Skocz do zawartości

Rejestracja auta sprowadzonego z Anglii


policjant__

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 509
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    42

  • blakop

    39

  • Psuj

    36

  • szczyl

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

staram sie dostosowac do poziomu i stopnia ograniczenia diagnostow w polskich stacjach diagnostyczny, z tego co czytałem na poczatku tego postu, precyzyjny jezyk prawniczy do was nie trafia, jak zreszta cokolwiek. klapki na oczach.

 

No to teraz szczyl pisz do MI

Nie wiem czy stać Cie na takie słowo w języku polskim : "przepraszam"

Dostosuj sie do poziomu POLSKICH diagnostów-obraziłes ich wszystkich na tym forum -wypadałoby coś napisać......i prowadzic dalszą dyskusje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze,że temat wciąż żywy i jednocześnie prowokacyjny.

Pytanie do szczyla:

Czy zarejestrowałeś bądz znasz kogoś kto zarejestrował auto osobowe z kierownicą po prawej stronie???

Faktycznie,że na stacji diagnostycznej pytali znajomi no i lipa kiera z prawej N, ale po przeróbce problem nie istnieje i zapraszają.

Pozdrawiam :)

PS. DO Andrzeja Dzieki wielkie za info na GG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Panowie, odnosnie zamochodow z UK...

Jaka jest wasza opinia dotyczaca wymogu okazywania na pierwszym badaniu technicznym samochodu z Anglii, wyciagu ze swiadectwa homologacji, potwierdzajacego, ze pojazd byl homologowany rowniez z kierownica po lewej stronie... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest wasza opinia dotyczaca wymogu okazywania na pierwszym badaniu technicznym samochodu z Anglii, wyciagu ze swiadectwa homologacji,

 

Ja bym raczej poprosił o pozytywna opinię producenta pojazdu w zakresie przełożenia kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, no wlasnie....

I to nawet nie producenta, tylko (w mojej opinii) poprosilbym o takie "poswiadczenie" od podmiotu majacego uprawnienia do przebudowy pojazdow ( PKD 5020A ) .

Poza tym i tak podczas badania sprawdzam wszystkie elementy pojazdu. Wiec poprawnosc techniczna nie wymaga potwierdzen....

 

Panowie z MI twierdza, ze trzeba potwierdzic to wyciagiem ze swiadectwa homologacji....

I z tym sie raczej nie zgadzam poniewaz nie jest to uregulowane prawnie......

Przepis nie reguluje takiego wymogu przy przedstawieniu pojazdu do badania technicznego..... Ech.... ;-))))))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo. Analizując wszystkie za i przeciw, jestem utwierdzony w przekonaniu, że pojazdy z kierownicą po prawej stronie nie powinny być dopuszczane do ruchu w Polsce. Uważam, że na pewno nie jest to żadna dyskryminacja, lecz typowe względy bezpieczeństwa. Miałem okazję prowadzić taki pojazd i wiem, że wyprzedzanie w pewnych warunkach drogowych jest karkołomnym wyczynem. I nie pomoże tu żadne przyzwyczajenie, ponieważ fizycznie trzeba wyjechać prawie całym pojazdem na pas o przeciwnym kierunku ruchu, aby zobaczyć, czy jest wolne pole do wykonania tego manewru. Jakie drogi są w Polsce - wszyscy wiemy i nie mam na myśli stanu ich nawierzchni. W naszym kraju jest bardzo wiele krętych i wąskich dróg, na których wyprzedzenie ciężarówki lub autobusu jest ryzykowne nawet "normalnym" samochodem. Wyobraźmy sobie sytuację, w której polskie drogi zalałaby fala pojazdów sprowadzonych z Anglii. Moim zdaniem - tragedia i wiele więcej zdarzeń drogowych. Niestety, ale jeszcze trochę różnimy się od starej Europy w kwestii motoryzacyjnej. na zachodzie dopuszczenie rejestracji takich pojazdów nie jest powodem do zmartwienia, ani zachwiania bezpieczeństwa ruchu drogowego, ponieważ tam nie będzie wielkiego napływu samochodów z kierownicą po prawej. W Polsce jest inaczej - nadal ściągamy używane auta z zachodu i gdyby udawało się rejestrować pojazdy z Anglii, to za chwilę mielibyśmy ich na drogach tysiące, ponieważ są tanie. Tanie, ponieważ w chwili obecnej nadają się tylko na części. Na pewno podrożałyby, gdyby przepisy zmieniono na ich korzyść, ale nie od razu. Do tego czasu importerzy zdążyliby przywieźć ich bardzo dużo.

