pentagram Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 w tym kraju głównym kryterium zatrudnienia pracownika w budżetówce są nadal znajomości a nie kwalifikacje. Lub przynależność polityczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 w tym kraju głównym kryterium zatrudnienia pracownika w budżetówce są nadal znajomości a nie kwalifikacje. Lub przynależność polityczna Pentagram zapomniałeś słowa"właściwa" przynależność ze względu na czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Troszkę przesadzacie. To raz. Dwa - ok - aktualny mechanizm nadzoru jest zły. To prawda. Więc może trzeba by się skupić na jego naprawie, a nie na "centralnym planowaniu" w sprawie wolnorynkowych podmiotów gospodarczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Więc może trzeba by się skupić na jego naprawie, Pierwszy warunek naprawy: inspektorami kontrolującymi SKP powinni być ludzie posiadający uprawnienia diagnosty i pracujący przynajniej 5 lat na stanowisku diagnosty. Szkoda, że to nie realne, bo w praktyce jak znam życie to, posady te dostaną w wiekszości ludzie nie związani nawet z motoryzacją. Widzisz Błżeju i juz po reformie w naszym chorym kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Szkoda, że to nie realne, bo w praktyce jak znam życie to, posady te dostaną w wiekszości ludzie nie związani nawet z motoryzacją. Niekoniecznie. W UM Poznań tak jest np. Inna sprawa - czy diagnosta z uprawnieniami będzie chciał iść na garnuszek starosty ze swoimi kwalifikacjami... Tak czy inaczej - te czy inne wymogi można uregulować ustawowo i sprawa nepotyzmu choć po części będzie załatwiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Najlepiej, pracę diagnosty, nadzorował będzie właściciel pojazdu pod warunkiem, że jednoznacznie w ustawie PORD będzie zapisana odpowiedzialności właściciela za stan techniczny pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Najlepiej, pracę diagnosty, nadzorował będzie właściciel pojazdu pod warunkiem, że jednoznacznie w ustawie PORD będzie zapisana odpowiedzialności właściciela za stan techniczny pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Inna sprawa - czy diagnosta z uprawnieniami będzie chciał iść na garnuszek starosty ze swoimi kwalifikacjami... Ja bym z chęcią poszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Mentalność większości właścicieli pojazdów (kierowców) teraz jest taka że to "oni" "nam" łaskę robią przyjeżdżając na OBT i zostawiają "kasę". Tak jak Kolega Markes30 zauważył potrzebna nam jest taka ustawa PORD która wymusi na właścicielach pojazdów że to "my" "im" łaskę i przysługę robimy sprawdzając stan techniczny auta i powinni być nam za to wdzięczni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Mentalność większości właścicieli pojazdów (kierowców) teraz jest taka że to "oni" "nam" łaskę robią przyjeżdżając na OBT i zostawiają "kasę". Tak jak Kolega Markes30 zauważył potrzebna nam jest taka ustawa PORD która wymusi na właścicielach pojazdów że to "my" "im" łaskę i przysługę robimy sprawdzając stan techniczny auta i powinni być nam za to wdzięczni. Tu nie chodzi o łaskę tylko o poprawę świadomość technicznej społeczeństwa. Taki przykład: obecnie cwaniaczek, który zamiast poduszki powietrznej założy zaślepkę i elektroniczny układ gaszący kontrolkę, śmieje się za plecami diagnosty, że ten nie zauważył jego oszustwa. Jak dojdzie do wypadku to jeden z drugim się zapierają, że on się nie zna to diagnosta. Zapis w ustawie PORD powinien być klarowny. Za stan techniczny odpowiada właściciel. jak w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 4 października 1966 r. (II Cr 328/66) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Jedynym odpowiedzialnym za stan techniczny musi być kierowca, tylko i wyłącznie. Wszystkie