumiem, że zapisy projektu przyjmujesz bez zastrzeżeń?

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.