Skocz do zawartości

badanie techniczne po zmianie silnika .


damdi

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest pojazd powstały w wytwórni czy poza nia?

 

Może i jest - nie wiem szczerze mówiąc.

 

Przecież wiadomo, że z fabryki takie nie wychodziły a Daniel opisuje z czego go poskładał. 8)

Dla mnie jest pojazdem złozonym poza wytwórnią i w związku z tym nie można uznać taj przeróbki za zgodnej z przepisami i warunkami technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 193
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    52

  • blakop

    28

  • michal_k

    20

  • Qnick

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe - jednak unikasz odpowiedzi na resztę pytania ;) Syndrom koziego rogu? ;)

 

Tak samo jak Ty nie przyznajesz, że ten Golf pasuje jak ulał do "pojazdu złożonego poza wytwórnią" 8)

 

Składak to jednak błędny trop.

Pojęcie składak w tym znaczeniu jakie było za czasów składaków już nie istnieje.

W tej chwili jest to pojazd złożony poza wytwórnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów tak hop.

Z tego co piszesz, to tak naprawdę montaż każdej zabudowy na ramie ciężarówki to produkcja składaka. To też raczej niewłaściwy trop.

 

Pojęcie składak w tym znaczeniu jakie było za czasów składaków już nie istnieje.

 

Podaj proszę, który przepis prawny reguluje tą kwestię? Tak naprawdę ze składakiem, jest jak z sam'em - to określenie nie posiada definicji legalnej, a jedynie można wywnioskować jego znaczenie z pozostałych norm zawartych w aktach prawnych.

 

Uważam, że biorąc pod uwagę Twój tok rozumowania z tym składakiem, to każda wymiana silnika w pojeździe wypełnia definicję składaka - nieważne czy to silnik przewidziany tym modelem, czy nie.

 

Generalnie też sceptycznie podchodzę do problematyki zmian w pojazdach w takim zakresie, w jakim nigdy nie były przewidziane konstrukcyjnie przez producenta, ale niestety nie istnieje przepis, który wprost by tego zabraniał, a próba podciągnięcia tego pod "składaka" jest nietrafiona moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów tak hop.

Z tego co piszesz, to tak naprawdę montaż każdej zabudowy na ramie ciężarówki to produkcja składaka. To też raczej niewłaściwy trop.

Zabudów bym do tego nie mieszał.

W ich przypadku korzysta się z uniwersalnych części które mogą być użyte do zabudowy na ramie każdego ciężarowego pojazdu.

Dodatkowo dokonuje się tego na podwoziach przeznaczonych do zabudowy.

 

 

Generalnie też sceptycznie podchodzę do problematyki zmian w pojazdach w takim zakresie, w jakim nigdy nie były przewidziane konstrukcyjnie przez producenta, ale niestety nie istnieje przepis, który wprost by tego zabraniał, a próba podciągnięcia tego pod "składaka" jest nietrafiona moim zdaniem.

 

Dlatego wycofuję się z tego składaka bo już w przepisach nic nt temat nie ma.

Natomiast jest w PoRD art.75 ust 3 o "pojeździe złożonym poza wytwórnią"

i pod ten zapis Golf podpada jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj już spokój. Rozmontowanie go na czynniki pierwsze (nie wiem - dla zabawy, dla konserwacji, dla hobby) i złożenie do kupy tez już jest "złożeniem go poza wytwórnią" (a jeszcze do tego dojdzie "ponowny" montaż pewnych podzespołów, co jest przecież zabronione hehe ;)

 

Nie - nie tędy droga. Nie brnijmy już w to dalej.

 

Prawda jest taka, że gość z pewnością znajdzie stacje, która mu to podbije, więc po co bić pianę

 

W tym wątku powiedziano już chyba wszystko co było do powiedzenia. Z wyjątkiem jednego...