tematy ze stanem technicznym powinny obciążać kierowcę i on ma za to odpowiadać, wówczas wszyscy słabi w zawodzie diagnosty zostaliby odstrzeleni, bo ukarany kierowca za stan techniczny nie pojedzie drugi raz do "kowala", który tylko podbił DR, nie zwróciwszy uwagi na usterki. Diagnosta powinien odpowiadać za niewłaściwe wykonywanie swoich obowiązków a nie za współudział w czyjejś śmierci, za to powinien beknąć tylko i wyłącznie kierowca, bo to on jest odpowiedzialny za to że pojechał do niekompetentnego diagnosty i nie zweryfikował stanu technicznego, co w konsekwencji doprowadziło do tragedii. Dopóki nie będzie działał ten system w ten sposób, to żaden nadzór nie nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Mentalność większości właścicieli pojazdów (kierowców) teraz jest taka że to "oni" "nam" łaskę robią przyjeżdżając na OBT i zostawiają "kasę". Tak jak Kolega Markes30 zauważył potrzebna nam jest taka ustawa PORD która wymusi na właścicielach pojazdów że to "my" "im" łaskę i przysługę robimy sprawdzając stan techniczny auta i powinni być nam za to wdzięczni. Tu nie chodzi o łaskę tylko o poprawę świadomość technicznej społeczeństwa. Taki przykład: obecnie cwaniaczek, który zamiast poduszki powietrznej założy zaślepkę i elektroniczny układ gaszący kontrolkę, śmieje się za plecami diagnosty, że ten nie zauważył jego oszustwa. Jak dojdzie do wypadku to jeden z drugim się zapierają, że on się nie zna to diagnosta. Zapis w ustawie PORD powinien być klarowny. Za stan techniczny odpowiada właściciel. jak w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 4 października 1966 r. (II Cr 328/66) Według mnie powinien być jeszcze jeden zapis mówiący że właściciel pojazdu zobowiązany jest przygotować pojazd pod względem odpowiedniego stanu technicznego przed OBT. Ja na przykład nie wyobrażam sobie iść do stomatologa z nieumytymi zębami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 adam1501, "pifko" dla Ciebie za ta wypowiedź. mówiący że właściciel pojazdu zobowiązany jest przygotować pojazd pod względem odpowiedniego stanu technicznego przed OBT. Podobny zapis był w jednym z pierwszych rozporządzeń dotyczacych badań technicznych i to o ile mnie pamięć nie myli było to w okresie międzywojennym. Jesli chodzi o badanie techniczne to ja uważam, że można by zmniejszyć częstotliwośc BT zwłaszcza w przypadku nowych samochodów a zdecydowanie trzeba zwiekszyć nacisk na starannośc przeprowadzanyuch BT. Archiwizacja wyników pomiarów moim zadaniem jest koniecznością. Czas juz skończyć z ta fikcją, gdzie BT przeprowadza sie w 10 min a jak trwa to kwadrans to klient jest już niezadowolony. Uważm też, że BT powinny być przeprowadzane po wczesniejszym umówieniu sie klienta a uto na SKP powinno byc pozostawione do dyspozycji SKP przynajmniej na 1 godzinę. O tym, że ma być ono czyste (chodzi zwłaszcza o podwozie), to nawet nie ma co dyskutować, bo niby jak sprawdzić stan ramy w wywrotce, która jest oblepiona 5 cm warstwą zaschnietego lub co gorsza zamarznietego błota. Zapisy w Dz 996 typu : 2. Pomiaru zadymienia spalin nie powinno się dokonywać w warunkach atmosferycznych niekorzystnych w stopniu mogącym wpływać na wynik pomiaru. Temperatura otoczenia powinna być wyższa niż 5°C. to istna farsa, bo jeśli ktoś ustali sobie TOBT na 15 stycznia to z bardzo dużym prawdopodobieństwem można będzie przepuszczać, że warunki atmosferyczne uniemożliwią wykonanie tego pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaffer Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 SUPER!!!!! 