Skocz do zawartości

Wynik badania negatywny USZ


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, IVVO napisał:

a jedynym co masz to jakiś paragonik za 40PLN

Moim zdaniem, jeśli   w sprawdzanym samochodzie wyjdzie po zakupie wada ukryta to nabywcy o wiele łatwiej będzie pozwać poprzedniego właściciela (tym bardziej że ma odpowiednie paragrafy). Nie bardzo zaś, wyobrażam sobie jakie zarzuty nabywca mógłby przedstawić "sprawdzaczowi-diagnoście" mając zamiast szczegółowej, pisemnej opinii tylko wydruk paragonu za 40zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Krzysztof plus napisał:

"sprawdzaczowi-diagnoście"

Sprawdzaczowi - nie diagnoście - diagnosta ma zakres a sprawdzaczem może być każdy komu szef zleci taką czynność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, cezary napisał:

Jakie "lub"

Jest to jeszcze praktykowane, że przy stempelku w DR nie wydaje się zaświadczenia. Oszczędność papieru. Z jednej strony racja, bo czemu ma służyć to zaświadczenie, skoro mamy wpis w DR i badanie wysłane do CEPIK....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

Do tego dochodzi jeszcze dylemat moralny - sprawdzasz hamulce i są nie sprawne - przy sprawdzeniu klient odjeżdża z niesprawnym układem - czy takiego podejścia uczono na kursach, egzaminach itd... a na piersiach nosisz plakietkę "Uprawniony Diagnosta"  

Normalnie, jakbym słyszał orędzie prezesa do narodu. 

Jakby mało było na ten temat, do tej pory pisane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mecher napisał:

Jakby mało było na ten temat, do tej pory pisane

Bo widzisz - wszyscy poruszają kwestię ustawy o swobodzie a nikt nie zastanawia się jaki status ma diagnosta w takim badaniu

Przepraszam - sprawdzeniu

To tak miej więcej jak by pracownik WK rejestrował pojazdy w urzędzie i jednocześnie prowadził dodatkowo działalność w zakresie załatwiania rejestracji dla klientów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

To tak miej więcej jak by pracownik WK rejestrował pojazdy w urzędzie i jednocześnie prowadził dodatkowo działalność w zakresie załatwiania rejestracji dla klientów

Ustawa wyklucza taką możliwość. W przypadku diagnosty - brak przeciwwskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Mecher napisał:

Tak tylko z ciekawości, regulujesz światła podczas OBT ?

Zawsze + uczestniczę w akcji "Twoje światła....."

7 minut temu, michal_k napisał:

Ustawa wyklucza taką możliwość.

Wiem o tym - mam wielu znajomych w WK i o tym kiedyś rozmawialiśmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, żeby każdy robił jak uważa i brał za to odpowiedzialność, bo polska to dziwny kraj jak to owymi czasy mówił Zulu Gula 🤣. Dzisiaj to sklepy są oddziałami pocztowymi i nie obowiązują ich pewne ustawy ograniczające działalność np. w niedzielę i jest OK. Po prostu trzeba się dostosować do warunków rynkowych. Ja osobiście reguluję światła podczas badania lub jeżeli klient przyjedzie np. po wymianie żarówki albo lampy. Bo kto miałby niby to zrobić jak w okolicy żaden warsztat nie ma urządzenia do sprawdzania świateł, nie mówiąc o poziomej płaskiej powierzchni zwanej ławą pomiarową. Bo na stacji nie powinno się robić takich rzeczy zakazuje ustawa.😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pirat napisał:

Po prostu trzeba się dostosować

Powiem tak - pamiętam czasy jak na SKP w ciągu zmiany można było zrobić 16 przeglądów - i wtedy diagnosta to był ktoś - a teraz - szacunek dla Naszego zawodu to już przeżytek - diagnosta, mechanik, elektryk i jeszcze wiele innych zawodów w jednym - chyba się starzeję że teraz do pewnych spraw podchodzi się tak lekko i się dostosowuje

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, IVVO napisał:

teraz do pewnych spraw podchodzi się tak lekko i się dostosowuje

Od prawie 30 lat pracuję jako diagnosta w skp i od zawsze starałem się oprócz pracy stricte UDS być pomocnym ludziom w ocenie sprawności ich pojazdów ze względu na wiedzę i doświadczenie które posiadam, i uważam to za słuszne.:silent:

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Mecher napisał:

regulujesz światła podczas OBT ?

