Skocz do zawartości

Śmieszne ceny za badania techniczne


pitermlody

Rekomendowane odpowiedzi

A jak będzie kosztował 505 zł to wystarczy zrobić 3 na zmianę i będzie , proponuje założyć temat o poziomie i jakości wykonywania badań , wracając do tych 500 badań to był kiedyś sławny policjant który dla wyników sam sobie mandaty wystawial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Solaris napisał:

Musieli, ale jak się gada z niektórymi i mają kredyt na karku to już walą na ilość żeby jakoś wyżyć.

To po podwyżkach, nagle kredytu już nie będą mieli na karku, nagle też przestaną walić na ilość ?

Może kretyn w to uwierzy 👍

Godzinę temu, Solaris napisał:

Ale jak będzie 200 zł to przy spadku badań nawet o połowę wychodzisz na to samo a mniej samochodów masz na głowie

Podwyżkę diagnosta także będzie miał z głowy, więc dlaczego niby mam pozwolić poczcie zarabiać ? Tak więc, tego typu brednie, jako argumenty za zmianą cennika, to tylko właściciele między sobą powinni wymieniać.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mecher napisał:

Może kretyn w to uwierzy

Delikatnie mówiąc właśnie kretyn to jest przeciwko podwyżce cennika

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ja nie jestem przeciwnikiem wzrostu cen. Jednak wcześniej zmiana systemu badań. Pisze to po raz ostatni, bo tego rzeczywiście nie jesteś chyba w stanie zrozumieć, że sama zmiana cennika nic nie zmieni.

A wiara w frazes, że zmiana cennika wszystko zmieni, rzeczywiście jest dla kretynów, delikatnie pisząc ...

Edytowane przez Mecher
  • Polub 1
  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Mecher napisał:

zrozumieć

Chyba masz kłopoty ze zrozumieniem bo ja nie jestem przeciwnikiem innych pomysłów i nawet dużo ciekawych padło tu na forum ale na pierwsze miejsce zawsze wysuwa się cennik. Każda organizacja która próbuje coś zrobić to zaczyna od cennika i równocześnie inne postulaty

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to w tym kraju mlekiem i miodem płynącym było że najpierw ustalamy i wprowadzamy coś mądrego ? Najpierw  jak to tylko możliwe decydenci muszą się wzbogacić a później ..... też się tylko bogacić.

Trzeba się więc pogodzić z tym że jednak najważniejsza jest kasiora i o nią w pierwszej kolejności będzie bitwa. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, cezary napisał:

Trzeba się więc pogodzić z tym że jednak najważniejsza jest kasiora i o nią w pierwszej kolejności będzie bitwa. 

I raczej tak będzie. 

Ale w kilku wypowiedziach na forum widać ten ból, że poczta będzie miała wtedy lepiej. Aż taka nawet zawiść, że oni będą mieli więcej i więcej. 

Aha i jeszcze drugi ból, że nowe stacje będą powstawać.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Solaris napisał:

 ale na pierwsze miejsce zawsze wysuwa się cennik. Każda organizacja która próbuje coś zrobić to

Bo ludzie budowali stacje żeby zarabiać, a nie działać charytatywnie na rzecz społeczeństwa. Niestety jakby to nie brzmiało to tak jest. Ceny wszystkiego szybują w górę, ZUS, jedzenie ,opłaty. Za "dziękuje" nie zrobisz zakupów, nie polecisz na wakacje, nie zmienisz auta. Wszystko w dzisiejszym świecie opiera się na pieniądzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Solaris napisał:

że poczta będzie miała wtedy lepiej

To rób jak oni, mając świadomość, że masz czyjąś śmierć, czy kalectwo na swoim sumieniu.

A jak ktoś, takim dopuszczonym przez pocztę pojazdem, zrobi krzywdę komuś z twojej rodziny, widać nie będzie ci to robiło różnicy. Przecież to tylko muchy na szybie ? I owszem to twoje wybory.

 Jednak dla mnie dalsza dysputa w tym miejscu się kończy.

 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przeciwnikiem zmiany systemu badań tylko za. Ale tyle już razy podczas różnych rządów przez ostatnie lata ta zmiana Ustawy PORD spadała z sejmu (ostatnio druk 2540 doszedł do pierwszego czytania), że nie wiadomo ile lat jeszcze trzeba czekać. Już tyle razy się nie udało. Więc jeśli jakimś trafem okaże się że cennik będzie wcześniej to ja jestem za tym żeby weszło. A Ty będziesz musiał nauczyć się z tym żyć że poczta ma jeszcze lepiej niż teraz. Wiem że to boli ale będziesz musiał z tym żyć 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2024 o 16:51, cezary napisał:

 ustalamy i wprowadzamy coś mądrego

 

Jak dla mnie jedyne mądre to była likwidacja numeru silnika , pamiętam ten lament wielu że po rowach karoserie bez silników będą stały 😁. Dawno temu były już przymiarki do odpuszczenia sobie  roku produkcji , ale nie wiadomo czemu kurczowo się tego trzymali że ma być.

