Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie wyjaśniam że w zawodzie jestem ledwo od 3 latek i dopiero teraz wiem, że nic nie wiem. Dlatego wole się zapytać doświadczonych kolegów. :D

Mianowicie:

Czy na SKP można wykonywać usługi serwisowe nie związane z urzędowymi badaniami? Chodzi mi np. o szybkie naprawy serwisow (wymiany olejów, spr. zawieszenia, wymiana żarówek, itp.) :?:

  • Odpowiedzi 161
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    12

  • Psuj

    8

  • Qnick

    8

  • kowal

    6

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie !!!! i jeszcze raz nie, to jest STACJA KONTROLI POJAZDÓW , a nie warsztat , co jedynie to możesz nieoficjalnie ustawić światła [ ale zeby nikt tego nie widział ]

Napisano

Dobrze ci mówić. Ja oprócz diagnostyki robię jeszcze lekkie naprawy elektryczne i elektroniczne

Napisano

No tak oczywiście, ale chodzi mi o to czy jest na to gdzieś paragraf ?

A jak zakwalifikować darmowe akcje sprawdzające bezpieczeństwo samochodu wykonywane na SKP bez pobierania żadnej oplaty :?:

Napisano

Aby wykonywać narawy na SKP powinien byc osobny kanał . Na kanale sprawdzającym nie mozna nawet swiateł ustawić , mozna jedynie !!!!!!!!!!!! kontrolowac poszczególne podzespoły pod względem stanu technicznego .

  • 3 weeks later...
Napisano

Generalnie nie ma takiego paragrafu. Jednakże przyrządy będące na wyposażeniu SKP

muszą być wykorzystywane tylko do badań technicznych.

W razie kontroli brak jakiegoś przyrządu na stanowisku może być przyczyną problemów.

Sądzę,że akcje na rzecz BRD mogą być wykonywane na stanowisku SKP.

Napisano

A czy macie w jakimkolwiek punkcie przepisów dotyczacych SKP slowo "regulacja", czy "ustawianie "albo " naprawa" ?..... NIE!! a te przepisy sa wlasnie dla stacji. Wiec to jest odpowiedz. A darmowe przeglady przed okresem letnim czy zimowym, tez w zakresie swoim moga miec tylko" skontrolowanie" a nie regulacje.

Napisano

Akcje na rzecz BRD polegają na kontroli , natomiast wszelkie regulacje i naprawy wykonuje się na stanowiskach naprawczych.

  • 1 month later...
Napisano

jeśli mogę coś zasugerować to SKP służy jak sama nazwa wskazuje do kontroli i szczeze odradzam blokowanie stanowiska innymi usługami. Może się to odbić czkawką.

Napisano

Nie sądzę aby odbiło się czkawką , ponieważ uczestnictwo w takich akcjach jest jak najbardziej

wskazane. Promotorem tych działań są przecież Wydziały komunikacji.

Każda taka akcja to poprawa stanu technicznego pojazdów i bezpieczeństwa ruchu.

Napisano

Sprawa czy można wykonywać inne czynności na SKP czy nie, jest sprawą interpretacji przepisów, część rozmówców będzie za a inna przeciw, jak to w życiu. Ale na zdrowy rozum, jak umorusany diagnosta będzie sprawdzał pojazd, kto pozwoli wsiąść do pojazdu z np. białymi siedzeniami, naprawy pojazdów mają to do siebie że trwają długo i w tym przypadku następnego klienta oczekującego w kolejce trafiał będzie jasny szlak i pojedzie tam gdzie nie musi długo czekać, w przypadku kontroli SKP przez Starostwo może byc niepochlebny raport itd. itd. więc nie wykonujmy innych czynności.

Napisano

Pisaliśmy już o tym, że akcja BRD polega na kontroli a nie na naprawie, na stanowisku diagnostycznym. Diagnosta w żadnym wypadku nie może być umorusany.

Na siedzenia należy założyć pokrowce ochronne najlepiej jednorazowe.

Napisano

Jestem jak najbardziej za akcjami związanymi z BRD i temu podobnych, ja odnosiłem się do pierwszego postu gdzie była mowa o wymianie oleju innych usługach typu warsztat.

Napisano
Jestem jak najbardziej za akcjami związanymi z BRD i temu podobnych, ja odnosiłem się do pierwszego postu gdzie była mowa o wymianie oleju innych usługach typu warsztat.

