Skocz do zawartości

Przyczepa 4-osie


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

To jest właśnie wyliczenie konstrukcyjne przez producenta - i może mieć dowolną wielkość - czyli osie + nacisk siodła - jeśli to się zgadza to wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, danielg539 napisał:

Ponownie proszę o wyjaśnienie co konkretnie  oznacza 1/2 i 1/2/--

1.1. NUMBER AND POSITION AXELES WITH TWIN WHEELES - 1/2

1/2 oznacza; liczba osi z bliźniakami - 1, pozycja 2 (oś druga ma bliźniaki)

 

2. STEERED AXELES (NUMBER/POSITION) - 1/1

1/1 oznacza; liczba osi kierowanych 1; pozycja 1 (pierwsza oś jest kierowana)

 

3. POWERED AXLES (NUMBER, POSITION, INTERCONNECTION) - 1/2/-

1/2/- oznacza; liczba osi napędzanych 1; pozycja 2 (oś druga jest napędzana); - brak połączenia, dla kilku osi napędowych pewnie coś by się tutaj znalazło a tak tylko "-"

 

Edytowane przez Logen
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tymi odstępstwami 

Wypisujemy we wniosku do MI - przekroczone parametry z 776 ze zmianami i wynik z badania N

I w naczepie jest to                                                                                                                                                                                                                                                                                                              - odległość sworznia - większa niż  12m 

- długość powyżej 14m - zakładając że ze sworzniem jest wszystko OK - 12 do tyłu - 2 do przodu

- Można nie pisać o możliwości rozłożenia jej np do 23m pod warunkiem iż będzie woziła ładunek nie podzielny - jeśli podzielny to trzeba to zaznaczyć

-szerokość 

- wysokość

Na DMC nie ma w 776 nic - więc DMC  jest zależne od nacisku osi i nacisku na siodło ciągnika.

Jeśli klient chce DMC konstrukcyjne - to podajemy te z TZ z naciskami jako osie lub grupy osi i podajemy paragraf o który się staramy o odstępstwa - F.1 = F.2

Jeśli naczepa ma jeździć " administracyjnie" a żadne inne parametry poza osiami nie są przekroczone - to tniemy do administracyjnych z których wychodzi DMC - F.1 konstrukcja, F.2 administracja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, duchu napisał:

koła bliźniacze

Kolego jak na Norcomie jestem między jednym a drugim pojazdem i na prawdę nie mam czasu czasami nawet skorygować tego co napisałem - staram się pisać "obrazowo" a nie technicznie - 

Bo z tym technicznym językiem to jest bardzo różnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter1973 napisał:

 jaka jest max  DMC naczepy okreslona przepisami  ?  

no własnie cały czas sie o to Ciebie pytam od jakiej wartości pisałeś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "ktoś" czyta cały temat od początku to to łapie

1 minutę temu, duchu napisał:

no własnie cały czas sie o to Ciebie pytam od jakiej wartości pisałeś

Ja nie patrzę na DMC tylko na osie - przy jednych może to być 40T a przy następnej 75T - zrozum tu nie chodzi do DMC - tylko o naciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jest mało ważne ile ma osi jakie DMC - podstawa to czy nacisk tych osi + nacisk siodła są OK

W żaden sposób - to podaje producent - mnie nie interesuje czym to będzie ciągnięte - za to odpowiada przewoźnik

3 minuty temu, duchu napisał:

ograniczył nacisk na siodło?

 

Za szybko odpowiadasz +a ja nie "edytuję" tylko piszę

W pracy zapi.....- a w domu dwa kochane głodne psy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, IVVO napisał:

- długość powyżej 14m - zakładając że ze sworzniem jest wszystko OK - 12 do tyłu - 2 do przodu

pamiętaj ,że mierzymy od sworznia do przodu do najdalej wysuniętej części naczepy czyli od sworznia "po łuku"  . dlatego naczepy maja dł ok 13,6 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, duchu napisał:

no własnie cały czas sie o to Ciebie pytam od jakiej wartości pisałeś 

wszystko co przekracza nasze administracyjne parametry . w moim przypadku były naciski osi po 9 ton i siodło 14 . daje nam 3x9 +14 =41 ton . po naszemu , wg administracji byłoby 3x8+12 = 36 ton . na TZ były dwie kolumny : administracyjna i techniczna . nawet jak jest jedna kolumna to naciski ograniczamy do naszych przepisów , czyli najczęściej do 8 ton ( a na TZ jest 9 ton ). często widuje sprowadzane naczepy z wpisanymi żywcem naciskami po 9 ton (8,82 kN  ) w DR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, yogi1984 napisał:

ile bym w F2 nie napisał DMC to będzie dobrze

nie będzie dobrze . zależy od sumy nacisków na osie i nacisku na siodło . naciski na osie zależą od wzajemnych odległości między sobą .

 

2 minuty temu, IVVO napisał:

Cały czas próbuje to wyjaśnić - że to proste

bo proste .

Przed chwilą, IVVO napisał:

Przy osi z "bliźniakami"

miałem na myśli pojedyncze koła  , ok nie napisałem jasno i wyraźnie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, piter1973 napisał:

zależy od sumy nacisków na osie i nacisku na siodło

Ale gdzie  jest napisany w ustawie ten sposób okreslania DMC naczepy?.Wkońcu F2  jest administracyjne

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.