Skocz do zawartości

badanie techniczne po zmianie silnika .


damdi

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety to Twoja subiektywna ocena nie poparta żadnymi badaniami

no nie powiesz mi ze z prędkości 100km/h auto na hamulcach z 1,6 zahamuje wcześniej niż na większych i wydajniejszych.jak się będzie miało złamać na pół to sie złamie czy to z 1,3 czy z 2,8 albo 3,6

 

Dawid018 - tak jestem z "okolic'', znam to twoje zagłebie'' przerabiaczy''

to takich jak ja jest więcej?? :D

 

Do tej pory wynika to z braku możliwości pomiaru mocy na SKP.

tylko co ma pomiar mocy do badania technicznego.idąc twoim tokiem myślenia auto z podjechanym motorem które nie wypluje seryjnej mocy też zostalo poddane zmianom konstrukcyjnym bo zmieniła się moc z tym ze nie w tę strone co powinna.

a co z autami które maja dolożone turbo do seryjnego silnika??czy taki 300konny golf z silnikiem 1,8 16V turbo może przejśc przegląd pozytywnie??no tak w końcu nikt mu silnika nie wymienił i w dowodzie nadal widnieje 1,8 i jest to fabryczny silnik z dołożonym turbo.

ogólnie to widze ze większość ten temat bierze z perspektywy "jak na siłę tego nie zrobić".a może by tak w drugą stronę.poszukać jakies przepisy o ile istnieją którymi mozna się podeprzeć przy takim badaniu aby można było dac pozytywa.oczywiście jak ktos nie będzie chciał dac to i tak nie da

 

i przepraszam ze podaje tylko przeykłady z vw ale głównie w tym "świecie" się obracam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 193
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    52

  • blakop

    28

  • michal_k

    20

  • Qnick

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

tylko co ma pomiar mocy do badania technicznego.

Ma i to bardzo.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami z DzU 155 z 2009r

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie,

 

Pojemność i moc silnika są wpisane do DR dlatego podlegają ocenie przy OBT.

 

idąc twoim tokiem myślenia auto z podjechanym motorem które nie wypluje seryjnej mocy też zostalo poddane zmianom konstrukcyjnym bo zmieniła się moc z tym ze nie w tę strone co powinna.

Uważasz że spadek mocy silnika to tylko sprawa właściciela?

Przecież to świadczy o zużyciu lub niesprawności tego silnika.

Na pewno jego praca nie jest ekologiczna tak jak powinna.

Ale to jest tok myślenia który jest ci najwyraźniej obcy.

Idąc zaś tkiem twojego myslenia to powinieneś tę teorie ogłosić na jakimś niemieckim portalu.

W Niemczech płacą ubezpieczenie od mocy silnika więc właściciele tych "podjechanych" pewnie rzucą się z roszczeniami do firm ubezpieczeniowych za nadpłatę.

 

a co z autami które maja dolożone turbo do seryjnego silnika??czy taki 300konny golf z silnikiem 1,8 16V turbo może przejśc przegląd pozytywnie??no tak w końcu nikt mu silnika nie wymienił i w dowodzie nadal widnieje 1,8 i jest to fabryczny silnik z dołożonym turbo.

I to jest kolejny powód dla którego moc na SKP powinna być mierzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czym?

Jak na razie to tylko"organoleptycznie"... :D

Bo głośno ryczy... :lol:

Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... :cool:

 

[ Dodano: 07-04-2012, 19:00 ]

Wystarczy skaner EOBD z taką opcją pomiarową.

 

W quadach też? ;)

Jeśli mają EOBD/OBDII to tak. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy....

:ok:ok:ok Ale w razie"W" to i tak nasz tylek idzie pierwszy do odstrzalu.... :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy....

:ok:ok:ok Ale w razie"W" to i tak nasz tylek idzie pierwszy do odstrzalu.... :evil::evil:

Przecież wiadomo że do rzeczoznawcy podstawi juz odtuningowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... :cool:

 

...który stwierdzi, że Yamaha Grizzly 700 ccm ma 14,8 kW mocy :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy jest uzasadnione podejrzenie to można żądać opinii rzeczoznawcy.... :cool:

 

...który stwierdzi, że Yamaha Grizzly 700 ccm ma 14,8 kW mocy :x

Jeśli na podstawie wyników badania z hamowni to o.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, jesli twierdzisz ze spadek mocy to tylko zajechany silnik to jesteś w błędzie.co z autami z LPG które przez zwężki w dolocie tracą moc??co z autami którym mimo remontu silnika brakuje kilku KM i wkońcu co z silnikami które mają wyższą moc od deklarowanej przez producenta??tak na dobra sprawę to co przegląd musieli byśmy zmieniac dane w dowodzie i robić dodatkowe po zmianach bo przecież moc się zmieniła :D

 

Jeśli mają EOBD/OBDII to tak.

co ze sprzetem które tego nie ma??albo ma a nie ma możliwości zmierzenia mocy??

 

swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować

 

Przecież wiadomo że do rzeczoznawcy podstawi juz odtuningowany...

silnik to nie koła zeby przełożyć w 10min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z autami z LPG które przez zwężki w dolocie tracą moc??co z autami którym mimo remontu silnika brakuje kilku KM i wkońcu co z silnikami które mają wyższą moc od deklarowanej przez producenta?

Wszystkie fabryki podają co najmniej kilkuprocentowy współczynnik odchylenia + (-) od deklarowanej mocy więc zapis w DR nie jest tak sztywny jak ci się wydaje.

Faktycznie inst. gazowa powoduje obniżenie mocy jednak już instalacje sekwencyjne na tyle mały ze mieściłby się w fabrycznych widełkach.

 

Jeśli mają EOBD/OBDII to tak.

co ze sprzetem które tego nie ma??albo ma a nie ma możliwości zmierzenia mocy??

Trudno stare generacje mają wymogi wg starych przepisów.

Jednak fabryczna kompletacja dla silnika VR6 zawierała katalizator, pewnie też go zamontowałeś...

 

swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować

Próby drogowe są dopuszczalne jako metody pomiarowe.

Gdyby to był Golf Synchro to badanie sił hamowania mogłoby się odbyć poprzez pomiar bezwładnościomierzem w probie drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją droga chociaz okregówki mogły by mieć hamownie rolkowe.nie musiał bym naginać 80km zeby sobie wykres wydrukować

 

Do nas przyjeżdża gościu i robi pomiary mocy w próbie drogowej, czujnik na kole, sonda w rurze i podpięcie pod złącze. Nie wiem jak to dokładnie działa, ale jakoś mierzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.