dawid018 Napisano 6 Kwiecień 2012 Share Napisano 6 Kwiecień 2012 Niestety to Twoja subiektywna ocena nie poparta żadnymi badaniami no nie powiesz mi ze z prędkości 100km/h auto na hamulcach z 1,6 zahamuje wcześniej niż na większych i wydajniejszych.jak się będzie miało złamać na pół to sie złamie czy to z 1,3 czy z 2,8 albo 3,6 Dawid018 - tak jestem z "okolic'', znam to twoje zagłebie'' przerabiaczy'' to takich jak ja jest więcej?? Do tej pory wynika to z braku możliwości pomiaru mocy na SKP. tylko co ma pomiar mocy do badania technicznego.idąc twoim tokiem myślenia auto z podjechanym motorem które nie wypluje seryjnej mocy też zostalo poddane zmianom konstrukcyjnym bo zmieniła się moc z tym ze nie w tę strone co powinna. a co z autami które maja dolożone turbo do seryjnego silnika??czy taki 300konny golf z silnikiem 1,8 16V turbo może przejśc przegląd pozytywnie??no tak w końcu nikt mu silnika nie wymienił i w dowodzie nadal widnieje 1,8 i jest to fabryczny silnik z dołożonym turbo. ogólnie to widze ze większość ten temat bierze z perspektywy "jak na siłę tego nie zrobić".a może by tak w drugą stronę.poszukać jakies przepisy o ile istnieją którymi mozna się podeprzeć przy takim badaniu aby można było dac pozytywa.oczywiście jak ktos nie będzie chciał dac to i tak nie da i przepraszam ze podaje tylko przeykłady z vw ale głównie w tym "świecie" się obracam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 tylko co ma pomiar mocy do badania technicznego. Ma i to bardzo. Zgodnie z obowiązującymi przepisami z DzU 155 z 2009r § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje: 1) identyfikację pojazdu, w tym: a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, Pojemność i moc silnika są wpisane do DR dlatego podlegają ocenie przy OBT. idąc twoim tokiem myślenia auto z podjechanym motorem które nie wypluje seryjnej mocy też zostalo poddane zmianom konstrukcyjnym bo zmieniła się moc z tym ze nie w tę strone co powinna. Uważasz że spadek mocy silnika to tylko sprawa właściciela? Przecież to świadczy o zużyciu lub niesprawności tego silnika. Na pewno jego praca nie jest ekologiczna tak jak powinna. Ale to jest tok myślenia który jest ci najwyraźniej obcy. Idąc zaś tkiem twojego myslenia to powinieneś tę teorie ogłosić na jakimś niemieckim portalu. W Niemczech płacą ubezpieczenie od mocy silnika więc właściciele tych "podjechanych" pewnie rzucą się z roszczeniami do firm ubezpieczeniowych za nadpłatę. a co z autami które maja dolożone turbo do seryjnego silnika??czy taki 300konny golf z silnikiem 1,8 16V turbo może przejśc przegląd pozytywnie??no tak w końcu nikt mu silnika nie wymienił i w dowodzie nadal widnieje 1,8 i jest to fabryczny silnik z dołożonym turbo. I to jest kolejny powód dla którego moc na SKP powinna być mierzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 I to jest kolejny powód dla którego moc na SKP powinna być mierzona. Tylko czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Tylko czym? Jak na razie to tylko"organoleptycznie"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Tylko czym? Wystarczy skaner EOBD z taką opcją pomiarową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Wystarczy skaner EOBD z taką opcją pomiarową. W quadach też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Tylko czym? Jak na razie to tylko"organoleptycznie"... Bo głośno ryczy... Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... [ Dodano: 07-04-2012, 19:00 ] Wystarczy skaner EOBD z taką opcją pomiarową. W quadach też? Jeśli mają EOBD/OBDII to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... Ale w razie"W" to i tak nasz tylek idzie pierwszy do odstrzalu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... Ale w razie"W" to i tak nasz tylek idzie pierwszy do odstrzalu.... Przecież wiadomo że do rzeczoznawcy podstawi juz odtuningowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... ...który stwierdzi, że Yamaha Grizzly 700 ccm ma 14,8 kW mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... ...który stwierdzi, że Yamaha Grizzly 700 ccm ma 14,8 kW mocy Jeśli na podstawie wyników badania z hamowni to o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Marek1, jesli twierdzisz ze spadek mocy to tylko zajechany silnik to jesteś w błędzie.co z autami z LPG które przez zwężki w dolocie tracą moc??co z autami którym mimo remontu silnika brakuje kilku KM i wkońcu co z silnikami które mają wyższą moc od deklarowanej przez producenta??tak na dobra sprawę to co przegląd musieli byśmy zmieniac dane w dowodzie i robić dodatkowe po zmianach bo przecież moc się zmieniła Jeśli mają EOBD/OBDII to tak. co ze sprzetem które tego nie ma??albo ma a nie ma możliwości zmierzenia mocy?? swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować Przecież wiadomo że do rzeczoznawcy podstawi juz odtuningowany... silnik to nie koła zeby przełożyć w 10min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 silnik to nie koła zeby przełożyć w 10min. Mimo wszystko.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 silnik to nie koła zeby przełożyć w 10min. Czyżby???????? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 co z autami z LPG które przez zwężki w dolocie tracą moc??co z autami którym mimo remontu silnika brakuje kilku KM i wkońcu co z silnikami które mają wyższą moc od deklarowanej przez producenta? Wszystkie fabryki podają co najmniej kilkuprocentowy współczynnik odchylenia + (-) od deklarowanej mocy więc zapis w DR nie jest tak sztywny jak ci się wydaje. Faktycznie inst. gazowa powoduje obniżenie mocy jednak już instalacje sekwencyjne na tyle mały ze mieściłby się w fabrycznych widełkach. Jeśli mają EOBD/OBDII to tak. co ze sprzetem które tego nie ma??albo ma a nie ma możliwości zmierzenia mocy?? Trudno stare generacje mają wymogi wg starych przepisów. Jednak fabryczna kompletacja dla silnika VR6 zawierała katalizator, pewnie też go zamontowałeś... swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować Próby drogowe są dopuszczalne jako metody pomiarowe. Gdyby to był Golf Synchro to badanie sił hamowania mogłoby się odbyć poprzez pomiar bezwładnościomierzem w probie drogowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować Do nas przyjeżdża gościu i robi pomiary mocy w próbie drogowej, czujnik na kole, sonda w rurze i podpięcie pod złącze. Nie wiem jak to dokładnie działa, ale jakoś mierzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 silnik to nie koła zeby przełożyć w 10min. Czyżby???????? :D Też właśnie tego szukałem żeby wrzucić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 ale na filmie to tylko połowa tej operacji ... potrzebny jeszcze szybki montaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 Zapraszam do nas na test mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.