Sądzę, że rozwiązaniem byłaby możliwość legalnej przeróbki takiego samochodu. Przecież nadwozia są uniwersalne i po zamontowaniu koniecznych elementów po lewej stronie, ewentualnie wykonaniu otworów technologicznych w odpowiednich miejscach (przewidzianych dla pojazdu z kierownicą fabrycznie umieszczoną po lewej), auto nie stałoby się zagrożeniem. Wystarczyłoby odpowiednie i fachowo wykonane badanie techniczne, aby określić jakość przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna fala nie zaleje Polski autami z kierownicą po prawej stronie ,bo typowy Kowalski nie kupi takiego auta chociaż będzie tańszy, ponieważ nie ma doświadczenia i będzie umial nim jezdzić w Polsce.To chodzi o osoby które przebywają w UK i tam żyją pracują,maja samochody i doświadczenie w prowadzeniu takiego pojazdu i na powrocie do kraju chcą go zabrać, wiec dlaczego ma im sie zabraniać rejestracji takiego pojazdu. A ci co na handel przywożą niech sobie przerabiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym kraju jest bardzo wiele krętych i wąskich dróg, na których wyprzedzenie ciężarówki lub autobusu jest ryzykowne nawet "normalnym" samochodem.

 

Bardzo dobrze, ze kolega sam to powiedzial

Czesto jestem "anglikiem" w kochanym kraju, nie powiem ze jezdzi sie tak samo, bo jest inaczej

Ale czy trudniej?

Szczerze mowiac bardziej przeszkadzaja mi te "klekoty", ktore ledwo co sie tocza, kopca...

To wlasnie oni sa zagrozeniem na naszych drogach

 

[ Dodano: 18-03-2008, 16:04 ]

Przeczytalem caly temat i mysle ze kazdy z Was panowie ma po trochu racji.

na ogol tylko brakuje nam wszystkim checi aby sprawe wyjasnic, a nie postawic na swiom. ciesze sie ze poruszacie ten temat, bo jest on dla nas szalenie wazny. Aczkolwiek w 100% nie moge sie zgodzic z zadnym z panow.

Mam nadzieje ze wkrotce dojdziemy do konsensusu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...widze ze temat rozojowy... Ktos tutaj wspomnial mnie w postach ze ja i Sczyl ma racje... Tylko ze ja mam inne zdanie niz szczyl. Moim zdanie jazda autem z kierownicą po prawej stronie jest zagrozeniem w ruchu (jezdzilem takim autem duuuzo i moge powiedziec ze jest bardziej niebezpieczne)

 

Mnie w moich postach nie rozchodzilo sie o zarejestrowanie anglika z kierownica po prawej , tylko o to iż po dokonaniu prawidłowo wykonanej poprawki zgodnej z przepisami dało się zarejestrować !! Bo wielu duagnostów (z calym szacunkiem dla nich) nie znalo sie na przepisach i wymyslało różnego typu dokumenty !! jakies hmologacje faktury itp itd.

 

Jeszcze raz na zakonczenie

 

Rejestracja Angielskiego auta bez przeróbki - stanowczo NIE

 

Rejestracja Angielskiego auta po przeróbce wykonanej prawidłowo - stanowczo tAK !

 

pozdrawiam.

 

PS Przestańce kombinowac z rejestracją auta z kierownica po prawej stronie bo będzie wielki bałagan na drogach - uwierzcie mi , wiem co mówie ! Zacznijcie sie bardziej rozglądać nad warsztatem który to wykona idealnie !! Wtedy zarejestrujecie na bank ! I nie bedziecie stwarzać zagrożenia dla ruchu D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Przestańce kombinowac z rejestracją auta z kierownica po prawej stronie bo będzie wielki bałagan na drogach

całkowicie to popieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam, ze moze byc jak bedziemy rejestrowac auta LHD, co nie zmienia faktu iz jazda RHD jako sama w sobie nie jest bardziej niebezpieczna.