 

Po co w ogóle zgłaszać takie zmiany? :)

1. Zmiana masy... hmmm - a kto to zauważy? Ważenie nie wchodzi w zakres OBT, nie jest to ciężarówka, żeby miało to znaczenie, więc... (czy ktoś po montażu LPG zmienia masę??)

2. Jeśli blok silnika faktycznie jest identyczny, to rozpoznanie przez kogo innego aniżeli pasjonata, że jest to jednostka o innej mocy jest prawie niemożliwa!!

3. Zmiana mocy to dziś często opcja serwisowa - odpowiedni czip, wysterowanie kompa i już mamy spory skok w górę czy w dół. Czy ktoś takie zabiegi przy oprogramowaniu silnika zgłasza do WK jako zmiany konstrukcyjne za każdym razem? (przez niemal 12 lat nie spotkałem się z tym - mało tego - na żadnej SKP nie zakwestionowano mi wpisów w DR odnośnie mocy, mimo iż w jednym z moich samochodów była zmieniona czipem właśnie - i żeby nie było - auto było na SKP u forumowiczów, a nie jakiegoś gapy)

 

Zatem... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że gość z pewnością znajdzie stacje, która mu to podbije, więc po co bić pianę

No juz znalazł, przecież to ten co deklarował się że tylko sprawdzi czy wszystko jest zrobione solidnie... :x

 

W tym wątku powiedziano już chyba wszystko co było do powiedzenia. Z wyjątkiem jednego...

Po co w ogóle zgłaszać takie zmiany? :)

1. Zmiana masy... hmmm - a kto to zauważy? Ważenie nie wchodzi w zakres OBT, nie jest to ciężarówka, żeby miało to znaczenie, więc... (czy ktoś po montażu LPG zmienia masę??)

2. Jeśli blok silnika faktycznie jest identyczny, to rozpoznanie przez kogo innego aniżeli pasjonata, że jest to jednostka o innej mocy jest prawie niemożliwa!!

3. Zmiana mocy to dziś często opcja serwisowa - odpowiedni czip, wysterowanie kompa i już mamy spory skok w górę czy w dół. Czy ktoś takie zabiegi przy oprogramowaniu silnika zgłasza do WK jako zmiany konstrukcyjne za każdym razem? (przez niemal 12 lat nie spotkałem się z tym - mało tego - na żadnej SKP nie zakwestionowano mi wpisów w DR odnośnie mocy, mimo iż w jednym z moich samochodów była zmieniona czipem właśnie - i żeby nie było - auto było na SKP u forumowiczów, a nie jakiegoś gapy)

 

No VR6 jednak wystarczająco różni się od 1.6 żeby nawet przeciętny diagnosta to rozpoznał.

Natomiast co do tuningu mocy silnika to SKP nie ma żadnego urządzenia do badania mocy silnika więc nie ma się co dziwić że te zmiany nie są na SKP rozpoznawane.

Jednak ponieważ moc jest wpisywana do DR to jej zmiana jest zmianą konstrukcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ednak ponieważ moc jest wpisywana do DR to jej zmiana jest zmianą konstrukcyjną.

 

W praktyce jeśli polega to wyłącznie na czynnościach "elektronicznych" nie jest... "praktykowane". No sam przyznaj, ile zrobiłeś opisów zmian na założenie/zdjęcia chipa czy zmianę oprogramowania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak całkiem neutralnie-kolega Dawid018 musi pamiętac że nalezy pod WK w G-u.Może nie być lekko . Z drugiej strony jednak patrzac to mieszkając tam gdzie mieszka miał szanse co nieco podpatrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak całkiem neutralnie-kolega Dawid018 musi pamiętac że nalezy pod WK w G-u.Może nie być lekko .

 

Rozumiem, że w tym WK przepisy nie obowiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co w ogóle zgłaszać takie zmiany?

jeśli o mnie chodzi to chcę mieć swięty spokój z ubezpieczeniem auta i w sumie tylko dlatego chcę to poukładać.

