Paprock Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Odniesienie jest w cytowanym przez Ciebie załączniku drugim działu drugiego. To też jest odpowiadź, że nie TDT wymaga katalogów, tylko Rozporządzenie w sprawie SKP przywołujące ZAKRES, który z kolei ciśnie o to, żeby wszelkie ustalenia były zgodne z załącznikiem drugim w dziale drugim. No i takim oto sposobem betoniarka zakręciła koło od identyfikacji poprzez różniste rozporządzenia kończąc na wiarygodnych publikacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Wiarygodne czyli od producenta/importera już to widzę 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 14 godzin temu, cluster napisał: Otóż wśród przepisów przywołanych przez Paprocka nie ma rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach Ale w 766 jest to: Par 1 d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2014 r. poz. 1522 oraz z 2015 r. poz. 669), a rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach wynika i jest uszczegółowieniem powyższego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Ok. Jak znajdę czas postaram się poszukać tego "wynika", które pewnie gdzieś tam jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 15 minut temu, cluster napisał: Wiarygodne czyli od producenta/importera już to widzę 😉 Możesz jak chcesz to sobie tłumaczyć. W każdym razie za skuchę nikt inny nie beknie, a orzecznictwo sądowe bardzo jasno precyzuje diagnoste. Debeściak - jednym słowem! I jedyne, co słyszy się na sali sądowej to: w związku z artykułem, który ma związek z artykułem, poprzez artykuł zawarty w artykule... itp, itd. Zapewniem, że potrafią połaczyć kropki i wykazać niesubordynację, pochopność, kolesiostwo i podobne niecne sprawki. Rolą diagnosty jest stosowanie prawa a nie wyszukiwanie dziur w paragrafach - to też z orzecznictwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Ale co to za dywagacje czy jest konkretne odwołanie, czy nie ma. Diagnosta jest fachowcem, a przynajmniej powinien być i w zasadzie wszystkie akty prawne związane z pojazdami są dla niego niezbędne żeby potrafił rozwikłać wszelkie niewiadome. Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Oczywiście, że macie rację. To po jakiego grzyba punkt 2 przy 8.2.1.2 - przy którym nie ma podanej żadnej normy spalin? Ja to tak zrozumiałem, jest w norma w DR/ cepik to pkt 1. Nie ma to punkt 2. Identyfikację pojazdu robimy na podstawie wiadomych dokumentów i cepiku. Coś czuję, że prawda jest jak zwykle po środku 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2022 Share Napisano 23 Listopad 2022 Wałkowanie tego problemu na czternastej stronie tego tematu się rozpoczęło, o tam: 👉 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/17659-nowe-rozporzadzenie-dzu-pozycja-2066-zmieniające-rozporządzenie-w-sprawie-zakresu-i-sposobu-badań-technicznych/&do=findComment&comment=329377 - nie widzę sensu dalej bić piany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 Coś mi się zdaje, że nie kąsasz podstaw wykonywania BT. W dniu 23.11.2022 o 12:33, cluster napisał: To po jakiego grzyba punkt 2 przy 8.2.1.2 - przy którym nie ma podanej żadnej normy spalin? Ty tak na serio??? Warunki techniczne czytał? Tabelkę widział? W dniu 23.11.2022 o 12:33, cluster napisał: Ja to tak zrozumiałem, jest w norma w DR Oczywiście, że jest podana i to w każdym DR pod pozycją B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boguslaw Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 Jak niema w dowodzie określonej normy euro to proszę bardzo ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1) z dnia 19 czerwca 2013 r. zał nr 1. § 1., punkt 2)., a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: W przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: – Euro 1 – od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowoosobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 2 – od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowoosobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 3 – od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 4 – od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) W przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t: – Euro I – od 1992 r. do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro II – od 1995 r. do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro III – od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro IV – od 2005 r. do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro V – od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 Panią Adamie proszę o prostą odpowiedź po co jest taki zapis w pkt. 2 przy 8.2.1.2? Tylko proszę nie pisać, że ktoś się pomylił przy pisaniu rozporządzenia😁 Panie Bogusławie te zapisy są mi bardzo dobrze znane i zapewniam Pana, że odczyt OBD zajmuje ok. 2 minut plus analiza spalin kolejne 5. Naprawdę wykonanie tych dwóch czynności to nie jest problem... Tylko po co jest zapis w pkt. 2, będę się powtarzał i powtarzał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 15 minut temu, cluster napisał: Panią Adamie Jam jest prosty chłop z Mazur nie tytułuj... 