 

40 minut temu, IVVO napisał:

Zawsze + uczestniczę w akcji "Twoje światła....."

ja także . stałym klientom regulacja świateł gratis jeśli przyjedzie np po wyminie żarówki lub lampy .zdarza się źle włożona żarówka ( H7 najczęściej ) . jeśli nie jest to jakoś czasochłonne to  poprawię albo proszę kierowcę o poprawienie montażu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, cezary napisał:

Od prawie 30 lat pracuję jako diagnosta w skp i od zawsze starałem się oprócz pracy stricte UDS

Cenię to - ale drażni mnie robienie dodatkowych biznesów ze stacji 

Osobiście - mam tyle przeglądów iż rzadko mam czas na dodatkowe zajęcia - łącznie ze sprzątaniem  /przychodzi Pani i ogarnia SKP/ ale czasami w chwili wolnej jak pisałem wcześniej coś tam ogarnę ale w większości to ustawienie świateł - na grubsze sprawy nie mam czasu

Potem klient podjeżdża na taką w miarę normalną i jest zdziwiony - że nie wymienię żarówki, nie rozruszam dźwigni od zacisków ręcznego itd - lidzie manierują się bardzo szybko i do tego są coraz bardziej roszczeniowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, IVVO napisał:

Zawsze + uczestniczę w akcji "Twoje światła....."

To jakaś niekonsekwencja w rozumowaniu Twoim .

Skoro regulujesz zawsze światła przy OBT, to czy nie robisz tego wbrew przepisom ?

A tu Ci przeszkadza sprawdzenie pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mecher napisał:

Skoro regulujesz zawsze światła przy OBT, to czy nie robisz tego wbrew przepisom

Jak już zauważyli koledzy wcześniej - TDT + starostwo nie robią z tego żadnego problemu - i takim grzeszkiem jestem w stanie podzielić się z innymi 

A bana w protokole pokontrolnym dostałem nie za światła które też przy nich ustawiałem klientowi tylko za sprawdzenie hamulców 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

Bo widzisz - wszyscy poruszają kwestię ustawy o swobodzie a nikt nie zastanawia się jaki status ma diagnosta w takim badaniu

Przepraszam - sprawdzeniu

To tak miej więcej jak by pracownik WK rejestrował pojazdy w urzędzie i jednocześnie prowadził dodatkowo działalność w zakresie załatwiania rejestracji dla klientów 

Ale to nie ma znaczenia.

Część osób ma wątpliwości czy wyposażenie/obiekt/infrastrukturę SKP można wykorzystywać do czynności niewyszczególnionych w Ustawie/Rozporządzeniu.

Nie jest ważne czy czynność tą wykona zatrudniony diagnosta, właściciel SKP czy właściciel auta.

W mojej opinii jest oczywiste, że można ponieważ nigdzie nie jest to zakazane. I tyle.

21 minut temu, IVVO napisał:

A bana w protokole pokontrolnym dostałem nie za światła które też przy nich ustawiałem klientowi tylko za sprawdzenie hamulców 

Ale jak to uzasadnili? Na jaki paragraf się powołali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, IVVO napisał:

A bana w protokole pokontrolnym dostałem nie za światła które też przy nich ustawiałem klientowi tylko za sprawdzenie hamulców 

Się nie pytałem o bana, czy też banana, ale o niekonsekwencję w Twoim rozumowaniu. Że jedno robisz innego nie dopuszczasz.

Trzeba było napisać, że to nie twoja niekonsekwencja a nakaz TDT

To jak wykonać zwykłe okresowe, ale okresowe badanie taksówki już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie  - raz w roku macie okazję spróbować - polecam 

56 minut temu, Mecher napisał:

Że jedno robisz innego nie dopuszczasz.