 

kolega Dawid018 musi pamiętac że nalezy pod WK w G-u.Może nie być lekko

wiem wiem.a kolega z okolic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę mieć swięty spokój z ubezpieczeniem auta

 

Znaczy chcesz płacić więcej? ;)

Widać likwidatorzy z ubezpieczalni są bardziej skrupulatni od tamtejszych diagnostów... :-?

Ujawnienie faktu że wypadek był spowodowany pojazdem o parametrach innych niż w polisie prowadzi do odmowy pokrycia szkód wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujawnienie faktu że wypadek był spowodowany pojazdem o parametrach innych niż w polisie

 

Zanim do oględzin dojdzie, to się włoży to co było ;)

Kompletnie "nieżyciowy" jesteś Marek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce jeśli polega to wyłącznie na czynnościach "elektronicznych" nie jest... "praktykowane". No sam przyznaj, ile zrobiłeś opisów zmian na założenie/zdjęcia chipa czy zmianę oprogramowania??

 

Sęk w tym że żadnego :x

Natomiast nie jest ważne jakie czynności, o jakim stopniu zaangażowania są wykonywane.

Jeśli prowadzi to do zmiany parametrów zapisanych w DR to jest to "zmiana konstrukcyjna" 8)

 

[ Dodano: 06-04-2012, 11:49 ]

Zanim do oględzin dojdzie, to się włoży to co było ;)

Kompletnie "nieżyciowy" jesteś Marek ;)

 

Ale żywy... :lol:

Natomiast po wypadku już może nie mieć kto tego przełożyć... ::(

 

[ Dodano: 06-04-2012, 13:46 ]

To nie Daniel a dawid018,

 

Racja!

Daniel nie popełniłby by takich błędów.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast po wypadku

a to golfem 1,6 nie można miec wypadku??piszesz tak jak by ten 1,6 był jakiś mega bezpieczny a 2,8 nie.w/g mnie to auto teraz jest bezpieczniejsze bo ma lepsze hamulce,wzmocnione nadwozie itp a wkładac już nie ma co bo stary motor jezdzi w innym golfie.

 

co do ubezpieczenia to nie che płacic ale muszę.tzn nie muszę ale nie mam zamiaru płacić z własnej kieszeni.

 

puki co ten sezon przejade dalej z 1,6 w dowodzie bo na chwilę obecną za dużo kosztów zeby się w to bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.w/g mnie to auto teraz jest bezpieczniejsze bo ma lepsze hamulce,wzmocnione nadwozie itp

Niestety to Twoja subiektywna ocena nie poparta żadnymi badaniami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozumiem, że w tym WK przepisy nie obowiązują.

Obowiazują, i co z tego?

Dawid018 - tak jestem z "okolic'', znam to twoje zagłebie'' przerabiaczy''. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz tak jak by ten 1,6 był jakiś mega bezpieczny a 2,8 nie

No akurat uważam dokładnie na odwrót i dlatego w ogóle w tym temacie piszę... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że żadnego :x

 

No i o czym to świadczy? :)

Może o tym, że pewne przepisy, czy chcemy, czy nie są po prostu martwe i jest to zjawisko tak stare i popularne, że ma nawet swoje oficjalne definicje w dyscyplinach prawniczych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w tym WK przepisy nie obowiązują.

Obowiazują, i co z tego?

 

Jeśli obowiązują to niby jakie mają być problemy? Przyniesie pozytywny opis zmian i wymienią mu dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o czym to świadczy? :)

 

Najbardziej o tym, że nikt nie egzekwuje tego przepisu.

Do tej pory wynika to z braku możliwości pomiaru mocy na SKP.

Jednak nowe generacje czytników EOBD maja już możliwości przeliczeniowego jej pomiaru.

Jeśli ustawodawcy będzie na tym zależało to może zobowiązać SKP do wyposażenia w czytniki EOBD z możliwością takiego pomiaru.

 

Gdyby powszechność niestosowania się do przepisów była decydująca o jego nieważności to tak już by sie dawno stało z przepisami dot. przyciemniania szyb.

Jednak są one wciąż egzekwowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.