Skocz do zawartości

Śmieszne ceny za badania techniczne


pitermlody

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, aboz napisał:

Czytam i przypomina mi się lament

Lamentują to diagności chcący robić klientom dobrze, klient ma mieć dokument fizycznie, jak się przepis zmieni i będziemy mogli robić bez to się dostosujemy. Tylko jakoś ja nie widzę w tej zmianie perspektywy zmniejszenia kosztów czy ilości obowiązków w stosunku do obowiązującej ceny, wręcz przeciwnie, jakoś dane pobrane z CEP będziemy musieli przybliżyć z biura do pojazdu oczekującego przed bramą żeby to porównać. Oczekujemy że nam będzie lepiej czy klientowi? Temat zdaje się o podwyżkach a niektórzy się martwią że klient  jedzie do konkurencji bo nie posiada DR, za jakiś czas będą może oczekiwali zmian bo klient nie ma pojazdu  i jedzie tam gdzie nie wymagają pojazdu. Wiesz dobrze że w tym kraju stacje gdzie przeprowadza się badanie w miarę uczciwie świecą pustkami i zmiana robienia bez dokumentu nie przyciągnie klienta, wraz będą jeździć na pocztę. Dla takiej stacji gdzie klienta jak na lekarstwo to żeby z tego godnie żyć, dać zarobić pracownikom, ogrzać itd. badanie musiałoby kosztować z 1000zł  tylko ten uczciwy będzie miał utargu dziennego 3tyś a pocztowiec 30tyś. Potrzeba zmian które choć odrobinę uleczą ten chory system, żeby ten pocztowiec czuł że jednak konsekwencje są nieuchronne i dotkliwe.

  • Polub 1
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wojteczek napisał:

Tylko jakoś ja nie widzę w tej zmianie perspektywy zmniejszenia kosztów

A brak drukowania zaświadczeń to koszty w dół. Nie kupujesz papieru i tonerów. Brak zaśmiecenia niepotrzebnymi kartkami. Brak DR to brak stemplowania czyli nie używa się pieczątek. Jak się popsuje może nawet obejdzie się bez wyrabiania nowej:D

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako pracodawca chciałbym zupełnie zrezygnować z drukowania czegokolwiek, ale nim nie jestem i sobie myślę jak to jest że ryza papieru zaważyć może o losie firmy? Wiem że papier kosztuje itd. masz rację, tylko jak znam te nasze przepisy to możliwość identyfikacji na podstawie danych z CEP wejdzie, a nie będzie wytycznych jak te dane porównać i jedni będą ćwiczyć na apkach, zapisywać na kartkach, robić foty monitora, a jeszcze inni będą to mieć w d.. i porównają co najwyżej zza monitora  nr rej z tym co widzi przed bramą. Właśnie o to chodzi, żeby wyeliminować podejście, każdy robi jak chce i wszyscy robią dobrze,  a i tak klient będzie twierdził że dobrze to robi ten co nie wyłazi zza biurka bo ma kolejkę i nie ma czasu na oglądanie pojazdu. Moim zdaniem wraz z podwyżką rozsądne by było wprowadzenie kar również na właściciela SKP i pewnych przypadkach użytkownika pojazdu (amerykańskie oświetlenie, czarne szyby czy jakieś zmoty na drogach publicznych to nie jest usterka która powstaje w drodze od bramy SKP do ulicy). Może to zmniejszyłoby ciśnienie na ilość.

 

Edytowane przez wojteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chodziłeś wokół auta z dowodem, to teraz będziesz chodził ze smartfonem i porównasz tyle, ile mObywatel udostępnia. Może z czasem i HAK i GAZ i inne takie będą również dopisane i ukazane.

Jakoś nikt afery nie kreci jak trzeba porównać szczątkowe dane niewyraźnie na pokwitowaniu/skierowaniu zapisane z tym co zawiera tabliczka plus cepik..

Ach! Zapewne wzrośnie koszt stacyjnej energii z powodu ładowania smartfonowej baterii! :evil:

No mosz ci los, zawsze pod górkę i wiater prosto w nos! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 07:46, Paprock napisał:

ni mom fona 

Pozostaje drukowanie, lub zapisywanie na karteluszkach :stroke:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To pitu-pitu jest przy okazji. Może Ty masz służbowego smartfona, większość z nas ma prywatne. Jak potrzebne baterie do mikrofonu to miesiąc trzeba prosić i odsyłają jeden do drugiego, bo to koszty okrutne albo zapominają, tylko nie zapomina się przed zamknięciem po utarg przyjechać albo zadzwonić ile było,  a tu taki wydatek jak smartfon.

