Skocz do zawartości

Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym


lala17

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki danielg 539!

Zrobię tak, chociaż myślałem też o nabiciu nowej tabliczki, bo wcześniej padają takie propozycje. A odnośnie siedzeń zrobię wpis w uwagach o demontażu dwóch- zmiana ilości miejsc siedzących- w celu przystosowania do wymogów komunikacji miejskiej i wtedy do WK i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 453
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    46

  • michal_k

    24

  • Psuj

    22

  • ketiw38

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Według tego co powinno być:

Jeżeli ma już zdemontowane siedzenia - to robisz zmiany konstrukcyjne oraz pierwsze badanie - co jest najlepszym wyjściem (ze względu na koszty).

jeżeli nie ma zdemontowanych siedzeń, a mają być zdemontowane to ja bym usunął je przed przeglądem i postępował jak wyżej.

Jeżeli nie są zdemontowane, a a wykonujesz pierwsze to musisz zrobić tak jak jest stan faktyczny, a później zmiany z okresowym - co w tym przypadku jest bez sensu. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ketiw38!

Koszty nie mają tu dużego znaczenia, bo autobus będzie należał do firmy, która ma swoją SKP,w której pracuję, dlatego te siedzenia są, a możemy je w każdej chwili zdemontować i zostaną tylko otwory w podłodze o średnicy 8 mm. I mówisz, że bez zmian konstrukcyjnych nie da rady? A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony?

A gdybym stwierdził stan faktyczny siedzeń 37, a w dokumentach szwajcarskich jest 39 to też zmiany konstrukcyjne? Liczba miejsc stojących 59-czy to też trzeba zmienić po wyjęciu dwóch siedzeń. Jeszcze mam trochę czasu, żeby zrobić to badanie, dlatego proszę piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony?

Błąd, bo takie zmiany są określone w przepisach i musisz wykonać zmiany konstrukcyjne aby móc dokonać zmiany tego parametru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony?

A gdybym stwierdził stan faktyczny siedzeń 37, a w dokumentach szwajcarskich jest 39 to też zmiany konstrukcyjne? Liczba miejsc stojących 59-czy to też trzeba zmienić po wyjęciu dwóch siedzeń. Jeszcze mam trochę czasu, żeby zrobić to badanie, dlatego proszę piszcie.

To jest to niezgodność danych z DR i niech klient jedzie do Szwajcarii aby skorygowali błąd :P

To tak jak klient przyjeżdża do Ciebie z samochodem osobowym na 9 miejsc a ty widzisz 6 i ścianę grodziową bo facet sobie przerobił - a będzie wmawiał, że kupił już taki :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to niezgodność danych z DR i niech klient jedzie do Szwajcarii aby skorygowali błąd

 

Czy aby na pewno to jedyne wyjście ::? i czy w tym konkretnym przypadku właściwe ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Mercedes WDB2037451A219481,sprowadzony z Niemiec, różnica dmc oraz masy przyczep w DR przy braku Dmc zespołu na TZ,,, gdyby miał ktoś możliwość sprawdzić w serwisowym byłbym wdzięczny,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim programie DMC=1905, O1=1500, O2=740. DMC wpisałbym z TZ a nie z brifu bo czasami było zaniżane ze względu na potrzebę wjazdu do strefy o ograniczonym DMC :? W uwagach wpis: Dane techniczne ustalono na podstawie tabliczki znamionowej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na TZ brak DMC zespołu pojazd nie powinien ciągnąć przyczepy, ale realia są różne i każdy wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

miałem ostatnio na przeglądzie renault trafic na tabliczce DMC 2760kg w niemieckim dowodzie było 2620kg no to napisałem zgodnie z tabliczką to wk odesłał bo niezgodość danych!? no to odzwonie do wk i mowie jaka sprawa a babka upiera sie ze musi byc tak jak w dowodzie!? co byscie zrobili???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej.

 

I co z tego że tak wpiszesz, WK nie wpisze innych danych niż te w zagranicznym DR bo nie bedą kłamać :D . Dla Ciebie ważniejsza jest TZ bo nie widzisz homologacji a dla WK odwrotnie ważniejsze są papiery bo nie widzą TZ a pośrodku jest klient :evil: i jak się uprzecie przy swoim (Ty i WK) a obydwoje macie rację to klient będzie albo prostował zagraniczny DR albo zmieniał TZ albo jakimś dziwnym trafem zgubi się TZ i bedzie po problemie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej rozmowie z panią naczelnik WK doszliśmy do porozumienia w sprawie niezgodności zapisów w DR ( Polskim, czy zagranicznym ) i TZ ( najwięcej różnic w Szwajcarskich DR ), czyli tak j/w napisałem:

 

W takich przypadkach wpisuję dane z TZ a w zaświadczeniu - Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach wpisuję dane z TZ a w zaświadczeniu - Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej

I tak powinno być, a może inaczej takie wyjście z tej sytuacji nie spowoduje podczas następnych badań technicznych pytań ze strony diagnosty "Panie a dlaczego oprócz nr vin w DR inne dane się nie zgadzają.....no przykro mi ale będzie odpowiednia notatka na zaświadczeniu i do WK na sprostowanie danych...." i ten cytat jest również argumentem do rozmów z upartym WK dla którego to co napisali w jakimś zagranicznym wydziale wg swoich przepisów jest ważniejsze od tego co piszemy MY Diagności zgodnie z polskimi przepisami :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak jest się co zachwycać nad takim rozwiązaniem... jasne - tak jest najszybciej - dla klienta... Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty, czy dokument urzędowy potwierdzający zawarte w nim dane?

 

Bo z tego co piszecie można by w zasadzie do woli zmieniać sobie dane w DR - nawet co roku. Ważne aby tylko diagnosta odpowiednią formułkę wpisał... I ta formuła jest ważniejsza niż wszystko - dotychczasowy DR, homologacje... A nawet poprzednie takie samo badanie od innego diagnosty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak jest się co zachwycać nad takim rozwiązaniem... jasne - tak jest najszybciej - dla klienta... Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty, czy dokument urzędowy potwierdzający zawarte w nim dane?

 

Bo z tego co piszecie można by w zasadzie do woli zmieniać sobie dane w DR - nawet co roku. Ważne aby tylko diagnosta odpowiednią formułkę wpisał... I ta formuła jest ważniejsza niż wszystko - dotychczasowy DR, homologacje... A nawet poprzednie takie samo badanie od innego diagnosty :)

 

Widzisz chodzi o to że tu wszyscy mają rację i WK i diagnosta . Urząd bo dane w DR powinny być zgodne z homologacją i diagnosta bo dane powinny być zgodne z TZ. Więc kto zawalił producent bo wystawiał homologację nie pasującą do TZ pojazdu. A co zrobić w przypadku gdy nie ma homologacji znaczy samego dokumentu (pojazd z zagranicy) moim zdaniem powinno się wystawić DR na dane z TZ bo w innym przypadku za rok ktoś może cofnąć pojazd za niezgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty

No Ty to tak bezpośrednio :D ,szmata i papier przyjmą wszystko.

Jakby producent beknął zdrowo za wprowadzenie na rynek auta niezgodnego z wydaną homologacją to może by takich klopsów nie było.A tak przy okazji to ten niemiecki ordung(czy jak tam zwał) to pic na wodę,czy tam diagności nie sprawdzają zgodności zapisów DR ze stanem faktycznym tylko my musimy po nich prostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.