1.kierowca ma obowiązek przygotować pojazd do BT 2.kierowca - TYLKO ON -jest odpowiedzialny za stan techniczny pojazdu 3.pojazd czysty suchy i do dyspozycji SKP minimum 1 h. 4.terminy i godziny ustalane. (może przyjazd po terminie z opłatami karnymi) 5.każde badanie z oceną dodatkowe(spełnia/nie spełnia) okresowe (negatyw/pozytyw) 6.badania warunkowe z określeniem terminu do kiedy trzeba usunąć usterkę. (teraz jest N bez prawa do poruszania się) 7.diagnosta wykonujący badanie bez ponaglania, wymuszania i "stemplowania" cóż!!!!!! proste! łatwe! i przyjemne! NIE U NAS bez komentarza!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Prima aprilis to byl wczoraj , chciał bym aby tak było, ale komuś na tym nie zależy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 (teraz jest N bez prawa do poruszania się) Teraz są UD i jest dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 A ja to widzę tak. Podniesienie ceny BT zwielokrotni ilość SKP a system nadzoru ,który ledwie daje rade przy kilku SKP stanie sie całkowicie niewydolny przy kilkunastu. Taki obrót sprawy przyczyni sie do poczucia bezkarności i zwiększy zyski pocztowców a doprowadzi do upadku uczciwe SKP. Jeśli każda SKP będzie podlegała jednakowej kontroli to czas i rzetelność badania będą podobne , a co za tym idzie i cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 Czytając wyroki sądów i przerażająco niekompetentne opinie biegłych nasunęło mi się ważne spostrzeżenie: W Ustawie Prawo o ruchu drogowym powinien być jednoznaczny zapis mówiący o tym, że to właściciel odpowiada za stan techniczny pojazdu. myślę,ze zapis ten powinien równiez znajdować sie w każdym dowodzie rejestracyjnym [ Dodano: 04-04-2013, 12:25 ] A ja to widzę tak. Podniesienie ceny BT zwielokrotni ilość SKP a system nadzoru ,który ledwie daje rade przy kilku SKP stanie sie całkowicie niewydolny przy kilkunastu. I to jest cała prawda,ale znając życie to podwyżka napewno przejdzie bo jako główny winowjca złego stanu kontroli ciągle podawana jest nierentownośc prowadzenia stacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 system nadzoru ,który ledwie daje rade przy kilku SKP stanie sie całkowicie niewydolny przy kilkunastu. Będzie to powodem do zwiększenia etatów w TDT i nadania im uprawnień do samodzielnych kontroli stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janka2000 Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 A ja to widzę tak. Podniesienie ceny BT zwielokrotni ilość SKP a system nadzoru ,który ledwie daje rade przy kilku SKP stanie sie całkowicie niewydolny przy kilkunastu. Taki obrót sprawy przyczyni sie do poczucia bezkarności i zwiększy zyski pocztowców a doprowadzi do upadku uczciwe SKP. Jeśli każda SKP będzie podlegała jednakowej kontroli to czas i rzetelność badania będą podobne , a co za tym idzie i cena. Ja bym lobbował za obniżeniem ceny ( jeżeli u nas można obniżyć i powstają nowe w ostatnim roku chyba ze 3) i o 50% . TO PO CO PRZEPŁACAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 Po co podnosić ceny ,jedynie zweryfikować niektóre badania ,a pojazdy powyżej 10 lat badania co pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 a pojazdy powyżej 10 lat badania co pół roku. A nie lepiej co 3 miesiące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 a pojazdy powyżej 10 lat badania co pół roku. A co z "dziesięciolatkami" które mogą "zawstydzić" dużo młodsze auta pod względem stanu technicznego. A nie lepiej co 3 miesiące? To po 15 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 To po 15 latach :evil: _________________ A jak klient przyjedzie starszym niż 20 lat to co? Pod ścianę i rozstrzelać? (klienta nie auto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 6 Kwiecień 2013 Share Napisano 6 Kwiecień 2013 A co z "dziesięciolatkami" które mogą "zawstydzić" dużo młodsze auta pod względem stanu technicznego. Dokładnie,czasami np.staraJetta 1985 jest wlepszym stanie technicznym niż 5-cio letni passat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.