mirek.g Napisano 20 Marzec 2009 Autor Share Napisano 20 Marzec 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 Myślę, że bardzo uprościłoby sprawę gdyby wielkość podawaną na tabliczce znamionowej nazwano maksymalną masą zespołu pojazdów. W ten sposób "uwolniłoby" DMC przyczepy od tej wielkości na tabliczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
haki24 Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę? ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :> Podstawą uciągu w każdym aucie jest tabliczka znamionowa samochodu oraz wyciąg homologacji Jeśli w aucie masz parametry masa DMC 1830 a masa zestawu DMC wynosi 2800 kg to wartość maksymalna na hak jest różnicą mas czyli 970 kg W zależności jaki posiadasz samochód silnik benzyna diesel oraz moc to są głównymi czynnikami homologacji i dopuszcenia na maksymalny uciag w danym aucie Podam przykład VW Passat B5 ma uciag od 1300 do 2000 przy najmocniejszym wariancie i nawet jak posiadamy wersję TDI to uciąg może być dość skromny około 1500 kg A producent haków oferuje produkt o maksymalnym uciągu 2000 kg [ Dodano: 25-03-2009, 21:50 ] Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę? ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :> Przykro mi ale w tym wariancie pozostaje różnica mas DMC czyli uciąg na hak jest poniżej 1000 kg Parametr ten wynika z homologacji auta i wielu innych czynników związanych z autem konstrukcja waga silnik hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 Podstawą uciągu w każdym aucie jest tabliczka znamionowa samochodu oraz wyciąg homologacji To dlaczego dalej wypisujesz rzeczy zaprzeczajce temu stwierdzenieu? Nigdy nie widzialeś wyciągu z homologacji, w którym DMC przyczepy było wieksze o 200 kg niż wynik odejmownia z tabliczki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 Nigdy nie widzialeś wyciągu z homologacji, w którym DMC Na wyciągu ze świadectwa homologacji jest podawana wartość MMCP, a nie DMCP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 Na wyciągu ze świadectwa homologacji jest podawana wartość MMCP, a nie DMCP. To jest bardzo ważna różnica, którą tu elliot podkreślił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirrek_1 Napisano 20 Maj 2009 Share Napisano 20 Maj 2009 Panowie mama dylemat,DMC pojazdu 1840 kg,zespołu na tabliczce 2800 kg ,dowód rejestracyjny i katalog podają 1300 kg DMC przyczepy z ham,którą wartość wpisać w DIP Tabliczka rzecz ważniejsza, jesli jest oryginalna fabryczna piszę tak jak jest na tabliczce, chociaż miałem przypadem że pan Kierownik Wk wysłał klienta z powrotem że mam porawić tak jak jest w dowodzie bo według niego to ważniejsze odmówiłem no i jak sie później okazało dobrze zrobiłem, wpisali mu tak jak ja napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Maj 2009 Share Napisano 20 Maj 2009 Tabliczka rzecz ważniejsza Zgadza się kolego, tylko, że na tabliczce znamionowej nie ma DMC przyczepy i pan z WK miał rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Maj 2009 Share Napisano 20 Maj 2009 A jeśli na tabliczce w miejscu zestawu jest puste miejsce bądź zera to co piszecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 to co piszecie? Pojazd NIE odpowiada dodatkowym warunkom: I dopisuję "Producent pojazdu nie przewidział montażu haka i ciągnięcia przyczepy przez pojazd." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 A co w takim razie napiszesz jezeli masz nasz DR a w niem jest DMC z ham./bez ham. przyczepy natomiast na tabliczce echo? /często spotykane w Fordach-starzse roczniki/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 A co w takim razie napiszesz Przy każdej okazji wystawiania zaświadczenia piszę jak wyżej, a jeśli klient chce "zrobić" hak to go informuję grzecznie, że ja się pod tym nie podpiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 Panowie a od którego roku obowiązuje wzór tabliczki znamionowej w takiej postaci jak teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 Przy każdej okazji wystawiania zaświadczenia piszę jak wyżej, a jeśli klient chce "zrobić" hak to go informuję grzecznie, że ja się pod tym nie podpiszę. Widzę ze nie będę mógł cie przekonać ale ja jestem upierdliwym klientem i jadę do serwisu po świadectwo homologacji na którym pizse ze dla danego typu pojazdu /mimio braku tego faktu na tabliczce zna./ istnieje mozliwość montazu haka bo: dmc przyczepy z ham. x dmc przyczepy bez ham. y W tym przypadku co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Maj 2009 Autor Share Napisano 21 Maj 2009 Chyba od zawsze ,a na pewno od lat 50-tych,tak mi się wydaje,gdzieś to czytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 ja jestem upierdliwym klientem i jadę do serwisu po świadectwo homologacji natomiast na tabliczce echo? /często spotykane w Fordach-starzse roczniki/ Jaki serwis Ci to wyda i skąd Wyciąg ze świadectwa "homo" dostaje klient przy kupnie nowego samochodu. Może byc tak ,że kupisz z drugiej reki i dostaniesz komplet dokumentów w tym homo. A dlaczego nie wymienisz tabliczki znamionowej pojazdu?? w serwisie WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ § 1. Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej. § 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności: 1) nazwa producenta (marka); 2) numer świadectwa homologacji typu pojazdu; 3) numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku - rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu; 4) dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min; 5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy; 6) dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu; 7) w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające; 8 jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; 9) producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1-8. 2.W przypadku motocykli i motorowerów obowiązuje podanie danych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4, przy czym dane określone w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być umieszczone poza tabliczką znamionową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 Wszystko co napisałeś dokładnie przeczytałem i coś na ten temat tez wiem po paru latach pracy ale podobno dobrej wiedzy nigdy za duzo.Dla mnie chodzi o co innego a mianowicie:dlaczego jezeli na tab. znamionowej nie ma masy zestawu a w DR określono ze ten typ pojazdu moze ciągnąc przyczepe/to dlaczego nie moze posiadać haka?/,to kto w takim razie to wpisal i na jakiej podstawie?Idąc tym tokiem myślenia wnioski chyba nasuwją się same: -radosna twórczość WK -wirtualny I przeglą z zagranicy -a BT w kraju/są przeciez pieczątki potw.niezgodność danych/ Jezeli chodzi natomiast o duplikat "homo" zaden problem,coś na ten temat wiem ale nie mogę tego pisać bo moi koledzy nie wiedzą ze istnieje na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 Często jest też radosna twórczość osób odpowiedzialnych za świadectwo homologacji i nadzór nad zgodnością tegoż świadectwa z pojazdami jakich dotyczą. Gdy przyjdzie co do czego to wówczas klient dostaje na "grzbiet" bo ktoś stwierdza po paru latach niezgodność danych i gania Bogu ducha winnego właściciela po urzędach celem ustalenia i uzgodnienia. Pół biedy jak się nic nie wydarzy ale jak się do takich "kwiatków" dopatrzy prokurator .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 21 Maj 2009 Share Napisano 21 Maj 2009 Wy nadal nie widzicie problemu O1, a DMC? Co z tego, że Psuj, mi podważy na BT wartość zawartą w DR skoro NIE MA do tego podstaw bo ja w DR mam MMCP, a na tabliczce jest DOPUSZCZALNA masa zespołu pojazdu! Tak więc nawet jeśli sobie kupię Opla Corsę, którego DMC wynosi 1550KG to zapis w pozycji O1 mogę mieć nawet 2000kg bo tej wartości nie podważa rozporz, w sprawie warunków technicznych i nie ma prawa jej podważyć również Psuj, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Nawet O1 mogłoby być w tej Corsie co najwyżej 1550 W starych DR są DMC, a nie MMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Tak więc nawet jeśli sobie kupię Opla Corsę, którego DMC wynosi 1550KG to zapis w pozycji O1 mogę mieć nawet 2000kg A sobie miej, ale Tomek D zapytał się co jak tam nic nie ma!! I wtedy nie możesz mieć ani MMC ani DMC przyczepy bo producent nie pozwolił na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Tu się zgodzę. Jak producent nie przewidział zestawu, to nie ważne czy określamy DMC czy MMC przyczepy - i tak nie może go być. Wyciągi ze świadectw - szczególnie duplikaty wystawiane po czasie to istotnie radosna twórczość sprzedawców. Nawet przy nowych pojazdach kręcą, mimo iż wiedzą, że jest to sprawdzane, a przy używkach, gdzie procedura weryfikacji w zasadzie nie istnieje... Szkoda słów... Jak dają nowe homo, niech poprawią tez tabliczkę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Jak dają nowe homo, niech poprawią tez tabliczkę! Homo dają nowe, a tabliczki, kto by się tym przejmował. W szczególności po dopasowaniu samochodu pod wymagania ciężarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Nawet O1 mogłoby być w tej Corsie co najwyżej 1550 Żaden przepis nie ogranicza tego. Nie wnikam w szczegółowe wymagania techniczne przy homologowaniu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 23 Maj 2009 Share Napisano 23 Maj 2009 Więc jeśli nie z tabliczki to z czego określacie MMC przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.