 

Do tego idealnie nadaja sie przyciski CYTUJ (prawy górny róg każdej wypowiedzi) :D

Wtedy nikt nie ma wątpliwości, o czym sie pisze ...

Napisano

Znam stacje, że na rejonie wydzielonym ustawiają zbieżność i blokują sobie stanowisko. My robimy tak samo. Nie stać SKP i warsztat w jednym na podwójny wydatek rzędu kilkudzisięciu tysięcy złotych na dwa urządzenia? Prowadzimy bezpłatne ustawienie świateł w ramach promocji. I to też robię na SKP. Wydział komunikcji jak do nas przychodzi to się wczesniej zapowiada i chwała im za to ;)

  • 2 weeks later...
Napisano

Dzień wcześniej uczniowie wysprzątają stację i jest ok. Nie mieliśmy jeszcze problemów z Wydziałem Komunikacji. Dokumenty ok. i :D . Odnośnie ustawainia zbieżnosci mamy tylko jedno urzadzenie i ustawiamy na SKP.

  • 10 months later...
Napisano

Nas , oprócz WK, odwiedza , niezapowiadając się Sanepid . Zaglądają nawet do koszy, czy są tam jakieś odpady typu : filtry , butelki po oleju , szęści sam , itp. .Jeśli dokonywałoby się w tym czasie naprawy , to przypuszczam że byłby problem. Jak raz zauważyli butelkę ,wrzuconą przez klijenta, to zlustrowali mi cały kanał czy nie ma śladów napraw

Napisano

No tak podczas badania można sprawdzić ale nie wolno regulować - z tym się nawet gotów jestem zgodzić. Ale czy stacja ma zakaz np. ustawianie zbieżności, spr. hamulców na rolkach (czyli zwykłej usługi - nie związanej z BTP) itp. itd. ?

 

[ Dodano: 13-07-2006, 12:23 ]

Sanepid
:shock:
Napisano

"Nie można kontrolować samemu swojej pracy "- takie czasy, że nie można wierzyć nawet samemu sobie , kolejna bzdura i martwy przepis . Nie widzę nic złego w tym że podczas badania technicznego skoryguję komuś ustawienie świateł - gdzie mam odesłać klienta do serwisu ?. Póki co nie ma u nas firm które zajmowałyby się przygotowaniem pojazdu do badania technicznego . Poza tym po co są wymagane na wyposażeniu SKP ogólne narzędzia monterskie , klucze itp. Oczywiście na stanowisku kontrolnym nie wymieniam oleju a zbieżność ustawiamy na innym stanowisku .

Napisano

Ja pracuję na stacji AD, obok diagnostyki jest 5 stanowisk, a i tak muszę nieraz walczyć żeby mi dziadostwa na stację nie pchali. Dla kierowników liczy się tylko kasa bez względu na konsekwencje.

Napisano

Byłem przekonany, że zamieściłem "schemat klasyfikacyjny PKD" na forum ale nie mogę go znaleźć, więc przytaczam te przepisy.

 

74 DZIAŁANOŚĆ GOSPODARCZA POZOSTAŁA

 

74.3 74.30 74.30.Z Badania i analizy techniczne

 

74.30.Z Badania i analizy techniczne

 

Podklasa ta obejmuje:

- wykonywanie badań, pomiarów i analiz chemicznych i biologicznych składu i czystości wody i powietrza, pomiarów poziomu radioaktywności itp.; analizowanie źródeł potencjalnych zanieczyszczeń np. dymami i ściekami,

- wykonywanie badań i analiz związanych z jakością żywności oraz badanie zwierząt rzeźnych przed ubojem i mięsa po uboju,

- wykonywanie badań wytrzymałościowych i pomiarów uszkodzeń,

- wykonywanie badań sprawdzających obliczenia konstrukcyjne elementów budowli,

- wykonywanie badań jakościowych i wydawanie atestów dla statków, samolotów, pojazdów, pojemników ciśnieniowych, elektrowni jądrowych itp.,

- wykonywanie okresowych przeglądów technicznych pojazdów bez wykonywania naprawy.

 

Podklasa ta nie obejmuje:

- oceny szkód w imieniu firm ubezpieczeniowych, sklasyfikowanej w 67.20.Z,

- działalności związanej z testami medycznymi i stomatologicznymi, sklasyfikowanej w 85.14.F.