Wszystko zalezy od kierowcy i tu niestety w Polsce RHD jezdza bardziej brawurowo niz LHD

 

[ Dodano: 18-03-2008, 19:09 ]

Zrobilem literowke

Oczywiscie chodzilo mi o to ze LHD jezdza bardziej brawurowo niz RHD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię stanowczo nie. I to nie jest zadna dyskryminacja. Chodzi mi o najtrudniejszy i na naszych drogach zabijający chyba najwięcej ludzi, manewr wyprzedzania. Owszem zachód? zawsze będziemy dwadzieścia lat za murzynami (chodzi o stan dróg: wąskie, kręte, wyboiste), jeszcze nam tu Anglików potrzeba. Zwłaszcza tych co próbują wyprzedać. Toć to jeżdżacy taran. Kierowca cwany bo po prawej stronie, a co z tym co jedzie z naprzeciwka i siedzi po lewej :-( Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańce kombinowac z rejestracją auta z kierownica po prawej

stronie

Jakiekolwiek kombinowanie nie zalezy od diagnostów .My jestesmy od "brudnej" roboty a nie od ustanawiania PoRD.My mamy go przestrzegać,a jak jest ono napisane to kazdy wie :-( .W MI mają trudności z interpretacja przepisów,a Wy(nie diagnosci) dziwicie się Nam -POLSKIM diagnostom.?.Co mamy robic ?,

ulegac naciskom klientów np.takich jak szczyl ,bo on chce zarejestrowac swój ukochany samochód ???

Szanowni klienci naszych SKP chyba nie tędy droga ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego rację kierownica po prawej stronie przeglądu ni ma auto przerobione w bardzo dobrym warsztacie z jego odpowiedzialnością za to co zrobił przegląd tak :ok:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac bardziej przeszkadzaja mi te "klekoty", ktore ledwo co sie tocza, kopca...

To wlasnie oni sa zagrozeniem na naszych drogach

 

zapomnial wól jak cieleciem był? jak sie mieszkalo i zarabialo w polsce to sie mialo takie auto i nie przeszkadzalo a teraz Panisko z angli wrócilo z super furą tylko,ze zepsuta bo w fabryce fajere zamontowali po drugiej stronie :D

 

MIalem okazja pojezdzic kilkoma autami u nas w kraju z fajerą po prawej stronie i pzyznam ,ze manewr wyprzedzania to jest naprawde niebezpieczny

 

Teraz sama kwestia przerobki nie wiem czy jest to oplacalne jest przeciez wykaz rzeczy ktore nie moga byc wprowadzane ponownie do obiegu , przy takiej przerobce grono czesci musi byc nowe i bez faktury zakupu nawe bym nie wpuscil na kanal

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli znowu ktoś z MI zadecydował za nas... ludzi.

 

To teraz proszę mi powiedzieć, DLACZEGO w UK wolno rejestrować LHD,

dlaczego w Niemczech, Francji, Belgii wolno rejestrować RHD.

 

Chyba musze dokładnie zgłębić temat....

 

Moim zdaniem zakaz rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie jest dyskryminacją. Człowiek powinien mieć prawo wyboru, a nie żeby decydował inny.

 

W końcu brytyjczycy też jeżdżą poza UK swoimi autami RHD i dają radę.

 

Gdzie ta demokracja?

 

Moim zdaniem prędzej czy później będzie można bez problemu rejestrować auto RHD. Niech będzie wyższa stawka OC, niech będą jakieś obostrzenia, ale dlaczego ZAKAZ ?

Zakazy były dobre za komuny.

 

I tyle z mojej strony. Ciekawe co będzie dalej.

 

Pewnie i dlaczego za nas decydują o barwie kierunkowskazów kierunku wylotu spalin światłach asymetrycznych. Jest sporo aut "lekko" uszkodzonych w usa po co przerabiać.