Po przeczytaniu tego

https://www.money.pl/gospodarka/nadchodzi-drastyczny-wzrost-oplat-domagaja-sie-zmian-w-przegladach-pojazdow-6982082115721760a.html

pewnie niektórzy już planują od jutra startować z budową kolejnej poczty. W d.. by im się przewróciło po takie podwyżce. Już widzę jak diagności dostaną taką podwyżkę od pracodawcy. Chyba 15tyś na łapę dla diagnosty  to nie są zbyt duże oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że w komentarzach jak zwykle że cena jest odpowiednia. I kto teraz podniesie tuż przed wyborami jak to dotyczy połowy wyborców:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

505 za badanie czyli 505zł podwyżki od pracodawcy... NA MIESIĄC 😂

W dniu 7.01.2024 o 09:07, wojteczek napisał:

Mam wrażenie że sporo diagnostów i przedstawicieli się udzieliło w komentowaniu bo żaden porządny Polak nie napisałby że podwyżka się należy. Raczej że za 20 minut roboty stówka to aż za dość i niech się zwolnią jak nie pasuje 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

i niech się zwolnią jak nie pasuje

Nie niech się zwolnią tylko nas (diagnostów) zwalniają. Mnie na ten przykład zredukowali do pół etatu bo najniższa krajowa poszła w górę. Panowie to już jest zapaść. Zaraz to wszytko padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwyżki za badania bez zmian w sposobie wykonywania badań przyniosą korzyści poczcie a reszta nadal będzie narzekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczta to ma korzyści już teraz bo najuczciwsze SKP się zamykają i przejmują ich klientów. Dodatkowo najuczciwsi diagności są zwalniani albo redukowani. Treba zacząć od kroplówki i podtrzymać bo padniemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

za 20 minut roboty stówka

w ciagu 20 minut można wiosłować ciężko, wiosłować byle jak i wogóle nie wiosłować....  na tych co wiosłują ciężko  narzekają  nawet właściciele łódki - to rodzi się pytanie - jak wiosłować żeby mieć pracę w której jesteś doceniany za wkład i wiedzę, nie być przy tym galernikiem i do tego zachować czyste sumienie - tak się w obecnym systemie nie da..

Skoro stówka i pięć minut patrzenia w oczy odpowiada właścicielowi pojazdu i pracodawcy to czemu ma nie odpowiadać diagnoście ? Każdy jest zadowolony.

Rzeka płynie tak jak jest jej najlepiej i najłatwiej dopóki jej nie uregulujesz - czasem regulacja  wychodzi na plus czasem na minus  - czy ktoś chce ten system uregulować czy tylko zarobić więcej... nie wydaje mi się, że bezpieczeństwo na drogach jest priorytetem decydentów i to wszystkich środowisk które od lat się za regulację biorą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, markes30 napisał:

Treba zacząć od kroplówki

Jak widać kasa najważniejsza. I niech nikt nie pitoli, że jak branża (w domyśle piskp) dostanie tą "kroplówkę", to wtedy zabierze się za zmiany w systemie badań.

Tylko idiota w to uwierzy, więc jest szansa, że rządzący uwierzą 🤣

 

A jakby nie patrzeć, to jeszcze 4 i pół miesiąca zostało 😏

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekawy skąd się utarło 20 minut. Już kiedyś pisałem i napiszę jeszcze raz , po naszych drogach jeżdżą już tysiące aut zarejestrowanych w kraju w którym nie ma badań technicznych ,ile z nich miało kolizję z powodu złego stanu technicznego ?

 

Na gratisy na razie starcza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mecher napisał:

Jak widać kasa najważniejsza. I

Każdy protest organizowany w minionych latach miał główny postulat waloryzację cennika. I nikt tego nie ukrywał. Każdy następny protest też taki będzie, do czasu podwyżki

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mecher napisał:

niech nikt nie pitoli, że jak branża (w domyśle piskp) dostanie tą "kroplówkę", to wtedy zabierze się za zmiany w systemie badań.

Ale to nie izba ma wprowadzać zmiany, bo nie od tego jest. Po zmianie kierownictwa PISKP kilka lat temu znacząco zmieniła się narracja. Oczywistym jest fakt, że walka o zmianę tabeli opłat jest jednym z podstawowych obecnie pól działalności. Ale, ale. To zarząd izby zainicjował spotkanie w MC, którego celem było przypomnienie, że cyfryzacja już za czasów PiS deklarowała gotowość na wprowadzenie szeregu zmian w BT, co potwierdzały propozycje na podkomisji. Tam nie było rozmowy o cenniku, bo to nie ten adresat. Dopiero po konsultacjach z MC odbyło się spotkanie z vice MI, na którym oprócz proponowanych zmian poruszono temat tabeli opłat. Nie można obecnie powiedzieć, że izba działa tylko w interesie podniesienia cen.

Edytowane przez aboz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, markes30 napisał:

Treba zacząć od kroplówki i podtrzymać bo padniemy

A może o to chodzi aby system się załamał to wówczas będzie okazja zbudować nowy???

2 godziny temu, Tomek D napisał:

jestem ciekawy skąd się utarło 20 minut.

Nie wiem z skąd ale pewien wyrok sądowy zawarł taką normę czasową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek D napisał:

Ja jestem ciekawy skąd się utarło 20 minut.

Bo mniej więcej tyle trwało pełne BT dla 3-letniej Toyoty Aygo z silnikiem Pb (kiedy jeszcze nie było pomiaru skuteczności tłumienia zawieszenia) i możliwość oceny "spalin" wyłącznie przez  OBD.

Z zegarkiem w ręku to sprawdzałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 20 minut to może trwać badanie młodszych roczników i z podstawowym wyposażeniem. Dla starszych i bardziej skomplikowanych pojazdów czas badania trwa znacznie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.