16 minut temu, cluster napisał: Tylko proszę nie pisać, że ktoś się pomylił przy pisaniu rozporządzenia😁 Nikt się nie pomylił, bo nikt tego nie pisał a tylko zastosowano kopiuj - tłumacz - wklej. Wszelkie komisje począwszy od ministra po wszelkie grona eksperckie to stado baranów, które nie potrafi napisać odpowiedniego rozporządzenia pod kątem praktycznego wykonywania badań technicznych w tym kraju. 20 minut temu, cluster napisał: proszę o prostą odpowiedź po co jest taki zapis w pkt. 2 przy 8.2.1.2? Czy Ty myślisz, że ja rozumiem kobiety? Nie ma zielonego pojęcia co autor tego bełkotu miał na myśli. Ja osobiście do tej pory zawsze używałem analizatora/dymomierza, każdy pojazd był mierzony a OBD na podstawie kontrolki (czytnik leżał i się kurzył). Od pierwszego używam obu przyrządów. Czytnika - jeżeli posiada OBD i analizatora/dymomierza. Jeżeli nie mogę się połączyć, to polegam na kontrolce i pomiarze rzeczywistym. Uważam, że swoją robotę wykonałem a o resztę niech się minister martwi. Jeżeli ktoś będzie chciał mi odebrać uprawnienia z powodu tego, że minister nie ma pojęcia co podpisuje to cóż, mam magistra to pójdę zamiatać (oczywiście po odpowiednim przeszkoleniu ), pieniądze nie będą gorsze a robota spokojniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 Tak też myślałem kolego Adamie. Ponadto dokładnie analizując nasz sławny pkt 2 - w naszych warunkach raczej niemożliwe będzie go wykonać ze względu na brak dostępu do informacji dotyczących :"zaleceń producenta dotyczących kondycjonowania"...Producenta pojazdu czy czytnika OBD tego też nie wiadomo😂 Zresztą ja mogę pomóc trzymać szufelkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2022 Share Napisano 25 Listopad 2022 Wszelkie zapisy tego typu 3 minuty temu, cluster napisał: zaleceń producenta dotyczących nie mają zastosowania na SKP, ponieważ stacja nie ma dostępu do tych danych. W trakcie BT diagnosta ma mieć określone warunki pomiaru i kryteria oceny, które powinien spełniać pojazd, tak powinno być napisane rozporządzenie a nie jakiś bełkot. Niestety nikt nie słucha praktyków w tym zawodzie i wszelkie pisaniny są robione przez "mądre głowy", które nie mają zielonego pojęcia o tym na jaki temat piszą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 W jaki sposób prawidłowo wykonać pomiar hałasu wg nowej procedury tzn. w załączniku mamy zapisane wymagane prędkości obrotowe z uwzględnieniem kategorii homologacyjnej pojazdu. Jeśli w DR pojazdu nie ma kategorii to....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Na oko i po d.m.c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Już nie pamiętam gdzie i kiedy ale kładziono do głowy, że diagnosta nie jest od ustanawia kategorii homologacyjnej, tylko producent pojazdu. Czyli kolejny wspaniały zapis w rozporządzeniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 13 minut temu, cluster napisał: diagnosta nie jest od ustanawia kategorii homologacyjnej, tylko producent pojazdu. To nie potrafisz danego rodzaju pojazdu pojazdu o danym DMC zaklasyfikować do odpowiedniej kategorii? Jak do tej pory radziłeś sobie z przepisami, które zawierały w swojej treści kategorię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Radziłem sobie jak każdy😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Z teraz sobie nie radzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Chodzi o kolejny oderwany od rzeczywistości zapis nowego rozporządzenia. Przy badaniu hamulców (tabela nacisków) jakoś można było zrobić "normalnie"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 58 minut temu, cluster napisał: Już nie pamiętam gdzie i kiedy ale kładziono do głowy, że diagnosta nie jest od ustanawia kategorii homologacyjnej, tylko producent pojazdu. Czyli kolejny wspaniały zapis w rozporządzeniu... I owszem, był kładziony ale dotyczył sposobu poprawnego wypałniania rubruki [Kategoria pojazdu] zaświadczenia z badania technicznego, który brzmi tak: O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. Nie kapuje jak powyższe ma się do oceny hałasu, pomiaru hałasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 No właśnie jak? Z jednej strony mamy wypisane z jakich dokumentów możemy korzystać przy ustalaniu kategorii homo pojazdu (do zaświadczenia), a z drugiej musimy "zgadywać" żeby móc wykonać zgodnie z procedurą pomiar hałasu (przy braku wpisu w dr czy też w/w przez Paprocka dokumentów)... Uwielbiam tą robotę 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 No to przy ryczącym motocyklu nie miarkuj hałasu jak nie ma wpisanej kategorii w dowód i będzie GiT. Tylko poproś tego dekla, żeby w niedzielną porę obiadu pod twoim oknem ryczał. Ale kak ci hałas przeszkadxza, to zrób wszystko, żeby zgodnie z paragrafami przysolic motocyklowi negatywa! Zapewniam, ża jak chcesz, to dasz radę i słuszne podstawy znajdziesz bez rozbierania dowodu na strzępy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cluster Napisano 27 Listopad 2022 Share Napisano 27 Listopad 2022 Mnie hałas bardzo ale to bardzo przeszkadza😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.