Bo nie zarabiam dla szefa i dla siebie za żle ustawione światła dając N nabijając licznik badań - chociaż mam płacone też od przerobu z czym się nie kryję i nie kryłem nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, IVVO napisał:

mam tyle przeglądów iż rzadko mam czas na dodatkowe zajęcia

Zazdroszczę ci kolego i życzę sobie samemu i wszystkim tutaj zgromadzonym jak najwięcej BT, żeby w końcu zapanowała normalność w naszym ukochanym kraju :) żeby diagnosta był diagnostą a tymczasem trzeba nam wrócić na ziemię i robić to za co nam płaci pracodawca, że ludzie są zmanierowani to jest fakt i dlatego na BT staram się przyzwyczajać ludzi do tego że diagnosta niczego nie naprawia, szczerze mówiąc nie dlatego że nie wolno tylko dlatego że mi się już nie chce, 17 lat wymieniałem żarówki, zawód diagnosty jest piękny w swojej istocie, mamy poważanie u klientów i mechaników, jesteśmy upoważnieni podobnie jak policja do zakazania dalszej jazdy gruzem więc korzystajmy z tego a w miarę możliwości pomagajmy ludziom bo od tego jesteśmy a nie od utrudniania życia jeden drugiemu, moje słowa kieruję głównie do młodego pokolenia bo to starsi koledzy zostawili nam to co jest obecnie, przywyczaili klientów do wymieniania żarówek, przymykania oczu, brania napiwków, łapówek czy jak to nazwać. A tak zmieniając temat zapytam bardziej doświadczonych o zasadę naliczania opłaty za "usterkę na poprawce", bo u nas na stacji są zdania podzielone, czy naliczacie 20zl za każdą usterkę czy też za grupę usterek? Przykladowo klient ma 6 usterek:

- kontrolka airbag świeci stale 

- zbity klosz lampy tylnej 

- nie świeci oświetlenie tablicy rejestracyjnej 

- nadmierny luz sworznia wahacza 

- graniczne zużycie okładzin hamulcowych 

- nadmierny luz łącznika stabilizatora 

Jasnym jest że suma za sprawdzenie usterek nie może przekroczyć kwoty za BT ale mój kolega twierdzi że nalicza się 20 zł za grupę usterek w zawieszeniu (luzy) idąc tym tokiem myślenia hamulce łącznie z kontrolką ABS stanowią kolejną grupę, oświetlenie zewnętrzne też osobna grupa i poduszki również osobno ? Czy może zaliczyć poduchy do "innych usterek łącznie" ? Jak wy to liczycie? Jest to opisane dosłownie w którymś Dz.U. ? Poproszę o podstawę prawną, dziękuję :)

Ahaa i najważniejsze pytanie, czy liczymy za sprawdzenie wszystkich usterek UD UI USZ ? Czy UD nie liczymy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bertone122 napisał:

bo to starsi koledzy zostawili nam to co jest obecnie,

8/

14 minut temu, bertone122 napisał:

Poproszę o podstawę prawną,

Bardzo proszę " przestudiować " od lp. : 2 do 2.10 - przemyśleć i utrwalić.

Tabela opłat

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bertone122 napisał:

mój kolega twierdzi że nalicza się 20 zł za grupę usterek

bo tak jest ,np pęknięty przewód hamulcowy , jednocześnie brak hamowania jednego koła to jedna usterka ( ukł hamulcowy )

brak światła pozycyjnego i stop to także 1 usterka (oświetlenie )

pęknięty resor , wylany amortyzator i wybity łącznik stabilizatora to także 1 usterka ( zawieszenie )

15 minut temu, bertone122 napisał:

Jest to opisane dosłownie w którymś Dz.U. ? Poproszę o podstawę prawną,

np cennik , np tabela usterek

 

23 minuty temu, bertone122 napisał:

i poduszki również osobno

osobno , usterka 7.1.6

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bertone122 napisał:

Przykladowo klient ma 6 usterek:

Za to, co wymieniłeś kasuję:

2.5 połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu 20,00 PLN

PLUS

2.10 wszystkich innych usterek łącznie 20,00 PLN. 

RAZEM: 40,00 PLN.

 

 

Za Usterki Drobne nie pobieram kasy.

  • Polub 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, leski66 napisał:
1 godzinę temu, bertone122 napisał:

bo to starsi koledzy zostawili nam to co jest obecnie,

8/

Może wyraziłem się zbyt ogólnikowo, miałem na myśli część z naszych starszych kolegów :) nie można wszystkich wrzucać do jednego worka, natomiast myślę że młodzi jeszcze nie zdążyli się wykazać w ten gorszy sposób, tak myślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.