Skocz do zawartości

zmiana PORD


pawelbis

Rekomendowane odpowiedzi

A czy przypadkiem te  nowe"służby techniczne" to nie będzie to samo lub podobne co "jednostki uprawnione"?

Art. 4. 1. Dyrektor TDT wyznacza, w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą, służbę techniczną, na wniosek pod-
miotu ubiegającego się o wykonywanie zadań służby technicznej.

2. Służbą techniczną może być podmiot, który spełnia warunki, o których mowa w art. 57, art. 58, art. 59 ust. 3 i art. 60
rozporządzenia 167/2013, art. 61, art. 62, art. 63 ust. 3 i art. 64 rozporządzenia 168/2013, art. 6872 rozporządzenia 2018/858
lub części pierwszej załącznika 2 do Porozumienia z 1958 r. oraz przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 1.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera informacje określone w pkt 4.1 dodatku 2 do załącznika III do rozporzą-
dzenia 2018/858.

4. Służbę techniczną wyznacza się na okres 5 lat od dnia wydania decyzji, o której mowa w ust. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

A czy przypadkiem te  nowe"służby techniczne" to nie będzie to samo lub podobne co "jednostki uprawnione"?

Najprawdopodobniej tak, zostanie to zrobione jak z SAMami - można wykonać ale się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie opłaca, to kto zdecyduje się na wejście w ten układ? Pewnie tylko jakieś ośrodki badawcze lub uczelnie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, danielg539 napisał:

Jak się nie opłaca, to kto zdecyduje się na wejście w ten układ?

Są pewne konstrukcje, które muszą powstać i dla tych ludzi będzie to niezbędne. Natomiast tych instytucji będzie kilka na kraj, które zajmują się tematami pokrewnymi i dla nich to będzie tylko dodatek do właściwej działalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, danielg539 napisał:

Pewnie tylko jakieś ośrodki badawcze lub uczelnie techniczne

Może tak być, bo te rozporządzenia dotyczą homologacji. Mnie bardzo dziwi że minister Płaszczak zrobił się taki ważny, kilka dni temu wypowiadał się na temat budowy drogi, to od czego jest ministerstwo infrastruktury, zamiast szukać zaginionych obiektów latających to zajmuje się innymi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podepnę tutaj, szykują się kolejne zmiany

Druk nr 3251-A - o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (druk nr 3251)
Zmiany mają wprowadzić możliwość natychmiastowego elektronicznego zwrotu zatrzymanego dowodu rejestracyjnego przez SKP bez konieczności czekania na odbiór fizycznego dokumentu w starostwie. Obecnie zatrzymanie dowodu rejestracyjnego wiąże się z zatrzymaniem fizycznego dokumentu i przekazaniem go do starosty. Stacje kontroli pojazdów są jedynym podmiotem, który realizuje procedurę w taki sposób. Jednocześnie stacje mają uprawnienie do elektronicznego zwrotu dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego po elektronicznym zatrzymaniu. Dlatego aby uprościć procedurę konieczne jest również umożliwienie stacjom
kontroli pojazdów elektronicznego zatrzymania dowodu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwrot dowodu rejestracyjnego następuje po przeprowadzeniu badania technicznego odpowiadającego przyczynie zatrzymania. Obywatele po dokonaniu odpowiedniej naprawy w pojeździe będą mogli od razu ubiegać się o zwrot w stacji kontroli pojazdów, która przeprowadziła badanie (a nie jak obecnie u starosty).
Minister właściwy do spraw informatyzacji ogłosi komunikat określający termin wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających jednostce uprawnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów elektroniczne zatrzymanie i zwrot dowodu rejestracyjnego.

Oczywiście przy okazji hieny podniosły kary za brak zgłoszenia i rejestracji. Było 200-1000 będzie 1000zł. Akcja rezygnacji z nalepek była przemyślana żeby zrobić miejsce na kolejne, tym razem z normą euro. W Polsce zawsze pod przykrywką ułatwień dla obywateli kryje się kolejne  drenowanie kieszeni. Przyznać natomiast muszę że akurat obowiązek zarejestrowania a nie tylko zgłoszenia jest moim zdaniem dobry, bo po ostatnich "ułatwieniach" to w moim powiecie są tablice z całej Polski, a przy wymianie drogomierza to już nie wiadomo do kogo to oświadczenie wysyłać...