 

Z schematu klasyfikacji wynika jasno, iż określając nr PKD 74.30.Z dot. wykonywania badań technicznych nie obejmuje to jakichkolwiek napraw pojazdów.

 

A czy przedsiębiorca może sobie określić, że naprawy będą w tym samym miejscu? A czy można w tym samym pomieszczeniu zrobić zakład pogrzebowy i sale porodową?

 

50 SPRZEDAŻ, OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I MOTOCYKLI; SPRZEDAŻ DETALICZNA PALIW DO POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

 

50.20.A Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych

50.20.A Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych

 

Podklasa ta obejmuje:

- konserwację i naprawę pojazdów samochodowych:

- wykonywanie napraw mechanicznych,

- wykonywanie napraw instalacji elektrycznej,

- wykonywanie napraw elektronicznych systemów wtryskowych,

- wykonywanie przeglądów,

- wykonywanie napraw nadwozia,

- wykonywanie napraw części silnika,

- lakierowanie i malowanie itp.,

- wykonywanie napraw szyb i okien,

- wykonywanie napraw siedzeń samochodowych,

- wykonywanie napraw, zakładanie i wymianę opon i dętek w pojazdach samochodowych,

- wykonywanie zabiegów antykorozyjnych w pojazdach samochodowych,

- instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych (niebędące częścią procesu produkcji).

Podklasa ta nie obejmuje:

- bieżnikowania opon sklasyfikowanego w 25.12.Z,

- naprawy tapicerki siedzeń, sklasyfikowanej w 36.11.Z,

- pomocy drogowej, holowania, mycia i polerowania, sklasyfikowanych w 50.20.B,

- okresowych przeglądów technicznych pojazdów samochodowych, bez wykonywania naprawy, sklasyfikowanych w 74.30.Z.

 

Tak jak nie można połączyć porodu z składowaniem zwłok w jednym pomieszczeniu tak nie można połączyć badań i analiz z wykonywaniem napraw w tym samym pomieszczeniu.

 

A czy przedsiębiorca ma obowiązek wogóle określić wspomniane kody PKD?

 

(Dz. U. z 2001r. Nr 17, poz. 209 z późn. zm.) - ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym

art. 40 w Dziale 3 rejestru przedsiębiorców zamieszcza się następujące dane:

1) przedmiot działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), z tym, że w przypadku oddziałów przedsiębiorców zagranicznych oraz głównych oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń określa się przedmiot działalności oddziału;

 

(Dz. U. z 2004r. Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.) ustawa o swobodzie działalności gospodarczej

art. 30 ust. 1 Wpisowi do ewidencji podlegają:

4) określenie podmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);

 

żródło PKD: www.stat.gov.pl/klasyfikacje/PKD/pkd.htm

 

Przypomnę tylko zapis jakiemu celowi służy prowadzenie stacji kontroli pojazdów:

 

Art. 83. 1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela pojazdu, przez:

1) podstawową stację kontroli pojazdów - w zakresie:

 

2) (21) okręgową stację kontroli pojazdów -

 

Gdzie jest przeprowadzane badanie? w stacji kontroli pojazdów.

 

Art. 84. 1. Badanie techniczne pojazdów wykonuje zatrudniony w stacji kontroli pojazdów uprawniony diagnosta.

 

Co robi na stacji diagnosta? WYKONUJE BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW.

 

Jeżeli natomiast przedsiębiorca prowadzi jednocześnie i warsztat i stację kontroli pojazdów to winien wyraźnie oznakować, w którym pomieszczeniu znajduje się pomiar badań i analiz, analogicznie gdzie indziej powinien być warsztat.

Wynika, to z (Dz. U. z 2006r. Nr 40, poz. 275)

§ 1. ust. 2. Jeżeli stacja kontroli pojazdów znajduje się na zamkniętym terenie, to dojazd do niej powinien być oznaczony w sposób widoczny.

 

Biorąc zatem całokształt przytoczonych przeze mnie przepisów prawa, wynika, że na stacji kontroli pojazdów wykonuje się tylko badania i analizy techniczne. Natomiast warsztat musi być oddzielony trwałą przegrodą budowlaną, a już wogóle nie wchodzi w grę dokonywanie napraw na SKP.

Są oczywiście wyjątki dopuszczone załącznikiem nr 1 z Dz. U. nr 227, gdzie dopuszcza się regulacje ciśnienia w ogumieniu, ale nie ma to nic współpnego z naprawami. :V

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.