:) gdzie demokracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat al41

Pewnie i dlaczego za nas decydują o barwie kierunkowskazów kierunku wylotu spalin światłach asymetrycznych. Jest sporo aut "lekko" uszkodzonych w usa po co przerabiać.

:) gdzie demokracja.

 

 

demokracja? wam sie marzy anarchia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za pewną złośliwość z mojej strony w stosunku do highend ale zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym to chyba ciut mniejsze jak mam wylot rury wydechowej z prawej strony niż kółko, a chyba nie ma takiej dyskusji po co przerabiać amerykańce.

Prawo jest prawo, trza stosować i basta.

Opcja- zmienić prawo lub miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli prawo UE jest ważniejsze niż krajowe, to może Anglia dostosuje się do reszty Europy

niech zrezygnują z cali, yardów, mil, ruchu lewostronnego ... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli prawo UE jest ważniejsze niż krajowe

 

W swoim raporcie Komisja Europejska opublikowała także statystyki dotyczące prowadzonych postępowań o naruszenie unijnego prawa. Polska ma 55 takich spraw, co daje nam 11. miejsce wśród 27 państw. Zdecydowanie najwięcej postępowań – 134 – prowadzonych jest przeciw Włochom. One mają jednak w UE znacznie dłuższy staż członkowski. Spośród nowych państw UE Polska wypada najgorzej.

 

To nie związane z tematem ,ale nie narzekajcie na tan nasz "biedny" kraj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze pan Policjant mi zacytuje, jakie powinny zaistnieć warunki, zeby mozna było bezpiecznie wykonać manewr wyprzedzania? mam na mysli warunki ogolne, zawarte sa one zapewne w kodeksie ruchu drogowego czy w jakiejs inne publikacji.

 

 

a co do przekładek: jestem im przeciwny(moze nie zakaz,ale..) jako diagnosta nigdy nie podpisał bym sie nawet pod idealnie zrobiona przekladka. a dlaczego? bo dajecie panowie pozytywny przeglad autu ktore straciło swoja homologacje w momecie zmiany strony po ktorej jest kolo kierownicze. fakt, w niektorych salonach mozna dostac swiadectwo homologacji, bez wiekszych problemow daje je opel ( bez ogledzin auta, wylacznie na podstawie numeru VIN) za 250zl. jednak w numerze vin zakodowana jest informacja po ktorej stronie umieszczona jest kierownica, w razei jakiejkolwiek kontroli przeprowadzonej przez odpowiednia kumata osobe włascicel ma wielki kanał, byc moze i diagnosta tez.teraz pytanie, po co przerabiac auto ktore ma fabryczna homologacje uznawana na terenie całej unie europejskiej i moze poruszac sie swobodnie i byc rejestrowane w kazdym jej państwie? po to zeby stracic ta homologacje? przełozcie kierownice i idzcie do dowolnego producenta, zapytajcie co o tym mysli: nikt wam nie potwierdzi homologacji, takie firmy jak opel nie potrzebuja wiedziec przy wydawaniu swiadectwa homologacji europejskiej, czy auto było czy bedzie "przekładane" wiec maja dodatkowy łatwy dochod.

 

 

wiecie panowie jaka jest roznica miedzy wami a waszymi kolegami z angli? wy interpretujecie to co bedzie dobre dla obywatela i to co bedzie bezpieczne, a bezpieczenstwo nie zalezy od tego po ktorej stronie jest kierownica pojazdu, tylko od tego kto go prowadzi. diagnosta w UK sprawdza bezmyslnie kilkadziesiat podpunktow ze swojej listy z dokladnoscia szwajcarskiego zegarmistrza.reszta go nie interesuje.a juz w najmniejszym stopniu, po ktorej stronie masz kierownice.

 

...kierownica powinna byc po lewej stronie....zapoznajcie sie prosze z definicja slowa "powinna" to słowo daje wam niestety mozliwosc interpretacji przepisu dlatego mzecie dac wynik negatywny(ktory bedzie podwazony juz w pierwszej instancji- kolegium odwoławcze), ale prawo auropejskie jest juz jednoznaczne(na szczescie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.