Jaki jest czas badania to wychodzi przy kontroli TDT , ten co na co dzień używa urządzeń robi to szybko a ten co na co dzień zagaduje klienta i mówi że musi poczekać bo system nie puści to robi badanie długo 😉

  • Polub 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tomek D napisał:

Jak dla mnie jedyne mądre to była likwidacja numeru silnika

Można do tego dorzucić jeszcze usunięcie z zaświadczenia zapisu, że pojazd odpowiada Art 81 PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, danielg539 napisał:

że pojazd odpowiada Art 81 PORD.

To raczej było, że pojazd spełnia wymagania art. 66 ustawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że wszyscy wokół wiedzą, a internety piszą gdzie pracują przyjazne oczekiwaniom użytkownikom poczty. Kiedyś była to wiedza szeptana i znana powszechnie tym co światło z napisem TAXI mieli umocowane na dachu. Teraz problem ze znalezieniem takich miejsc dokonujących cudów mają tylko organy stworzone właśnie do likwidacji takich miejsc. Zmiana cennika i bezczynność tzw organów poszerzy tylko zasięg oddziaływania patologii oraz spowoduje, że  większa będzie częstotliwość składania skarg na uczciwych diagnostów, którzy w zasługę za rzetelnie wykonywaną kontrolę określani są naciągaczami. Jakoś nie słyszałem aby skargi słali użytkownicy autek pozbawionych katalizatorów czy też DPF, którzy mimo tego wynik pozytywny dostali - natomiast takich co im się nie podobał negatyw za wynik analizy spalin lub negatywny odczyt z EOBD to już nie jeden raz widziałem wyraz oburzenia wymazany na piśmie. 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vercyngetoryks napisał:

Teraz problem ze znalezieniem takich miejsc dokonujących cudów mają tylko organy stworzone właśnie do likwidacji takich miejsc.

Tu dotknąłeś istoty sprawy. Bo to oni powinni być do walki z takimi miejscami a nie cennik trzymany nisko aby tamci mniej zarobili. Bo też sami niedługo się zagłodzimy takimi niskimi stawkami. I tak już wielu jedzie na oparach.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2024 o 16:34, Solaris napisał:

To raczej było, że pojazd spełnia wymagania art. 66 ustawy

Właśnie o ten zapis mi chodziło.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Solaris napisał:

Bo to oni powinni być do walki z takimi miejscami

Było mówione/pisane wiele razy. Ci "oni" także mają auta, które muszą dostać pieczątkę. Więc brak zainteresowania walką za urzędniczą pensję. Robią swoje ale nie wychylają się.

Było też mówione/pisane wiele razy iż najprostszym sposobem walki z patologią jest robienie zdjęć auta na SKP i archiwizowanie wydruków z analizy spalin/zadymienia i rolek hamulcowych. Oczywiście po podwyżce cennika.
A po roku czy dwóch będzie czas na analizę efektów i kolejne działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik cząstek stałych o którym on mówi jest już na SKP w Niemczech i Holandii więc i u nas kiedyś tam pewnie wejdzie. Może nawet niedługo. Gdyż dymomierze które mamy nie sprawdzają się przy Euro 5 i Euro 6, a w mierniku cząstek stałych pomiar jest na wolnych obrotach. Więc ogranicznik obrotów nie przeszkadza. Tylko cena przyrządu około 40 tys, a jak się wszyscy zainteresują jak czytnikiem OBD 24V to cena jeszcze wzrośnie

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Solaris napisał:

Miernik cząstek stałych o którym on mówi jest już na SKP w Niemczech i Holandii

I ponad połowa pojazdów prawie nowych, badanych po 1-4 latach nie przechodzą pozytywnie badań zadymienia. 

Zresztą o czym my tu piszemy . W naszym kraju jest raczej tendencja do dalszego obniżania poziomu badań przez brak waloryzacji i wyprowadzeniu padań ciągników rolniczych i przyczep poza SKP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto na dymomierzu tym razem zarobi? komu już MI nabija kasę? Texa za 7tyś bez sensu teraz dymomierz za 40 i pewno kalibracja co pół roku za 500 - to może MI wymieni dymomierze tym razem na swój koszt..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wszystko wymienimy to wejdzie komornik i sobie to poplombuje...będzie Państwowe albo Solorzowe czy tam Kulczykowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.