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

Oczywiście przy okazji hieny podniosły kary za brak zgłoszenia i rejestracji. Było 200-1000 będzie 1000zł.

Nie zawsze 1000 zł. Jeśli nie przekroczysz 180 dni to 500, a za brak zgłoszenia zbycia 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2023 o 09:10, Solaris napisał:

Zmiany konstrukcyjne wszystkich pojazdów, nie ma tam wyłączeń

A jeśli w rozporządzeniu jest wyłączenie jeśli chodzi o zmianę ilości miejsc (zwiększenie), to ono jak rozumiem zachowuje swoją moc? Mam na mysli podpunkt 9i i oświadczenie producenta zastępujące zaświadczenie TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 lipca zmienia się artykuł 66 ustawy i zmiany konstrukcyjne o których mówisz (oraz inne) mają być potwierdzane przez Służbę Techniczną lub dyrektora TDT. Przynajmniej tak wynika z artykułu 66. 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chore, dopiero co zmieniali rozporządzenie dot. zmiany ilości miejsc, żeby po pół roku się z niego wycofać? Rozporządzenie będzie miało sprzeczne zapisy z ustawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2023 o 23:01, Grzegorz Łódź napisał:

Dyrektor TDT wyznacza, w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą, służbę techniczną

Wyczuli kasę i zabrali innym jednostkom uprawnionym możliwość zarobkowania na tym procederze niecnym.... natomiast czy może być zastąpione oświadczeniem przedstawiciela producenta... to już czas pokaże czego oczekują autorzy tych zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jareknowe napisał:

Rozporządzenie będzie miało sprzeczne zapisy z ustawą.

Ale ustawa ważniejsza od rozporządzenia, a w ustawie nic nie ma o potwierdzaniu zmian konstrukcyjnych przez producenta pojazdu. Chyba, że producent pojazdu będzie jako Służba Techniczna. Mało czasu zostało. Kto planuje zmiany niech się pospieszy:D

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solaris napisał:

Ale ustawa ważniejsza od rozporządzenia, a w ustawie nic nie ma o potwierdzaniu zmian konstrukcyjnych przez producenta pojazdu.

Ale ustawa odwołuje się do warunków technicznych, które określają jakie zmiany "podlegają" pod służbę techniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A producent pojazdu który mógł potwierdzać zmiany liczby miejsc, będzie służbą techniczną ?

Wydaje się, że takie jednostki jak ITS, PIMOT, BOSMAL, Carpol itd. które były jako jednostki uprawnione, to one będą służbą techniczną. A producent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chorych głowach powstał pomysł żeby TDT było niczym pan i władca. Za chwile nie będzie ITS, PIMOT ani nikogo, będzie tylko wielkie TDT  i ich wielkie opłaty i durne pomysły. Najlepiej żeby SKP były ich to OBT mielibyśmy po 500zł. ZSRR...

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Solaris napisał:

A producent pojazdu który mógł potwierdzać zmiany liczby miejsc, będzie służbą techniczną ?

A skąd wiesz, że nadal nie będzie mógł potwierdzać zmian jako producent? Skąd wiesz co będzie zawarte w warunkach technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo cały ten kraj padnie tu musi dojść do resetu jak w 1989 roku bo już tyle tych bzdur nawymyślali i biurokracji że to musi niedługo pęknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pitermlody napisał:

bzdur nawymyślali i biurokracji

Wymyślanie bzdur i tworzenie skomplikowanych przepisów uzasadnia rozrost biurokracji. Także nic nie padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi o zmiany konstrukcyjne które obecnie ocenia tylko diagnosta, np zmiany z fugonu na pomoc drogowa czy skrzynie, albo przeróbki na specjalne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, markes30 napisał:

a wystarczyło dodać obowiązkową opinię rzeczoznawcy

Taa, zwłaszcza widząc jakość niektórych opinii...

  • Polub 2
  • Piwo 2
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Później klient na badaniu wymachiwał by diagnoście opinią przed nosem, że ciężarówka z siodłem to pomoc drogowa i masz mu zrobić bo rzeczoznawca tak napisał. Obowiązkowa opinia to akurat najgłupszy pomysł. Skoro przy ZK diagnosta ocenia zmiany i bierze za to odpowiedzialność to nie wiem do czego TDT potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat popieram żeby zmiany konstrukcyjne przechodziły przez ręce TDT , skończą się właśnie takie kwiatki i nie będzie klient skakał na stacji że on chce . Dla mnie zmiana na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.